Kirjoitettu 14. Elokuuta, 20232 vuotta No joo, kumma flunssa, lintuflunssa varmaankin. Day1 Torstaita vasten yöllä alko Maksa alko kipuilemaan ja teki sitä pari päivää Day2 Toisena yönä tuli ruokatorven suonenveto, aika mielenkiintoinen. Siihen vaan kaulan ja rintakehän vääntelyä torven suoristamiseksi. Veden lipittely auttoi hieman, kun lihaksistolle perinteisempää puuhastelua, mutta määränsä sillekin. Puolisen tuntia tuon kanssa meni. Day3 Kolmantena yönä suonenveto iski sitten tuonne loppupään suolistoon, sieltä kipu ja tuska jatkoi jalkapohjaan asti. Erilainen kehon vääntely saattoi auttaa tai sitten ei. Puolisentuntia kai tuossakin meni. Day4 Eilen lihaksisto kauttaaltaan kuin junan alta vedetty ja hengästynyt olo keuhkoputken ärsyyntymisen tähden. Pienestäkin puuhastelusta armoton hiki. Illalla alkoi lämpö nousta ja kohdassa 37,8 otin 1x Burana 600 ja 1x Panadol 1000. Day5 Aamulla ukkeli taas iskussaan. Mikähän lie ollut, ei edes olut maistunut koko jakson aikana. Eikä maistu vieläkään, jotain vakavaa täytyy olla. Muokattu: 14. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Elokuuta, 20232 vuotta 28 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: ei edes olut maistunut koko jakson aikana. There's your problem!
Kirjoitettu 14. Elokuuta, 20232 vuotta Olisit juonut Coronan, jos tauti on samaa, ne hylkivät toisiaan!
Kirjoitettu 14. Elokuuta, 20232 vuotta Siis, kyllähän siinä tautia edelsi elementit terva (bitumi), sauna ja viina (salmari), mutta eivät ne auttaneet.
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta Tänään huomasin että Lidlin Kania Remoulade on palannut hyllylle. 100 ml:aa aiempaa pienemmässä pakkauksessa. Hinta 2,49 € pullo; 6,23/litra. Aiemmin 500 ml ja hinta 2,69 € pullo; 5,38/litra. Apinaa koijataan aina.
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta Sen täytyy olla se pullo, kun siinä maksaa 🤔 Lidl ilmoitti laskevansa hintoja ja nyt puteli on halvempi
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta 14.8.2023 klo 16.08, Jopotuinen kirjoitti: Siis, kyllähän siinä tautia edelsi elementit terva (bitumi), sauna ja viina (salmari), mutta eivät ne auttaneet. Verisuonitautien luokka. Häly häly
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta Tulen ihan tarkoituksella töihin aikaisemmin, yleensä siinä on pitempää lenkkiä takana ja juon ensin kaffeet ja syön suklaata. Muutenkin haluan hetken levähtää ajelun jälkeen. Nyt olisi pitäny siinä ottanu aikaa varaamaan tullut asiakas. Sanoin että juon nyt ensin kaffet ja soitan puhelun. En myöskään tykkää kun on liian kiire, koskaan ei tiedä onko vaikka huonokuntoinen asiakas ( laajennettu ajokorttitarkastus) jolloin siinä voi mennä pitempikin aika.
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: Tulen ihan tarkoituksella töihin aikaisemmin,...haluan hetken levähtää ajelun jälkeen. Nyt olisi pitäny siinä ottanu aikaa varaamaan tullut asiakas. Terveydenhoitoalan ammatit eivät ole ns. kiva-ammatteja. Asiakkaat lienevät useammin stressaantuneita ja ärtyneitä kuin kiva-moodi päällä. Voisiko näyttelijän ammatti olla kiva-ammatti ? Tunnen vain yhden näyttelijän = Imppa Ryynäsen. Tai sitten että kun työ ja harrastus on sama, niin voi olla usein kivaa (karjanhoito 😁. PS. Ei kannata uskoa mtk:ta.) Muokattu: 22. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta ^ no kyllä moni ainakin haastattelussa vakuuttaa että on kutsumustyö ja mielenkiintoista "kun ei ole kahta samanlaista päivää". Mun töissä kaikki päivät on samanlaisia - ja se on kyllä hyvä asia, muuten jännittäisi liikaa. En tykkäisi jos urheilu olisi mun ammatti. Aina saisi stressata jos tulee vamma tai sairastelua, tai ei tule tulosta. Valokuvaaja ( siis luontokuvaaja) olisi hieno olla niin hyvä kuvaaja että siitä tulisi ammatti, mutta stressaavaa sekin olisi jos ei saakaan hyviä kuvia. Omalta kannaltani on ehkä paras että työ on helppoa ( kiitos ajokorttitodistusten) ja vapaa-ajalla sitten on mukavia harrastuksia. Ai niin, nahkiaisten tutkija olisi kiva työ.
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta 1 hour ago, tempokisu said: Ai niin, nahkiaisten tutkija olisi kiva työ. Lankomies teki väitöskirjan ankeriaista mutta tutkijan ura loppui just tasan väitöstilaisuuteen. Ryhtyi opettajaksi ja toimii nykyisin lukion rehtorina + joku virka yliopistossa jotta pääsee opponenttina änkyröimään muiden väitöstilaisuuksissa. Väitöskirjan tekeminen kuulemma kivaa mutta sitten tulivat kuvaan realiteetit, ei hirveästi kiinnostavaa ankeriaisaiheista duunia tarjolla...
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta Ja TAAS otetaan "väliin" ja vielä laajennettu tarkastus. On kyllä ihan tappotahtista #¤ sekä tullut tänään(kin) jo 4 ilmoitusta että "pakettisi on matkalla" - tosin näitten lisäksi oikea saapumisilmoitus. Koko ajan saa olla roskapostia poistamassa. Muokattu: 22. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta Mulla olis yks kuusikohtainen työhomma jonka muut vastaavassa tehtävässä olevat työkaverini tekis alle tunnissa mutta itse tuhrasin ekaan kahteen tapaukseeni puolitoista tuntia ainakin. Ja luultavasti sain tehtyä ne enintään keskinkertaisesti. Muut teki omat osuutensa (niillä oli 7-9 tapausta) jo eilen. Mutta minäpä lopetan tältä erää tähän työpäivän. Tai siis voishan sitä jatkaa tässä vielä pari tuntia lisää ja saada ehkä loput hoidettua mutta en viitsi. Päivän tunnit on täynnä. Ja huomennakaan en ehdi jatkaa kun on paljon muuta työpäivä jo täynnä. No itsehän halusivat että minäkin teen osuuteni. Ehkä ens kerralla tekevät taas itse.
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta 2 hours ago, bici74 said: Lankomies teki väitöskirjan ankeriaista mutta tutkijan ura loppui just tasan väitöstilaisuuteen. Ryhtyi opettajaksi ja toimii nykyisin lukion rehtorina + joku virka yliopistossa jotta pääsee opponenttina änkyröimään muiden väitöstilaisuuksissa. Väitöskirjan tekeminen kuulemma kivaa mutta sitten tulivat kuvaan realiteetit, ei hirveästi kiinnostavaa ankeriaisaiheista duunia tarjolla... Noivvoi käyä joskus. Yleensä tohtoreilla on hyvinkin kapea tutkimusala ja tasan tarkkaan ei löydy oman alan työtä, mutta homma perustuukin tutkijankoulutukseen ja metodeiden hanskaamiseen eli muitakin aloja voi tutkia kun aineistoa on. Valitettavasti viime vuosina ovat yleistyneet ns. nippuväitökset eli kasataan väitöskirjaksi joukko omia tai kavereiden artikkeleita ja sitten väitellään. Tutkimusta ei pahemmin kerry, enemmänkin kivoja kollaaseja. Monografioiden aika taitaa pitkälti olla ohi.
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 20232 vuotta 28 minutes ago, mgcc said: Noivvoi käyä joskus. Yleensä tohtoreilla on hyvinkin kapea tutkimusala ja tasan tarkkaan ei löydy oman alan työtä, mutta homma perustuukin tutkijankoulutukseen ja metodeiden hanskaamiseen eli muitakin aloja voi tutkia kun aineistoa on. Valitettavasti viime vuosina ovat yleistyneet ns. nippuväitökset eli kasataan väitöskirjaksi joukko omia tai kavereiden artikkeleita ja sitten väitellään. Tutkimusta ei pahemmin kerry, enemmänkin kivoja kollaaseja. Monografioiden aika taitaa pitkälti olla ohi. Jep, tästä tulee ensi vuonna 30 vuotta täyteen eli ei ihan tuore tapaus. Enkä koskaan ole edes siihen hyllyssä pölyttyvään väikkärin kopioon koskenut. Meillä kotona monografioiden aika ei ole vielä ohi, juniori väsää sellaista osana IB-tutkintoa. Eihän se mihinkään väitöskirjaan tietysti ole verrattavissa mutta jännää seurata näin sivusta; se on käytännössä puolentoista vuoden projekti ja siinä joutuu pientä tutkimustakin tekemään.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään