Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Kalliilla myyminen on paras liikeidea, mutta miten tämä selitetään ? Shimanon osat akkua myöten. https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkopolkupyora-275-10-vaihteinen-2000046274
Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 20242 vuotta Vain yksi koko tarjolla, moottori melko vanhaa(?) sarjaa. Ei ole tuon tuottamiseen paljon taidettu suunnitteluresursseja muutenkaan tuhlata...
Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 20242 vuotta Ne Canyon kevyemmät sähköpyörät jaksoivat kyllä hämmästyttää sähköpyörän tunnistamattomuudella. Näilläkös ne silloin takavuosina siellä kisoissakin huijasivat, ainoastaan lämpökamera käräytti huijarit
Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 20242 vuotta Mutta jos tässä ihan oikeasti tuota sähköpyörää, niin pitäiskös se sitten olla cyklon vai hybridin kaltainen? Kylillä hybridin asento parempi, mutta maantien reunassa selkäruodon venuttaminen vinttikoiran kaarelle ja hartiat eteen ja suppuun, se tuntuu vaan niin hyvältä. Joskin alaotteella vain hyvin harvoin. lähinnä kovassa vastatuulessa. Cyklon ketteryys ja eloisuus verrattuna vanhaan hybridiin on aivan lyömätön.
Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 20242 vuotta Niin emmä tiiä. Valikoima kippuratankoisissa pienempi ja hinta suurempi. Toisaalta se sähkö auttaa siinä vastatuuleen porskuttamisessa. Tiiä näistä onko se kippuratankoihin sähkäri yhtä kiva kuin luomu. Nuo mitä itellä kulkee aika kevyesti sen 25km/h ilman sähköäkin...
Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Mutta sillä pikkuakulla pääsee tosi pitkälle, kun avustus katkeaa 25:een. 😁
Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 20242 vuotta Ja vielä pidemmälle ilman akkua kun ei ole haitolla lisäpainona 🙄
Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 20242 vuotta Mutta jos se onkin pelkästään vastatuuliavustin? Cyklolla tottunut ajeleen sieltä jarrukahvoilta, joka lienee onkin se tangon perusasetus. Eritoten kämmenet ovat pitäneet siitä, hybridin kanssa puutumisongelmia lukuisista otevaihtoehdoista huolimatta. Tuossa asennossa kämmenille tulee ehkäpä lisää myös momenttivartta, joka osaltaan vähentää kuormitusta. Tai sitten se on vaan tuo otteen muotoilu. Extrana hyvä etunoja-asento vie myös kuormitusta pois perskannikoilta. Talviliukkailla havaitsin sycklon itse korjaavan linkkuun menneen perän myötä painopistettä ja korjaavan kurssia suoraan, kun hybridi halusi vain kyljelleen. Asiaa pähkäiltyäni tulin tulokseen, että sycklossa etuote pysyttelee etuakselin etupuolella ja siten korjaa tasapainoa ja kurssia. Hybridiä pienemmällä Caster kulmallakin lienee vaikutuksensa. Sitten on tietty tuo pysty ajoasento muun liikenteen seuraamiseksi. Varovainen kallistuminen tuohon pappa-asentoon. Cyklopappa onkin vähän harvinaisempi näky Muokattu: 25. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 20242 vuotta Eikös noissa cyclojen/graveleiden mottoreiden ohjausapeissa saa avustuksen liitettyä sykkeeseen. Eli kone käyntiin jos syke nousee yli raja-arvon.
Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 1 tunti sitten, MV kirjoitti: Eikös noissa cyclojen/graveleiden mottoreiden ohjausapeissa saa avustuksen liitettyä sykkeeseen. Eli kone käyntiin jos syke nousee yli raja-arvon. Sähkömoottori kalibroi itsensä heti käynnistyksen jälkeen. Tällöin fillarin tulisi olla paikoillaan. Saa sen käyntiin ajon aikanakin, mutta parametrit voi olla niin ja näin. Siitä en osaa sanoa, huomaako eroa polkiessaan.
Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 20242 vuotta Tässä oli tämmönen sulovilen malli. Mitäs noi tehot tarkoittaa lainvalvojan silmin? Paras sähköpyörä alle 1000€? Gunai GN27 esittely ja unbox | 48v 750w vääntösensori https://www.youtube.com/watch?v=U9JZByiZQwE
Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Moottori max 1000 w ja avustuksen rajoitus 25 kmh, niin ei hätää. Videon tekstissä asia selitetään oudosti tuon pyörän osalta, vaikka perässä on linkki traficomin ao. sivustoon. Tuo fillari näyttää kulkevan avustuksella yli 25 kmh eli se olisi silloin mopo (L1e-B) kuten esim. Stromer. Itse odottaisin, että valmistaja tai maahantuoja tyyppihyväksyttää sen täällä mopoksi. Vai ymmärsinkö avustuksen katkaisun tämän laitteen osalta väärin ? Muokattu: 4. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 20242 vuotta Mitä hätäseen Googlasin, niin mopo, jos avustus yli 250W tai yli 25 km/h. Jotta sitten mopo, niin tyypitys, jota yksityisen ei ilmeisesti kannata lähteä tekemään, vaikka hinnaksi mainitaankin 200 €. Toki tuolla on sitten lukuisa määrä eri kombinaatioita teho/polkimet/käsikaasu. Käsikaasulla se alle 250 W muuttuu myös mopediksi paitsi, jos se on rajoitettu max 6 km/h Luomulla ei ole nopeusrajoituksia Mutta jos nuilta se 250 W versio, niin miksei. Joskin valmistuskustannuspuolella ero tehoversioiden välillä mitätön, mutta markkinoilla kysyntä matalatehoisempaan voisi olla alhaisempi? Rajoitteet lienee kuitenkin direktiivi pohjaisia, niin voisi sittenkin kuvitella 250 W olisi laajempaakin kysyntää? Avustuksen vaatimattomuus 50 Nm kummastuttaa, liekkö sitten, että se max teho ulosmitataan vasta siellä max speed tuntumassa. Mainittu max 130 kg kuskin paino voisi myös viitata siihen, että jos painon alla hajoaa, niin sitten hajoaa "älkää soitelko meille, me soitamme..." on siis vain myynti argumentti. Jos nyt olen ymmärtänyt, niin painon alla ovat nuo pinnat se heikoin lenkki, voimansiirto ehkä sitten kakkosena. Rungot kestävät kyllä. Mitenköhän nuita valvotaan. Mopoaikaan pollarit tapasivat tuupata mopedia ja laskeskella välityssuhteita. Viilauksia toki hankalampi havaita, mutta välitykset kyllä paljastivat kiusallisen paljon. Asiaa tutkitaankin varmaankin vasta siinä vaiheessa kun kolahtaa. Asian yksinkertaistamiseksi, olen kiinnostunut ainoastaan 250 W avustuksista, kolahti sitten tai ei Muokattu: 4. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Traficomin teksti lienee luotettava. Sama on kerrottu Efat-valmistajan sivuilla: E/FAT sähköfatbiken huippunopeus on 25km/h ja teho 1000W (ajoneuvoluokkka L1e-A). Tämä sähköfatbike ei tarvitse ajokorttia eikä rekisteröintiä, joten se sopii kaiken ikäisille. Tieliikennelaissa E/FAT on kuten sähkötön polkupyörä eli sillä saa ajaa pyörätiellä sekä maastossa ja tietenkin jokamiehenoikeudella. L1e-A luokan moottorilla varustettu polkupyörä tulee liikennevakuuttaa (n. 70-140€ vuodessa) (lue lisää vakuutuksesta). Gunai vetäisi hetkessä 40 kmh, joten ei taida olla enää L1e-A. Vääntömomentti: Napamoottori ei kadota momenttia matkan varrella, vaan kaikki menee sen takapyörän kierrättämiseen. Pieneltä vaikuttava momentti hämää. Stromer st1 EU 2016-malli kiihtyy 500 w Cyrodrive-moottorilla (35 Nm) kuin pieni sika. Tähän mainos https://downtown-mag.com/en/2023-stromer-st2-pinion-stromer-smart-helmet-review/ Sähköpyörien valvonta on helppoa. Pollari ajaa ensin maijalla puoli km perässä (btw. On ajanut mun takana) ja pyytää sitten koeajoa. Kaveri pitää tutkaa ja siitä puolueeton tulos.
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Onpas monimutkaista. Max 25 km/h avustus kelpaa, vaikka toisaalta... Erillinen vakuutus ok, vaikka satanen kuulostaakin aika korkealta. Kunhan ei sitä mopokilpeä ei tarvitse liimata takapuoleen Mutta entäpä jos on se vakuutus fillari sittenkin jeesailee vähän enemmän? Tuppaahan ne mopotkin kulkemaan liki satasen... Tilannehan eskaloituu siinä vaiheessa kun sattuu kolahtamaan ja tarvitaan sitä vakuutusta... Aivan - muuten kyllä, mutta emme korvaa ? Muokattu: 6. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään