Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Pieni vaiva ^ en ole ikinä aurinkovoiteita laittanu enkä laita, viime kesänä kärvistelin 2 x 1 tunti aurinkoa ottamassa kun halusin vähän väriä...ei jaksa enää. Se rusketus mikä tulee ajellessa niin tulkoot, ei todellakaan pelkoa palamisesta.

Nuorempana pystyi oleen 5 tuntia rannalla, ja siis ei iho palanu, mutta näin vahnempana tuntuu ihan hullun hommalta. En käy missään, en tarvi rusketusta saanutta ihoa missään, ihan sama. 

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Iho muistaa. Purjehtiessa aina liivit päällä ja sen mukaiset rusketusraidat.
Sitten Thaimaassa, kun ilman paitaa, niin taas tuli pelastusliivien rusketusraidat esiin!

No nyt mulla on jalkaterissä auringonpilkut, kun kävin eilen saunassa ja pesin enimmät rusketukset pois kintuista.
Crocsien pyöreistä reistä tullut rusketuspilkut oliskos joku puolenkymmentä per kinttu :D 

Ja juu, ei vituta. Siunattu olkoon toi ilmalämpö(kylmä)pumppu.
Terassilla 32 ja sisällä 24 :) 

Voi olla, että kotiokkin joutuu hommaileen, mutta toisaalta nyky statuksella siellä ei tartte silloin majailla. Paitsi Rouva joka on ilmoittanut myös lopettavansa, ties jo monennenko kerran... kai ne joutuu pian potkiin sen sieltä veke :D  

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Aiemmin peruslämpötila kämpässä 27 astetta. Luojan kiitos pari vuotta sitten laskettiin 24 asteeseen ( lämpötila siis patterit kiinni) Nyt on 27 astetta. Tornituulettimen kanssa pärjäilee.

Oli sellainen kylmävesi-viilennin, mutta se nosti kosteuden >80% eikä viilennys jää pysyväksi joten pömpeli on nyt kellarissa ja todennäköisesesti siirrän varastoon ilmoituksella "saa ottaa ilmaseen". 

Isoin huolenaihe on kyllä tämä oikean käden keskisormi. Aloitin anbitiootin uudelleen kun tuntui että kuitenkin vähän auttaa. 

Kirjoitettu

Tsemppiä sormen kanssa. Mutta kuulosti lyhyeltä se eka antibioottikuuri. Eikö niitä kannata syödä kerralla pidempi pätkä ettei joudu sitten ottamaan uutta heti pian? Hauska kun maallikot kommentoi lääkärin toimia :)

 

Kirjoitettu

^ koska suutarilla itselläänkään ei ole kenkiä, saa antaa vinkkejä. Ja tosiaan ei neurologikaan ( peruskoulutus meillä on sama) tiennyt mikä on mutta ehdotti tenosynoviittia ja oma arvioni, kihti, voi se olla sekin. Jätin ab kuurin kesken, aattelin että tulehduskipulääkekuuri ( em. diagnoosit)  mutta tilanne huononi, ja mietin että säären ruusu-infektioonkin on 3 viikon ab kuuri niin kokeillaan nyt vielä sitä. Ja varmuuden vuoksi otan tulehduskipulääkettäkin. Tulehdukseen viittaa turvotus ja arkuus, sekä se että jääpussi helpottaa. Tukiside ja pieni lasta auttaa tosi paljon, pyöräillessä laitan vähän leveämmän lastan ( tehny puisista nieluunkatsomis-läpysköistä )
Jos ei kuukaudessa helpota, tilaan ajan käsikirurgille. 

Kirjoitettu

Käytätkö maitohappobakteereja antib. kuurin aikana ? Antibiootithan on kaksiteräinen miekka. Kehon hyödylliset pöpöt saavat myös selkäsaunan.

