Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Koko ajan harmittaa ja stressaa...no v***ttaa se Helsingin pakkoreissu 2.9. Siis ei meillä rippiläisten kirkko alkanu kolmelta iltapäivällä lauantaina, oli ihan normaalisti sunnuntain klo 10 Jumalanpalvelus.
Siinä sitten kun kauempaa joutuu tuleen, niin rutiluksen pitkä päivä. 
Että rutilus sentään, mitä mä teen? Ihan hyvin voi olla että stressaan asiaa niin paljo että migreeni tulee oikeesti. 

Jos mennään vanhempieni kanssa, lähtö Hesasta kotijuhlien jälkeen on about iltakuuden maissa - en ala. Se että tulen omia aikojani ilman kirkkoa kotijuhliin - lähtö viideltä. Ei hyvä. 
Mietin että mennään vanhempieni kanssa yhtä matkaa, mutta eri autoilla ( ajelu vanhempieni kanssa on jokseenkin piinaavaa...) ja lähden kirkkoseremonioitten jälkeen about neljältä kotiin. 
Johanneksen Kirkko. Minne auton saa parkkiin????

Miksi se on niin elintärkeää että yhden ihmisen , minun, pitää olla siellä just silloin? Voisin mennä seuraavana päivänä ihan rauhassa ja kiireettömin mielin? Miksei se käy? En muista itekään keitä minun rippiäisissäni oli....no ehkä kun se päivä ei ollut minulle yhtään tärkeä. Tai oli, onneksi tämä kammottava rippileiri on vihdoinkin ohi. 
Ja kun nyt miettii, mitä varten mä ripille edes halusin? Se oli vaan tapa. Olen tienny lapsesta asti että en mene naimisiin, en perusta perhetta. Ihan turhaa kärsimystä kun olisi vaan voinu valita toisin. En tienny että oli myös rippikouluja kaupungissa, ei tarttenu mennä leirille. 

 

Kirjoitettu

Minä kun pääsin ripille - toisella yrittämällä - niin se confirmaatio oli yhdistetty Jumalanpalvelukseen, koko operaatio kesti kolme (3) tuntia, vai oliko jopa pidempi.

Itse selätän hankalat tilanteet ajattelumallilla, jossa analysoin ainoastaan piinaavan jakson keston. Eli työstän asiaa mielessä, mikä on prosessin piinaavin osio, koska se alkaa ja koska se päättyy, kellon lyömät koska homma on ohi. Yllättäen se piinaavin jakso onkin varsin lyhyt ja tuon ajan seisoo vaikka päällään.
Ja jollen voi asiaan sen enempää vaikuttaa niin jätän asian pohdiskelun sikseen ja palaan siihen rauhallisin mielin vasta kun operaatio varsinaisesti käynnistyy.

Tuota mallia voisin soveltaa vaikkapa hampaan pois vetämiseen. Operaatio kestää puolisen tuntia ja sitä vääntöä siinä maks 5 min ja homma ohi? (mielikuva aika-arvio viinipullonkorkin vetämisestä), eikä kukaan ole siihen penkkiin jäänyt.

Elikkä tohtorilaan aika 13.30 -14.00 ja seuraan ajatuksissa ainoastaan aikaa tuohon 14.00, jolloin olen pajasta ulkona yhtä hammasta vähempänä ja homma onkin jo ohi.
Koskaan ei ole hammasta pois vedetty, mutta mielikuvaharjoitukset ovat valmiina plakkarissa :) 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^ puudutus on ainoa mikä hetken sattuu. On vedetty aika monta hammasta pois ( niitä oli liikaa...kaikki juurihoidetut piti sittemmin poistaa ) ja erilaisia kokemuksia. 
Terveyskeskuksessa aika piinaavaa kun hampaan poisto kesti reilun tunnin. Ei muuten, mutta leukalihakset oli hivenen arat sen jälkeen.
Kun aikoinaan teetätin implantit ( ei esteettistä hoitoa vaan hampaita halkesi ja olisi kiva saada purra ruokaa ja puhua normaalisti...senverta hampaita oli pois) homma epäonnistui ( 7 implanttia, mutta olin juuri myyny opiskeluasuntoni ja ajattelin että nyt saan hampaat kuntoon..) ja alaleuasta piti kirurg750isesti poistaa 2 vinoon mennyttä implantin ruuvia. 
Operaatio tehtiin Helsingissä, yksityisesti.  Puudutus oli kääk! ja odottelin sitten siinä, ajattelin että hammaskirurgi tutkii tilannetta....mutta sanoikin että hyvä, kursitaan paketti kasaan. 
Eli se operaatio oli tehty jo! 20 minuuttia = 750e ja matkat. Mutta ikenessä useita kuukausia ollut tulehdus loppui tasan siihen. 

Joo, yritän olla ajattelematta tota rippipäivää. Tässä on paljon kivaa tapahtumaa ja tekemistä ennen sitä. 
Tällä viikolla keskiviikkona Nakkila, lauantaina talkoot ja sunnuntaina lintukävely Iidesjärvellä ( jos ei sada kaatamalla) ja huomena tulee palkkaa > äh, olisi pitäny vaan ostaa se kalliimpi champagne nahkiaiselle. No toiste sitten.
 

Kirjoitettu

Jaahas, hammaslääkäripelko pompahti sitten muutaman pykälän :( 
4x viisaudenhammas poistamatta

t. nimim. Hautaan saakka ajattelin sinnitellä

Kirjoitettu

No vähän... tai vähän enemmänkin, meni meinaan lämpövaihdin sitten uusiksi, eihän tuo maksa kun sellasen 6000e. Joku voisi sanoa että tolle rahalle olisi voinut olla muutakin käyttöä. 

Mä en ole vielä käynyt rippikoulua... pitäsköhän mennä leirille ensi kesänä? Asian takana on seuraava tarina:

Rippikoulukutsu tuli, en kuulunut kirkkoon, joten en saanut sitä, yksi kaveri sanoi "sun on pakko käydä toi", mihin mä vastasin "katotaanko, niin ei ole".  Täytyhän se sana pitää, armeijassa olis tullut lisälomaa moisen suorittamiseta. Naimisiin mennessä ajattelin kääntää takkia, olin kuullut tyylistä suorittaa tuo ennen häitä vastaamalla papin pariin kysymykseen jotain... no eipä onnistunut, iltakoulu olisi napsahtanut, joten jäi tuokin suorittmatta. 

Toinen asia, mikä on edelleen toteutumatta on luokkatoverien uhkaus että tulen katumaan sitä etten kirjoittanut ylppäreissä kun 4 ainetta.. toistaiseksi en ole katunut, mutta ehkä eläkkeellä? Silloin voisi mennä ripillekin.. tai just ennen hautajaisia jos aistisi aikansa tulleen?

Kirjoitettu
12 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

No vähän... tai vähän enemmänkin, meni meinaan lämpövaihdin sitten uusiksi, eihän tuo maksa kun sellasen 6000e.

Siis kaukolämpötalo. Kauanko tuollainen kestää ? Mulla on pellettipannussa kuparikierukan tilalla lämmönvaihdin ja ylimääräinen kiertovesipumppu. Pumppu on varsin lämpöisessä paikassa ja uusittu jo 2 x. Itse vaihdoin.

Kirjoitettu
20 minutes ago, tommi2 said:

Naimisiin mennessä ajattelin kääntää takkia, olin kuullut tyylistä suorittaa tuo ennen häitä vastaamalla papin pariin kysymykseen jotain... no eipä onnistunut, iltakoulu olisi napsahtanut, joten jäi tuokin suorittmatta.

Minä tein sen juuri noin. Lisäksi annoin vähän atk-tukea.

Kirjoitettu
17 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Koko ajan harmittaa ja stressaa...no v***ttaa se Helsingin pakkoreissu 2.9. Siis ei meillä rippiläisten kirkko alkanu kolmelta iltapäivällä lauantaina, oli ihan normaalisti sunnuntain klo 10 Jumalanpalvelus.
Siinä sitten kun kauempaa joutuu tuleen, niin rutiluksen pitkä päivä. 
Että rutilus sentään, mitä mä teen?

 

Kummin pitää olla jämäkkä. Sä ilmoitat, mikä sun tilanne on ja siihen on tyytyminen. Sä menet niihin tilaisuuksiin, jotka sopivat sulle.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
17 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Minne auton saa parkkiin????

Älä ole kisu noin avuton kun et oikeasti ole. Helsinki on täynnä maksullisia muutaman euron tunnissa maksavia pysäköintihalleja. Katsot netistä lähimmän paikkaa minne olet menossa ja ajat sinne ja kävelet siitä perille. Nykyään hallit vielä suurimmaksi osaksi (netti kertoo onko juuri käyttämäsi halli semmoinen) niin ajat vain sisään ja ajat ulos, ja sit 48h sisällä vaan maksat ko hallin verkkosivuilla parkkeerauksen. Helppoa kuin heinänteko.

Ainut toki että Hesan liikenne on tällä hetkellä suoraan peräsuolesta, sillä kaikki paikat kaivettu auki, kaistoja poistettu käytöstä ja ruuhkat sen mukaisia. Eli varaa matkaan hyvin aikaa.

Kirjoitettu
29 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Siis kaukolämpötalo. Kauanko tuollainen kestää ? Mulla on pellettipannussa kuparikierukan tilalla lämmönvaihdin ja ylimääräinen kiertovesipumppu. Pumppu on varsin lämpöisessä paikassa ja uusittu jo 2 x. Itse vaihdoin.

Teoreettinen ikä on 25 vuotta. toi on 23v, sen saisi tonnilla korjattua, mutta nyt saattaa saada avustusta jos vaihtaa matalalämpöversioon, eli kannattaa vaihtaa koko paska.

Kirjoitettu
29 minuuttia sitten, rjr kirjoitti:

Minä tein sen juuri noin. Lisäksi annoin vähän atk-tukea.

Se on siis pappikohtaista. No ei olis rippi maistunutkaan. Naisimisiin pääsi maistraatissa ja sukulaisille järkättiin kirkollinen siunaus

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

4x viisaudenhammas poistamatta

Mulla otettiin aikanaan kaikki 4 viisuria pois kerralla.  Neitotohtori sanoi röngteneitä katsoessaan, että "sun ylähampaat putoaisi silkasta kauhusta, jos tietäisit mitä alahampaille pitää tehdä..."  :D

Ehkei se, mitä halusin siinä tilanteessa kuulla, mutta oikeassa oli. Yläviisuri lähtivät erittäin helposti, tyyliin pari minsaa per puoli, mutta alaviisurit ilmeisesti olivat juuriltaan yhtä kieroon kasvaneet kuin isäntänsä, joten ne tulivat vain palasina.  Puudutus toimi kyllä hyvin, eli mikään ei sattunut, mutta kun kuulet (okei, pienikokoisen) lekurin sanovan : "oota mä otan jalalla tukea tosta seinästä" , niin tiedät, että hekin joutuivat tekemään töitä palkkansa eteen... :D

Lekurimimmi totesi  tukkansa olevan vähän sekaisin ja hiki otsalla, kun saatiin paini loppumaan. Sen verran mutta oli tolkkua päässä, että sain sanottua, että "oltaispa vaan tehty jotain muuta",  jonka hänen hoksottimet poimi heti naurusta päätellen ;)

Muutama tikki perään ja pari päivää särkylääkkeitä.  Eivät olleet vaivanneet sitä ennen, mutta ei ole myöskään ollut ongelmia sen jälkeen.  Tästä alkaa olla ehkä 25 vuotta...

Kirjoitettu

Että oikein jalalla seinästä - joo, sittenhän se onkin helppoa kun on leuka pöydällä 🤬

Olen kuullut, että ne juuret, ne kun vaan kasvaa ja kasvaa. Että nuorena pitäisi  nyppiä.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Mulla ylähampaat lähti vetämällä, alahampaat leikattiin. Naama oli kun vasarahailla monta päivää. Erehdyin juomaan kupin kahvia operaation jälkeen, verta alkoi tulemaan kun hanasta. Onneksi asuttiin Helsingissä apteekin vieressä, vaimo (silloinen tyttöystävä) juoksi ostamaan sellaista purtavaa tuppoa, jolla verenvuoto sitten tyrehtyi. 

Tikit poistettiin joulun pyhinä, sain itse toimia hammashoitajana, eli pitää peiliä lääkärille... ei mukavia muistoja tuosta keikasta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.