Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Yritettiin lähteä eilen pyöräilemään ensi kertaa tänä talvena. 8 C lämpöä.  Stromerin akku oli ollut pyörän ulkopuolella syksystä asti. Yhden kerran olen varmistusmielessä kytkenyt sen laturiin, mutta laturi näyttää täyttä. No, nyt näytössä pyöri NO_COM ja POWER vuorotellen. Sillä voi silti ajaa avustuksella viitisen minuuttia, kunnes virta katkeaa itsestään. Tunnin lenkki vaatisi siis 20 käynnistystä. Pitääkö hankkia itselle pääte, jolla pääsee kontrolleriin tsekkaamaan ? Alle 200 näkyi olevan netissä. Stromerista ei voi olla varma, onko systeemi suljettu.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Putsattu vääntömomenttianturi, herkistelty liittimiä ja ruiskittu kontaktien puhdistusspreytä. Ekalla käynnistyksellä ei herjannut no_comia. Näyttö ihan normaali. Eikun pipoa päähän ja turvakengat ja pihalle - uusi käynnistys - grrrrr no_com ja power vuorotellen.  Tarkoittaako, että päävirtajohdossa on sanomista ? Lähtee pihasta kuitenkin kuin pieni sika aiemman laiskan meiningin sijasta. Ajettiin päivällä 14 km lenkki Nummelan paloasemalle ja pienempää tietä takaisin. 6 käynnistystä matkan aikana. Uudemmissa Stromereissa  on Omni-sovellus kiinteässä kosketusnäytössä, jolla pääsee vehjeksen parametreihin käsiksi. Näiden fillareiden hinnat on sitten ihan omaa luokkaa.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Meno on hurjaa. Priimaa tavaraa myydään alle torihintojen. Verkkokauppa.com

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Hobbyhallin hinnat antavat jotain kuvaa näiden tuotantokustannuksista Kiinassa. Tää tarkoittanee, että ns. merkkipyörien katteet on ihan sikamaisia.

Kirjoitettu

Täytyy kyllä laittaa toi Verkkiksen laite harkintaan, hinta huomiseen puoleen yöhön voimassa, jollei lopu.

Näen kuitenkin edelleen unia jostain nexus7/enviolo/pinion vaihtoehdosta, mutta ovat - tyyriitä.
Parhautta voisi myös olla Rohfflopin vaihteisto/moottori kombo.

Vittu kun sitä on niin saatanan nuuka, ettei koskaan raaski räväyttää jotain kunnon vehjestä missään asiassa, vaikka ehdi mitenkään tuhlata varojaan ennen sitä tammista yksiötä (edullisempi verhottu raakalauta, jos nyt kumminkin) 🤑

Mikähän on sen moottorin vääntö ja pyörän paino?
Pakkauksen paino alle 30 kg, uskoiskohan?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jos hommaa vaan moottorijalat.

Jopolle: Kannattaa elää ainakin niin kauan, että hallitus saa poistettua perintöveron. Selvää säästöä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^Mielenkiintoinen uutuus, mutta nähdäkseni vaan nostaa jalkaa. Tarvis sellasen mikä painaisi kanssa (ja sitten kyykkämään 😄  )

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Videon loppupuolella ajetaan fillarilla. Oliko niin, että 15 kmh menee liki 'polkematta' eli tuo painaa myös alaspäin.

Kirjoitettu

Mäku en sakua osaa, niin katoin lontoonkielisen arvostaelun, mikä väitti että nostaa vaan. Alle tonnin maksaa... kova sana patikoinnissa?

Kirjoitettu

Elikkäs toi tekee siis saman kuin jos käsillä paineleisi reisiin?
Tuossahan tapahtuu vatsa/selkä lihasten tuottaman voimanlisän siirto reisiin mekanismin vipuvarsien kautta? Lisäksi tarvitaan myös energia laitteen painonlisän kumoamiseksi.
Kone siis tuottaa voiman, mutta vastavoima täytyy tulla muualta kehosta? Muutoinhan ollaan tilanteessa, jossa tyyppi voisi nostaa itsensä tukasta vetämällä ilmaan.

Jos kyseessä on joku staratuppi, en sijoittaisi killinkiäkään. 

 

Kirjoitettu

Tutkiskelin hiukan nuita Nexus vaihtoehtoja ja N8 kannattaa jättää suosiolla pois, myös N7 on väkivahva, meilläkin tuossa yksi 30 vuotias tehtaan jäljiltä, niin toi N5 on sähköpyöriin suunniteltu vankempi malli, vaikka sillekään ei ole valmistaja antanut moottorin max vääntösuosituksia, niin 60..65 Nm kuuluu olevan suurimmat käytetyt.

Rohloffi taisi tuolla aiemmin tultua jo mainituksikin, ohessa TM tutustuminen laitteeseen. https://tekniikanmaailma.fi/tata-menoa-kaikki-sahkopyorat-ovat-kohta-automaattivaihteisia-nyt-boschin-moottori-yhdistettiin-rohloff-napavaihteeseen/

Envielo hub on moitittu vaihteiston suppeasta skaalasta ja heikosta hyötysuhteesta.
Yhdistelmähyötysuhde on suunnilleen: 0.985 (hihna) × 0.88 (Enviolo) = N 86.7 % Eli n. -13–14 %, joka on jo varsin paljon.
Luvun kun laittaa niin perin, että 14% avustustasolla päästään vasta luomutasolle, mutta sillä ei vielä kompensoida parin kymmenen kilon painonlisää luomufillariin nähden.

Lasketutin ChatGPT:llä tuon voimalinjan sisäisen häviön ja painonlisän tuoman vaikutuksen Enviolo+Gates+20kg, paljonko tarvitaan avustusta vaikutuksen kompensoimiseksi, eli luomupyörän kanssa tasoihin.
Aika paljon, n. 70W, joka tekee 28% 250W moottorilla.
Enviolo kyllä ihan hyvä ja kiva, kunhan nämä asiat tunnistaa ja huomioi moottorin väännössä ja akun mitoituksessa. Painonlisä toki koskettelee jokaista sähköpyörää, ei siis Enviolon synniksi tule lukea.

Napamoottorilla voimalinjan häviöt ovat vain sen normi ketjuvedon mitä lie pari % luokkaa.

Mutta nyt olisi jo kova tarjous - ja ilmainen toimitus!
jTfZalwZ9.png

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.