Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Sä ajat päivässä sen 90-120 km, lataat illalla majapaikassa ja aamulla takaisin baanalle. Säästää lentolipun. Muokattu: 9. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 20242 vuotta Perse huutaa varmasti Hoosi Hannaa jossain vaiheessa En huomannut oliko nuo verottomia vai ALV 21% hintoja, mutta verollisia oletan olevan. Muokattu: 9. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Gmapsin mukaan ajoaika olisi 204 h ja matka 3867 km. Eikä mene kuin 1 kk. (Yöpymiset katon alla maksavat enemmän kuin fillari). Pitää perustaa verkkoon pyörähalvallasuomeen-keräys. Muokattu: 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Tuossakin on enviolo ja kantavuus 205 kg. Omapaino 40, joten kuskille jää 165. https://www.fahrrad-xxl.de/carlos-c1-m000077389 Muokattu: 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta Tuolla videolla hiukan yllätti tuo Enviolon tehohäviöt, oliko ne luokkaa 13% joka kuulostaa jo aika suurelta. Toki jos on väkivahva moottori ja patterissa raameja, niin mikäpäs se sitten tuossa. Samoten tuo pienimmän vaihteen suuri koko, mutta sitähän varten siellä on se sähköavustus. Mutta huolettoman oloinenhan tuo sähkötoimisena. Taidan harkita Enviolon lippiksen hankintaa
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Gatesin hihnasta 9 %, portaattomasta vaihteistosta 13 ...
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta Jaa , no Shimano lippis sitten... Rohloppi on jo kallis, paljonkin, ja turhan paljon pykäliäkin sähkövetoisuuteen siellä alkupäässä, uskoisin. Tietty heidän lippis päässä olisi kiva käyskennellä Olikohan se Raleigh kun oli Enviolo ja ketju kombo. Kyllä mulle ketjukin käy, kunhan on vahva ja kokonaan koteloitu. Mutta aika suppeasti on tarjontaa hihnapuolella vielä. Kaipa siihenkin on syynsä. Mites noi tehohäviöt sitten hihna vs. kettinkin? Jos on vaikka puolet ketjulla, niin käytännössä ero häviää kohinaan. Onpas tämä nyt hankalaa. Muokattu: 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Näitä ei pääse lukemaan https://aaltodoc.aalto.fi/items/0df02020-8976-48f0-9d36-8d3c587eeb9d Saksankielinen haku kehään. 'Siirryttyäni (hihnasta) ketjuun säästän joka viikko melkein tunnin ajoaikaa 317 kilometriä kohti'. Siis jokaista 7608 km:n ajettua pätkää kohti saan yhden kokonaisen vapaapäivän. 😁 Durch den Umstieg auf Kette spare ich jede Woche fast eine Stunde Fahrzeit auf 317 km“. https://www.biketour-global.de/2018/01/21/kette-oder-riemen-was-ist-effizienter/
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 16 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Mutta aika suppeasti on tarjontaa hihnapuolella vielä. Hihnaseppä on koonnut listan https://www.gatescarbondrive.com/bike-brands# Sieltä löytyi Maxxin gravel Fazua 60:llä ja 430 wh runkoakulla. Mallit lokareilla, tarakalla ja valoilla tai sit ilman. https://www.maxx.de/de/bikes/e-gravel_a_fitness/roadmaxx_elf_sport_r60/ Toki myös hihna https://www.maxx.de/de/bikes/e-trekking_suv/pacemaxx_els_tour/ Tuosta tulee Kisukin vihreäksi https://www.mvagusta.com/it/en/e-mobility/product/amo/rr Muokattu: 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta Tämähän näyttää jo kelvolta. Jossain mainittiin että tuohon olisi saatavilla myös ketjunsuoja. Koskikohan myös hihnavetoista, tuonne väliin kun on myös mahdollista housunpuntti saada, uskoisin. Enviolo vaihde, mutta ei sähköinen. Moitteita on tullut jäykkätoimisuudesta ja vaijerit tahtovat rispaantua voimankäytöstä. Sitten tuossa on tuo joustokeula, joita ratkaisuna vierastan. Joustamaton kun rutkasti huolettomampi, uskoisin. Tämä fillari on yksi niitä harvoja, jotka soveltuvat myös isommille ukkeleille. 130 kg ukkeli + 30 kg hyötykuormat ova vahvoja lukemia. Jarrujen roottorit taisivat 205/180 yhdistettyinä nelimäntäisiin sylintereihin enteilevät hyvää hidastuvuutta myös kuormattuna. Pyörän omaa painoa en huomannut pikaisella silmäyksellä. 85 Nm & 700 Wh tuntuisivat myös hyviltä lukemilta. Patterin irrotettavuus plussaa sekin. Tämä pyörä jää tarkkailuun, hintalappua en tuolle huomannut. Olisi kai pitänyt tehdä konfiguraattori läpi.
Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Hintakehitys jatkuvaa alamäkeä - mielenkiintoista. Fätti boschin osilla, nelimäntäjarrut, kioxin ohjain. Tarjouserä 90 kpl https://www.verkkokauppa.com/fi/product/928999/GZR-Dominanc-e-2-5-sahkofatbike-19
Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 20242 vuotta Ihmettelin tuossa samalla, että mitäs kuuluu DIY sähköpyörille. Etu/takapyörävetoisen setin saa n. 550 €. Alko kiinnostaa muuttaa Rouvan Nexus mökkifillari etuvetoiseksi sähköpyöräksi. Vähän töksähteleväähän se meno tällaisella on, kun se veto toimii periaatteella ON/OFF/ON sen mukaa pyöriikö kammet tai painetaanko jarrukahvaa.
Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Siitä saa kasaamisen ilon. Naapuri sai viikon raksatalkoista palkkioksi kasan kuolleita, etumoottorillisia sähköpyöriä. Talkoiden järjestäjä oli sähköinsinööri. Erinäisen rakentelun jälkeen tuo osti valmiin, vähän ajetun etumoottorillisen kaupasta. https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/ Muokattu: 14. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään