Kirjoitettu 24. Elokuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja 60 km/h argh... 😆 Näillä tonnin pyörillä ei taida olla kummoisia jälkimarkkinoita. Nyt alkaa saamaan VanMoofia alle mustan pörssin hintojen. Hollannin yhtiö on selvitystilassa, jos joku ei ole huomannut. https://m.tori.fi/vi/117101801.htm Muokattu: 24. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 24. Elokuuta, 20232 vuotta Mites se nyt sitten menee tollasen yli 250 W kanssa se laillisuus tienpäällä, onko se edes mahdollista. Vakuutus varmaankin minimissään? Mikäs tuossa on se peukalokaasu, onko se jokin turboruuvi vakioavustuksen päälle vaikkapa johonkin isompaan nousuun?
Kirjoitettu 24. Elokuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Vartiokylän efat.fi sivulla (https://efat.fi/) lukee seuraavaa E/FAT sähköfatpyörän huippunopeus on 25km/h ja teho 1000W (ajoneuvoluokkka L1e-A). Tämä sähköfatpyörä ei tarvitse ajokorttia eikä rekisteröintiä, joten se sopii kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Tieliikennelaissa E/FAT on kuten sähkötön polkupyörä eli sillä saa ajaa pyörätiellä sekä maastossa ja tietenkin jokamiehenoikeudella. L1e-A luokan moottorilla varustettu polkupyörä tulee liikennevakuuttaa (n. 60-120€ vuodessa). En ole perehtynyt fillarin peukkukaasuun. Liekö vastaava kuin bensamönkkärissä ? Muokattu: 24. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 25. Elokuuta, 20232 vuotta Tee se itse, tai teetä se toisella! https://www.youtube.com/watch?v=k2leWVP5yUY
Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Kysymysten kuningas (eräällä tietyllä palstalla). Kyse on sähköpyörästä. Voiko hihnavetoisen pyörän poljin vastusta säätää yhtään? Miten olisi hiekan heittäminen rattaisiin, rengaspaineiden laskeminen, satula mahdollisimman alas, painoa tarakalle ja tarvittaessa muuallekin, peräkärry mukaan, kammet voi vaihtaa lyhyemmiksi, akun jättäminen kotiin, säätää jarrut laahaamaan. Helppoa. Muokattu: 1. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja 20.7.2023 klo 14.38, alpensau kirjoitti: Atalan viistoputkessa on piilossa Boschin Powertube - avain on kateissa. Tästä ei ole kauaa, kun käytin sitä. Argh. Ei ole tarvetta avata tuota, mutta se häiritsee, kun ei löydy. Tää katoamiskeissi oli hauska. Avain on toinen niistä aina mukana olevista. Abuksen perinteisen pinna/vannelukon avain avaa myös patterin. Se ei vaan mene ihan heittämällä pesään. Sitten on syytä huoleen, kun alan epäillä, että minulta on varastettu jotain. Degeneroitumisen vaihe II ? Tänään ajoin stromerilla kierroksen. Onhan se vähän erilaista, kun avustus ei lopu. Tuntuu silti reisissä. Pääsin kokeilemaan pientä eturatasta - tuolla menee vaikka puuhun. Muokattu: 2. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 20232 vuotta Hihnavedosta, myös maastopyörään, maksumuurin takana. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/sahkopyorien-ketjuissa-on-pahoja-ongelmia-kestavampi-hihnaveto-yleistymassa/95dd6acd-a2a5-49c7-9e6a-f3ecea9b5bc0
Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Hihnavetoa en lukenut, mutta mitä uusia ongelmia ketjuissa olisi. Vaihto 3000 km välein. Mulla nyt reilu 6500 trekkingsähkärissä. Uudet ketjut olleet tuossa pöydällä liki kk:n. Rattaita en ole vaihtanut toistaiseksi. Napamoottorilla ketjut kestävät pitempään. Samoin napavaihteistolla. Muokattu: 18. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja S-pedelec'it on taas syysalennuksessa. 2999-3800 Saksan alvilla. Halvempi bosch perf. speedillä ja tuo toinen taiwanilaisella napamoottorilla. Jälkimmäinen sai testissä moitteet liian isosta eturattaasta (mikä temppu se nyt on vaihtaa) ja puhdittomasta moottorista. Tosin suuri akku 810 wh. PS. Lohja-Vihti-alueella liki kaikki isojen teiden vierustakelvit on mopohyväksyttyjä. https://www.fahrrad-xxl.de/diamant-zouma-deluxe-s-x0047775#selected_color_Tiefschwarz https://www.fahrrad-xxl.de/flyer-upstreet6-7-10-hs-d1-m000018827 Muokattu: 4. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 20232 vuotta Tässä olisi hihnavetoinen 7-lovisella napavaihteistolla alta kahden tonnin. Mikäs tässä on sitten sitä huonoutta, kun hyvästä saa maksaa sen neljä tonnia? Toki runkokuormitusrajoite 120 kg enteilee hempulia runkorakennetta? Vai tuleeko rajoitteet Nexuksen kautta? https://www.bikester.fi/ortler-e-speeder-500-M1357473.html?vgid=G2032239#cgid=36899 Muokattu: 16. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Moottori on pienin shimano, en ole kylläkään ikinä ajanut sellaisella. Sanovat, että mäessä voisi olla pykälää vahvempi. Shimano ei myy moottoreihinsa varaosia. Schwalbe big ben renkaat ovat liukkaat. Emäntä kaatuili vähän väliä asfaltillakin, jos sattui olemaan vaikka puiden lehtiä tms. Sitten keksittiin kokeilla Vittorian maastokuviollisia - jo vain ! Tuo 1949 € ei oo ihan halpa lähtötason pyöräksi. Mut miten vaan - se on päätettävä itse. Tuosta lähtee, esim. fitnord rumble 300 (yllätys yrityssaneeraus !?) https://www.kuntokauppa.fi/ Muokattu: 17. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Rahalla saa oikeita sähköpyöriä. TQ-moottori 500w, akku 1050 wh, 4A laturi, Deore xt-vaihteet, 4-mäntäjarrut, fox etujousitus, hiilikuiturunko. https://www.fahrrad-xxl.de/m1-sporttechnik-sterzing-evolution-gt-s-pedelec-p00058824m001?searchrequest=s-pedelec
Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 20232 vuotta Kuntokauppa kokoaa nuo itse Suomessa. Talousvaikeuksissa (pahoissa) nyt ja tulevaisuus kysymysmerkki. Pitkä takuu ei sitten auta. Varaosat lienee kuitenkin yleisesti saatavissa, vaiko jotain eksoottisempaa joukossa? Muokattu: 18. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja 10 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Kuntokauppa kokoaa nuo itse Suomessa. Talousvaikeuksissa (pahoissa) nyt ja tulevaisuus kysymysmerkki. Pitkä takuu ei sitten auta. Varaosat lienee kuitenkin yleisesti saatavissa, vaiko jotain eksoottisempaa joukossa? Takatuuppareissa on ainakin se etu, että voit halutessasi vaihtaa toisen valmistajan kilkkeisiin. Tarkempaa fundeerausta vaatii vain uuden akun sijoittelu. Jos vanhassa pyörässä on upotettu runkoakku, voisiko joku siirtää uuden akun sisuskalut siihen. Soitettava tai meilattava akkumaakarille. Keskimoottoriseen taasen voi vaihtaa vaikka napavaihteiston, jos ajaa pääasiassa tiellä. Saa samalla suoremman ketjulinjan. https://ebikebrothers.fi/product/1374/shimano-nexus-5-takanapa Muokattu: 19. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamman kuskin ? Sit saman merkin yksivaihteinen https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-cgo600-pro-green/ Sama 800-mallimerkinnällä (kiinteä näyttö...)satasen kalliimpi Siitä Ortleristä vielä: Hyvää on perinteinen rakenne. Muokattu: 19. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään