Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

60 km/h argh... 😆   Näillä tonnin pyörillä ei taida olla kummoisia jälkimarkkinoita.

Nyt alkaa saamaan VanMoofia alle mustan pörssin hintojen. Hollannin yhtiö on selvitystilassa, jos joku ei ole huomannut. https://m.tori.fi/vi/117101801.htm

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mites se nyt sitten menee tollasen yli 250 W kanssa se laillisuus tienpäällä, onko se edes mahdollista. Vakuutus varmaankin minimissään?
Mikäs tuossa on se peukalokaasu, onko se jokin turboruuvi vakioavustuksen päälle vaikkapa johonkin isompaan nousuun?
 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Vartiokylän efat.fi sivulla (https://efat.fi/) lukee seuraavaa

E/FAT sähköfatpyörän huippunopeus on 25km/h ja teho 1000W (ajoneuvoluokkka L1e-A). Tämä sähköfatpyörä ei tarvitse ajokorttia eikä rekisteröintiä, joten se sopii kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Tieliikennelaissa E/FAT on kuten sähkötön polkupyörä eli sillä saa ajaa pyörätiellä sekä maastossa ja tietenkin jokamiehenoikeudella. L1e-A luokan moottorilla varustettu polkupyörä tulee liikennevakuuttaa (n. 60-120€ vuodessa).

En ole perehtynyt fillarin peukkukaasuun. Liekö vastaava kuin bensamönkkärissä ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kysymysten kuningas (eräällä tietyllä palstalla). Kyse on sähköpyörästä.

Voiko hihnavetoisen pyörän poljin vastusta säätää yhtään?

Miten olisi hiekan heittäminen rattaisiin, rengaspaineiden laskeminen, satula mahdollisimman alas, painoa tarakalle ja tarvittaessa muuallekin, peräkärry mukaan, kammet voi vaihtaa lyhyemmiksi, akun jättäminen kotiin, säätää jarrut laahaamaan. Helppoa.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
20.7.2023 klo 14.38, alpensau kirjoitti:

Atalan viistoputkessa on piilossa Boschin Powertube - avain on kateissa. Tästä ei ole kauaa, kun käytin sitä. Argh.

Ei ole tarvetta avata tuota, mutta se häiritsee, kun ei löydy.

Tää katoamiskeissi oli hauska. Avain on toinen niistä aina mukana olevista. Abuksen perinteisen pinna/vannelukon avain avaa myös patterin. Se ei vaan mene ihan heittämällä pesään.

Sitten on syytä huoleen, kun alan epäillä, että minulta on varastettu jotain. Degeneroitumisen vaihe II ?

Tänään ajoin stromerilla kierroksen. Onhan se vähän erilaista, kun avustus ei lopu. Tuntuu silti reisissä. Pääsin kokeilemaan pientä eturatasta - tuolla menee vaikka puuhun.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Hihnavetoa en lukenut, mutta mitä uusia ongelmia ketjuissa olisi. Vaihto 3000 km välein. Mulla nyt reilu 6500 trekkingsähkärissä. Uudet ketjut olleet tuossa pöydällä liki kk:n. Rattaita en ole vaihtanut toistaiseksi. Napamoottorilla ketjut kestävät pitempään.

Samoin napavaihteistolla.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

S-pedelec'it on taas syysalennuksessa. 2999-3800 Saksan alvilla. Halvempi bosch perf. speedillä ja tuo toinen taiwanilaisella napamoottorilla. Jälkimmäinen sai  testissä moitteet liian isosta eturattaasta (mikä temppu se nyt on vaihtaa) ja puhdittomasta moottorista. Tosin suuri akku 810 wh.

PS. Lohja-Vihti-alueella liki kaikki isojen teiden vierustakelvit on mopohyväksyttyjä.

https://www.fahrrad-xxl.de/diamant-zouma-deluxe-s-x0047775#selected_color_Tiefschwarz

https://www.fahrrad-xxl.de/flyer-upstreet6-7-10-hs-d1-m000018827

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Tässä olisi hihnavetoinen 7-lovisella napavaihteistolla alta kahden tonnin.
Mikäs tässä on sitten sitä huonoutta, kun hyvästä saa maksaa sen neljä tonnia?
Toki runkokuormitusrajoite 120 kg enteilee hempulia runkorakennetta?
Vai tuleeko rajoitteet Nexuksen kautta?

https://www.bikester.fi/ortler-e-speeder-500-M1357473.html?vgid=G2032239#cgid=36899

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Moottori on pienin shimano, en ole kylläkään ikinä ajanut sellaisella. Sanovat, että mäessä voisi olla pykälää vahvempi. Shimano ei myy moottoreihinsa varaosia. Schwalbe big ben renkaat ovat liukkaat. Emäntä kaatuili vähän väliä asfaltillakin, jos sattui olemaan vaikka puiden lehtiä tms. Sitten keksittiin kokeilla Vittorian maastokuviollisia - jo vain ! Tuo 1949 € ei oo ihan halpa lähtötason pyöräksi. Mut miten vaan - se on päätettävä itse.

Tuosta lähtee, esim. fitnord rumble 300 (yllätys yrityssaneeraus !?) https://www.kuntokauppa.fi/

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Kuntokauppa kokoaa nuo itse Suomessa. Talousvaikeuksissa (pahoissa) nyt ja tulevaisuus kysymysmerkki. Pitkä takuu ei sitten auta. Varaosat lienee kuitenkin yleisesti saatavissa, vaiko jotain eksoottisempaa joukossa?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
10 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Kuntokauppa kokoaa nuo itse Suomessa. Talousvaikeuksissa (pahoissa) nyt ja tulevaisuus kysymysmerkki. Pitkä takuu ei sitten auta. Varaosat lienee kuitenkin yleisesti saatavissa, vaiko jotain eksoottisempaa joukossa?

Takatuuppareissa on ainakin se etu, että voit halutessasi vaihtaa toisen valmistajan kilkkeisiin. Tarkempaa fundeerausta vaatii vain uuden akun sijoittelu. Jos vanhassa pyörässä on upotettu runkoakku, voisiko joku siirtää uuden akun sisuskalut siihen. Soitettava tai meilattava akkumaakarille.

Keskimoottoriseen taasen voi vaihtaa vaikka napavaihteiston, jos ajaa pääasiassa tiellä. Saa samalla suoremman ketjulinjan.

https://ebikebrothers.fi/product/1374/shimano-nexus-5-takanapa

 

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/

Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamman kuskin ? Sit saman merkin yksivaihteinen https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-cgo600-pro-green/

Sama 800-mallimerkinnällä (kiinteä näyttö...)satasen kalliimpi

Siitä Ortleristä vielä: Hyvää on perinteinen rakenne.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.