Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 20242 vuotta Noi, eipä nuo kovin korkealle arvosta mun työpanosta ja loputuonta ongelmanratkomista Siksi otinkin hatkat oikeista hommista
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Vinkki vinkki: Kun pääset ajamaan vahvaa takamoottorillista, et enää katsele muita. Pätee siis pääasiassa kovalla pinnalla tapahtuvaan ajamiseen. Talvella painava takapyörä alkaa herkästi vatkaamaan paksummassa sohjossa. Kalliitahan ne on. Osaan saa pinionin keskiöön ja hihnan, jos haluaa. Stromer st1:n takakiekko painaa 8 kg. Muokattu: 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta Pinionin näkisin tulevaisuuden ratkaisuna, mutta hiukan yllätti vaihteiston kulmikkuus jossain arviossa. Arveli kuitenkin vaihteiston käytössä sitten mukautuvan pehmeämmäksi. Se, että joku muokkautuu alun käytössä, niin huolettaa silleen, että päättyykö se muokkautuminen sitten siihen? Melkoinen määrä metallista ratastusta siellä, mutta niin on momentitkin. Joku keskiömoottori & CVT kombo voisi olla mielenkiintoinen. Toki tarkkalaskuinen hoksaa, että jos konevoima tuotetaan takanavassa, niin voimansiirtoon hukkaantuva osuus jää silloin nollaksi. Entäpä jos tekisikin CVT tai "Nexus" keskiövaihteen ja takamoottorin kombon? Silloin vaihteiston ja voimalinjan kuormitus jäisi taas vähemmälle ja niistä voisi tehdä kevyempirakenteiset.
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 4 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Entäpä jos tekisikin CVT tai "Nexus" keskiövaihteen ja takamoottorin kombon? Silloin vaihteiston ja voimalinjan kuormitus jäisi taas vähemmälle ja niistä voisi tehdä kevyempirakenteiset. 😁 Onkohan tuota kukaan tullut ajatelleeksi ? Liian halpa ? Keskiöakselin pitäisi olla aika vahva, muutoinhan tuo on vain sovittelukysymys runkoon ja optimaalisen rataskoon hakeminen. Tai sitten kahdella hihnalla: Kammista hihna heti perässä olevalle napavaihteistolle, josta hihna takapyörälle. Koska napavaihteistossa keskiöakseli ei pyöri, niin diy-rakenne menee väkisin kahdelle hihnalle/ketjulle. Stromerilla on muuten takanapamoottoriin integroitu napavaihteisto, oliko 5 pykälää. 5-Speed by Sturmey Archer. Jotenkin ne on naitettu yhteen. https://www.sturmey-archer.com/en/products/5-speed https://www.stromerbike.com/de/modelle/st2-launch-edition?_gl=1*1k03d1n*_up*MQ..*_ga*OTkxOTQ5NDIwLjE3MTMxNzM4NTQ.*_ga_1X7N5ZMMKN*MTcxMzE3Mzg1NC4xLjAuMTcxMzE3Mzg1NC4wLjAuMTcyMDMwNjkzNg.. Muokattu: 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Fantic mtb-kevytsähkärin koeajo auf deutsch. https://pedelec-elektro-fahrrad.de/tests/mit-fantic-in-borgoluce-und-erster-test-des-rampage-1-4-race-teil-2/626979/ Moottori on saksalainen TQ HPR50 eli 50 NM vääntöä. Akku 360 wh. (sama kuin trekissä, jonka osalta suomenkielinen juttu https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/hpr50/ ) Mielenkiintoinen hintaero. Saksassa Fanticin saa piirun yli 6000:lla, trekin hintalappu on viisinumeroinen, ainakin tehtaan ovh.
Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 20242 vuotta Tässä tuollainen keskiövaihde jo 30-luvulta. Jos tuon jatkeeksi sitten se takamoottori Hienosti restauroitu, jätetty kaikki patina paikoilleen, eikä yritetty tehdä uude näkköstä.
Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Taitaa olla 2-vaihteinen (osat irrallaan min 7.17). Herää kysymys, että mikä asia tehdään tänä päivänä selvästi paremmin vai kenties huonommin. Kadehdittavan järeitä pajatyökaluja.
Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Katsoin läpi. Yhteenvetona: Mihin hyvin tekemisen meininki on alla 100 vuodessa hävinnyt ? Nykypyörillä on silti hintaa käsittämättömästi esim. mp-puoleen verrattuna. Tai saahan näitä https://www.kocmo.de/produkt/r-5-pinio/ Muokattu: 21. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 25 tai 45 kmh-versiot. Ei vaihteistoa, speedpedelec käsikaasulla ja moporekisteriin. https://www.welt.de/motor/article175188053/Rayvolt-Cruzer-im-Test-Das-E-Bike-mit-Retro-Charme.html https://vansprint.de/e-chopper-fahrrad-s-pedelec-45km-h-rayvolt-cruzer-gruen-l-1100wh Näyttää siltä, että tuohon saisi hihnavedon. Takahaarukassa pituussäätö, mutta kiristimen joutuu varmaan rakentamaan. Suojaamaton ketjuveto on varma lahkeentappaja. Muokattu: 21. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Lisää takamoottorillisia, code man ja code lady. https://mtbcycletech.com/en/e-bike/
Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 20242 vuotta https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/?prefn1=pc_plattform&prefv1=Pathlite%3AON SL#section-product-grid Canyonilta tullut Pathlite:ON SL mallisto. Vaikuttaisi oivalta laitteelta esim. työmatka-ajoihin.
Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Hassua, että akun pienentäminen on myyntiargumentti. Sähköpyörässä painolla ei ole juurikaan merkitystä, meillä molemmat n. 30 kg. Muokattu: 23. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 20242 vuotta Riippuu varmaan siitä kuinka paljon sitä joutuu nostelemaan. Esim oman duunin fillariparkki on portaiden takana. Kotona ei mutta se onkin lähiseudun ainoita portaattomia fillarikellareita.
Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 20242 vuotta On sillä selvästi merkitystä miltä fillari tuntuu ajossa. Minusta mainio asia, että tulee näitä kevyempiäkin vaihtoehtoja markkinoille niille, jotka ei tarvitse maksimaalista akkukapasiteettia. Se pienempi akku näkyy periaatteessa hinnassakin. Canyonilta löytyy edelleen kuitenkin se isompi akkuinen ja yli 25kg painava vaihtoehtokin. Muokattu: 23. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään