Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sähköpyörä(ily)keskustelu

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kirjaan tähän lausuntoni, että paras moottorin paikka sähköpyörälle on takanapa. Näin silloin, kun ei ole tarvetta hurjemmalle maastokulkineelle.

  • 4 weeks later...
  • Viestejä 438
  • Katselut 45.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joku on koonnut Jopolle ihannepyörän. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/tenways-ago-t-midnight-black/ Hihna kulkee takahaarukan alapuolella koko matkan. Mahtaako tuo runkorakenne kestää painavamm

  • Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat pa

  • ^ Erittäin potentiaalinen "epäonnistunut hankinta"😎

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti:

On niin halpa, että ottaisin isomman. Ostin atalan valmistaman (sorry kokoaman) liki samoilla kilkkeillä 500 wh akulla. Lokarit, tarakka ja valot päälle. Kustansi vajaa 2800. Siis tuollainen, paitsi tarakka lisänä ja slx12 loota. On niin hyvä, ettei voi edes vaihtaa, vaikka välillä kuolaa muita. Ihme hintakehitys.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Miks kaikissa Suomessa myytävissä pitää olla toi boingboing tuolla keulalla. Miksei oo sellasia tyylikkäitä pelejä niin kuin van Moof oli ennen tai Cowboy tai Veloretti tai Urwahn.

Kirjoitettu

Eikös iso massa => boingboing aina pohjassa.

Luulis kyllä että tollaset van Moofin tapaiset konseptit ois täälläkin voittavia. Damissa niitä näkee vieläkin joka kulmalla. Itse asiassa tollasia tankkipyöriä ei siellä näy missään (missä minä käyn).

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
1 tunti sitten, MV kirjoitti:

Luulis kyllä että tollaset van Moofin tapaiset konseptit ois täälläkin voittavia. Damissa niitä näkee vieläkin joka kulmalla. Itse asiassa tollasia tankkipyöriä ei siellä näy missään (missä minä käyn).

Ei oo kuitenkaan niin hyvä, että hankkisit ? Etunapamoottori, vaihteisto ei sovi ajoon mäkisessä maastossa, kallis. Akku on sentään kapasiteetiltaan päivitetty (uuden omistajan ohjaimissa). Varaosia saa vain valmistajan kautta, joten niillä voi pitää hintaa. Mun puolesta kukin saa tulla onnelliseksi vaikka rullaluistimilla.

Kirjoitettu

Niin no noissa on kaikissa aina jokin handicappi, esim van Moofissa sen konkan lisäksi ne jarrut ja vaihteet. Kompromissittomissa tuotteissa on sitten hintaa.

Muutama on tullut koeajettua ja vaikka aika moni on tekniikaltaan hyvä, geometrialtaan ei. Mää kun olen tällainen uniikki perhonen 🦋. Eikä se ole ihan halpaa käydä damissa kokeilemassa kun Suomessa ei myydä.

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, MV kirjoitti:

Eikös iso massa => boingboing aina pohjassa.

Ei kai se pyörän massa mikään iso ole ajajan massaan nähden niin miksi olisi. On niissä säädöt ja erilaisia jousia.


Onko kokemusta tuollaisesta raskaasta sähköpyörästä ilman joustokeulaa?

Ja niin, ainakin noi linkkaamani Cubet on maastopyöriä. Lähtökohtaisesti niissä on joustokeula oli sähköä mukana tai ei.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu

^^ Lasten malli

^ joo, tietty maastopyörät on oma segmenttinsä jolla on omat vaatimuksensa. Mutta mitä olen omilla spekseillä katsonut ja kysellyt suomalaisista liikkeistä, tarjolla on vain maastopyöriä ja samaa habitusta tavoittelevia. Ja mikäs siinä, joku sähköläski on näillä ilmoilla ihan mainio kulkupeli työmatkoillakin.

Keskieurooppalainen kaupunkisähkäri on paljon harvinaisempi. Noita Birdejä näkee ja Tenwaysejä. Pääosin ketjulla ja ketjuvaihteilla.

Toinen luokka jota myydään harmillisen vähän on cc/gg. Katupyöriä on mutta yleensä sellaisessa 5-15k€ hintaluokassa.

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, MV kirjoitti:

Eikös iso massa => boingboing aina pohjassa...

Voi olla että ymmärsin nyt vastauksen väärin, mutta tarkoitin "isolla massalla" perus pertti ostajakuntaa en siis pyöräilijän painoa, perus pertti monesti haluaa niitä tingen tangeleita vehkeeseen kuin vehkeeseen koska kuvittelee silloin saavansa rahoille paremmin vastinetta.

Kirjoitettu

^^ Joo, iso massa ostaa mitä myydään ja hienompi on tietty hianompi

^ on sillä merkitystä jos on painoa esim etulaukussa

Kerroinkos minä täällä siitä kun kokeilin tuollaista Velorettin automaattivaihteista. Oli aika vinha vaikka tietty lähimpään mäkeen olisi ollut parin akullisen matka.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Enviolon lootaa saa automaattisena, mm. Serial1-konkelin mukana. Näyttävät olevan kestotarjouksessa. Omistajanvaihdos.

PS. Vanhemmissa malleissa Brosen moottorin sisällä lienee vielä hihnavoimansiirtoa. Uudemmissa on siirrytty muovirattaisiin. Joo ja Brosen konkelimoottoritkin on myyty eteenpäin.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.