Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 20232 vuotta Sillä lailla. Onnistuin veistämään palan vasemmasta peukalonkärjestä pois. Eilen illalla. Vuotaa verta vieläkin. Ja pikaliima loppu. ^ tuttu tilanne, ostin silikonisprayta ja suihkutan renkaan/vanteen yhtymäkohtaan, heti helpompaa. Rataspakka, ketjut, jarrupalat ainoot päivitykset.
Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 20232 vuotta Verta se täälläkin lennätti, kun naulapyssyllä sormeen tirvasin. Kumma kun ei tuntunut yhtään miltään. Hieman havaitsin, että jokin kosketti sormea ja sitten, että naulahan se siinä, voi perse! Tovin tuossa verta ruiski kunnes loppui, ei edes työmaata keskeyttänyt. Nyt on vähän kosketusarka.
Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 20232 vuotta Just. Piti pieni aamulenkki ajaa - jalat ei toimi ollenkaan ( takana peräpäivinä 127km kja 128km...) käännyin takas. Ja minne ihmeeseen laitoin toisen nahkiaisen suu-pinssin?? > ostin uuden samanlaisen. Väsy ja nälkä.
Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 20232 vuotta 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: Just. Piti pieni aamulenkki ajaa - jalat ei toimi ollenkaan ( takana peräpäivinä 127km kja 128km...) käännyin takas. Lukemistoksi "training advice after 50s"
Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 20232 vuotta 22 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja minne ihmeeseen laitoin toisen nahkiaisen suu-pinssin?? > ostin uuden samanlaisen. Fine. Toinen nahkiaisen suu- pinssi oli kääntynyt pystysuoraan laatikon reunaan....
Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja 15.7.2023 klo 03.53, tempokisu kirjoitti: Onnistuin veistämään palan vasemmasta peukalonkärjestä pois. Eilen illalla. Vuotaa verta vieläkin. 15.7.2023 klo 06.50, tempokisu kirjoitti: Just. Piti pieni aamulenkki ajaa - jalat ei toimi ollenkaan ( takana peräpäivinä 127km kja 128km...) käännyin takas. Täh, sulla pala puuttuu sormesta ja veri lentää niin ei muuta kuin ajamaan ja suurin ongelma kun jalat ei toimi? 🤔 Mulla äsken kissa vetäs kunnon viillon yhteen sormeen kun häsläsin sen kanssa ja pidän sitä jo hyvänä syynä olla lähtemättä muutamaan päivään lenkille että haava saa umpeutua ensin... Ontopic: Ei vituta. Muokattu: 17. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^ no sormivammat nyt ei ajamista estä...mutta ei niille nyt mitään voi niin yritän elää mahdollisimman normaalisti. Varsinainen mämmikoura kyllä olen, sillä ei tämä nyt ole eka kerta kun leikkaan palan sormesta, tai siis sellainen "kieleke". Se on nyt pikaliimalla kiinni, mutta paranee varmaan tosi hitaasti. Tei siihen nyt kumihanskasta päälysen ja se teipilllä kiinni. Niin siis nythän on oikean käden keskisormi lastassa ja vasemman käden peukalo teipissä...
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Rutilus sentään. Jos asiakas haluaa että jotain vielä pitäisi "tutkia" ( totesin etten voi nyt kaikkea kun on sormivamma) tai muuten ei ole tyytyväinen, niin sen voisi siinä heti sanoa. Eikä tulla jälkikäteen valittaan. Todistushan kumminkin tuli: Ja kaikkia ihan ihmeellisiä...ikäihmisen lääkitys pitää olla tiedossa ajokortti-todistus käynnillä. Uutta aikaa sitten vaan. Asiakas sanoi vastaanotolla semmoista...että ei sen jälkeen voi ajolupaa myöntää. Suuttui, tietysti. Sitten näitä ulkomaalaisia, se vaan että tulkki siinä saa sen "työn" tehdä...muutenkin, nämä on tosi turhauttavia kun on jo kortti omasta maasta ja suht nuoria yleensä, ja terveitä. Trafi voisi vaan kirjata aiemman ajokortin tiedot. Meillä on asiakas-wc todella puhdas ja hyvässä kunnossa. No jossain oli pieni tahra, ja siitäkin sitten joku valitti. Siis saa wc olla todella kammottavassa kunnossa että menisin valittaan, miettikääpä ite? Mukavasti se sitten just kotimatkalle pukkas sadetta. Pyörän pesua, ja kurapyörä kaipaisi myös uudet rataspakka, ketjut ja - jarrupalat. Onneksi tässä on nyt 4 vapaapäivää, sadealue saapuu mutta hyvä ettei tartte töihin mennä.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Se satta vettä Katon paikkuu ei onnistu, pitänee sitten litkuttaa itteensä Tosi se paikkuu homma ei ollutkaan vielä listalla, huomenna vasta maalataan varaston toinen puolikas - ehkä. Rouva kun ei ole paikalla, niin voi vähän luistellakin Tänään sitten vain suunnitellaan sitä paikkuu hommaa.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta 40 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: asiakas haluaa että jotain vielä pitäisi "tutkia" ( totesin etten voi nyt kaikkea kun on sormivamma) tai muuten ei ole tyytyväinen, Ja kaikkia ihan ihmeellisiä...ikäihmisen lääkitys pitää olla tiedossa ajokortti-todistus käynnillä. Uutta aikaa sitten vaan. Vanhempi väki osaa vedättää. Mitä, jos pyytäisi ikäihmistä käymään makuulle lattialle, niin nähtäisiin, pääseekö tuo omin voimin ylös. Kertoo jotain asianomaisen kunnosta, kenties ajokunnostakin.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^ sinänsä...riittäisi kyllä jo kyykkyyn ja ylös, mutta toisaalta jos on huono liikkuminen, autolla sitten pääsee. Lähinnä tässä ajokorttitodistus-asiassa on kyse ymmärryksestä, hahmotuksesta ja käsityskyvystä. Toki myös jos on paljon vahvoja lääkkeitä, tai vaikkapa ( tämä myös nuorempien kohdalla) rauhoittava lääke kolmasti päivässä niin ei tule puoltavaa ajokorttitodistusta. Tosin sellaisen sanon jo etukäteen, en tee. Siinä jo alkuvaiheessa kun asiakas tulee huoneeseen, miten kommunikoi...kenenkään kohdalla ei se kellopiirustus ole ollut ratkaiseva tekijä. Tulee esille juurikin tavallisessa keskustelussa ja laatimieni kysymysten vastauksissa.
Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 20232 vuotta Vituttaa hyvien ihmisten ja agendatoimittelioiden läkytys Kreikan metsäpaloista, jotka ovat kuulemma ilmastonmuutoksen syytä. Totuus on kuitenkin, että joku elämänhalliintansa menettänyt on käynyt tuikkaamaassa eli stikannu eldistä ja palot ovat seurausta tahallisesta sytyttämisestä. Ovatko teidän saunanne alkaneet palaa ihan sen takia, että saunassa lämpötila lähentelee 100 astetta?
Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 20232 vuotta 4 hours ago, mgcc said: Vituttaa hyvien ihmisten ja agendatoimittelioiden läkytys Kreikan metsäpaloista, jotka ovat kuulemma ilmastonmuutoksen syytä. Totuus on kuitenkin, että joku elämänhalliintansa menettänyt on käynyt tuikkaamaassa eli stikannu eldistä ja palot ovat seurausta tahallisesta sytyttämisestä. Ovatko teidän saunanne alkaneet palaa ihan sen takia, että saunassa lämpötila lähentelee 100 astetta? Kreikan metsäpaloista mitään tiedä mutta täällä Välimeren toisella laitamalla monen palon jälkeen palaneet alueet ovat kaavoitettu asumiskäyttöön kun sitä suojeltavaa metsää ei enää ole. Ja grynderit kerää lopulta rahat. Usein löytyy tulentekolaitteisto paikasta josta palo on saanut alkunsa mutta harvemmin näistä jäädään kiinni. Meillä täällä mökillä suunnitellaan kovasti kaivostoimintaa tuohon kymmenen kilsan päähän. Viime kesänä siellä oli jotain Iberian niemimaalla ainutlaatuisia kasveja jotka jarruttivat kaivostoiminnan etenemistä...eräänä kesäpäivänä siellä sitten paloi ja kaivostouhu nytkähti askeleen eteenpäin. Ketään ei yllättänyt. Ei kuumuus noita aiheuta/edistä, kuivuus ja tuuli ovat myrkkyä. Palo sopivalla kelillä "hyppää" helposti 15 metriä puusta puuhun vaikka tien yli.
Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 20232 vuotta Suomessa tuppaa vanhat suojellut rakennukset roihahtamaan aina silloin tällöin. Viimeviikolla viimeksi.
Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 20232 vuotta Ei vituta koska LOMA! Huomenna viikon improvisoidulle road-tripille, ei mitään varattuna ja teltta takakonttiin.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään