Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Elikkäs jos on napamoottori keskiömoottorin sijaan, niin silloin ei menetetä avustuksessa saatua tehoa, verrattuna keskiömoottoriin :D 
Haaveissa olisi se isojen miesten ei läskipyöräinen hihnavetoinen keskiömoottori napavaihteilla, mutta ei taida tulla ihan hetkeen persaukisten budjetilla. 

Wet dream (insinööripornoa) on se hihnavetoinen napamoottori integroidulla vaihteistolla.
Itseasiassa ihmetyttää tuotekehityksen verkkaisuus alalla, mutta money talks. Halpaa se ei ole sielläkään ja tuote pitää saada varmaan pakettiin ennen suurvolyymituotantoa. 

Mahdollisen hankinnan ajankohta varmaan aikaisintaan vuoden päässä, meillä pitää sitä ennen saada noi yhtiön kellaritilat siihen kuntoon, että sinne voi tollasen lykätä.

Mutta tollaselta se vaikuttaisi, on siis suunnitelma. Käytännössä tarvittaisiin vain nykyisen pyöräkellarin ja kylmäkellarin väliseen seinään aukko ja porraskäytävään johtavan oven muutos palo-oveksi.
Puolen kymmentä rollaattoriparkkia ja kymmenkunta fillariparkkia, joista osa sähköfillareille, ei paha.
Kylmäkellaritilaa kaipaileville jääkaapit verkkoseinän taakse ja osa entiseen roskakuilun jätehuoneeseen.

Ehdotus meni heittämällä läpi yhtiökokouksessa, vielä tarvitaan yhtiöjärjestyksen muutos, koska kylmäkellarit ovat nykyisessä mainittuna. Jos yksikin vastustaa, niin se oli sitten siinä. Iso juttu, toivottavasti saadaan lentoon.
Asiat vain etenevät tuskastuttavan hitaasti. Nyt sitten viimein saatiin huonokoipisille se sähköovi porraskäytävään, aikaa meni päätöksestä toteutukseen n. yksi vuosi. Kaikkiaan hanke kesti 3-4 vuotta ja hintakin ehti nousta sillä välin 60%. Jostain syystä vielä lopulta maksettiin 1000 € korkeampi hintakin tarjoukseen nähden. Asia tosin vielä käräjöimättä, mutta ei sitä tonnia takaisin saada mistään. ARA maksaa 40% kustannuksista.

 

xKaZA4_Nz.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Eilen tuuppasin sähköpyörän etupyörän Prisman ulko-oven viereeen perinteiseen metallitelineeseen. Teki tiukkaa saada se ilmeisesti hylätyn jopon viereen, kun jopon soittokello osui mun kiiturin takajarrusetin sisään. Sun kuvassa on yltiöpositiivinen käsitys tilankäytöstä. Teline, missä joka toinen fillari on eri korkeudella, on ihan fiksu. Telineissä on valinnanvaraa, jos haluaa satsata. Sääli, että näissä tiloissa on kattoa kohti tyhjää tilaa toisen säilytyskerroksen verran. Kaksikerrostelinekin on markkinoilla.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
11 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti:

Ibksportsilla on Spessuja -30-40% alessa

24-tuumaisella rungolla alle torihintojen. Ostaiskohan mun pienikokoinen sisko laatumaasturin ?

Ei ollutkaan täysjousto.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Juu toi on vain havainnekuva yhtiökokoukseen jossa totesinkin, että lopputuloksesta ei vielä mitään lopullista käsitystä.

Mietittäviä asioita moniaita, mutta lähtökohtaisesti olisi kiinteät telineet, etteivät fillarit lähtisi ajelehtimaan ja hyvä tilankäyttö. Tehtävä ei ole helppo, yksistään läskipyörät ovat oma taiteenlajinsa ja sitten varmaan myös sähköpotkulaudat ja sähkömopot ja mitä nyt ikinä niitä onkaan. Jokin universaali teline voi olla jo diplomisuorituksen arvoinen keksintö :D   

Sitten siellä on ne passiiviset fillarit - enemmistö. Jotain seinätelinettä tai ripustusta myös mietinnässä. 

Kuvassa vinoparkki, ei taida siihen suoraan telinettä löytyä. Paikka ollut harkinnassa sähköfiloille, raskaampina lyhyin matka ulko-ovelle, mutta riittääkö takana oleva tila paikkojen sujuvaan käyttöön?

Uusina tilankäyttäjinä mukaan tulee rollaattorit ja tilojen käytettävyys mennään rollaattorit edellä. Näitä meillä on kerrallaan luokkaa 0-3, tällä hetkellä yksi. Näistäkin varmaan tulevaisuus tuo myös sähkövetoisia.

Tällä hetkellä fillareita on kymmenkunta kappaletta, ja ahtautuneena tuohon yhteen varastoon, josta niiden käsittely on tuskaisaa. Tilojen väljentyminen varmaan lisää fillareiden määrää myös jonkin veran, mutta alan tuplaantumien auttaa asiassa kuitenkin aika paljonkin.

