Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20233 vuotta Maailmassa on 50 eri nahkiaislajia. Peruselinkaari on sama, eroavaisuuksia on koossa ja hampaistuksessa. Ja olen opetellu kaikkien nahkiaislajien tieteelliset nimet.
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20233 vuotta Kasvata itse omat kimalaisesi, tässä ohjeet! Auttaa vitutukseen, tai sen puutteeseen. https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/547146/luke-luobio_10_2021.pdf?sequence=1&isAllowed=y Muokattu: 28. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20233 vuotta Ja v**utukseen auttaa muuten tosi paljon kun käy Nakkilassa ja saa tutkia nahkiaisia. Myös vastapaistetun nahkiaisen syöminen auttaa. Ja auttaa muuten moneen muuhunkin vaivaan. Sama sitten lintujen tarkkailun kanssa. Mutta harmittaa nyt kun en sitten lähteny eilen lintukävelylle...paikka aika kaukana ja olisi pitäny ottaa myös sadetakki varmuuden vuoksi ja tuumasin että ei niitä lintuja enää lehtien seasta näe. No seuraavat lintukävelyt/tarkkailut on yöllä....ilmeisesti lähinnä kuulohavaintoja, mutta jos yhdelle sellaiselle jaksaisi mennä. Se että syksyllä sitten on taas muutonseuranta-lintukävelyjä, mutta ne on kaikki lauantaina, ja silloin on kututalkoot. Mulla nyt niin kovasti ole menoja, mutta sitten kun olisi ne on samaan aikaan. Kiirettä pitää syksyllä, veljeni ja Tampere Filharmonian ja Steve Vain konsertti on 15.9. - perjantaina. No tulee vähän kiire töistä, ja seuraavana aamuna talkoisiin. No, se on todennäköisesti kerran elämässä, mutta ehdottomasti kiinnostaa tuo konsertti. Lipunmyynti alkaa huomena, jos en osaa netistä niin käyn keskiviikkona paikan päällä ostaan lipun. Jostain takaparvekkeelta ja sivupaikka, ahdistaa jos molemmilla puolilla on ihmiset. Tai jos eturivissä on tilaa? Ja onhan sinne töihin ihan mukava mennä - jatkan sanoa aamupäivällä päivää ja lähteissäni hei, viime perjantai oli katastrofi ja Rouva ihan varmana tietää itekin. Eipä täällä kotonakaan mitään tähdellistä tekemistä ole...
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20233 vuotta 17 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja olen opetellu kaikkien nahkiaislajien tieteelliset nimet. Tolla pääsee jo Taivaan portilla jonon ohi ja suoraan tuuraamaan Pietaria (yövuoroon).
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ äläs nyt, en koulussa oppinu sitten millään ihmisen osien tieteellisiä latinankielisiä nimiä, Gluteus maximus ja minimus sentään ja uutena tietona siellä on vielä medinuskin. Kertoo kiinostuksen tasosta...
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20233 vuotta En tiedä miksi noi mua ärsyttää mutta äsken lähti taas 3 sähkömopoa rälläämään tuonne keskuspuiston (Espoon) metsään. Ei polkimia näyttänyt edes tarvitsevan heilutella. No motocross pyöriltä ne näytti enemmän muutoinkin vaikka polkimet olikin.
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Täällä oli jollain (köftellä muistaakseni) vitutusta naapurin elämäntapasirkkelöijästä tms. Vähän samaa ollut nyt täällä kun vastapuolen naapuri tekee itte jotain isoa terassia. Ei varmaan vielä viikkoa pitempään mutta aina kun ilta tulee tai viikonloppuna aamusta asti sirkkelöintiä, joku kompressori huutaa hoosiannaa vähän väliä, keuhkot köhitään pihalle säännöllisesti kun pitää tupakkataukoa pitää, sirkkelöinti jatkuu jne... Toivottavasti ei koko kesää vinguta menemään tuossa. Meille rakensi jokunen vuosi sitten etu- ja takaterassin joku ammattiäijä PÄIVÄSSÄ. Ei tarvinnu lautaa kahta joka päivä sahailla, vasaroida jne jne puolen kesän läpi.
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta 1 hour ago, VesaP said: Meille rakensi jokunen vuosi sitten etu- ja takaterassin joku ammattiäijä PÄIVÄSSÄ. Ei tarvinnu lautaa kahta joka päivä sahailla, vasaroida jne jne puolen kesän läpi. https://www.youtube.com/watch?v=dDJpzDHH0mc
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta ...sadealue lähestyy. Torstaina iltapäivällä +9 °C ja sataa. No just....ostin lipun veljeni ja Steve Vain konserttiin Tampere Filharmonian kanssa...ja honasin että siinä etuparvekkeen eturivissähän on se ikävä aidanpalkki. No meen huomena hammaslääkäriin ja ajan Tampere-talon kautta, jos paikan voisi muuttaa. Tosin muistan aiemmilta kerroilta, kun olen näin lyhyt niin vähän kun "valuu" penkillä niin pieni raita orkesterista jää aidan taakse, kapellimestari ja solisti näkyi ihan hyvin ja sehän se tässä on tärkeintä. Vip-paikat ja eturivi ja suuri osa permantopaikkoja jo varattu! Liput tuli myyntiin tänään... Muokattu: 30. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu paikan vaihtoa?
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta Tänään on ollut koko päivän navakkaa koillistuulta ja +10. Hrrr.. tuntuu kuin -10 astetta.
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta Apinaa koijataan aina: https://www.hs.fi/talous/art-2000009622177.html Mites se Tallinan tunneli ja Wittusen rojekti?
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ Äimistelin tuota samaa juttua äsken. Kyllä nyt Suomalaisia taas viedään kuin litran mittaa. Samaan kategoriaan menee tämä tuulimylly aurinkopaneeli 2 miljardin investoinnit. Eikä se vetyterästehdas mikään huono juttu ollut. Ja olihan tässä se Uniperin 6 miljardin tappiot Fortumille ja nyt kuuluu Saksassa Uniper tehneen saman verran voittoa. Jos leikittäisiin, että nuo oikeesti toteutuisi niin mitä mahtais olla suomalaisen pörssisähkön hinta silloin? Kyllä meidän isät osaa!
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20233 vuotta 10 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: . Meille rakensi jokunen vuosi sitten etu- ja takaterassin joku ammattiäijä PÄIVÄSSÄ. Ei tarvinnu lautaa kahta joka päivä sahailla, vasaroida jne jne puolen kesän läpi. Muutama vuosi sitten, tämmöisen 53 neliön kaksion remontti - kesti puoli vuotta. Ensin piti kestää "vain" 2kk, ja sitten ilmoitustaululle että vielä kestää....porataan vielä muutama reikä ( koko seinäkö siinä on reikää...) Ja kun näin tyypin ja asiasta mainitsin, otti mua kiinni eikä meinanu päästää....tästä ilmoitin isännöitsijälle, joka ei uskonu...
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20233 vuotta 11 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: ---Ja olihan tässä se Uniperin 6 miljardin tappiot Fortumille ja nyt kuuluu Saksassa Uniper tehneen saman verran voittoa.--- Mitä nyt Saksa työnsi siihen muutaman kymmenen miljardia (luinkohan jostain 63), ennen kuin voittoa alkoi tulla... Mitkähän olisi olleet reaktiot, jos Fortum olisi pyytänyt tuollaisia summia puuhaan, sen sijaan että irtautui? Muokattu: 31. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: taski63
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja 4 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja kun näin tyypin ja asiasta mainitsin, otti mua kiinni eikä meinanu päästää....tästä ilmoitin isännöitsijälle, joka ei uskonu... Oikea taho olisi ollut Poliisi johon ottaa yhteyttä. Poliisi olis varmaan uskonut ja käynyt juttelee ko tyypin kanssa.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään