Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu

Ei nyt tunnu etenevän tuo mun fillari nyt yhtään mitenkään, tai sitten - manhana - joskus.

Rupesin funtsimaan mikä on päivän tilanne cyklon konversio puolella, usein osassarja maksaa saman kuin Kiinapyörä.

Mutta AliPapalla olisikin tarjota keskimoottoria momentintunnistimella ja erikokkosilla moottoreilla akuilla tai ilman.
Jarrusensoreiden asennus STI-kahvoihin + yläkahvoihin askarruttaa, miten mahtaa onnistua - vai onnistuuko ollenkaan.

Esim. TSDZ2B 36V250W 17.4Ah 444€

Tulevat Euroopan varastolta, niin ovat tullittomia.

LgOljopUT.png 

Ja revikka tuosta

 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Ois kyllä hyvä jos sen jarrusensorin saisi jotenkin kiinni vaijeriin. Ei tarttis pähkäillä noiden kahvojen kanssa. Onhan siinä cyclossa jo nyt ne lisäkahvat mutta jotenkin vaihtoruljanssi on sen verran iso että voisi vähentää foorumillanotkumisaikaa 👎🏼.

Kirjoitettu

Sinne vaijereihin sitä hyvinkin, nykyistä setuppia ei kuitenkaan missään nimessä purkamaan. Täytyy ihmetellä tarkemmin, varmaan joku jo viritellyt. Jollei onnistu, asia saa jäädä sikseen.

Ilman akkua tuota settiä näyttäisi olevan saatavuutta sieltä ja täältä n.250 €

Akustoksi voisi sitten haalia jostain jonkun Panasonic tai LG merkkituotten.

Mutta kumpi jännite järkevämpi, 36V, vai 48V. Jälkimmäinen taitaa kuitenkin olla se nyky trendi.

Edit:
Näyttäisi olevan myös suoraan vaijereihin kytkettäviä sensoreita, tämähän muuttaa asiaa kummasti, jos on vain jostain saatavuutta.
Tuossa on ilmeisesti holkki, jonka sisällä magneetti, jonka läpi vaijeri tuupataan ja magneetti tarttuu vaijeriin puristuskitkalla ja liikkuu siellä sitten vaijerin matkassa. Hiukan epäilyttävä, varsinkin jos sinne vielä vaijerin öljyä, niin saattaa käydä väljäksi ja toiminta epävarmaksi. 

 Nuo kahvaan viriteltävät onkin enempi hydraulijarruihin. 

 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Oli Wolt-lähetillä tässä illan kotimatkalla joutuisa sähköfillari. 40-alueella auton mittari karvan alle 50km/h. Sininen ruokareppu häipyy horisonttiin ja sen taakse, plussaa kuitenkin valoista laitteessa.

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

Oli Wolt-lähetillä tässä illan kotimatkalla joutuisa sähköfillari. 40-alueella auton mittari karvan alle 50km/h. Sininen ruokareppu häipyy horisonttiin ja sen taakse, plussaa kuitenkin valoista laitteessa.

Joo noi on keskustassa ihan kauheita, kun wolttiläheteillä on joku kiinalainen sähkömopo ja ajavat ihan miten sattuu. Ei siitä kauaa ole kun tollainen ohitti minut kelviä Madetojan salin kohdalla. Itse tosiaan ajoin autolla 45km/h.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu

Jossain näin satulaputkeen kiinnitettävän moottorin, joka sitten suoraan takarenkaasta pyöritteli vauhtia.
Ihan tehdasvalmisteinen peli.

Kirjoitettu

^ Ne vanhat Velosolexit polttiksella toimivat samalla periaatteella, mutta eturenkaasta. 

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Koeajoin tuollaisen, ennenkuin ostin verkkiksestä yllättäen -50% hinnalla myydyn sähköfätin (esittelypyörä ?). Olisko ollut vuosi 2020.

Yllättävän miellyttävä ajaa. Sitä myytiin fantic-kaupassa ja moottori ei ollut yamahan. Ainoa, mikä harmitti, oli se, että en keksinyt tuohon 19- tai 21-tuumaista vannetta, jolla voisi käyttää mp-renkaita tuon kummallisen nappularenkaan tilalla.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Oho, Shimano keskiömoottorille määritelty 2000 km huoltoväli ja hinta n. 150 €

Piti heti tarkistella Bosch Gen4, kun tavoite oli täysin huolettomasta plug & play menopelistä. No, onnekseni mitäön huolto-ohjelmaa ei ole. Korjataan vain rikkoutuessa (jos mahdollista), lohkot kasattu liimaamalla, eikä varaosien saatavuutta yksityisille. No, sitten ei tartte edes vikaantuessa ryhtyä itse ronkkimaan.

Toi Nexus 5e napa tarttee vielä tarkistella, onko sille olemassa jotain öljynvaihtoa tms. 

Edit: Öljynvaihto 2000...3000 km/1v, lisäksi suosituksena upotuspesu.  Perse.

Ja hyvänen aika, tuossa Rouvan vuoden 1996 Nexus7 vielä täysin tehtaan jäljiltä ja ihan moitteetomassa kunnossa.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Olikohan se Mountain Bike Rider (Mbr) jossa joku ukkeli sanoi että sähköpyörän omistajan täytyy olla tietoinen noin 1000£/vuosi huoltokuluista. 

No, tämän sanottuani, en ole yleensä huoltanut esim. fillarien jousitusta koskaan. Autossa vaihdatan joskus öljyt, kun mennään muuten pajalle, muuten ei mitään huoltoa. Kattoa maalatessa hokasin että "peltikatto tulisi tarkastaa kaksi kertaa vuodessa ja pestä kerran vuodessa"... jaa.. tuo oli 20+ vuotta ilman mitään. 

Väittäsin että kovaa ajoa ja jos vikaantuu niin takuun piikkiin 😄 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Oho, Shimano keskiömoottorille määritelty 2000 km huoltoväli ja hinta n. 150 €

Piti heti tarkistella Bosch Gen4, kun tavoite oli täysin huolettomasta plug & play menopelistä. No, onnekseni mitäön huolto-ohjelmaa ei ole. Korjataan vain rikkoutuessa (jos mahdollista), lohkot kasattu liimaamalla, eikä varaosien saatavuutta yksityisille. No, sitten ei tartte edes vikaantuessa ryhtyä itse ronkkimaan.

Toi Nexus 5e napa tarttee vielä tarkistella, onko sille olemassa jotain öljynvaihtoa tms. 

Edit: Öljynvaihto 2000...3000 km/1v, lisäksi suosituksena upotuspesu.  Perse.

Ja hyvänen aika, tuossa Rouvan vuoden 1996 Nexus7 vielä täysin tehtaan jäljiltä ja ihan moitteetomassa kunnossa.

Ainakin Suomesta ostettaessa takuun säilymisen ehtona on ensihuollon teettäminen oliko 300 km kohdalla. En teettänyt. Päivitin ohjelman ehkä tonnin kohdalla. Nyt ajettu 8529 km (gen 3). Alkuperäisketjut katkesivat n. 60 km kohdalla, muutoin ei mitään sanomista.

Kirjoitettu

^^ Samaa huolto-ohjelmaa myös noudattanut.

Merkkihuollot heivasin heti, kun takuu loppui. Olisi voinut kyllä jo aiemminkin.

Autokoulussa opetettiin, että öljyt pitää aina tarkistaa ennen ajoon lähtöä. Sitten ajotunneilla aamullakin vaikka päivän ekana, niin koskaan ei kukaan katsonut öljyjä.

Shimanon tapauksessa, jos talvipyöräilyä ja lämmin pyöräkellari, niin jokin kondenssiriski vuosien saatossa, ehkä.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Stromerissa on nyt uusi näyttö ja näkyy pelaavan. Pieni haaste jäi vielä ratkaistavaksi. Jos saat ajovalot palamaan akusta, niin näyttö ei näytä ajotilaparametrejä. Kun otat yhden liittimen auki, niin oot ilman valoja, mutta voit ajaa avustuksella, saat säätää mitä haluat jne. Ei pitäis olla paha rasti, mut ei vaan aukea. Swiss quality - made in Taiwan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.