Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kenties tuollainen ?  Tuossa on jotain keksinnön makua, hybridirungon jatkoksi on laitettu käppyräsarvet ja vahvemman pään moottori. Toisaalta mikä ettei, mutta tuo vaatii kyllä fyysisen tutustumisen. Saattaa olla, että akku säästyy, kun keskinopeudet menee helposti päälle 25:n. Moottori on ehkä ylimitoitettu - paitsi jos kuski on raskastekoisempi.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Tulisi retkikäyttöön eli raskaan kuskin lisäksi raskaat huvit. Eikun matkatavarat. Toi geometria kyl vähän arveluttaa eikä kantavuudestakaan ole tietoa.

Kirjoitettu
25.11.2024 klo 16.54, MV kirjoitti:

Lähinnä kiinnostaa se niiden egraveli.

Yamahan e-gravelia saa tällä hetkellä n. 2200€ mm. Tarvikekeskus tai Yamahan oma kauppa.

Kirjoitettu

^ Yamahalla taitaa olla vain pikkupoikien malleja. Loppuu kahteen metriin ja sataan kiloon. Eskaripyöriä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kaikenlaista tarjontaa bike 24:ssä, mutta ei ihan halpoja. Painorajat voi kyllä unohtaa. Täysjousto säästää runkoa, samoin fat-renkaat.

bosch perf cx  https://www.bike24.com/p2726010.html?sku=2481997

bosch sx  https://www.bike24.com/p2814982.html?sku=2781479

syncdrive pro 2 (=yamaha) https://www.bike24.com/p2809350.html?sku=2763910

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Lisätään kevytsähkis hihnavedolla 60 cm satulaputkella, ilmeisesti nexus 5 napavaihteisto.

PS. Hihnavedon lisähinta ketjuvetoon ja ulkoiseen vaihteistoon verrattuna vain 211,-

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
30.9.2024 klo 18.17, alpensau kirjoitti:

Kohta maksetaan, kun haet liikkeestä sähköpyörän. Aiempi hinta 3590,- nyt 1500,- (pyöristin viimeiset sentit). Tuolla voi ajaa vuoden pari ja myy sitten voitolla eteenpäin.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/886981/GZR-Caricar-e-sahkopyora-etutelineella-ja-lastenkuljetussarj

Nyt 1300,-

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Melkoisen merkillinen tarjous. Osta 3, saat ne -30%. Cube Bosch performance cruise gen 4 ja 500 wh runkoakku kustantaa yhteisostona 1225,- kappale. Toimintamatka on hassusti ilmoitettu. Mä pääsen gen 3 moottorilla ekomoodissa 140 km. Mut täähän on yksilöllistä, oma paino, reisityö.... niin ja talvella toimintamatka -50 %.

Pieni laturi 2A ei oo ongelma. Lataan itse noin joka kolmannen ajokerran jälkeen.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Jaa-a, pitääköhän sitä kohta itsekin ostaa sähköavusteinen ns. työmatkapyörä. Ei itselle mutta vaimo pystyisi hyödyntämään sellaista oikeasti tosi kätevästi. Hänellä on joka päivä eri työpiste joista kauin on 10 km päässä ja lähin 2 km päässä. Nyt hän kulkee kaikkiin aina autolla tai yhtenä päivänä bussilla, kun minä olen vaatinut auton torstaisin itselleni (se on mun auto!). Tavallisella pyörällä hän ei saa aikaiseksi kun tavaraakin pitää raahata mukana ja kun hänellä ei ole töissä suihkumahdollisuutta. Sähkärillä noi menis hikoilematta ja muutoinkin nopeasti ja kevyesti. Ei paljoa autoilua kauemmin. Pienen pientä liikuntaa ja ulkoilua silti saisi. Ja voisi sadepäivinä mennä autolla samoin kuin talvella. 

 

edit. Siis voisin minäkin toki sellaista käyttää mutta jaksan kyllä ajaa tavallisellakin tän 20 km. Ja vuoden päästä kun toimisto muuttaa suoraan juna-aseman viereen niin jatkossa mun kannattaa ajaa himasta vain romupyörällä se 2,5 km asemalle ja junalla suoraan perille.  

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

Mä oon jo pidempään miettinyt sähköistä arkipyörää. Jolla hoidella siis arkista liikkumista, ei kuntoilla. Kyllä mäkin jaksan ajaa luomulla noi matkat, mutta varsinkin töihin n. 10km se on vähän nihkeetä, kun ei jaksais mitään suihkuja tuommoisen matkan takia. Sähköpyörällä se ois nopeahkoa ja sais raitista ilmaa. Varmaan kaikenlaista asiointiajoa tulis muutenkin ajettua enemmän, kun ois sähköpyörä.

Kirjoitettu

Mulla aina lähtee ajatus kehittymään, kun funtsin asiointisähköpyörää:

Sähköpyörä -> mitä jos ei tarvisi polkea ollenkaan -> sähkömopo -> kallis -> tavallinen mopo -> nolo ja hidas-> joku pieni moottoripyörä-> en nyt moottoripyörää sittenkään -> takaisin luomupyörään. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jo toiseksi ylin avustus vastaa ei-polkemista (ainakin meidän sähkiksillä - bosch performance cruise ja 500 w napamoottori. Mä en aja kahdella kovimmalla avustuksella ollenkaan, kun se ei oo enää sellaista pyöräilyä, mitä mä haen.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
38 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Mulla aina lähtee ajatus kehittymään, kun funtsin asiointisähköpyörää:

Sähköpyörä -> mitä jos ei tarvisi polkea ollenkaan -> sähkömopo -> kallis -> tavallinen mopo -> nolo ja hidas-> joku pieni moottoripyörä-> en nyt moottoripyörää sittenkään -> takaisin luomupyörään. 

Mä aina mietin kuinka paljon sillä rahalla saa bensaa autoon ja unohdan koko jutun hetkeksi. 


Joo eihän se oo sama asia, mutta silti.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.