Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Sillä lailla. Onnistuin veistämään palan vasemmasta peukalonkärjestä pois. Eilen illalla. Vuotaa verta vieläkin. Ja pikaliima loppu.
^ tuttu tilanne, ostin silikonisprayta ja suihkutan renkaan/vanteen yhtymäkohtaan, heti helpompaa. Rataspakka, ketjut, jarrupalat ainoot päivitykset.

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Verta se täälläkin lennätti, kun naulapyssyllä sormeen tirvasin. Kumma kun ei tuntunut yhtään miltään. Hieman havaitsin, että jokin kosketti sormea ja sitten, että naulahan se siinä, voi perse!

Tovin tuossa verta ruiski kunnes loppui, ei edes työmaata keskeyttänyt. Nyt on vähän kosketusarka.

 

 

Kirjoitettu

Just. Piti pieni aamulenkki ajaa - jalat ei toimi ollenkaan ( takana peräpäivinä 127km kja 128km...) käännyin takas.
Ja minne ihmeeseen laitoin toisen nahkiaisen suu-pinssin?? > ostin uuden samanlaisen.

Väsy ja nälkä.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

Just. Piti pieni aamulenkki ajaa - jalat ei toimi ollenkaan ( takana peräpäivinä 127km kja 128km...) käännyin takas.

Lukemistoksi "training advice after 50s"

Kirjoitettu
22 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:


Ja minne ihmeeseen laitoin toisen nahkiaisen suu-pinssin?? > ostin uuden samanlaisen.

 

Fine. Toinen nahkiaisen suu- pinssi oli kääntynyt pystysuoraan laatikon reunaan....

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
15.7.2023 klo 03.53, tempokisu kirjoitti:

Onnistuin veistämään palan vasemmasta peukalonkärjestä pois. Eilen illalla. Vuotaa verta vieläkin.

 

15.7.2023 klo 06.50, tempokisu kirjoitti:

Just. Piti pieni aamulenkki ajaa - jalat ei toimi ollenkaan ( takana peräpäivinä 127km kja 128km...) käännyin takas.

 

Täh, sulla pala puuttuu sormesta ja veri lentää niin ei muuta kuin ajamaan ja suurin ongelma kun jalat ei toimi? 🤔

Mulla äsken kissa vetäs kunnon viillon yhteen sormeen kun häsläsin sen kanssa ja pidän sitä jo hyvänä syynä olla lähtemättä muutamaan päivään lenkille että haava saa umpeutua ensin...

Ontopic: Ei vituta.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

^ no sormivammat nyt ei ajamista estä...mutta ei niille nyt mitään voi niin yritän elää mahdollisimman normaalisti. Varsinainen mämmikoura kyllä olen, sillä ei tämä nyt ole eka kerta kun leikkaan palan sormesta, tai siis sellainen "kieleke". Se on nyt pikaliimalla kiinni, mutta paranee varmaan tosi hitaasti. Tei siihen nyt kumihanskasta päälysen ja se teipilllä kiinni. 

Niin siis nythän on oikean käden keskisormi lastassa ja vasemman käden peukalo teipissä...

Kirjoitettu

Rutilus sentään. Jos asiakas haluaa että jotain vielä pitäisi "tutkia" ( totesin etten voi nyt kaikkea kun on sormivamma) tai muuten ei ole tyytyväinen, niin sen voisi siinä heti sanoa. Eikä tulla jälkikäteen valittaan. Todistushan kumminkin tuli:

Ja kaikkia ihan ihmeellisiä...ikäihmisen lääkitys pitää olla tiedossa ajokortti-todistus käynnillä. Uutta aikaa sitten vaan.
Asiakas sanoi vastaanotolla semmoista...että ei sen jälkeen voi ajolupaa myöntää. Suuttui, tietysti. 
Sitten näitä ulkomaalaisia, se vaan että tulkki siinä saa sen "työn" tehdä...muutenkin, nämä on tosi turhauttavia kun on jo kortti omasta maasta ja suht nuoria yleensä, ja terveitä. Trafi voisi vaan kirjata aiemman ajokortin tiedot. 

Meillä on asiakas-wc todella puhdas ja hyvässä kunnossa. No jossain oli pieni tahra, ja siitäkin sitten joku valitti.
Siis saa wc olla todella kammottavassa kunnossa että menisin valittaan, miettikääpä ite? 

Mukavasti se sitten just kotimatkalle pukkas sadetta. Pyörän pesua, ja kurapyörä kaipaisi myös uudet rataspakka, ketjut ja - jarrupalat. 

Onneksi tässä on nyt 4 vapaapäivää, sadealue saapuu mutta hyvä ettei tartte töihin mennä. 

Kirjoitettu

Se satta vettä :(
Katon paikkuu ei onnistu, pitänee sitten litkuttaa itteensä :) 
Tosi se paikkuu homma ei ollutkaan vielä listalla, huomenna vasta maalataan varaston toinen puolikas - ehkä. Rouva kun ei ole paikalla, niin voi vähän luistellakin ;) 
Tänään sitten vain suunnitellaan sitä paikkuu hommaa.

Kirjoitettu
40 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

asiakas haluaa että jotain vielä pitäisi "tutkia" ( totesin etten voi nyt kaikkea kun on sormivamma) tai muuten ei ole tyytyväinen,
Ja kaikkia ihan ihmeellisiä...ikäihmisen lääkitys pitää olla tiedossa ajokortti-todistus käynnillä. Uutta aikaa sitten vaan.

Vanhempi väki osaa vedättää. Mitä, jos pyytäisi ikäihmistä käymään makuulle lattialle, niin nähtäisiin, pääseekö tuo omin voimin ylös. Kertoo jotain asianomaisen kunnosta, kenties ajokunnostakin.

Kirjoitettu

^ sinänsä...riittäisi kyllä jo kyykkyyn ja ylös, mutta toisaalta jos on huono liikkuminen, autolla sitten pääsee. 
Lähinnä tässä ajokorttitodistus-asiassa on kyse ymmärryksestä, hahmotuksesta ja käsityskyvystä. Toki myös jos on paljon vahvoja lääkkeitä, tai vaikkapa ( tämä myös nuorempien kohdalla) rauhoittava lääke kolmasti päivässä niin ei tule puoltavaa ajokorttitodistusta. Tosin sellaisen sanon jo etukäteen, en tee. 
Siinä jo alkuvaiheessa kun asiakas tulee huoneeseen, miten kommunikoi...kenenkään kohdalla ei se kellopiirustus ole ollut ratkaiseva tekijä. Tulee esille juurikin tavallisessa keskustelussa ja laatimieni kysymysten vastauksissa.

Kirjoitettu

Vituttaa hyvien ihmisten ja agendatoimittelioiden läkytys Kreikan metsäpaloista, jotka ovat kuulemma ilmastonmuutoksen syytä. Totuus on kuitenkin, että joku elämänhalliintansa menettänyt on käynyt tuikkaamaassa eli stikannu eldistä ja palot ovat seurausta tahallisesta sytyttämisestä. Ovatko teidän saunanne alkaneet palaa ihan sen takia, että saunassa lämpötila lähentelee 100 astetta?

Kirjoitettu
4 hours ago, mgcc said:

Vituttaa hyvien ihmisten ja agendatoimittelioiden läkytys Kreikan metsäpaloista, jotka ovat kuulemma ilmastonmuutoksen syytä. Totuus on kuitenkin, että joku elämänhalliintansa menettänyt on käynyt tuikkaamaassa eli stikannu eldistä ja palot ovat seurausta tahallisesta sytyttämisestä. Ovatko teidän saunanne alkaneet palaa ihan sen takia, että saunassa lämpötila lähentelee 100 astetta?

Kreikan metsäpaloista mitään tiedä mutta täällä Välimeren toisella laitamalla monen palon jälkeen palaneet alueet ovat kaavoitettu asumiskäyttöön kun sitä suojeltavaa metsää ei enää ole. Ja grynderit kerää lopulta rahat. Usein löytyy tulentekolaitteisto paikasta josta palo on saanut alkunsa mutta harvemmin näistä jäädään kiinni. Meillä täällä mökillä suunnitellaan kovasti kaivostoimintaa tuohon kymmenen kilsan päähän. Viime kesänä siellä oli jotain Iberian niemimaalla ainutlaatuisia kasveja jotka jarruttivat kaivostoiminnan etenemistä...eräänä kesäpäivänä siellä sitten paloi ja kaivostouhu nytkähti askeleen eteenpäin. Ketään ei yllättänyt.

Ei kuumuus noita aiheuta/edistä, kuivuus ja tuuli ovat myrkkyä. Palo sopivalla kelillä "hyppää" helposti 15 metriä puusta puuhun vaikka tien yli.

 

Kirjoitettu

Ei vituta koska LOMA! Huomenna viikon improvisoidulle road-tripille, ei mitään varattuna ja teltta takakonttiin. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.