Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Eroa on vain siinä, ettei speedpedelecillä saisi ajaa kelvillä tai käyttää jokamiehenoikeuksia. Onneksi meilläpäin lähimmät kelvit on mopohyväksyttyjä. Liikennevakuutus kustantaa sen saman kuin hitaaseen sähkikseenkin. Kun kolahtaa, niin korvaa. Juttua onnettomuudet-osiossa. Muokattu: 7. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta 3-lovinen automattivaihteinen hihnaveto keskimoottorilla ENGWE P275 Pro kotio kannettuna 1,899€ - 5% 1749€ 250W 260 km Bafang Torque Sensor Mid-drive Motor Commuting E-bike. 180mm Front & Rear Tektro hydraulic disc brakes. Rider Height: 175-200 cm(5.7-6.5ft) Payload Capacity: 100 kg (220lbs) 36V 19.2Ah SAMSUNG Lithium-ion*1, eli 691 Wh Muokattu: 6. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Se toi Gunai GN27, alkaa poltteleen, pitäisköhän? CDON myy hintaan 858 € kotio kannettuna. Ei fillari voi tuosta enää halventua. Ei varmaankaan fillareiden parhaasta päästä, mutta hinta tuntuu kyllä uskomattoman edulliselta viiden tonnin fillareiden taivastelun jälkeen. Voimalinjastahan tuossa joutuu sitten paljon tinkimään, saakohan tuohon ketjunsuojia? https://cdon.fi/urheilu-vapaa-aika/sahkopyora-aikuisille-gunai-gn27-27-5-mtb-vaantomomenttitunnistimella-750w-10-4ah-autonomia-40km-h-shimano-7-vaihdetta-harmaa-p154049689?gad_source=1 Muokattu: 6. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Halpuus voi johtua katulaittomuudesta ja myynnin takkuamisesta. Verkkokauppa.com on joutunut myymään tiettyä highend-pään täysjoustomaasturia alennuksella käsittääkseni siksi, että sellaista saa virallisesti käyttää vain suljetulla alueella (kuten motocrosspyörää). Gunai on mökkipyöräksi varmaan hintansa väärti. Pitkälle sillä ei kyllä ajele. Iso moottori ja pieni akku. Jälkimmäinen Engwe P275 Pro on jo kova sana. Bafang M200 vastaa bosch performancea väännöltään ja bafangeihin saa edullisia varaosia. Saattaisin langeta, ellei mulla olisi jo riittävän hyvää kotona. Muokattu: 7. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20242 vuotta Katselin jonkun laadukkaan videon tuosta Engwe P275 Pro vehkeestä ja kovasti laadukkaalta tuo vaikutti. Kaikki hitsisaumat huolella työstetty saaden rungon vaikuttamaan yhdeltä koneistetulta kappaleelta. Sitten huikea akkukesto ja alhainen omapaino. Itseasiassa kakkukoteloon muotoiluun (käytännöllinen) totuttautumisen jälkeen tuo alkoi jo näyttämään oikeinkin hyvältä. Normikäytössä nuo kolme vaihdetta ehkä hieman niukat, mutta sähköavustus vastaavasti korvaa puutteen. Ei vanhoissa Ameriikan raudoissakaan ollut kuin kolme pykälää ja rutkasti vääntöä Akkukin taisi olla Panasonicin käsialaa, joten Ah lukematkin saattavat olla paikkansa pitäviä. Pitkää latausaikaa 5-6 h moittivat, mutta toisaalta, jos akulla sitten vastaavasti sitä rangea on isolla kädellä, niin? Kestää se sen Ameriikan raudan tankinkin täyttö pidempään kuin Ooppelin. Aino rajoite on tuossa tuo max load, 100 kg Muokattu: 7. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Jaahas, känniskuuttajien toheloinneille löytyikin sitten maksumies. Mitenköhän tuo valvonta toteutetaan ja mitkä ovat sanktiot? Tuhannet liikkumisvälineet tarvitsevat pian vakuutuksen Suomalaisilla on yksityiskäytössä tuhansia liikkumisvälineitä, joilta pitää pian olla liikennevakuutus, kertoo Liikennevakuutuskeskus. Kesäkuussa tulee voimaan uusi liikennevakuutuslaki, jonka mukaan vakuutus tulee hankkia kaikille moottorilla toimiville laitteille, jotka painavat yli 25 kiloa tai kulkevat yli 25 kilometriä tunnissa. Vakuutus pitää hankkia muun muassa vanhusten liikkumista helpottaville senioriskoottereille sekä osalle sähköpotkulaudoista ja sähköpyöristä. Suurimpaan osaan kuluttajille myytävistä sähköpotkulaudoista ja -pyöristä vakuutusta ei tarvita. Muokattu: 10. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Isorunkoinen trapez-atala liki 30 kg 🤐 Monet kauppiaat ilmoittavat sähköpyörän painon ilman akkua. Tässä on sama logiikka kuin 28 tuuman vanteelle vedettävissä gummeissa - osa myydään 29:nä. Sellaista vannekokoa ei ole. Pyöräilyväki taitaa olla höplästä vedettävissä. Tuolla logiikalla fättijumbojimi on 30 tuumainen. Piti sitten punnita. 33 kg sivulaukuilla, pienellä satulalaukulla ja mp-peilillä. Renkaat niin isot kuin mahtuu =2.2 nappulat. Ei mee millään alle 25 kilon. Jaaha, tuolla lukee, että 'Sähköavusteisista pyöristä ei tarvitse vakuuttaa niitä, joiden moottorin teho on alle 250 wattia ja joiden moottori kytkeytyy pois päältä, kun nopeus saavuttaa 25 kilometriä tunnissa.' Muokattu: 10. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Teksitissä lukee painavat yli 25 kiloa tai kulkevat yli 25 kilometriä tunnissa. Eli jompi kumpi tai molemmat Toimittajalla on toki saattanut (taas kerran) olla tietämys asioista hieman haparoivaa. Tietty lain kirjoittajilla on saattanut myös olla pientä haparointia ja vakuutusyhtiön lobbarit ovat saaneet ujutettua sen juurikin tuohon muotoon. Jatkossa kun pollarit pitävät painoratsioita raskaalle liikenteelle, niin sähköfillaristit ohjataan myös tiensivuun ja puntarille akseli kerrallaan
