Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Mazdan etuvalon päälynen 650e. Lisäksi jonkun paikan hitsaus ja katsastusmaksut ( isäni hoitaa ja lasku tulee myöhemmin), torstaina neurologi + lääkeaine noin 300e.
Onneksi torstaina tulee myös palkkaa.

Väsyttää
Kotimatka vielä ja melkein koko matka vastatuulta. Ja kuumaa.

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Pakko aina välillä vaihtaa sormen side ( kastunut tms.) ja lasta. Jännittää miltä sormi näyttää ja tuntuu. 
No on se kärki vieläkin alaspäin, mutta ei enää niin turvonnut että voi jo taivutella keskiniveltä. 
On hieman kuumottava ( kylmä tuntuu hyvältä) - mietin että voisiko se olla kihti? Varpaissa mulla on kihtiä aikoinaan ollut. Lasta helpottaa sormen oloa ihan valtavasti.

Sormivammasta oli tänään hyötyä, ei tällä voi korvaimua tehdä! ja käynti piti peruuttaa. Korvaimu ei nyt suosikkitekemisiini kuulu....

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Mazdan etuvalon päälynen 650e. Lisäksi jonkun paikan hitsaus ja katsastusmaksut ( isäni hoitaa ja lasku tulee myöhemmin), torstaina neurologi + lääkeaine noin 300e.
Onneksi torstaina tulee myös palkkaa.

Väsyttää
Kotimatka vielä ja melkein koko matka vastatuulta. Ja kuumaa.

Mä luovutin Mazdan kanssa 461 tkm kohdalla. Taka-akselin kiinnikkeiden hitsausta  ja uusia levyjarrujen suojakilpiä vaille leima. Niitä suojakilpiä olisi ollut tarjolla vain merkkiliikkeessä. Masa lähti 150 eurolla varaosia vailla olevalle tori.fi:n lukijalle.

Jaaha, kortisonia sittenkin  sormeen ? Kihti taitaa näkyä veressä. Mä sain jotain v. 2011 rottien valtaamassa navetassa. Sitä ei koskaan saatu selville. Koelääkitys doksisykliinillä 14 pv paransi ongelmat täysin, mutta kuuri oli liian lyhyt. Kuuria olisi pitänyt jatkaa heti eikä puolen vuoden päästä.

 

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Mutta kihtihän yläluokkaisten vitsaus, näin ainakin aikojen alussa.
Isävainaa tuota asiaa aina ylpeänä selitti, vaivan saatuaan. 

Kirjoitettu

 

^ juu minä olen yläluokkainen. Johtui siis siitä että kihdin aiheuttavat nautittavat oli arvokasta välipalaa joten vain aatelisilla ja rikkailla oli siihen varaa. 
Vanha uskomus että kala, äyriäiset, olut aiheuttavat kihtiä, nahkiaiset?, mutta ei se ole läheskään niin. Kihtiä voi aiheuttaa vaikka suklaa, tomaatti, mansikka. Ja itellä sen aiheutti pitkät lenkit, vähän juomista  - tai siten ei yhtään mitään. Ei mene kuten kirjoissa.

^^ Kortisoni ei ole sinänsä kihdin hoito mutta voi sitäkin kokeilla. Omat kihtini olen tunnistanut kyllä ihan muuten, missään verikokeissa ala käydä. öö....ei doksisykliinikään ole kihdin hoito, lähinnä käytetään hengitystieinfektioiden ( sinuiitti, bronkiitti, mykoplasma) hoidossa. Ihoinfektioihin Kefexin on paras.
Ja siis kun yleensä kihti paranee parissa viikossa, minulla kesti puoli vuotta eikä jaksanu syödä tulehduskipulääkkeitä enää...

