Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

^^ Onkos tuohon tullut hiljan sitten muutoksia?

Mulla alko jonkun ikävuoden jälkeen tuo 5-vuotis jumppa ja 60 v kohdalla alensin korttia.

Mutta kortin uusiminen, ajokoe siis, mikäs juttu se on?

Loppuu raskaan kaluston kuskit Suomesta, yhdistelmäkortin saantia vaikeutettiin merkittävästi jo vuosikymmen sitten.

Citynuoret ei aja korttia ollenkaan.

 

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ainakin mulla napsahti puolivuotta sitten vasta eka kutsu rekkakortillisena ikäkausitarkastukseen 50 v täyttäessäni. Hoidin lupaa 5v eteenpäin. Saa nähdä jaksaako 5v päästä enää käydä piirtelee kellotaulua uudestaan.

Kirjoitettu

Tässä vaiheessa voi sanoa että ei vituta ainakaan ton ajokortin AB-version omistajana. Pakettiautoa vuokratessa joutuu oleen vähän tarkkana, muuten tän C-kortin puute ei ole allekirjoittaneen elämässä näkynyt

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Lievästi. Garmin Edge 1030 Plus alkoi eilisellä lenkillä tilttailemaan. Tilttas kokonaan ja boottasi itsensä kaksi kertaa vai olikohan peräti 3x. Vttu. Onko tää taas tätä että kun Garmin julkaissut jonkin aikaa sitten Edge 1040:sen niin alkaa nyt kummasti vanhemmat mallit piiputtamaan että asiakas kyrsiintyisi ja ostaisi uusimman version. 😡 Sanomattakin selvää että tähän asti toiminut kuin unelma tuo värkki.

Kirjoitettu

Ainahan se vituttaa kun fiksillä ajaa, mutta pakko ajaa kun on rakennettu. No ei vaan, toi vaatii meikältä ainakin niin paljon keskittymistä että on ihan uudenaista ajoa. Olen ehkä juntti, mutta ei toi hauskaa ole. En mä läskipyörälläkään hymyillyt. Väärä laji tuli valittua. Ei vaan, niinku joskus todennut, fillarit ja niitten pykääminen halvalla on mun juttu, ajaminen vähän toissijaista. 

Sitten vituttaa kun ens viikolla on katsastus... se on jännää kun on 20 vuotta vanha auto. Joka vuosi on se "oliko tää nyt tässä". Viime vuonna kysyin suoraan että kannattasko vaihtaa uuteen käytettyyn, niin katastusmies sanoi "ei sun kilsoilla". Pari tonnii vuodessa jos sitäkään.

Kirjoitettu

Ei yli kakskymppisen auton katsastus hankalaa ole. Ainoastaan se ilmeisesti ylempää pakotetun introvertin mutterinpuristelijan  teennäinen autoa ylistävä lässytys otti kupoliin.

Kirjoitettu
6 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

^^ Onkos tuohon tullut hiljan sitten muutoksia?

Mulla alko jonkun ikävuoden jälkeen tuo 5-vuotis jumppa ja 60 v kohdalla alensin korttia.

Mutta kortin uusiminen, ajokoe siis, mikäs juttu se on?

Loppuu raskaan kaluston kuskit Suomesta, yhdistelmäkortin saantia vaikeutettiin merkittävästi jo vuosikymmen sitten.

Citynuoret ei aja korttia ollenkaan.

 

No ei lopu raskaan kaluston kuskit, takstarit taikka muutenkaan. Ajokorttitodistuksia saa...joutuu...tekeen niin paljo että jossain vaiheessa jaksaminen loppuu. Teen nämä kyllä nopeesti kun kirjoitan itse ( virolainen sanelee ja Rouva joutuu kirjoittaan että ihan turhaa siinä uhkaillaan....)
Jos on 1. luokan kortti eli ABE ( tai traktori) ja olet sen jo suorittanu, ajokortista näkee milloin kortti vanhenee. Se vaan että kaikki ajokortit menee uusiksi vuonna 2033. 
Jos on 2. luokan kortti, C ja isommat, vanhat ajokortit niin tulee ikätarkastus 50v ja siittä 5 vuoden välein. 

Mutta jos on uuden lakisäännöksen aikan ajettu 1. luokan kortti  niin se on voimassa 15 vuotta. Ja 2. luokan kortit vain 5 vuotta. 
Ajokoe vaaditaan jos ajat uutta luokka, tai jos lääkäri on määrännyt ajokortin uusimiseen ajokoe-ehdon.

Ja mitä tässä on ollut, niin todella paljon ajetaan C/CE-kortteja ja taksilupaa.

Kirjoitettu

Jaa, ei ajokoetta. No sitten vähän turhaan ton C:n poistatin. Tosin tolla kellotuksella on peloteltu siinämäärin, että joo. En ole koskaan käyttänyt rannekelloa kuin oskus satunnaisesti.

Ja nyt olis ollut C:lle tarvesta isomman pakun kanssa. Heti kun kun jäi joutomieheksi :D

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^mulla on kans c-kortti ja pidän sen niin kauvan kun mahdollista, vaikka käyttöä ei juuri ole. Perusteluna, että se maksoi silloin joskus ihan perkeleesti ja lisäksi kostona siitä, että juoksuttivat vaihtamaan a-korttiin merkityn väärän mp-luokan oikeaksi. Kenenkän älyväläys sekin oli.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Ei yli kakskymppisen auton katsastus hankalaa ole. Ainoastaan se ilmeisesti ylempää pakotetun introvertin mutterinpuristelijan  teennäinen autoa ylistävä lässytys otti kupoliin.

Ei se vaikeaa ole, mutta viimeksikin pamahti ajokielto, eli ei ole miellyttävää välttämäti. 

Kirjoitettu

Nojoo, nuo ei niin menestyksekkäät hankinnat. Olisihan tuo toki ollut erittäin edullinen hankinta onnistuessaan. Vaan kun vituiks män ja budjetti turpoaa. Onhan tässä nyt pieni tovi tunkea jäitä hattuun ja palata sinne alkuperäiseen budjettiluokkaan. 
Mutku ei oikein haluta 😳

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Unohda budjettiluokat. Hyppää kerralla PREMIUM luokkaan ja tee mitä haluat, älä tee mitä budjetti haluaa. 💪

Ontopic: Ei vieläkään! 😎

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

^ Wife = budjetti, kukas se tässä juuri siihen suuntaan muotoili :D 
Eikä meillä ole kissaa, kyllä se on se Rouva kun pitää saada kehräämään :) 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.