Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 20233 vuotta #¤ cyclon kanssa on ollu pitkin talvea ongelmia....kävin pienen lenkin ( vein linnuille talipötkön) ja kaupassa - just sitten kun kaupasta lähdin, niin takarengas tyhjä. En voinu edes ajaa tyhjällä, sillä ulkorengas tuli ihan irti. Taluttaminenkin oli hankalaa kun takavanne ei pyöriny, piti välillä kantaa ja raahata pyörää. Painava reppu selässä ja toisessa kädessä vielä muovikassissa paketti. Ihan likomärkä kun kotia pääsin. Aloin vaihtaan sisärengasta, mutta nyt kun on uusi takavanne niin se ulkorengas ei sitten mitenkään menny, kun on vähän liian iso. Taas soitto kaverille. Ja huomena taas pyöräliikkeeseen ( siellä ny joutunu käymään joka viikko ja kaksikin kertaa viikossa) ostan "pienemmän" mallisen takarenkaan. Ja sehän se just olikin kun iso rengas tuli niin lähelle takalokaria ja pystyrunkoa, että lumi kertyi sinne heti ja tukki paikat. Muutenkin niin raskas viikko töissä kun sinne otetaan taas väliin ylimääräisiä ja yksi Rouvan sukulainenkin käy vähän väliä "ylimääräisenä". Saa naputella konetta niin nopeesti kun voi ja tottakai sitten tulee vahingossa rasti väärään paikkaan, parikin kertaa. Rouva tulee siihen sanoon ( asiakas siinä) että taas on rasti väärin ( laajennettu - ei laajennettu)...olisin halunnu sanoa että kun on näin paljon asiakkaita ja järkyttävä kiire niin niitä väkisinkin tulee. Mutta ei nyt uskalla sanoa mitään. Jos ei saa pitää kesälomaa niin pakko sitten olla vaikka kipeenä. No pientä tämä, harmittaa niin tosi paljon että yhdellä vakioasiakkaallani, jonka kanssa paljon muutakin asiaa juteltu, on todettu vakavampi juttu.
Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 20233 vuotta Kyllä. Piti lähteä anoppilaan Pääsiäiseksi koko perheen voimin. Makaan nyt sitten kotona kuumeessa, eikä rouvakaan kovin terveeltä vaikuta.
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta 😢 miksi näen vaan kamalia painajaisia - ja usein. Herään aamulla siihen että huudan apua, usein en saa ääntä enkä pysty liikkumaan, tai muuten heränä ahdistuneena ja se ahdistus tuntuu koko kehossa. Nyt olin sitten hankkimassa fillariin mm. rengasta, takavannetta, kenkiin suojia ( kuten oikeestikin) mutta meni hankalaksi, takavanteita ei ollut ja ..miten mä nyt pääsen ajamaan kun maantiepyörällä ei vielä voi. Sitten olin kävelemässä vanhempieni talolle, kamala ukkonen tuli ja salamat löi vieressä ja päälleni roiskahti joka kerta sepeliä, sitten niin paljon etten päässy ja yritin ryömiä, äitee tuli vetään mut pois sepelin alta muttei jaksanu ja yritin viimesillä voimillani - kunnes taas viereen iski salama ja lisää sepeliä ... En muista kuin yhden kerran, viime jouluna, kun näin mukavan unen.
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta Lähde nyt hyvä ihminen käveleen sieltä duunipaikastasi. Luuri käteen ja soitto Pihlajalinnaan.Vai pitääkö kysyä lisää neuvoja openai:ltä. Mä voin kertoa jotain ekasta ammatistani (lakimies). Jotkut ottavat jopa pääasiassa konnien maksuttomia oikeudenkäyntejä. Sen näkee jo naamasta, jos ihminen viettää parhaan valveillaoloaikansa tällaisten ihmisten kanssa.
