Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

^Onko sulla jotain lähdettä tohon Liiterin lisäaineisiin? 

On. Mun naamataulu on lisäainetutka. Alle 53-vuotiaana sain allergiaa vain asperiinistä, E211 on ilmeisesti varsin lähellä asperiiniä. 53-vuotispäivänä menin 10 pv keikalle rottien valtaamaan navettaan, josta sain jonkun pöpön. Vain doksisykliini auttoi - sain 6 kk jälkeen 14 pv kuurin (koelääkitys), joka palautti työkyvyn täysin, mutta kuuri oli liian lyhyt ja vaivat palasivat. Lääkäri oli hoopo eikä antanut jatkoreseptiä. Sittemmin on tullut näitä allergioita/angioedeemia. Huom. Kaikki pöpöt eivät nosta veren crp:tä, joten antibiootin saaminen on vaikeata (jotkut mykobakteereista). Liiterin safkojen ostaminen piti lopettaa. Haen vain terttutomaatteja, omenamehua ja tummapaahtoista kahvia. Näitä piilolisäaineita voisi ilmeisesti tutkituttaa jossain, todnäk. maksua vastaan.

Joku tutkitutti aikoinaan Virossa valmistettuja, kuivattuja aprikooseja. Säilöntäainetta löytyi nelinkertaisesti ilmoitettuun määrään verrattuna.

Noihin angioedeemoihin taitaa vuosittain kuolla muutama ihminen.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

 

Noihin angioedeemoihin taitaa vuosittain kuolla muutama ihminen.

heh...no just kun tuli allerginen reaktio, nuori virkaintoinen mieslääkäri ei millään suostunut oleen samaa mieltä, vaan että mulla on joku hereditäärinen angioödeematauti. 
Ja sitten täysin turha reissu TAYS:iin...jossa taas olivat sitä mieltä että mulla on vaikea munuaisten vajaatoiminta ja diabetes. Olisivat halunnu mun osastolle, mutta se kun on pahin painajaiseni niin lähdettiin ( isäni kuskina) kotiin.
Kuolen mieluummin kotona kun TAYS:ssa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kirjotusvihre keskisormen takia...

Kirjoitettu

Ei lainkaan, tytär sai toiselle? välivuodelle vakipaikan ja pojan opintoalan vaihto on hyvässä jamassa. Rouvan työpoliittinen 2/3 lomailu vähän kyrsii. 

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

heh...no just kun tuli allerginen reaktio, nuori virkaintoinen mieslääkäri ei millään suostunut oleen samaa mieltä, vaan että mulla on joku hereditäärinen angioödeematauti. 
Ja sitten täysin turha reissu TAYS:iin...jossa taas olivat sitä mieltä että mulla on vaikea munuaisten vajaatoiminta ja diabetes. Olisivat halunnu mun osastolle, mutta se kun on pahin painajaiseni niin lähdettiin ( isäni kuskina) kotiin.
Kuolen mieluummin kotona kun TAYS:ssa.

Nuo ovat pahoja, 2 itselläni takana. Kun ylähuuli tukkii turvotessaan sieraimet, ei paljon naurata. Vielä vähemmän käkätyttää, kun turvotus alkaa laskea kohti kurkkua kaulaa pitkin... Onneksi TK:n väki ymmärsi puhetta ja liibalaaba/byrokratia ohitettiin 

Tuosta jäi ehkä jokin sähköjälki, kun seuraavalla kerralla pääsin lennosta päivystyksen jonon ohi sotulla. 25 vuotta+ on viimeisimmästä. En kaipaisi. 

Kirjoitettu

Hiukan joo... periaatteessa viimeinen lomapäivä. Aina nää kesät menee nopeasti. Ja yllättäen eka duunipäivä = 30 astetta hellettä ennuste. Nyt sataa. 

Pikkasen vituttaa myös se, ettei ole oikein mitään mitä odottaa (paitsi eläke... 9 vuotta elleivät kauheesti nosta tota ikää). Monesti ollut syksyllä joku reissu tms. mut nyt ei mitään. Ei keväälläkään. Täytyy varmaan generoida joku tavoite, mitä kohti sitten painetaan läpi viiman. 

Kirjoitettu

Joo vähän sen kun en hokannu vetää kertakäyttövinyylihanskoja käteen ennen maalaamista.

Kirjoitettu

Joku kaikkien aikojen kammottavin ukkosmyrskymatalapaine jämähtää Suomen ylle; Kaupunkialueilla voi olla ongelmia.
Sitten jos tulee joku laaja sähkökatko tänne Tampereen keskustaan niin ei paljo töitä tehdä. Tarvii varmaan tulla linja-autolla töihin ensi tiistaina?
SADETTA ON JO SAATU IHAN RIITTÄVÄSTI, rutilus sentään.

Kirjoitettu

^^ Ja kun sudin muistaa laittaa muovipussiin, voi sillä jatkaa sutimista suoraan siitä, mihin viimeiksi jäi, vaikka viikon päästä. 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^Tai kuten pro tekee, maalipurkkiin, jossa ohennetta (oli se sitte mikä vaan tälle maalille) riittävästi peittämään harjakset, nimim. "ammatikseen maalannut". 

Kirjoitettu

Muistan, kun nuorena kokeilin tuota pro-kikkaa. Tiesin, että ukot laittoivat siveltimet lasipurkkiin, jossa on tinneriä. Mulla oli pieni pensseli, joten laitoin tinneriä jogurttipikariin ja sivellin sinne. Taisi olla jotain kantenakin. Aamulla sitten vähän hoomoilasena - purkki oli tyhjä. Tarvitseeko tätä enempää selittää.

Kirjoitettu

^Varmaan avain on tuo "jotain kantenakin"?  Aika haipakkaan nuo liuottimet haihtuvat. Vasta vuosi sitten hokasin että tinneri tulee sanasta thinner ja jotain aukesi tajunnassa :D 

Tuo Jopon kikka saattaa olla parempikin, raksoilla ei vaan pyörinyt muovipusseja mutta tyhjiä maalitönäköitä kansineen oli aina. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Leipäpussin voittanutta ei ole. Ennen tuli kikkailtua noiden litkujen kanssa, mutta ei enää. Sudissa oleva maalijäämä on heti oikeassa viskossa, eikä tartte sutia sen tähden nyhtää.
Joskin nykymaalit ovat pääsääntöisesti vesiohenteisia ja kuivuvat hetkessä.
Tuo hetkessä kuivuminen on vähänpulma, kun se etenee tarpeettoman nopeasti ja jälkeä pitäisi syntyä heti ensivedolla.
Niihin pätee sama ohje kuin lakallekin, että vanhoille jäljille ei ole menemistä.

Kirjoitettu

Tossa 2 vuotta sitten maalasin puoli taloa (ulkoa) ja totesin että vanha sääntö pitää näillä nykylitkuilla paikkansa: ohennus kohdilleen. Silloin leviää mutkattomasti, peittää, eikä kuivu käsiin. Tätä toki täytyy jonkun aikaa hakea. 

Maalailin joskus asuntojen kylppärien kupariputkia valkoiseksi (miksi? joku sanoi "koska minä haluan" :D ) useamman kerrostalon verran ja löysin sellaisen ohennuksen, millä maali pingotti itsensä täysin sileäksi ja peittäväksi, kuin olisi muovit päällä. Ikää oli tällöin 16v ja maalarimestarin ylitsevuotavat kehut lämmittivät. Ei tosin tuntunut heikossa palkassa... 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Sitkeitä nämä valokuitukauppiaat. Tällä viikolla kävi kahtena päivänä jantteri "portilla"

ja postilaatikosta löytyi kirjelmä; nyt tarjoavat myös pelkkää valmiutta 0€...

Ilmainen lounas?

 

edit. tälläkin kujanpätkällä (10 taloa) kahteen (2) on tulossa liittymä.

Verkko- ja TV-kaapelista huolimatta antennitalouksiakin on vielä.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.