Olen ostanut oman Mazda kutoseni loppuun asti ajettavaksi. Korjataan niin kauan kun on mahdollista, sillä rakastan tätä autoa ja tätä on kiva ajaa. Mazda-liikkeessä katseltiin isäni kanssa uusia ja melko uusia vaihtoautoja...siis ihan ihmeellisiä ratteja, joissa on "kymmentä vaille kaksi" kohdassa ihme "ulokkeet" jotka tuntui pahalta mun kätösiin. 
Ei tullu uuden auton ostokuumetta. Isälleni tuli vaihtoauto-kuumetta, innostui hassun näköisistä musta-punaisista sitikoista. 

joo mutta nyt näyttää taas tältä, kuskin puoleinen lampun päälynen

mazda6-7.jpg?img=smaller

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Munuaiskivissä on sama homma. Herkkuja syöneiden tauti lähinnä, mutta kohtauksen saanut kyl ois mielellään proletaari jos vain kipu häviäis.

Tänään uusin reseptin omassakannassa. Kuinka ollakaan sain vain 90 päivän napit, vaikka mulla on kahden vuoden resepti (maksimiaika), jolla pitäisi saada vuoden napit aina. Varmaan joku vitun palkkio kirjoittavalle lääkärille sit 4 kertaa vuodessa jos toi jatkuu. Ihmisten kiusaamista tollanen kun lääkitys on loppuelämäksi. Ei vaan huvittais ravaa apteekissa 4 kertaa vuodessa jos napit sais kerralla. Kelakorvaus on noissa suoranainen loukkaus, kun se on 40 % halvimman paskan viitehinnasta. Apteekissa aina naama menee norsunvitulle, kun haluaa shittiä enemmän kuin 3 kk ja ne alkaa ulista, että Kela ei korvaa enempää kerrallaan. Fäk Kela.

Muokattu: , käyttäjä: mgcc

Kirjoitettu

Eilen meinasi vituttaa kun mResell ilmoitti että heille myymäni kone on rikki ja hinta joka siitä maksetaan on alle 1/3 luvatusta. No lähettelin sinne kuvat ja tänä aamuna ilmoittivat, että kuriiri on rikkonut koneen ja alkuperäinen summa maksetaan. Vähän jäi kaivelemaan, että yrittivätkö vedättää.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, mgcc kirjoitti:

Varmaan joku vitun palkkio kirjoittavalle lääkärille sit 4 kertaa vuodessa jos toi jatkuu.

Tosi moni kuvittelee vieläkin että lääkäri saa jotain bonusta kun kirjoittaa tietyn firman lääkettä - ei saa, eikä ole ikinä saanut. Oli aika kun lääkefirmojen esittelijät kävi markkinoimassa tuotteitaan, mutta ei sieltäkään saanu kuin pari lääkenäytettä ja post-it-lehtiön. Koronan jälkeen lääkefirmojen esittelijöitä ei ole ainakaan meillä näkyny.

Saat Kela-korvausta 3kk lääkkeistä, jos ostat pidemmälle aikaa niin korvausta ei tule. Ja se on nykyisin omavasttuu vuoden alusta 50e asti, sen jälkeen saa Kela-korvausta muistaakseni 40%, ja 3kk ajan lääkkeistä. Eli ei kannata ostaa vuoden lääkkeitä, loppuosan lääkkeistä ei saa kelakorvausta.

Mutta mietipä sun lääkkeet ja autosi bensa/käyttömäksu/katsastus ja mahdolliset  huoltokulut. Ainakin minulla lääke-lääkärikäyntikulut vuodessa on murto-osa autokunstannuksista.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

No nyt helvata sentään, enkä ole ainoa. Aamulehdessä näytillä Loukonlahden täyteenrakentamisen kaaviokuva. Jotain liikenneympyrääkin meinaavat ranta-alueelle.
Siinä menee lintupaikat. Ja rantapaikat, kun ovat niitten asuntojen takapihoja.
Eipä sitten enää lähdetä lähiluontoon lintuja tarkkailemaan taikka kuvaamaan...ehkä tässä vielä pari vuotta voi...
Todella surullista

Kirjoitettu

Yhteydet rantaan paranevat ja ranta jää auki ainakin noiden lappusten mukaan. https://www.pirkkala.fi/library/files/63738a07475a6c2179975198/260_liite6_havainne_ehd.pdf Sinne taitaa tulla kelvi - jotain on jo ennestään.

PS. Luontoselvityksessä linnutkin (laulavat koiraat) on käyty laskemassa. Hyvät kuvat.

https://www.pirkkala.fi/library/files/63738a34475a6c2179975222/260_liite10_luonto_LOUKONLAHTI_RAPORTTI_2020.pdf

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Otavamedian puhelinmyyjät. Sain jälleen samanlaisen soiton, jossa aloitetaan kertomalla että kyseessä on ilmoitusluonteinen asia ja asian kertominen vie vain minuutin. Kumpikaan ei tietenkään pidä paikkaansa vaan lehtitilausta kaupataan tarjoushintaan ja kerrotaan mahtavista kolmesta tilaajalahjasta. Tällä kertaa en jäänyt odottamaan kohtaa jossa hän päättää puheensa sanoihin, "mikä näistä mahtavista lahjoista laitetaan tulemaan?". Keskeytin siis puheen jonka joutuu tekemään väkisin ja sanoin, että minulla on jo digilukuoikeudet (nehän on ilmaiset kirjaston e-lehtipalvelun kautta) enkä ole kiinnostunut tilaamaan paperilehteä. Mutta kun tätäkään ei uskota vaan myyjä yrittää jatkaa ettei tässä ole kyse tilauksesta. Siis mistä sitten?!? Kun edelleen keskeytän ja sanon "etten ole kiinnostunut tilaamaan lehteä, kiitos hei" niin vieläkään ei pysty lopettamaan muuta kuin paiskaamalla luurin korvaan. Puhe vain väkisin jatkuu toisessa päässä. 

Mä en todellakaan tilaisi lehteä tuollaiselta lehtitalolta joka käyttää tuollaista agressiivista myyntiä. Laitoin palautteen heidän aspaan sähköpostilla mutta tiedän ettei sillä mitään vaikutusta ole.

Kirjoitettu

^tää alkoi jostain urbaanilegendasta mutta on toiminut kun soitetaan päivittäin samasta numerosta useaan otteeseen:

Soittaja: "Hei, olisiko muutama minuutti aikaa?"

Vastaaja: "Totanoin, olin just masturb....ssa..."

*KLIK-TUUT-TUUT-TUUT*

Kirjoitettu

Mä en kehtaisi. Mutta pitäisi vaan sanoa heti kun on esitellyt mistä soittaa, että "kiitos mutta kiitos ei" ja luuri kiinni. Yhden kerran jäin kyllä tenttaamaan soittajaa että miten niin tämä oli muka vain ilmoitusluonteinen asia. Missä kohtaa se ilmoitus oli jne. Tai sitten keskeyttää alkuun ja sanoo että kuuntelen ilmoitukseksi, en tilaa mitään ja suljen luurin minuutin kohdalla. 

Kirjoitettu
6 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Ei muuta Kisu, kun ostat sieltä kämpän ja vaikutat alueeseen sisältäpäin. ;)

 

Sitä mä olen tässä miettinytkin, mutta ongelmaksi ja Suureksi sellaiseksi tulee kamojen kuskaus. Tämä yksi senkki ei mahdu kokonaisena, ja painaa jotain tonnin. Kaikkien nukkeitten pakkaus ja ikeavitriinien. 
On siinä semmoinen stressi ja tarvitaan muutama rekka kuskaamaan...no menee tässä vielä vuosia ja voihan olla että kuolen ennen näitä Pirkkalan luonnonkatastrofeja ( rakentaminen ja ratikka).
Eikä mulla nyt niin paljon rahaa ole että pystyisin jonkun asunnon rantatontilta...

^ no niinpä, vähän väliä tulee vakuutusyhtiöiltä ( joilta juuri siirsin pois vakuutukset ja kaikki samaan paikkaan niin muistaa itekin missä ne on, auto-koti- yel- potilasvakuutus) ja sähköyhtiöiltä puhelua, totean että siirsin kaikki nyt yhteen paikkaan enkä vaihda. 
 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.