Vähän vain jänsäkättää luvituksessa, että pitääkö tilat yhdistävä kulkuaukko varustaa myös palo-ovelle, jos näin on, niin laajennustilan käyttö hankaloituu paljonkin.

Erilaisista telineratkaisuista otetaan ideoita vastaan.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Voisiko ajatella, että harvemmassa käytössä oleville/passiivipyörille olisi tarjolla seinäteline, jossa etupyörä tulee kattoa kohti. Siihen on sekä koukkuja että yksinkertaisia telineitä. Teline voi lisätä paikan kysyntää. Lattiapaikoille ei kai ole pakko hankkia mitään. Mikä tuo Fullerton-e on ? Vois olla kova sana kalliimmille kiitureille. Jos on kallis, taloyhtiö voisi laittaa sille kk-hinnan (edes 5 €).

https://www.ziegler-metall.de/was-ist-beim-planen-eines-fahrradabstellplatzes-zu-beachten

Tuolla on jotain https://www.fillarikeskustelu.com/topic/1236-pyörätelineet-taloyhtiön-pyöräkellariin-suosituksia/

 

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Harrikoiden ulosheitto jatkuu https://www.moto-seinajoki.fi/

Kovin paljoa ei voita, jos laittaa yksivaihteiseen kiinnostavan takanavan. Saisi kuitenkin heti kättelyssä vaikka rohloffin. Nexus 5 nyt 108 €. https://www.bikester.fi/fi/articles/2833/navat

Pinnoituksen, ratas-hihnasovittelun ja vaihdekahvan oston jälkeen vois olla 400-500 € köyhempi.

Kirjoitettu

Mikäs nuissa Harrikoissa nyt on mitä en hoksaa, hinta 2,5-3,5 k€ kun tuntuu nuista edulliselta.
Edullinen tuntuma kun nostattaa mulla aina hoksottimet pystyyn, että mikä on tällä kertaa tuotteessa se juju.
Painorajoituksia en huomannut, kuten monista muistakin tietoa piilotellaan ja löytyykin sitten kapanteon jälkeen vasta käyttöohjekirjasta.
Automaattivaihteista en pidä, liekkö sitten pelkkää ennakkoluuloisuutta.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
28 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Mikäs nuissa Harrikoissa nyt on mitä en hoksaa, hinta 2,5-3,5 k€ kun tuntuu nuista edulliselta.
Edullinen tuntuma kun nostattaa mulla aina hoksottimet pystyyn, että mikä on tällä kertaa tuotteessa se juju.

Nää on gen1-tuotteita. Ero uuteen sukupolveen on vain softassa. Uudessa on google connectivity.  Uusi fillarimerkki ei ole tainnut lähteä laukalle. Standardiosista nää on tehty. Rungon suunnittelu näyttää vaikuttavammalta kuin muilla katumerkeillä. Tuon enviolon automaattiosion voi purkaa pois ja hankkii siihen kiertokahvan. Arvelen, että lootaa ei ole naitettu Brosen softan kanssa. Mä ainakin käyn kuumana. Tavallaan harmi, kun itsellä on jo hyvä sähköpyörä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Siis joo, toi muotoilu oli se mihin kiinnitin huomion, siis on ihan katu-uskottavan näkköne, ei muistuta mitään mysteerikamelia, kaikkea muuta :) 
Moottorikin on väkivahva 90 Nm ja akku on siellä 500/700 W tuntumassa, joista ton 500 W olen jotenkin mieltänyt alarajaksi. Tuo akun yksikkö W kyllä oudoksuttaa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Motoseinäjoki myy pääasiassa prätkiä, kelkkoja ja mönkkäreitä. Akussa lukee varmuudella wh - näitä kirjoittaa milloin kukakin. Verkkokauppa.com on erityisen ansioitunut vähänsinnepäin-mainonnassa ainakin pyörien osalta.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Jaahas, tämä video riitti myyntipuheeksi minulle Enviolan puolesta.
Erinomaisuutta siellä erityisesti tuo momentin kesto napavaihteisiin nähden ja kyllä sinne saa ne pykälätkin automaatin rinnalle, mutta testaajan mukaan ei kannata :)

Juurikin tuo malli Serial 1 Rush/Cty Gen 2 olisi kai se valinta ja siitä tällä hetkellä n. 20% halpuutus. Pitäisköhän, sisäinen Sulo Vilen heräsi... :D 
Ai niin, se painorajoitus? :( 

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Yx tuttu jättiläinen on ajanut useamman vuoden helkaman miesten perussähkärillä. Se ratkeaa sitten kun ratkeaa. Hyppyreissä parhaiten, jos on kiire kokeilla rajoja.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Alicantessa näyttäisi olevan normihinta hieman alle tuon Suomi tarjoushinta 5290 -> 4190
Voishan tuon tieten polkasta Suomeen, mutta range saisi sitten olla pidempi :D 

fE7PV4A74.png 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.