Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu

Satasella automaattivaihteinen sähkis? Uskon todeksi vasta kun Jopo laittaa kuvan saapuneesta pyörästä, tuo vajaa 400€ kuullostaa jo sekin liian hyvälle ollakseen totta.

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jos alkaisin tekemään uutta takapyörää, niin ottaisin nexus viitosen levyjarrulla, ketjuvetoisena ja käsivaihtajalla. Shimanon automaattivaihtaja di2 päästää aikamoisen rusauksen vaihtaessaan - ei kuulosta vakuuttavalta. Kokeilin nexus 5:tä ja di2:ta taannoin helkaman sähkiksessä.

Kirjoitettu

^^ Siellä on ihan kaikki hinnat nyrjäytetty samalla tavoin, oliskos joku hakkeri käynyt laittamassa ison alen päälle.

EDIT:
Kävin vilkasemassa sivustoja ja pelkkää humpuukia näyttäisi olevan.
Varmaankin luottokortteja tai pankkitunnuksia yrittävät kalastella.
Verkkokauppa on rekisteröity 20. maaliskuuta 2024

https://www.polkupyoratmyymala.com/
_nS1x1yDq.png

Ihan en luottaisi tuohon sivustoon 😯😯ZukKv7dDT.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Hihnavetoista Cannondalea alta kahden tonnin. 
Hinnat menee siten hauskasti, että mitä enemmän vaihteita, sitä alempi hinta.

https://www.ibksport.eu/mavaro-neo-4-cannondale-2024-olive-green/p?idsku=30630&gad_source=1

Kyllähän toi Mavaro Neo 3 Cannondale 2024 Black 2285€ alkoi hiukan kuumottamaan.
Toi etuiskari taitaa kuulua sarjaan lelu, mutta kuhan nyt enimmät karkeudet suodattelee.

Täytyykin tutkailla kantavuudet ja torquet, niitä lukuja kun tahtovat aina kovasti piilotella.
Vaihteisto olisi tässä se 5-lovinen sähköpyöriin tehty.
Akku 625Wh ja laturi 4A ok.
U-lukolle olivat löytäneet näppärän paikan tarakan alle, mutta ei näköjään tässä mallissa.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^Ootko ton kaupan luotettavuuden kattonut? DNA-digiturva ei tuntenut kauppaa... no, eihän se mitään sano, ei se tunne tätäkään foorumia 😄 

Kirjoitettu

Jaa, nii joo. Hyvä muikkari.
Pääsi kyllä tuossa jo unohtumaan, vaikkakin kyllähän nuo on aina normisti myyty jo loppuun, ennen kuin pääsen jahkailuissani loppuun ja jäljellä ei sitten olekaan kuin ne huijareiden halvat tarjoukset ja käsissä se epäonnistunut hankinta 😁

Tässä nyt kovasti sisäistä vääntöä menopelin mallista, oliskos se joku graaveli, vai tollanen läpiastuttava. Menohalut ja tunneäly vilkuttelee ensin mainitun puolesta, mutta järki puhuttelee siirtymästä läpiastuttavaan, naistenpyörään.
Napavaihteet + koteloitu ketju tai hihnaveto.
Tuossa Cannonballissa on myös hihna suojattu, mitä hartaasti toivonut. 
Tuntemus ei vaan oikein riitä komponenttien puolesta, mikä on hyvää ja mikä on "no joo". Joutuu tekemään ylimääräistä tutkimusta jutut sitten venahtaa.
 

EDIT: Scamadviser.com antoi 81/100p ja vihreän lipun. Miinusta tuli varsin vähäisen käyttäjämäärän tähden. 

https://www.scamadviser.com/check-website/www.ibksport.eu

FK sai 96/100. Varmaan nahkijaisista se -4p 😁

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti:

^Ootko ton kaupan luotettavuuden kattonut? DNA-digiturva ei tuntenut kauppaa... no, eihän se mitään sano, ei se tunne tätäkään foorumia 😄 

Toi on ihan oikea kauppa. Toki Afrikka alkaa Alpeilta jo noi on espanjalaisia niin mitään saksalaista täsmällisyyttä toimituksessa jne. ei kannata odottaa.

Kirjoitettu

Fillarin mallimerkinnöissä nyt hämää, kun on sama merkintä tanko ja läpiastuttavassa mallissa. Samoten vaikuttaisi myös ketjuvaihteinen vaihtoehto mahtuvan kuvaan mukaan.
Noissa voi helposti mennä vipuun kun samaan aikaan säätää moinen eri putiikin kanssa ja vasta enterin painalluksen yhteydessä huomaa, että ei saatana, väärä versio!

Neo 2 malleissa näyttäisi tulevan moottorin XC malli joka parempi vaihtoehto - ja kovempi hinta.

Tuosta edellä mainitusta https://www.ibksport.eu/ putiikista on toinenkin verkkokauppa: https://www.ibkbike.com/ , joka puolestaan veti täydet 100p scamadviserin analyysissä. Täytyykin verrata hintoja ja ihmetellä lisää.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Tuossahan tuo sitten olisi, uskaltaisikohan?
Neo 2 malli 2,837 €
- Continental Contact Cruiser, 29x2.2" 55-622
- Gates CDX high performance carbon drive belt
- Tektro M535 4-piston hydraulic disc, 203/203mm rotors
- Shimano Nexus 5-speed internal gear hub 
- Bosch Performance Line CX 250W
- Bosch PowerTube, 750Wh
- Bosch 4A laturi
- kokonaispaino max 150 kg.

https://www.ibksport.eu/mavaro-neo-2-cannondale-2024-dust-blue/p?skuId=30606

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Pitkä akku tekee cannondalen rungosta kulmikkaan näköisen. On se jännä ilmiö, miten tavaran hinta menee jatkuvasti alaspäin.

Ihankuin pyöräkauppiailla olisi yleinen hätätila.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Tuossa lienee taustalla tulossa "all new" malli ja ilmeisestikin tehtaan loppuerän dumppaus markkinoille.
Rungon muotoiluun vaikuttaa etuhaarukan mono-jousitus, jonka toimivuus arveluttaa, mutta varmaan tekee asiansa, ei nyt tavanomaisen mukaisesti, mutta jotain terävää tärinää suodattaa ja uskomukseni mukaan riittävästi, ei nyt nimismiehen kiharoihin, mutta muuten.
Varmasti myös kiinalaisten vyöry markkinoille puristaa ilmat pois muiden valmistajien renkaista, sähköautotehtailijoiden tapaan.
Viimeinenkin sirupulan kupla puhkaistu, kuten taannoinen öljykriisi.
Ei se temppu, vaan miten se tehdään!
Intel pisti vanhan malliston osalta 2025/Q1 ajaksi tuotannon seis Q2 alkavan uuden malliston alta. Tällä saatiin vanhat varastot tyhjiksi ja jäljellä olevan malliston hinnat pilviin.
Siihen rakoon onkin sitten helppo pudottaa uusi törkeästi hinnoiteltu tuote ja ilman huolta vanhan malliston dumppausta markkinoille. 

Mutta mitenköhän tuossa on tuo vaihteisto, onko kyseessä se Shimanon intern 5e, vai onko olemassa jokin varhaisempi  5-lovinen Nexus?
Pohdiskelujen ja kristallipalloon kurkistelun pohjalta vahvistunut käsitys läpiastuttavan puolesta. 

EDIT: 5E vaihteisto tulkin jo 2019, eli sen puolesta asia kunnossa. Toki, jos mielii 7-8 lovista napaa, ei sellaisen uusiminenkaan kovin kallis huoltotoimenpide ole, saattaa jopa päästä pelkästään heittämällä uuden sisuskalusetin?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Pitkä akku tekee cannondalen rungosta kulmikkaan näköisen. On se jännä ilmiö, miten tavaran hinta menee jatkuvasti alaspäin.

Ihankuin pyöräkauppiailla olisi yleinen hätätila.

Kyllä pyörien hinta nousikin... ilmeisesti sähköpyöräilyyn hurahtaneilta otettiin löysät pois, nyt on varaa laskea katetta kaupan edistämiseksi.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

7-lovinen hyppii eikä taida kestää 85 nm vääntöä. Seuraava vaihtoehto lienee rohloff. Kummaa, että 9-lovista ei oo enää valikoimassa.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Joo, niitä onkin ollut 60-65 Nm vetoisissa. Mutta keposen kuskin normi käytössä voisi menestyäkin, vaikka kyllähän sinne tasaisellakin saa tavanomaisesta kovemmat pitkäestoisemmat kuormat jos täydellä avustuksella mennään.
Siellä varmaan jotkin vakio muoviratakset, jotka aina väsyvät. Tiedä sitten millainen on huoltokohteena. Onhan tuo palapeli purettavaksi, töhnäinenkin vielä. Ja kun napavaihteiston idea alkujaan oli se huolettomuus.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.