Jump to content
ESTETTY

Sähköpyörä(ily)keskustelu


alpensau

Recommended Posts

Velipoika soitteli ja oli innoissaan, kun joku tuttu oli ostanut etuvetoisen sähköpyörän, oliskos kehuskellut että -50% ja vielä 200 € lahjakortti putiikki ynnä yksi ilmainen huolto. Ja tämän vuoden mallia vieläpä!

Taisi olla joku Kuntokauppa (com) 

Alkuperäinen hinta ollut kuulemma päälle kakstonnia. Opastin jättämään huomiotta. Myyjältä myös kannattaa tiedustella, että montako on myynyt tuohon henkselihintaan. 
Jotkut ne vaan ostelee prosenteilla, vaikka valuutta on Euro.

Mutta minkälainen on ajettavuus etuvetoinen pyörä? Kysymykseksi jää, että onko momentin tunnistimella vai ilman, että pelkällä käsikaasulla mentäisiin.

Kiinasta saa näitä viritelmiä parilla sadalla + se akku. Pafangin koneita näky olevan 350 € + se akku

Link to comment
Share on other sites

Budjettipyörä takanapamoottorilla 1399,- LG:n irroitettava akku 364 wh. EI ole hihnaveto, mutta runko näkyy olevan tehty hihnalle (vai onko ?). Myymälässä Porissa, Lohjalla ja Vantaalla. A-runko on 55 cm eli 180 senttiselle ok. Selostuksen mukaan 26" pyörät. Valmistetaan myös lowstep-rungolla. Korjaus: 28" renkaat. Kenties S-koko tulee pienemmillä renkailla.

https://www.gigantti.fi/product/urheilu-ja-vapaa-aika/sahkopyorat-ja-muut-sahkoajoneuvot/sahkopyorat/bird-a-frame-sahkopolkupyora-va00056/600386

 

Jaaha, olen näemmä 'mainostanut' tätä jo 9.6. Dementian tuloa ei yleensä huomaa itse.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau
Link to comment
Share on other sites

Itse asiassa puheli suunnitelmista, että Rouvalle sähköpyörä. Ajelee nykyisin 7-nexuksella.
Sekin jää eläkkeelle vuoden loppuun, että mikä sitten lopulta se sähköpyörän tarve.
Ja sitä paitsi se sai mutsin Rellun pari-kolme vuotta sitten ja sillä käynyt hommissa ja heittänyt fillarin nurkkaan.
Kai se tää sähköfillari makustelu on siellä, että kun se on muodikasta. Tarvetta kun siellä ei oikein nykyisellään ole. Mutta muutoin on kyllä kunnioitettavasti fillaroinut hommiin Nexuksella 1996 lähtien, ihan niinku meidänkin Rouva samanmoisella pelillä. :)

Suosittelin, että joku hihnaveto, jos sitä sähköistä ihan tosissaan, se kun on huoleton. Näillä kaikki se tekninen osaaminen ja tuntemus on lähes nolla.
Renkaan vaihto fillariin on jo osaamisen rajoissa.
Hihna voi tosin sitten heittää budjetin puolestaan nurin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on pari sähkökonkelia. Rouvalla ajossa Focus Bold2, joka tuli ehk pienenä heräteostoksena Saksasta, kun alennnukset ja speksit osuivat kohilleen.  Tuo on 11-pykäläisellä XT DI2-setupilla ja oli ostohetkellä 29" DT:n kiekoilla ja Revelation - keulalla.  Huolimatta S-koosta, se oli rouvalle vähän iso, joten nykyisin tuossa on 100mm Reba ja 27,5" kiekot ja nyt se sopii hänen tassuun hyvin.

Itsellä ajossa luomujen lisäksi Orbea Rise, joka on tällainen "kevytsähköpyörä". Tossa on juustoa 150mm per pää ja painoa alle 20kg (sen "normaalin" 25kg sijaan). Olen tykännyt tosta Orbeasta kyllä paljon ja avustus riittää mun ajoihin täysin, vaikkei sitä olekaan kuin "vain" 70Nm (eikä 85NM).

Link to comment
Share on other sites

En tiiä pitäiskö, mutta juuri laitoin kyselyä sähköfatista, että saisko customoitua. Kallis on kyllä.

 

https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/pathlite-on-4-suv/3295.html?dwvar_3295_pv_rahmenfarbe=WH

Tuollaisen hommasin kohta 70v isälleni keväällä. Kohta tonnin ajanut. Ei ole aiemmin kuntoilumielessä fillaroinut ollenkaan. Tuossa käytössä ainakin sähkö rokkaa.

Itse pikkasen testaillut ja ainakin tuo Boschin kone tuntuu varsin luonnolliselta verrattuna edellisiin kokemuksiin jostain vuodelta 2017.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff
Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, IncBuff kirjoitti:

Äkkiseltään en keksi muuta sanottavaa kuin kiinteän stemmin. Sekin vika on korjattavissa alle 40 eurolla. Vaikuttaa jossain määrin tarjoushinnalta. Maksoin vastaavasta Atalasta saman 500 wh akulla ja performance-moottorilla ilman cx:ää 2 vuotta sitten. Voimaa/vääntöä ei kyllä kaipaa enempää eikä itse asiassa suurempaa akkuakaan.

 

Fäteissä kannattaa katsoa muitakin merkkejä. Jos tarkoitus on vaan ajaa maastossa, niin kokojäykkä 4.8 jumboJimeillä on riittävä (helkama fe 10 ?). Eturatas on usein liian iso, 32T tai pienempi on ok.

PS. Samaan spideriin saattaa mahtua toinen ratas rinnalle - pitemmät ruuvit vaan.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.