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^ olen jo aiemminkin, että tässä on nyt tärkeää ajatella kuitenkin omaa parasta kokonaisuutena. Tiedän mitä osaan, ja varsinkin mitä EN osaa, en tule pärjäämään Pihlajalinnan kaltaisessa paikassa ja jään sitten tyhjän päälle. Se nyt on vielä pahempi tilanne. Mutta ylihuomenna Kotkan Maretariumiin, ja linnutkin on auttaneet jaksamaan
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta Lääkärin ammatissa raflaavat moniosaajat on vähissä. Mä tykkäsin hemmosta, joka oli ensin lukenut eläinlääkäriksi ja sitten ihmis... Kaveri sai kohta Helsingistä ylilääkärin pestin ja jätti tän pikkukunnan. PS. Ei ammatinvalinnassa saa käyttää järkeä. Sehän olisi vähän kuin valitsisi muijansa/ukkonsa järkisyillä. Deine ureigene, beste Interesse ist das beste Richtschnur. Sinun ikioma, paras mielenkiinnon kohteesi on paras johtolanka. Onneksi mä uskoin tuon jo nuorena. Muokattu: 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^ siinä vaiheessa kun piti opiskelemaan lähteä, olin ihan eri ihminen ja lisäksi paha anoreksia. Elämään oli kuulunut vain juoksua ja koulua, pelkäsin...mikään ala ei erityisemmin kiinnostanut, olin vaan huolissani kun ei voinu enää juosta ja anoreksiakin oli eloonjäämistaistelua. Se, etten saanut töitä valmistuttuani, johtui anoreksiasta, olin about 30kiloinen. Jos sanon että Marin ei ole uskottava noin laihana niin mitens minä sitten....ja lisäksi olen ruma. Ja kun olen ihan muutenkin tehnyt valtavan paljon vääriä valintoja elämässäni. Ainoa mahdollisuus on nyt tehdä sitä mistä oikeesti tykkää, vapaa-ajalla. Muokattu: 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta 1 tunti sitten, alpensau kirjoitti: PS. Ei ammatinvalinnassa saa käyttää järkeä. Sehän olisi vähän kuin valitsisi muijansa/ukkonsa järkisyillä. Deine ureigene, beste Interesse ist das beste Richtschnur. Sinun ikioma, paras mielenkiinnon kohteesi on paras johtolanka. Onneksi mä uskoin tuon jo nuorena. Mä taas funtsin että en lähde edes hakemaan taidealalle, koska a) raha tiukassa b) rakas harrastus, ei viitti pilata sitä tekemällä työtä. Järkisyillä mentiin. En toistaseksi ole katunut.
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^ no ihan samoin minäkin ajattelin - tosin en myöskään päässyt Tampereen taiteen ja viestinnän oppilaitokseen kun hain. Ja miettiny myös sitä että jos harrastuksesta tulee työ, onko se harrastus sitten enää kivaa ja kun se tuppaa muutenkin olemaan joskus stressaavaa ( sopivien kuvausolosuhteitten kyttääminen) esimerkiksi urheilu työnä on tosi stressaavaa, kun sun ansiot riippuu miten pärjäät. Eli nyt mennään näillä että yritän ajella lenkkiä työpäivinä niin paljon kun ehtii - se auttaa jaksamisessa ja sitten vapaa-ajalla on näitä luontoharrastuksia jotka vie ajatukset pois työpskasta todella hyvin. Ja siis tarkennan, että työjutut sujui tosi mukavasti 2020 lähtein ja ilmapiiri oli positiivinen - sitten yhtäkkiä muuttui uhkaavaksi, ja se on ihan oleellinen asia. No, entisillä tuloillani en olisi voinu edes miettiä teleobjektiivin ostoa... Nyt kumminkin on mielessä ensi maanantai aloin jo laittaan alustavasti kamppeita valmiiksi.
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta Mulla meni toi teinivaiheen loppuosa silleen, että Rock'n Roll ja paljon viinaa, ynnä Maailman valloitus! Suunnitelmana, siis. Sittenpä oli vaan mutsi väärentänyt hakemukseni opiskelemaan ja kun sitten ihmettelin Posti Paten tuomaa kutsua pääsykokeisiin, tuli uhkaus ampumisesta, jos vain tulen sieltä hylsynä takasin. Samalla reissulla nyt ollaan. Maailma jäi siinä valloittamatta. Ties vaikka mitä olisi tullut ja suurta mammonaa! Hitto. Mainittakoon tähän vielä, että kun tulin ekakertaa kotona käymään opintojen alettua ja ihmettelin missä mun sähköskitta? "Heitin sen roskikseen, kun sinusta ei tullutkaan Rock Staraa!" No, nyt on brand new laite kotosalla taas ja uranvaihto hyvin vireillä Joskin saksoa himoitsen enempi, mutta sen puhaltelu hiljaisesti - no go. Muokattu: 8. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Kyllä ja ei. Kyllä: - Töiden takia unet jäi pariin tuntiin viime yönä. Aivan koomanen olo ja kohta alkas yks palaveri missä pitäs kuulostaa järkevältä eikä tämmöseltä unensekaisenkänniseltäspurgulta. VMP. - Motonetin omat "Cloudberry" varavirtapankit ovat paskoja. Periaatteessa hyviä spekseiltään mutta tulevat jo valmiiksi rikkonaisina tai hajoavat muutaman käytön jälkeen. Tässä yhteydessä halpa ja hyvä ei sovi näköjään samaan lauseeseen vaikka niin luulin. - Puolitoistavkoa sitten hajottamani varvas edelleen kipeä. Alkas kohta olla kesäajokenkäkelit mutta ei kyllä taida vielä varvas "taipua" tiukkoihin kesäkenkiin millään. Ei: - Eilen pystyi ajamaan illalla duunin jälkeen selän puolesta 105km ilman kipulääkkeitä ja olis päässyt pitempäänkin. Jee, eli selkä alkaa kestää ajoa. Viikonloppuna harkitsen että ajanko trainerilla vai ulkona, mutta pelottaa trainerin nostaminen etten hajota taas alaselkää kun alkaa vähän parantua edes jo näin viikon jälkeen originaalista "hajottamisesta". Tempotangolta tai ylipäänsä kovin matalasta asennosta ei voi ajaa kuin muutamia sekunteja ilman isoja tehoja, mutta normi-ajoasennossa näköjään kestää vääntää jo pitempäänkin, ei siinäkään tosin kovin isoilla tehoilla. Onneksi on niin paska kunto ettei voisi anyway isoja tehoja käyttää.
Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^ no jos ajaa 105km fillarilla niin on tosi hyvä kunto. Ei onnistu täällä, ei ole inspiraatiota. Mieluummin ajan pienen lenkin ja otan kiikarit & eväät reppuun ja lähden havaintoretkelle. Tänään(kin) tuntui ettei jaloissa ole voimaa yhtään, ihan hiljakseen haahuilin ja katselin puita ja lintuja, kiikarit oli mukana ja kävin katsoon eilisen musta/mustavalkoiset vesilinnut > telkkiä. Mikä on kun jaloissa ei ole voimaa? tuntuu ihan käsittämättömältä että on joskus voinu ajaa yhtämittaisen 711km lenkin!?! Ja olihan se ihan äärettömän ikävää että kirjoitan reseptiin...."syöpäkivun hoitoon". Mutta kumminkin, kun on nähny omin silmin nahkiaisten kutua - kaikki muu on turhaa, kutukokemus kantaa todella pitkälle... Muokattu: 13. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 20233 vuotta Just, vaihdoin eilen cycloon eteen vanteen jossa on nastaton kuviorengas. En meinannu saada nastarengasvannetta pois, piti ottaa ilmat pois, sitten vasta lähti. No aamulla sitten ehdin ajaa 200m kun alkoi eturengas pompottaan, löysäsin jarruja kun aattelin että ottaa kiinni - höh, rengashan se siinä oli puhjennu. Takas, ja vaihdoin nastarengasvanteen. Pirkkalassa on vielä paljon sepeliä, turvallisempi ajaa nastalla. Ja tuntuu että nastarengasvanne rullaa paljon paremmin kuin se sileärengasvanne. KOVA TUULI!
Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 20233 vuotta Mun hyvät silmälasit - ei ole missään, en mene näitten kanssa ulos tms. ja nyt vaan ei ole laseja missään. Varalaseilla tässä, huomisen päiväohjelma muuttui auton renkaittenvaihdosta silmälasikauppaan. !! soitti äiteelle...jos olisi pudonnu lattialle - no just näin. Voi että mikä ilo kun nämä ykkös-silmälasit löytyi. Muokattu: 16. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu silmälasit löytyi
Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 20233 vuotta Tilasin itselle ja kaverille pyöräkamaa. Kaikki oli saatavilla olevia tuotteita mutta nyt sitten yhtä tuotetta uupuukin. Eikä tietoa saapumispäivästä ainakaan nettisivuilla. Siellä out of stock ilman arvioita lisäerästä. No kaikki tilauksen tavarat seisoo nyt odottamassa tätä puuttuvaa rengasta. Erillisestä maksusta saisi lopuille oman kuljetuksen. Aion ottaa tänään aspaan yhteyttä heidän chatin auettua ja yrittää puhua oman toimituksen. Koska tavaroiden piti tosiaan olla saatavilla hyllystä tilaushetkellä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään