Kirjoitettu 30. Tammikuuta30. Tammi Tää lähtee nyt rönsyilemään, mutta näitä katastrofiammattimiehiä on vähän siellä täällä. Mulla oli muutaman kuukauden timpuripari, joista vanhempi oli hieman outo. Tuo teki reikiä vääriin paikkoihin ja jos teki oikeaan, niin väärän kokoisen (liian suuren). Nuorempi kertoi mulle myöhemmin puhelimessa, että mainittu herra oli messuilla suostunut kilpasille remonttireiskan kanssa. Kumpi asentaa nopeammin keittiökaapit. Tää äijä sai osan kaapeista rikki. Muokattu: 30. Tammikuuta30. Tammi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 30. Tammikuuta30. Tammi Yksi kikka katkenneen pultin poistamiseksi (jos on syvemmältä poikki), eli sieltä vastakierteen alkukohdasta ja sitten siinä välissä kiinnitetyn osan väljän reiän rakennepaksuus. Niin vastaavan syvyinen läpimitaltaan sopivakupariholkki reikään ja hitsataan migillä katkenneen pultin päästä lähtien kupariholkin sisus täyteen ja lopuksi mutteri siihen päähän. Operaation yhteydessä pultin jämä on samalla lämpölaajentunut ja puristus on aiheuttanut pultin kasaan painumista kuin myös reiän avartumista jossain määrin yhdessä korroosion antaessa periksi. Jäähtyessään pultti supistuu ja välykset ovat eri mitä aloitettaessa. Katkenneen pultin pitäisi nyt lähteä helposti pois.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi 23 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Käytin Volvon leimalla. Katsurin mielestä "tällaisia on ihan turha katsastaa, kun ei näissä mitään vikoja ole..." 😮 Leima toki tuli ja mietin, kun etujarrut oli 2% ja takajarrut 4% erolla, niin saattanut tehdä ihan hyvää niille, kun ei aja yhden petaalin ajolla vaan käyttää jarruja koko ajan... 🤔 Eiköhän se Volvokin ”jarruta” regeneroimalla eikä fyysisillä jarruilla, vaikka jarrupoljinta painettaisiin niin kauan kun sillä saavutetaan riittävä hidastuvuus.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Kirjoittaja Kävin räpsaisemässä kauppareissulla kotterosta kuvan, kun on niin hienot huurat puissa.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi ^ Hieno on, maisema ja auto. Onko nikkaroitu kasaan Kiinassa vai Euroopassa?
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Onkos jengi muuttanut mieltänsä Donut Labin solid state akuista. Kattelin yhden sijoittajan analyysin (suomalainen) tubesta ja ei oikein nähnyt rahankeruussa järkeä jos todellinen keksintö Mä tässä vaiheessa epäilen vahvasti tuota, mutta todetaan että hienoahan se olisi jos totta. Sen sijaan Volvon kiinalaisomistaja lienee keksinyt aika hyvän akun, 400 Wh/kg Muokattu: 31. Tammikuuta31. Tammi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Donutin akku. Ilman tietoa voi vain pähkäillä. Ei oo pakko olla puolesta tai vastaan tässä vaiheessa. Odotellaan nyt kevättä. Jos pukkaavat suola-akuisen mopon kaupasta ulos, niin kohta joku purkaa sen. Toinen koeajaa himmelin. Sit saadaan uutta tietoa tai vahvistus.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Musta on kiva spekuloida tolla, jos olisi totta, se olisi tosi mullistava keksintö, ehkä parasta sitten haitarin. Jos taas ei, niin on hauska tietää mikä juttu tossa on taustalla. Tullut aika paljon katottua vaihtelevien asiantuntijoiden videoita.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Kirjoittaja 4 tuntia sitten, tenunenä kirjoitti: ^ Hieno on, maisema ja auto. Onko nikkaroitu kasaan Kiinassa vai Euroopassa? Toi on Belgiasta, kuten taitaa olla kaikki C40/XC40 sähkärit, jos oon ymmärtänyt oikein.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Donitsiakun kohdalla olen alkanut epäillä ettei varsinainen pihvi ole itse akussa vaan valmistustekniikassa, jos se akku siis on olemassa. Onhan Solid State akkuja aiemminkin kyetty labraoloissa tekemään. Sarjatuotantoon asti vaan ei ole saatu.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi Hauskasti joskus 45 vuotta sitten tämä auto herätti puistausta ja uudelleen ja uudelleen lämmitetyltä muistolta menneisyydestä - ja sitähän se olikin. Mutta nyt tuo sarvihöylää muistuttava muotoilu herättää pelkästään positiivisia tuntemuksia - ja edelleen muistoja menneisyydestä. Oikeasti tuo oli äärettömän hyvä talviauto ja mukava ajettavaksi aikanaan. Ja varmasti tekee sitä myös edelleen. SAAB 96
Kirjoitettu 31. Tammikuuta31. Tammi 3 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti: Donitsiakun kohdalla olen alkanut epäillä ettei varsinainen pihvi ole itse akussa vaan valmistustekniikassa, jos se akku siis on olemassa. Onhan Solid State akkuja aiemminkin kyetty labraoloissa tekemään. Sarjatuotantoon asti vaan ei ole saatu. Epäilys on kyllä uskoa vahvempi tässä tapauksessa. Saa nähdä.
Kirjoitettu 1. Helmikuuta1. Helmi 15 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Musta on kiva spekuloida tolla, jos olisi totta, se olisi tosi mullistava keksintö, ehkä parasta sitten haitarin. Jos taas ei, niin on hauska tietää mikä juttu tossa on taustalla. Tullut aika paljon katottua vaihtelevien asiantuntijoiden videoita. Veikkaan että kyse on talousvaikeuksista ja rahan keruusta, jos tuote olisi oikeasti sellainen kuin luvataan ei sitä tarviis salailla vaan näytettäisiin todisteet ja saataisiin oikeesti isoja sijoittajia mukaan.
Kirjoitettu 1. Helmikuuta1. Helmi Sijoittaja ihmetteli miksi tolle haetaan rahoitusta yksityisiltä... mut joo, kohta ollaan viisaampia. Tää on musta tän hetken mielenkiintoisin uutinen, tosi kyllästynyt sotiin ja Trumppiin.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään