Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu
On 2/6/2025 at 7:56 AM, alpensau said:

Moottorikehittelyn hyöty ei näytä siirtyvän kuluttajalle ainakaan halvemman hinnan muodossa. Härpäkkeet maksavat saman tai enemmän kuin moottoripyörät, joissa on selkeästi paremmat osat.

Jossain läpyskässä oli, että sähköpyörät ja työsuhepyöräsysteemi on "räjäyttänyt" pyörämarkkinan elikkä hinnat nousevat hillillisesti. Näin käy aina kun jotain subventoidaan.

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
13 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

...hihnavetoinen Enviolo 2995 €. Moottori ja akku jäävät hiukan jälkeen toivotusta

Mulla on tuo moottori ja 500 wh akku. Mistään ei jää jälkeen. Moottoriin liittyy vain yksi ongelma. Bosch on hieman liian räyhäkäs - vain ekolla ajaminen muistuttaa pyöräilyä.

Etkö sä Jopo jo löytänyt laatufillarin = Mavaro Neo 3 2024 ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
10 tuntia sitten, mgcc kirjoitti:

Jossain läpyskässä oli, että sähköpyörät ja työsuhepyöräsysteemi on "räjäyttänyt" pyörämarkkinan elikkä hinnat nousevat hillillisesti. Näin käy aina kun jotain subventoidaan.

Mäkin ihmettelen, kun kyselyissä mennään hintaluokka edellä. Mun v. 2021 ostaman fillarin klooneja saa kivijalasta 22xx-tyyppisillä hinnoilla. Isommalla akulla ei saa mitään lisäarvoa. Mun pisin vakiolenkki oli viime kesänä 44 km. Mun painoinen (68kg) ajaa 500 wh akulla ekolla 140 km. Toiseksi alimmalla avustuksella ehkä 80-90 km.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^^ Joo, spanskin kanssa neuvottelut käynnissä.
Odottelen tarjousta kahden fillarin hankinnasta 
- runko tai läpiastuttava
Mavaro Neo 2 2024 tai Mavaro Neo 3 2024

Toi räyhäkkyys, CX versio on sitä vieläkin enemmän ja onkin suunnattu enemmän maastopyöriin, mutta Shimano ja Bosh ovat tehneet siitä myös 5E mallin, joka ilmeisesti sitten ohjelmallisesti toppuuttelee.
Itselle ei lähinnä tuota vahvempaa moottoria paremman kuormansiirtokykynsä tähden ja siksi ei ihan pikkupoikien vehjesiä.
Mutta tämähän on vielä auki ja dataa kerätään.

Rouvalle saattaisi mennä myös se alle kahden tonnin versio, mutta siinä ei ole tuota neulalaakeroitua monojousitusta, joka voisi herkempänä olla mukavampi karkeilla pinnoilla.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^Ettet vaan olisi edellisessä elämässäsi kilpailuttanut tarjouksia?? 😄 . Speksaus näyttää olevan hallussa ja mieluista.

Kirjoitettu

Speksailussa mieluisinta olisi, kun joki katsoisi ukkoa ja sanoisi - ota tuo. Mieluusti jättäisin speksailun asiantuntijoille. Kertaluontoiseksi asiantuntijaksi perehtyminen joka asiassa on aika kuluttavaa.
Mutta valitettavasti, jollet tunne asiaa eikä käytettävissäsi ole luotettavaa asiantuntijaa, myyvät sinulle juurikin sitä mitä hyllyssä sattuu olemaan.
Tänään viimeksi, mutta Rouvan vika, koska käskettiin olla puuttumatta asiaan. 

Fillarikaupatkin meni nippelin viilaamiseen. Tässä kohden alkaa tehdä mieli jo peräytyä. Luultavasti sieltä tulee ne verkkokaupan hinnat -10€:

In order to proceed with reviewing the prices, could you please let me know which color you are interested in?

Once I have this information, I will be happy to provide you with the relevant pricing details.

Taidan hoitaa mieltä  *** Jallulla ennen kuin vastaan tuonne mitään. Jallua lähinnä liittyen tuohon Rouvan harjoittaman kapankäynnin tähden, että alkaa melkein itkettämään.  Olisi ollut mahdollisuus niitata kauppias oikein kuunnolla, mutta tämä antoi sen tapahtua toisin perin. Jälkipuinti sitten autossa ja kauppias varmasti jo ostamassa konjakkia ja meetvurstitankoa. 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Bike-discountissa on kovia tarjouksia, myös meillä vähän oudompia kokoonpanoja. Tuossa jalkajarru, shimanon 8-pykäläinen napa automaattivaihtamisella ja 6110 shimanon moottori.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Jaahas, tattista vinkistä. Täytyykin tutkia huolella.
Löytyi moitetta, että toi Bosch CX on meluisa ja väristää jonkin verran.
Sitten tuli vastaan, että on olemassa Gen4 ja Gen5, josta jälkimmäiseen on korjattu tuota meluisuutta ja muitakin ominaisuuksia, kävelyavustusta myöten.
Tuolla perusteella olisin pakittamassa CX versiosta pykälää alemmaksi.
Jatkan tutkimuksia, oletettavasti tuossa Cannondalessa on tuo Gen4, koska asiaa ei erikseen mainita. Gen5 moottorin poski on pyöreä ja Gen4 pitkulainen. Täytyy tarkastella kuvista. 
Rouvan kanssa tarttis kumminkin saman valmistajan menopelit, niin silloin kaksi laturia, niin toinen kotosalla ja toinen kesäosoitteessa.

EDIT:
Tuossa ilmoittaa myös että olisi takana levy, kuten kuvassakin 
Front: Shimano, SM-RT30, 180 mm, Centerlock
Rear: Shimano, RT-EM300, 180 mm, Centerlock

Oliskos taas kerran speksivirhe. Mutta toi kyllä uppoaisi Rouvan tarpeisiin. Kävelyavustinkin tuossa pitäisi oleman. 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

EDIT:
Tuossa ilmoittaa myös että olisi takana levy, kuten kuvassakin 
Front: Shimano, SM-RT30, 180 mm, Centerlock
Rear: Shimano, RT-EM300, 180 mm, Centerlock

Oliskos taas kerran speksivirhe. Mutta toi kyllä uppoaisi Rouvan tarpeisiin. Kävelyavustinkin tuossa pitäisi oleman. 

Mä luen ensin alkuperäiskielellä, jossa jalkajarrumaininta. Mut nää on juur tällaisia...

"Mit der zuverlässigen 8-Gang Nexus Nabenschaltung sowie Deiner zusätzlichen Rücktrittbremse, behältst Du stets die Kontrolle über Dein Fahrrad."

Kirjoitettu

Nojoo. Aloin tutkimaan sitten syvällisemmin tuota keskimoottorin elämää, kun on ollut moitteita sen kulmikkaasta, eritoten CX:n toiminnasta ja asia avautui.

Homma lähtee kammen pyörittelystä, jonka momentti ja kulmanopeus vaihtelevat, aivan kuten auton OBD järjestelmäkin valvoo sytytyshäiriöitä seuraamalla kammen pyörintänopeuden vaihteluita, jotka normisti noudattaa siniaallon mukaista vaihteluita, säännönmukaista kiihtyvyyttä ja hidastuvuutta jokaisen palotapahtuman välillä.

Tästä seuraa, että moottori reagoi aina rivakasti kammilta saatuihin nopeus ja momenttitietoihin ja koska moottori on suunnattu maastopyöriin ja jumitiloissa tarvitaan se välitön ja räjähtävä avustus, on avustus sitten myös tasaisella herkästi sykkivää, jollei poljenta ole korostetun tasaista.
Tuo ominaisuus saattaisi kuitenkin olla korjattavissa suodattelemalla anturisignaaleita ja näin mahdollisesti tehdäänkin alemmissa avustustasoissa, mutta ilmiötä kuuluu esiintyvän sielläkin.
Käsitys vahvistunut, että CX on nimenomaan ketjuvetoisen maastopyörän kaveri. Täytyy vielä kaivella tietoja tuosta CX ja 5E yhteensovituksesta, joskos siellä sitten olisi toteutettu jotain suodatteluja, kun kombosta kuitenkin kerrotaan (totta?), että kyseessä olisi Bosh ja Shimanon yhteistuotos, tai että Bosch on sovittanut moottorinsa tuolle.
Takapyörävetoinen poikkeaa toiminnaltaan täysin tältä osin, koska siellä veto on yhtäjaksoista ja siten miellyttävämpää, uskoisin.

CX Gen5 (2025 pyörissä alkaen) lienee tehty joitain tämän suuntaisia paranteluja.        

 

 

Kirjoitettu

Nyt tuli tarjous Spanskilta.
Kuten osin jo arvailla, aina kun s-posti kysely ylittää 2x reply, niin tarjous ei johda lopputulokseen.
Viittasi jo alennettuihin nettihintoihin, mutta lupasi kumminikin pedaalit kylkiäisiksi.

Periaatteessa ketjuvaihteinenkin voisi mennä, kun tuolla näkyikin varsin kattavia suojaimia kehitellyn.
Suojaamattoman kettingin rasvat ja nirhaumat housunpuntissa se ykköspulma, huoltotarve sitten se kakkonen, varsinkin jos keskimoottori.
Mutta ketjuvaihteistossa menisi sitten se takamoottorikin, jonka voimansiirrolle suopeampi vaihtoehto. Ja halvempi. Ja hiljaisin.
Taidan olla vähän myöhässä näiden pohdintojeni kanssa ja parhaat tarjoukset ehtivät mennä alta.

 

Kirjoitettu

Mutta köyhän tulisi ostaa paras halvalla. Mä olen käyttänyt sanontaa "vain paras on mulle liian hyvää", oikeesti voisi rukata muotoon "vain kymmenen parasta" tms. . Paremmassa keskiluokassa saa monissa jutuissa parhaan vastineen rahalle. voi olla että alempanakin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.