Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Sä ajat päivässä sen 90-120 km, lataat illalla majapaikassa ja aamulla takaisin baanalle. Säästää lentolipun.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Perse huutaa varmasti Hoosi Hannaa jossain vaiheessa :D
En huomannut oliko nuo verottomia vai ALV 21% hintoja, mutta verollisia oletan olevan.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Gmapsin mukaan ajoaika olisi 204 h ja matka 3867 km. Eikä mene kuin 1 kk. (Yöpymiset katon alla maksavat enemmän kuin fillari). Pitää perustaa verkkoon pyörähalvallasuomeen-keräys.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Tuolla videolla hiukan yllätti tuo Enviolon tehohäviöt, oliko ne luokkaa 13% joka kuulostaa jo aika suurelta. Toki jos on väkivahva moottori ja patterissa raameja, niin mikäpäs se sitten tuossa. Samoten tuo pienimmän vaihteen suuri koko, mutta sitähän varten siellä on se sähköavustus. Mutta huolettoman oloinenhan tuo sähkötoimisena.

Taidan harkita Enviolon lippiksen hankintaa :) 

Kirjoitettu

Jaa , no Shimano lippis sitten... Rohloppi on jo kallis, paljonkin, ja turhan paljon pykäliäkin sähkövetoisuuteen siellä alkupäässä, uskoisin. Tietty heidän lippis päässä olisi kiva käyskennellä :) 
Olikohan se Raleigh kun oli Enviolo ja ketju kombo.
Kyllä mulle ketjukin käy, kunhan on vahva ja kokonaan koteloitu.

Mutta aika suppeasti on tarjontaa hihnapuolella vielä. Kaipa siihenkin on syynsä.
Mites noi tehohäviöt sitten hihna vs. kettinkin? Jos on vaikka puolet ketjulla, niin käytännössä ero häviää kohinaan.

Onpas tämä nyt hankalaa.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Näitä ei pääse lukemaan https://aaltodoc.aalto.fi/items/0df02020-8976-48f0-9d36-8d3c587eeb9d

Saksankielinen haku kehään. 'Siirryttyäni (hihnasta) ketjuun säästän joka viikko melkein tunnin ajoaikaa 317 kilometriä kohti'. Siis jokaista 7608 km:n ajettua pätkää kohti saan yhden kokonaisen vapaapäivän. 😁

Durch den Umstieg auf Kette spare ich jede Woche fast eine Stunde Fahrzeit auf 317 km“.

https://www.biketour-global.de/2018/01/21/kette-oder-riemen-was-ist-effizienter/

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
16 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Mutta aika suppeasti on tarjontaa hihnapuolella vielä.

Hihnaseppä on koonnut listan https://www.gatescarbondrive.com/bike-brands#

Sieltä löytyi Maxxin gravel Fazua 60:llä ja 430 wh runkoakulla. Mallit lokareilla, tarakalla ja valoilla tai sit ilman.

https://www.maxx.de/de/bikes/e-gravel_a_fitness/roadmaxx_elf_sport_r60/

Toki myös hihna https://www.maxx.de/de/bikes/e-trekking_suv/pacemaxx_els_tour/

Tuosta tulee Kisukin vihreäksi https://www.mvagusta.com/it/en/e-mobility/product/amo/rr

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Tämähän näyttää jo kelvolta. Jossain mainittiin että tuohon olisi saatavilla myös ketjunsuoja. Koskikohan myös hihnavetoista, tuonne väliin kun on myös mahdollista housunpuntti saada, uskoisin.

Enviolo vaihde, mutta ei sähköinen. Moitteita on tullut  jäykkätoimisuudesta ja vaijerit tahtovat rispaantua voimankäytöstä.

Sitten tuossa on tuo joustokeula, joita ratkaisuna vierastan. Joustamaton kun rutkasti huolettomampi, uskoisin.

Tämä fillari on yksi niitä harvoja, jotka soveltuvat myös isommille ukkeleille. 130 kg ukkeli + 30 kg hyötykuormat ova vahvoja lukemia. 
Jarrujen roottorit taisivat 205/180 yhdistettyinä nelimäntäisiin sylintereihin enteilevät hyvää hidastuvuutta myös kuormattuna. 
Pyörän omaa painoa en huomannut pikaisella silmäyksellä.

85 Nm & 700 Wh tuntuisivat myös hyviltä lukemilta. Patterin irrotettavuus plussaa sekin.  

Tämä pyörä jää tarkkailuun, hintalappua en tuolle huomannut. Olisi kai pitänyt tehdä konfiguraattori läpi. 

J2nMOSlDS.png 

Kirjoitettu

Ihmettelin tuossa samalla, että mitäs kuuluu DIY sähköpyörille.
Etu/takapyörävetoisen setin saa n. 550 €.
Alko kiinnostaa muuttaa Rouvan Nexus mökkifillari etuvetoiseksi sähköpyöräksi.
Vähän töksähteleväähän se meno tällaisella on, kun se veto toimii periaatteella ON/OFF/ON sen mukaa pyöriikö kammet tai painetaanko jarrukahvaa.

 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Siitä saa kasaamisen ilon. Naapuri sai viikon raksatalkoista palkkioksi kasan kuolleita, etumoottorillisia sähköpyöriä. Talkoiden järjestäjä oli sähköinsinööri. Erinäisen rakentelun jälkeen tuo osti valmiin, vähän ajetun etumoottorillisen kaupasta. https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.