P-Uraat = ?  Ruokavaliosta https://www.reumaliitto.fi/fi/reuma-aapinen/hyva-tietaa/ravitsemustietoa-sairausryhmittain/kihti-ja-ravinto

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Meillä on käytetty. Myös syöty maitohappobakteeripillereitä ulkomaanmatkojen aikana aloittaen pari päivää ennen matkalle lähtöä. Mutta olikohan se niin, että syötiin vähän eri aikaan päivästä maitohappo kuin se antibiootti ettei antibiootti tuhoa maitohappobakteerien tehoa. No saatan sekoittaa johonkin toiseen asiaan mutta näin muistelen minua kotona ohjeistetun. 

edit. jaa ei tää ollutkaan yleinen kysymys kaikille vaan varmaan kisulle :)

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

Meillä joskus näitä popsittiin ulkomaan reissuille, mut sittemmin jäänyt mielikuva, että on enempi markkinakikka ja käyttö jäänyt pois.

Pillerin bakteerimäärä niin pieni, että paikallinen kanta dominoi mennen tullen. Näin on kerrottu.

Jos on noita bakteeritarpeita, niin sitten puolison takapuolesta lainaten. Tuossa kohden olen kyllä riitävän omavarainen.

Parikertaa Rouva piipahtanut tiputksessa raikuli/yrjön tähden, siihen ei maitohapoista apuja saa, ei ennen eikä jälkeen.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

En ole ottanu maitohappobakteeri-pillereitä ikinä. Myös aika vähän antibiootteja, viimeksi joskus pari vuotta sitten kun taipeesen tuli ( fillaroinnin aiheuttama)  rasvapatin tulehdus, ja siihen muuten toimii Kefexin, jota tässä nyt otan...
Sitä ennen muistaakseni vuonna 2010 virheellisesti laitettujen hammasimplanttien takia antibioottia ientulehdukseen, vaiva poistui hetkessä kun ne implantit poistettiin ( hienoa 20min toimenpide 700e) 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Sitten offoff-topicia: Vasikoiden ripuliin on tarjolla eri valmistajien suoloja ym taikasekoituksia. Eräs tosi helppo voi jäädä kokeilematta. Lehmä jäystää ruohomällejä suussaan ja pudottelee toisinaan märepalloja. Pitää pyydystää mahdollisimman tuore märepallo ja huljutella sitä vajaa 40 C vedessä. Ruohot pois ja kyseiseen veteen valmistetaan vassulle seuraava juoma. Tässä tarjoillaan siis pötsibakteereja vassulle.

Kirjoitettu

Kyllä, yövuorojen jälkeinen nukkumispäivä koki inflaation jiirisirkkelin ja vasaroinnin muodossa. Kiitos pakkomielteisen naapurini... 

Kirjoitettu

Vuoden sisään jo toinen naapuri pisti poraten uutta porakaivoa. Nyt oli kauempana, mutta aika muhkeat jytinät.

 

Kisun nivelongelmista: Miten läheltä tuo raapii ? Sama löytyy varmaan helposti englanniksi (jaa olipa aneeminen vastine englanniksi).

https://de.wikipedia.org/wiki/Heberden-Arthrose

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Työkaverit jäämässä lomilla ja toivois että töissä olis hiljaista kun itse joutuu ainoana päivystämään mahdollisia kyssäreitä ja ongelmia. Ja ihan hiton kiireinen ollut ainakin vielä tämä viikko. Vähän pelkoa seuraavien parin viikon osalta siis valmiiksi. 

Kirjoitettu

^ joo toivoin että töissä hiljenisi, aiemmin juhnannuksen jälkeen ollu selvästi rauhallisempaa....mutta nyt ei.  Populaa on tulossa ihan älyttömästi juhannuksen jälkeenkin.
Ja tämä oikean käden keskisormi, ei pysty oleen ilman tukiteippiä. Kun nyt kuitenkin jotain tiedän, ei ole mitään aavistusta ( eikä kollegallakaan) mikä on. Tukiteipin ja pienen lastan kanssa pystyy oleen normaalisti....

Ja mikä tämä juhannus on niin Suuri Juhla että Aamulehti 3 päivää ilmestymättä....tarvii ostaa iltapäivälehdet, en osaa olla ruokailematta ilman lehtilukemista, tosin vanhatkin lehdet kelpaa...<

Joo ja Aamulehden kuva-arvoitus....siis nämä on niin vaikeita nykyisin että ei inspiroi, Pere ja Kaihari...ja soonmoro sitten.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.