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Oikeuslähdettä peliin. Toimittaja on oikeassa. Finlex 218/2024 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2024/20240218 Finlex 82/2021 https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2021/20210082#L2P28 Muokattu: 10. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Onpas tämä nyt 1) ajoneuvolla sellaista moottoriajoneuvoa, joka kulkee mekaanisella voimalla maata mutta ei raiteita pitkin, ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on yli 25 kilometriä tunnissa tai suurin nettopaino yli 25 kilogrammaa, sekä painosta riippumatta vuokrattua sähköpotkulautaa, sekä kytkettyä tai irrallista perävaunua, ei kuitenkaan ajoneuvolain (82/2021) 28 §:n 1 momentissa tarkoitettua sähköavusteista polkupyörää; Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua polkimin tai käsikammin varustettua ja täysin tai pääosin lihasvoimalla käytettävää vähintään kaksipyöräistä ajoneuvoa. Polkupyörä voi myös olla varustettu sellaisilla yhteenlasketulta jatkuvalta nimellisteholtaan enintään 250 watin tehoisilla sähkömoottoreilla, jotka toimivat vain poljettaessa ja kytkeytyvät toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa (sähköavusteinen polkupyörä). Sähkömoottorit voivat kuitenkin toimia polkematta, jos nopeus on enintään kuusi kilometriä tunnissa. Tuossa siis ensin määrätään ja sitten vapautetaan normi sähköavusteinen. Se on vähän kuin se normi tikkarin antaminen ensin lapselle ja sitten sen vetäminen pois suusta, mutta nyt päinvastoin Muokattu: 10. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Vähän harvinaisempi valmistaja, suomalainen Pyrkijä. Sähköpyörissä Bafang M400, vääntö 80 nm, akku 672 wh, vaihteisto shimano acera 8v. Kantavuus 150 kg. Netissä www.rally.fi Kivijalkakauppa on kehä kolmosella Espoossa. Tää näyttää mainokselta, mutta minulla ei ole putiikin kanssa mitään tekemistä. Omassa luomumaasturissani on acera 8v enkä ole havainnut puutteita. Takapakan vaihdoin hieman laajemmaksi eli kookkaimmat rattaat ovat isompia kuin alkuperäisessä.
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20242 vuotta Wanhassa Hybridissä Acera 21, eli takana tuo 7-lovinen. Hyvin on siellä toimintansa tehnyt. Pikamulkaisulla en havainnut, minkä kokkoset roottorit jarruissa, samoin jarrujen merkki on minulle outo. Shimano MT200 -hydrauliset levyjarrut edessä ja takana. Joustokeula, merkki ja malli ei sano minulle yhtään mitään. Mutta tässä hintaluokassa varmaan sitä alahyllyn hinta-alkaen kalustoa, mitä ilman mieluummin. Tarttis kai Googlata, että onko muutakin kuin vaon painonlisä ynnä teknistä harmia. Edit: 50€ paikkeilla taitaisi keulan hinta pyöriä. Mutta voisihan tuon mulkoilla tarkemminkin. Onkohan tuo paino 29 kg akun kanssa vai ilman? Myös akun valmistaja jää kertomatta, eikä pyörätehtailijakaan usko siihen 12 kk takuuta enempää, kun muille osille kuitenkin 24 kk ja rungolle 5v. Voisivat kyllä suosiolla käyttää Panasonic tai Samsung paristoja akuissa, niin ei tarvitsisi kitsastella takuun kanssa. Vanha suomalainen merkki, mutta missäs päin maailmaa tämä muuten kasataan? Edit: Suomessa kehuvat kasaavansa. Muokattu: 14. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 16 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Vanha suomalainen merkki, mutta missäs päin maailmaa tämä muuten kasataan? Edit: Suomessa kehuvat kasaavansa. Wikissä lukee: Sotien aikana Pyrkijä kehitti suomalaismaastoon soveltuvan sotilaspolkupyörän👍 Tuotemerkin omistus kuuluu nykyään Modularboxille eli mainitulle kivijalalle itselleen. Mielenkiintoista, siis varsin sitoutunut kauppias. Muokattu: 15. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 4000 w moottori ja tuplavoimansiirto 😁 https://diamondbikes.fi/en/p40221/sem-motobike-venom-evolution Kammen puolella on vaihteisto ja vasemmalla puolella kiinteä veto. Nää siis synkkaa yhteen ? Entä jos laittaisi etupyörälle 1000-2000 w ja taakse 2000-3000 w ? Lähtiskö lapasesta ? Muokattu: 15. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 20242 vuotta Paikallislehdessä oli artikkeli sähköpyöristä, myös virittelyn tuomista ongelmista. Poliisi alkaa tutkata sähköpyörien nopeuksia (maksumuurin takana). Mitähän mahtaisi tuumata valvontaa suorittava viranomainen, jos luomuna läsäyttäisi tutkaan vaikkapa 45km/h.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään