Jump to content
IGNORED

Sähköpyörä(ily)keskustelu


alpensau

Recommended Posts

Talouteen on hankittu 2019 syksystä lukien 3 sähköpyörää, joista witt e-sumo on myyty eteenpäin 1,5 v ajon jälkeen. Se oli hieno pyörä, jossa oli tasan nolla vikaa. Ostin sen esittelypyöränä 50 % alennuksella ja myyntivoittoa tuli 490 ,-. Stromer st-1:een ei meinaa saada tarvittavaa varaosaa. Sillä on ajettu ohjausyksikkö takahaarukkaan kuminauhalla kiinnitettynä kohta 2 vuotta. Toimii siis normaalisti, mutta avustuksen muuttaminen  ajon aikana ei onnistu. Atala on niin hyvä, ettei sitä tee mieli vaihtaa 'parempaan'. Boschin voimalinja on varma ja tehokas. Tuo liika teho riivaa hieman, joten ostin eilen (65-v. päivä tänään !) Helkaman kulkurin 7-v napamoottorilla. Tarkoitus on saada nostettua kuntoa ihan kunnolla, joten aion ajaa ainakin tulevan kesän luomuna. Lisäksi speedbiken perässä pysymisessä on haastetta, joten kirittäjä on valmiina. Itse asiassa piti kehua ostoksen halpuutta. Pyörän vuosimalli on 2022 ja hinta 399,-. Vastaava 2023-malli maksaa 669,. Uudemmassa ei ole ajovaloa ja etujarru näyttää hivenen erilaiselta. Näin kävi siis sähköpyörätaloudessa.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Päivitys. Yllämainittuun Helkamaan on saatu taakse 23 T-ratas ja näin välitykset alkavat olla maanläheiset lohja-vihti-esialpeille. Kopulantietä Siuntiossa en lupaa polkea ylös, muut on tähän asti menneet polkemalla. (Talvella Kopulantien varresta ei voi hakea heinäpaaleja, koska se traktori-peräkärry-yhdistelmä paaleilla ei tuu alas oikeinpäin.)

Varsinainen asia: Gigantissa myydään myös sähköpyöriä. Tuoteselosteen toivoisi pitävän pääosin paikkansa. Tuossa luvataan hiilihihnavetoa. Kuitenkin vaihteita luvataan 7 kpl ja kuvissa näkyy ulkoinen ketjuvaihteisto. Verkkokauppa.comin tuoteselosteet ovat toisinaan samaa tasoa. Itse pyörässä saattaa olla hinta-laatusuhde kohdillaan.

https://www.gigantti.fi/product/urheilu-ja-vapaa-aika/sahkopyorat-ja-muut-sahkoajoneuvot/sahkopyorat/bird-a-frame-sahkopolkupyora-va00037/600384

Edited by alpensau
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sähkövetoisia alkaa tipahdella jos jonkin näköistä. Tässä kun on haalinut osia tuohon veteraanipyörään, niin on käynyt mielessä, että mitenkäs sitten kun se patteri alkaa väsyä?
Eihän sitä vielä tapahdu, mutta kyllä se sieltä tulee vaan tapahtumaan. Niin mistä se varaosa-akku ja millä hinnalla? Malleja tulee ja menee solkenaan, eikä varaosille tule olemaan jälkimarkkinoilla samanlaista saatavuutta kuin vaikkapa Shimanon hilskeillä. Jos patteri on sökö, niin kulkine on lähes arvoton jollei uutta saa mistään.

Kennotinurin virka voisikin jatkossa tuoda paksunkin silavan siihen ruisviipaleen päälle.

Link to comment
Share on other sites

Epäluottamusta  herättää maininta, että vaikka sadan vuoden päästä. Entäs jos putiikkia ei ole enää ensivuonna? Sitten on nämä eksoottisemmat, joissa sisuskalut on valettu johonkin hartsin sisään, ei niitä pirukaan paikkaile. 

Se on vähän samanlainen kuin tuo meidän viemäreiden pinnoitus jokunen vuosi sitten, jolle InLiner lupaili myyntipuheissa 40 vuotta takuutta. Ihmettelin tuota jo tuolloin, että aika reippaasti luvattu ilman ilman vakuuksia.

Oliskos siitä jo joku 2-3 vuotta, kun firma meni nurin. Se siitä takuusta. 

Edited by Jopotuinen
Link to comment
Share on other sites

Toi Akkutehdas, siis tekeekö ne vanhoista fillareista sähköistettyjä?

Itseasiassa itsellä oli yhdessä vaiheessa motorisoida toi Cresentti kiinalaisella 60€ hintaisella polttomoottorilla. Jäi sitten vain suunnittelutasolle. 
Nyt näyttäisi tulleen satanen lisää hintaa nuihin sarjoihin.

zoXU3qRdC.png

Edited by Jopotuinen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Accept Terms of Use and Privacy Policy.