Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 20241 vuosi Tässä taisi olla kantavuus 200 kg, jos nyt satuin vilkasemaan oikean malin speksejä. Omapaino 35 kg tuntumassa ja hinta alle 2 k€. Mitenköhän paljon mahtaa se vakuutus sitten kustantaa, rekisteröidähän ei tarvitse, jos alle 1 kW?
Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Ihan viimeisimmästä hintatasosta uudelle vakuutukselle ei oo tietoo, mutta L1eB-luokasta on mennyt tähän asti n. 170,- vuodessa. Siinä on mukana kevytkasko (palo, varkaus). Lankeleisi ollee L1eA-luokan peli, kun kulkee moottorilla vain 25 kmh. Vakuutusnakkikioskin sivulla voi lasketuttaa jotain https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/ajoneuvot/sahkoiset-kulkuvalineet Videolla vilahti vastaavanlainen Yamaha-merkkisenä valmistettava laite. Se vaikutti samalta kuin Suomessa Fanticina myytävä pyörä, jonka olen koeajanut. Se oli aika mukava peli, mutta vaatii hieman huumoria laittaa 3000,- tuollaiseen. En uskaltanut. Olisin halunnut rengaskooksi 19 tai 21", jolloin voisi käyttää moottoripyörien renkaita. Huom. suora ketju ja 5v napavaihde. https://www.funbike.fi/tuote/fantic-issimo-urban-musta-2022/ Muokattu: 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi Joskin 250W & 25 km/h riittäisivät tarpeisiini kyllä. Kehu kovasti tuota ilmajousitusta ja ajamisen mukavuutta. En oikein noiden rresoreiden perään, toisaalta jos fillarin jousittamaton kokonaispaino nousee korkeaksi, voisi joustosta olla hyötyäkin, ihan normiteilläkin. Vallesnannin kiharoita kun sorapätkiltä löytyy edelleen.
Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Aika paljon fillaria kahdella tonnilla. Roll boys Vaasa.
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20241 vuosi Mei mutkikkaaksi tämä vakuutuskuvio. Nyt sillä on MotoMatti ja Manaatti ilmiriidoissa asiasta. Olisi kai liian yksinkertaista tehdä matriisi jossa luetteloituna ylhäällä ominaisuudet ja sivulla sitten vakuutustapa ja ajoneuvoluokat. Siitä näkisi yksiselitteisesti asian tarvitsematta lukematta pitkiä selostuksia ja lopulta käsittää asia väärin. Kyllähän tästä vielä soppa kehkeytyy, kun alkaa vahinkoja taoahtumaan. Joku vakuutustarra jossain kohden fillaria olisi hyvä, myös niissä, joita ei tarvitsisi vakuuttaa. Ihan vaan infoksi satunnaiselle kuskille.
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Ei tuo kovin paha ole. https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/sahkoiset-liikkumisvalineet Se matriisi olisi kaikkein selvin. Katulaittomatkin erottuisivat. Muokattu: 5. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20241 vuosi Ja se vakuutusten suuruuden arviointi, se on tehty äärettömän hankalaksi. Pitäisi kirjautua pankkitunnuksilla ja pyytää tarjous. Mihin, jos ei ole sitä saamarin pyörää? Haluaisin tietää etukäteen paljonko minkäkinlainen härpäke kustantaa, ennen hankintaa tai silkkaa uteliaisuutta. Pyydän siis 10 erilaisen laitteen spekseillä tarjouksen? Pitäkää tunkkinne.
Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Sain käsityksen, että 1.7. alkaneen uudistuksen yhteydessä olisi ruuvattu uusien vakuutusten lähtöhintoja ihan kunnolla tuttuun suuntaan.
Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 20241 vuosi Manaatin rankkaamat 5 parasta. Itse olisin tykästynyt tuohon hihnavetoiseen 3v automaatti Lankelesiin, mutku max load 100 kg. Muokattu: 6. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 5.7.2024 klo 22.18, Jopotuinen kirjoitti: Manaatin rankkaamat 5 parasta. Ihan ihme laitteita. Neljässä käytetään 21700-kennoja ja hinnat parissa tonnissa. Kuuden tonnin maastureissa taitaa olla katteet kohdillaan, kun niissä ei ole osia näitä enempää - pikemminkin vähemmän. Muokattu: 7. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 20241 vuosi Olen tuossa funtsinut, että jousittamaton, mutta tienpitäjät tuntuvat nyt nukkuvan tiekarhujensa kanssa vallesmannin kiharoiden määrä kasvussa. Öljysorateitäkin muuttavat sorateiksi säästösyistä. Säästöt kai sitten syntyy siitä, että jätetään tiet sen jälkeen kokonaan hoitamatta. Mitenkäs se tollanen jousitettu sitten selättää nuo kiharat, hakkaako silti ja löytyykö resonanssi jollakin nopeudella? Rupesin nyt sitten jousitettua vaihtoehtoakin miettimään, kun eihän nuille hiekkapätkille uskalla nyt ollenkaan, hakkaa siinä määrin käille. Mutta on se tuolla asfaltillakin, kun on ajouran suuntaiset ratkeamat, että sinne kun survaisee kapialla renkaalla, niin taas mentiin Samoten pyöreeseen reikään osumisesta helposti kyynpuremat.
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja En oo ikänäs ajanut täysjousitetulla. Fätti ? Verkkokaupan omaa, uusinta mallia saa nyt kahdella tonnilla. On siellä halvempiakin. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/776698/GZR-Black-Raw-3-0-sahkofatbike-17 PS. Oletko harkinnut näitä ? Kysymys ei oo herja. Jos tuohon saisi kohtuudella rakennettua lumilevyn, saattaisin harkita itse. https://www.rally.fi/tuotteet/sahkoajoneuvot/sahkoskootterit/pyrkija-e1000-nelipyorainen-sahkoskootteri/ Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Oho, näinkin voi joskus käydä: Tilasin kyseisen pyörän lauantaina 22.6.2024 2999,99€ ja tänään se on 1999,99€. Sydän ei oikein syki fäteille, varmaankin ennakkoasennekysymys. Toki fätin varastointi olemattomiin tiloihin se se suurin pulma ja varmaan suuri nurinan aiheuttaja muiden fillareiden keskuudessa. Jos nyt saataisiin tuo meidän kylmäkellarimuutos toteutukseen, mutta kun pitää mennä yhtiöjärjestyksen muutoksen kautta, niin on pitkä projekti. Teknisesti ei monimutkainen, mutta As Oy kuvioissa helposti vuoden projekti, kun kukaan ei saa mitään aikaiseksi ja sovitut asiat jää aina tekemättä. Viimeviikolla sain Hallituksen pöytäkirjan sähköisesti allekirjoitettavaksi. Osallistuin siihen etänä Torresta, eli se oli joskus maaliskuussa.
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 34 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Oho, näinkin voi joskus käydä: Tilasin kyseisen pyörän lauantaina 22.6.2024 2999,99€ ja tänään se on 1999,99€. Yleensä syksyisin on mallinpoistoalennusmyynnit, mutta v. 2024 on ehkä markkina kyllästynyt tai jotain. Ihan uskomattomia tarjouksia. Thekaapo saattaa tarvita muutaman ylimääräisen oluen. Me ollaan ostettu 3 sähkäriä, joista vain viimeisin listahinnalla. Onnex se on hyvä. Fätit on hyviä kovallakin alustalla, kunhan laittaa rengaspaineita riittävästi. 4,8 jumbojim pitää aika ulinaa asfaltilla - toisaalta jalankulkija kuulee takaatulevasta ilman kelloa. Fätin nastarengas on uskomattoman kallis. Toisaalta kuka tarvii. Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Oliskohan tuossa nyt käynnissä sama ilmiö, mitä tapahtui sähköautojen hinnoille yhdessä yössä? Tuota jo kyllä odotellutkin. Varmaan Kiinapyörien vyöry saanut hinnanmuutokset aikaan. Laitoinkin taas pitkän kirjelmän hallituksen jäsenten mietintään, kun hoksin erään jutun, jolla merkittäviä säästöjä tilamuutoksien kanssa. Ei tarvita seinän sahauksia oviaukolle, eikä kulkuovimuutoksia palo-oviksi. Ehkäpä tämä tästä. Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään