Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Itseään vahvistava kierre  tarjolla ? Ukot tarvitsevat vain tölkin olutta.

Propralin yleiset haittavaikutukset (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 10:stä):

  • unihäiriöt, painajaisunet
  • sydämen harvalyöntisyys
  • ääreisverenkierron heikkeneminen
  • hengästyminen
  • lihasheikkous
  • väsymys
  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Aaaarrrggghhh... kahvinkeitin ei toimi - ei ole sähköä!

Saatanan Garuna, olette kaivaneet täällä maakaapeleita käkkärämäntyjä kasvavaan kallioiseen maastoon  isolla rahalla ja teette sillä isompaa rahaa kuin sähkön siirrolla, ettei mukamas tule myrskyn tähden sähkökatkoja. Ne pylväätkö siellä tuulessa sitten ittekseen kaatuilee?

Nyt on silti sähköt edelleen poikki jo eilisestä klo 21.50 lähtien, eikä edes lehti puussa värähdä, eikä salama välähdä.

Mutta ne KAHVIT!

Kirjoitettu
27.6.2023 klo 08.00, alpensau kirjoitti:

Itseään vahvistava kierre  tarjolla ? Ukot tarvitsevat vain tölkin olutta.

Propralin yleiset haittavaikutukset (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 10:stä😞

  • unihäiriöt, painajaisunet
  • sydämen harvalyöntisyys
  • ääreisverenkierron heikkeneminen
  • hengästyminen
  • lihasheikkous
  • väsymys

Niin siis lääke ei ole jatkuvassa käytössä, silloin tällöin varalla, harvemmin kuin kerran viikossa mutta nyt tuli tarve. 
Ja mitä katselin viime kesäkuun merkintöjä....väsy, väsy. Se väsy lisääntyi ihan oleellisesti 3. koronarokotteen jälkeen. Ja suuri osa on myös henkistä väsymystä/stressiä/ pelkoa tulevasta. 
Syke on korkea, aina ja kun tulee paha tilanne eli jännittää, tuntuu että syke tulee kaulasta ulos. Aiemmin oli huono ääreisverenkierto, mutta nyt joutuu yöllä käymään huljuttelemassa varpaita kylmässä vedessä kun tuntuu että palaa. 
Jalat on nyt ihan normaalit, todennäköisin syys että valtava nestehukka ( joo ajelin pitkää lämpöisesssä eikä mitään juotavaa...)

Se mihin Propral minulla auttaa - juurikin ei ihan niin sykitä, eikä käsi vapise. 

Lääkekaapissa on muutamia, tavanomaisia lääkkeitä mutta mikään ei ole sellainen että pitäisi välttämättä vakituisesti joka päivä ottaa. Pienen murusen Triptyliä otan kun auttaa unensaamiseen, ja on samalla migreeninestolääke. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

^^ Kahveet syntyi kuin syntyikin keittimellä ilman sähköä :)  

Kuumottelin kaasulla nokipannussa vettä ja siitä sitten keittimen suodattimeen.

Mutta joo, perse. Itseaiheutettuun vitutukseen tää menee.
Se APK sitten nostaa auton perään kun tulikin äkkilähtö kotikulmille jo tänään hakemaan se Bikesterin paketti, kun huomenna pitääkin olla sähköukkelia vastassa.
No, eipä se korjaajakaan ole reagoinut sähköpostiini aiheeseen liittyen, taitaa sekin vain makoilla jossain ilman  paitaa.
Uusi yritys sitten viikon päästä.

Edit
Carunalla onkin valmiina oikein lomake tuota varten.
https://plus.caruna.fi/compensation

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Joku viikko sitten oli oikeastaan hauska keskisormitapaus - pk-seudulla tietysti. Vantaalla kehä kolmosella korjattiin yhtä siltaa, valo-ohjauksella vain toinen kaista käytössä. Odoteltiin vihreätä (3-4 autoa) ja kun syttyi, niin menoksi. Sillan puolivälissä tuli yksinäinen volvo vastaan - heppu pysäytti autonsa ja ulos räyhäämään. Koitti kovasti saada 3-4 autoa peruuttamaan, kun luuli itsellään olleen vihreä valo. Luovutti lopulta, mutta keskisormea vielä kaikille. Muoks. rikospaikka Vantaalla.

 

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

No tänään klo 13.40 on aika käsikirurgille. 
Vitsit kun jännittää...ja sitten se voi olla että sormi jää tämmöiseksi että pidettävä tukisidettä koko ajan ja jos joskus 5 vuoden päästä paranee.  Tai jos se pitää leikata, se tosin sitten vasta talkoitten jälkeen syksyllä. Mietin ensin pahinta. 
Ja jos pitää leikata, niin on ihan hyvä että on töitä kun yksityiset leikkaukset on vääjäämättä nelinumeroinen luku.

Kirjoitettu

Mitä Pirkanmaan pahoinvointialueella oikein touhutaan ? Länsi-Uudellamaallakin on leikkausjonot, mutta ne kuitenkin liikkuu. Juur olisin päässyt peruutuspaikalle, mutta pakitin itse. Ukkojen höyläyksistä joka viides epäonnistuu. Pärjää tässä ilmankin.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Näen sieluni silmillä miten siellä odotetaan, miten kävi.....

Käsikirurgi sanoi heti että jaha, ojentajänne menny. Piti sitten käydä kuvissa ( jonne onneksi hänen arvovaltansa ansiosta pääsin "väliin") mutta luupalaa ei ollu irronnu. 
Nyt on sitten lastassal, ja ikävää tässä on se että ei sitten mennä uimaan ja joka lenkillä pitää olla kurarukkanen mukana koska ei saisi kastua. 6 viikkoa, eli nahkiaiskauden alkuun. Kolmen viikon kuluttua lastan vaihto.
Jos ei ole jänteenpäät löytäneet yhteen, leikataan.
Kokonaisuudessaan tunti, yllätys oli että vain 400e. 
 

Kirjoitettu
47 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Näen sieluni silmillä miten siellä odotetaan, miten kävi.....

Käsikirurgi sanoi heti että jaha, ojentajänne menny. Piti sitten käydä kuvissa ( jonne onneksi hänen arvovaltansa ansiosta pääsin "väliin") mutta luupalaa ei ollu irronnu. 
Nyt on sitten lastassal, ja ikävää tässä on se että ei sitten mennä uimaan ja joka lenkillä pitää olla kurarukkanen mukana koska ei saisi kastua. 6 viikkoa, eli nahkiaiskauden alkuun. Kolmen viikon kuluttua lastan vaihto.
Jos ei ole jänteenpäät löytäneet yhteen, leikataan.
Kokonaisuudessaan tunti, yllätys oli että vain 400e. 
 

Miten ne voi itsestään mennä ne jänteet? Ja miten sitten korjasivat asiaa jos eivät vielä leikanneet. Vai tarkoititko, että leikataan uudelleen jos tällä kertaa ei vielä jänteenpäät löytäneet toisiaan? En pysynyt nyt ihan kärryillä. 

 

Kirjoitettu

^ no hyvää päivää luetunuymmärräystä sentään. En minä tiedä miten jänteet meni, mutta näköjään meni, mun tapauksessani kaikkea voi tapahtua.
Jos on pieni vaurio ja luusta ei irronnu palaa, jänne voi tuetusti kasvaa uusiksi ( I would rather be a lamprey, tuhoutunut osa kasvaa uusiksi...) ja tätä nyt sitten yritetään. 

Kirjoitettu

^mutsilla kävi jotain samankaltaista jänteiden kanssa viime vuonna. Eräänä aamuna ei vain yksi sormi toiminut/taipunut ja muutaman päivän päästä samoin kävi toisellekin sormelle. En muista tarkalleen millä nimellä moinen liikkuu mutta kirurgin mukaan ei edes kovin harvinainen (mutsilla toki ikää varmaan parikymmentä vuotta enemmän kuin kisulla). Kirurgi laittoi jänteet kuntoon pienellä operaatiolla ja käsi on jälleen kunnossa. Tosiaan meni niin ettei mitään sattunut, yhtenä aamuna sormi ei vaan toiminut.

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Käsikirurgi sanoi heti että jaha, ojentajänne menny. Piti sitten käydä kuvissa
 

Millä tekniikalla kuvannettiin ?

Kirjoitettu

^ ihan tavallinen röntgenkuvaus  ( onneksi, muuten olisi ollu kallista )

En mä oikeesti tykkääkään käydä uimassa...vasemmalla kädellä voi tehdä paljon asioita...onneksi ei ole valokuvauksessa tärkeä etusormi...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.