Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Yritettiin lähteä eilen pyöräilemään ensi kertaa tänä talvena. 8 C lämpöä. Stromerin akku oli ollut pyörän ulkopuolella syksystä asti. Yhden kerran olen varmistusmielessä kytkenyt sen laturiin, mutta laturi näyttää täyttä. No, nyt näytössä pyöri NO_COM ja POWER vuorotellen. Sillä voi silti ajaa avustuksella viitisen minuuttia, kunnes virta katkeaa itsestään. Tunnin lenkki vaatisi siis 20 käynnistystä. Pitääkö hankkia itselle pääte, jolla pääsee kontrolleriin tsekkaamaan ? Alle 200 näkyi olevan netissä. Stromerista ei voi olla varma, onko systeemi suljettu. Muokattu: 7. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Putsattu vääntömomenttianturi, herkistelty liittimiä ja ruiskittu kontaktien puhdistusspreytä. Ekalla käynnistyksellä ei herjannut no_comia. Näyttö ihan normaali. Eikun pipoa päähän ja turvakengat ja pihalle - uusi käynnistys - grrrrr no_com ja power vuorotellen. Tarkoittaako, että päävirtajohdossa on sanomista ? Lähtee pihasta kuitenkin kuin pieni sika aiemman laiskan meiningin sijasta. Ajettiin päivällä 14 km lenkki Nummelan paloasemalle ja pienempää tietä takaisin. 6 käynnistystä matkan aikana. Uudemmissa Stromereissa on Omni-sovellus kiinteässä kosketusnäytössä, jolla pääsee vehjeksen parametreihin käsiksi. Näiden fillareiden hinnat on sitten ihan omaa luokkaa. Muokattu: 8. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Meno on hurjaa. Priimaa tavaraa myydään alle torihintojen. Verkkokauppa.com Muokattu: 27. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Hobbyhallin hinnat antavat jotain kuvaa näiden tuotantokustannuksista Kiinassa. Tää tarkoittanee, että ns. merkkipyörien katteet on ihan sikamaisia.
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Täytyy kyllä laittaa toi Verkkiksen laite harkintaan, hinta huomiseen puoleen yöhön voimassa, jollei lopu. Näen kuitenkin edelleen unia jostain nexus7/enviolo/pinion vaihtoehdosta, mutta ovat - tyyriitä. Parhautta voisi myös olla Rohfflopin vaihteisto/moottori kombo. Vittu kun sitä on niin saatanan nuuka, ettei koskaan raaski räväyttää jotain kunnon vehjestä missään asiassa, vaikka ehdi mitenkään tuhlata varojaan ennen sitä tammista yksiötä (edullisempi verhottu raakalauta, jos nyt kumminkin) 🤑 Mikähän on sen moottorin vääntö ja pyörän paino? Pakkauksen paino alle 30 kg, uskoiskohan? Muokattu: 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Jos hommaa vaan moottorijalat. Jopolle: Kannattaa elää ainakin niin kauan, että hallitus saa poistettua perintöveron. Selvää säästöä. Muokattu: 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi ^Mielenkiintoinen uutuus, mutta nähdäkseni vaan nostaa jalkaa. Tarvis sellasen mikä painaisi kanssa (ja sitten kyykkämään 😄 )
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Videon loppupuolella ajetaan fillarilla. Oliko niin, että 15 kmh menee liki 'polkematta' eli tuo painaa myös alaspäin.
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Mäku en sakua osaa, niin katoin lontoonkielisen arvostaelun, mikä väitti että nostaa vaan. Alle tonnin maksaa... kova sana patikoinnissa?
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Elikkäs toi tekee siis saman kuin jos käsillä paineleisi reisiin? Tuossahan tapahtuu vatsa/selkä lihasten tuottaman voimanlisän siirto reisiin mekanismin vipuvarsien kautta? Lisäksi tarvitaan myös energia laitteen painonlisän kumoamiseksi. Kone siis tuottaa voiman, mutta vastavoima täytyy tulla muualta kehosta? Muutoinhan ollaan tilanteessa, jossa tyyppi voisi nostaa itsensä tukasta vetämällä ilmaan. Jos kyseessä on joku staratuppi, en sijoittaisi killinkiäkään.
Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Turbomoodi on vain kahdessa kalleimmassa mallissa. Helsingissä kuvattu testi englanniksi. Muokattu: 6. Huhtikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 20251 vuosi Tutkiskelin hiukan nuita Nexus vaihtoehtoja ja N8 kannattaa jättää suosiolla pois, myös N7 on väkivahva, meilläkin tuossa yksi 30 vuotias tehtaan jäljiltä, niin toi N5 on sähköpyöriin suunniteltu vankempi malli, vaikka sillekään ei ole valmistaja antanut moottorin max vääntösuosituksia, niin 60..65 Nm kuuluu olevan suurimmat käytetyt. Rohloffi taisi tuolla aiemmin tultua jo mainituksikin, ohessa TM tutustuminen laitteeseen. https://tekniikanmaailma.fi/tata-menoa-kaikki-sahkopyorat-ovat-kohta-automaattivaihteisia-nyt-boschin-moottori-yhdistettiin-rohloff-napavaihteeseen/ Envielo hub on moitittu vaihteiston suppeasta skaalasta ja heikosta hyötysuhteesta. Yhdistelmähyötysuhde on suunnilleen: 0.985 (hihna) × 0.88 (Enviolo) = N 86.7 % Eli n. -13–14 %, joka on jo varsin paljon. Luvun kun laittaa niin perin, että 14% avustustasolla päästään vasta luomutasolle, mutta sillä ei vielä kompensoida parin kymmenen kilon painonlisää luomufillariin nähden. Lasketutin ChatGPT:llä tuon voimalinjan sisäisen häviön ja painonlisän tuoman vaikutuksen Enviolo+Gates+20kg, paljonko tarvitaan avustusta vaikutuksen kompensoimiseksi, eli luomupyörän kanssa tasoihin. Aika paljon, n. 70W, joka tekee 28% 250W moottorilla. Enviolo kyllä ihan hyvä ja kiva, kunhan nämä asiat tunnistaa ja huomioi moottorin väännössä ja akun mitoituksessa. Painonlisä toki koskettelee jokaista sähköpyörää, ei siis Enviolon synniksi tule lukea. Napamoottorilla voimalinjan häviöt ovat vain sen normi ketjuvedon mitä lie pari % luokkaa. Mutta nyt olisi jo kova tarjous - ja ilmainen toimitus!
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään