Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 20233 vuotta Talouteen on hankittu 2019 syksystä lukien 3 sähköpyörää, joista witt e-sumo on myyty eteenpäin 1,5 v ajon jälkeen. Se oli hieno pyörä, jossa oli tasan nolla vikaa. Ostin sen esittelypyöränä 50 % alennuksella ja myyntivoittoa tuli 490 ,-. Stromer st-1:een ei meinaa saada tarvittavaa varaosaa. Sillä on ajettu ohjausyksikkö takahaarukkaan kuminauhalla kiinnitettynä kohta 2 vuotta. Toimii siis normaalisti, mutta avustuksen muuttaminen ajon aikana ei onnistu. Atala on niin hyvä, ettei sitä tee mieli vaihtaa 'parempaan'. Boschin voimalinja on varma ja tehokas. Tuo liika teho riivaa hieman, joten ostin eilen (65-v. päivä tänään !) Helkaman kulkurin 7-v napamoottorilla. Tarkoitus on saada nostettua kuntoa ihan kunnolla, joten aion ajaa ainakin tulevan kesän luomuna. Lisäksi speedbiken perässä pysymisessä on haastetta, joten kirittäjä on valmiina. Itse asiassa piti kehua ostoksen halpuutta. Pyörän vuosimalli on 2022 ja hinta 399,-. Vastaava 2023-malli maksaa 669,. Uudemmassa ei ole ajovaloa ja etujarru näyttää hivenen erilaiselta. Näin kävi siis sähköpyörätaloudessa.
Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Päivitys. Yllämainittuun Helkamaan on saatu taakse 23 T-ratas ja näin välitykset alkavat olla maanläheiset lohja-vihti-esialpeille. Kopulantietä Siuntiossa en lupaa polkea ylös, muut on tähän asti menneet polkemalla. (Talvella Kopulantien varresta ei voi hakea heinäpaaleja, koska se traktori-peräkärry-yhdistelmä paaleilla ei tuu alas oikeinpäin.) Varsinainen asia: Gigantissa myydään myös sähköpyöriä. Tuoteselosteen toivoisi pitävän pääosin paikkansa. Tuossa luvataan hiilihihnavetoa. Kuitenkin vaihteita luvataan 7 kpl ja kuvissa näkyy ulkoinen ketjuvaihteisto. Verkkokauppa.comin tuoteselosteet ovat toisinaan samaa tasoa. Itse pyörässä saattaa olla hinta-laatusuhde kohdillaan. https://www.gigantti.fi/product/urheilu-ja-vapaa-aika/sahkopyorat-ja-muut-sahkoajoneuvot/sahkopyorat/bird-a-frame-sahkopolkupyora-va00037/600384 Muokattu: 9. Kesäkuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20232 vuotta Yhdistetty moottori ja vaihteisto hihnavedolla. Tämmöstä jo odotellut, mutta ei taida ihan vielä sopia hinta alkaen budjettiin... https://tekniikanmaailma.fi/sahkopyorat-tulivat-juuri-merkittavaan-tienhaaraan-kun-saksalaismerkki-yhdisti-moottorin-ja-vaihdelaatikon-samojen-kuorien-alle/
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta Sähkövetoisia alkaa tipahdella jos jonkin näköistä. Tässä kun on haalinut osia tuohon veteraanipyörään, niin on käynyt mielessä, että mitenkäs sitten kun se patteri alkaa väsyä? Eihän sitä vielä tapahdu, mutta kyllä se sieltä tulee vaan tapahtumaan. Niin mistä se varaosa-akku ja millä hinnalla? Malleja tulee ja menee solkenaan, eikä varaosille tule olemaan jälkimarkkinoilla samanlaista saatavuutta kuin vaikkapa Shimanon hilskeillä. Jos patteri on sökö, niin kulkine on lähes arvoton jollei uutta saa mistään. Kennotinurin virka voisikin jatkossa tuoda paksunkin silavan siihen ruisviipaleen päälle.
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja 30 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Niin mistä se varaosa-akku ja millä hinnalla? Kennotinurin virka voisikin jatkossa tuoda paksunkin silavan siihen ruisviipaleen päälle. https://akkutehdas.com/ https://proakku.fi/tuote/sahkopyoran-akun-uudelleen-kennotus/ Muokattu: 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta Epäluottamusta herättää maininta, että vaikka sadan vuoden päästä. Entäs jos putiikkia ei ole enää ensivuonna? Sitten on nämä eksoottisemmat, joissa sisuskalut on valettu johonkin hartsin sisään, ei niitä pirukaan paikkaile. Se on vähän samanlainen kuin tuo meidän viemäreiden pinnoitus jokunen vuosi sitten, jolle InLiner lupaili myyntipuheissa 40 vuotta takuutta. Ihmettelin tuota jo tuolloin, että aika reippaasti luvattu ilman ilman vakuuksia. Oliskos siitä jo joku 2-3 vuotta, kun firma meni nurin. Se siitä takuusta. Muokattu: 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta Toi Akkutehdas, siis tekeekö ne vanhoista fillareista sähköistettyjä? Itseasiassa itsellä oli yhdessä vaiheessa motorisoida toi Cresentti kiinalaisella 60€ hintaisella polttomoottorilla. Jäi sitten vain suunnittelutasolle. Nyt näyttäisi tulleen satanen lisää hintaa nuihin sarjoihin. Muokattu: 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Niin mä olen ymmärtänyt, että Akkutehdas tekee vanhoistakin sähköpelejä. Itse en sekaantuisi noihin kovin isotehoisiin. Helsingissä on myös omia sähköfättejä tehtaileva paja https://efat.fi/
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Atalan viistoputkessa on piilossa Boschin Powertube - avain on kateissa. Tästä ei ole kauaa, kun käytin sitä. Argh. Ei ole tarvetta avata tuota, mutta se häiritsee, kun ei löydy.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Velipoika soitteli ja oli innoissaan, kun joku tuttu oli ostanut etuvetoisen sähköpyörän, oliskos kehuskellut että -50% ja vielä 200 € lahjakortti putiikki ynnä yksi ilmainen huolto. Ja tämän vuoden mallia vieläpä! Taisi olla joku Kuntokauppa (com) Alkuperäinen hinta ollut kuulemma päälle kakstonnia. Opastin jättämään huomiotta. Myyjältä myös kannattaa tiedustella, että montako on myynyt tuohon henkselihintaan. Jotkut ne vaan ostelee prosenteilla, vaikka valuutta on Euro. Mutta minkälainen on ajettavuus etuvetoinen pyörä? Kysymykseksi jää, että onko momentin tunnistimella vai ilman, että pelkällä käsikaasulla mentäisiin. Kiinasta saa näitä viritelmiä parilla sadalla + se akku. Pafangin koneita näky olevan 350 € + se akku
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Budjettipyörä takanapamoottorilla 1399,- LG:n irroitettava akku 364 wh. EI ole hihnaveto, mutta runko näkyy olevan tehty hihnalle (vai onko ?). Myymälässä Porissa, Lohjalla ja Vantaalla. A-runko on 55 cm eli 180 senttiselle ok. Selostuksen mukaan 26" pyörät. Valmistetaan myös lowstep-rungolla. Korjaus: 28" renkaat. Kenties S-koko tulee pienemmillä renkailla. https://www.gigantti.fi/product/urheilu-ja-vapaa-aika/sahkopyorat-ja-muut-sahkoajoneuvot/sahkopyorat/bird-a-frame-sahkopolkupyora-va00056/600386 Jaaha, olen näemmä 'mainostanut' tätä jo 9.6. Dementian tuloa ei yleensä huomaa itse. Muokattu: 21. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Minkälainen on ajettavuus etuvetoinen pyörä? Kysymykseksi jää, että onko momentin tunnistimella vai ilman, että pelkällä käsikaasulla mentäisiin. Kerran ajoin naapurin etuvetoisella. Aika vahva - itselleni en ostaisi. Nuo taitavat olla kadenssitunnistimella.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Itse asiassa puheli suunnitelmista, että Rouvalle sähköpyörä. Ajelee nykyisin 7-nexuksella. Sekin jää eläkkeelle vuoden loppuun, että mikä sitten lopulta se sähköpyörän tarve. Ja sitä paitsi se sai mutsin Rellun pari-kolme vuotta sitten ja sillä käynyt hommissa ja heittänyt fillarin nurkkaan. Kai se tää sähköfillari makustelu on siellä, että kun se on muodikasta. Tarvetta kun siellä ei oikein nykyisellään ole. Mutta muutoin on kyllä kunnioitettavasti fillaroinut hommiin Nexuksella 1996 lähtien, ihan niinku meidänkin Rouva samanmoisella pelillä. Suosittelin, että joku hihnaveto, jos sitä sähköistä ihan tosissaan, se kun on huoleton. Näillä kaikki se tekninen osaaminen ja tuntemus on lähes nolla. Renkaan vaihto fillariin on jo osaamisen rajoissa. Hihna voi tosin sitten heittää budjetin puolestaan nurin.
Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Kunnollisen vuokraaminen pariksi päiväksi on varma kuvio lähestya asiaa. Ei sekoiteta tähän mitään tarvetta. Päämäärättömästä fillaroinnista tulee uusi harrastus, kun vasemman peukalon vieressä on vastatuulen ja ylämäkien torjuntanappi.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään