Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 20232 vuotta 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: missä ihmeessä se ylipäällikköys viipyy?! Venäjällä ja Pohjois-Koreassa arvomerkit on kova sana. Jokainen on oman elämänsä ylipäällikkö, toivottavasti.
Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 20232 vuotta ^ arvomerkeistä ja univormuista olen tykänny koko elämäni... sanoisin kuitenkin että olen oman elämäni supersankari Muokattu: 16. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta No on kyllä ollut ihan kökkö päivä. Busseja ja ratikoita kulkee, tullaan tosi paljon myöhässä. Ei ole riittävästi tietoa terveydentilasta ( esim. epikriisejä tai että pystyisi itse kertomaan) > en voi tehdä todistusta. Ei ole yhteistä kieltä, enkä ala puhelimen välityksellä tehdä. Ei ymmärretä kun Trafin kirjeessä pyydetään toimittamaan erikoislääkärin lausunto, ei mitenkään ymmärretä mistä saa erikoislääkäriajan, vaikka sen 5 kertaa neuvon. On kyllä saanu pasianssia pelata ja palstaa selata. Ja sitten kun viimeset asiakkaat on myöhässä niin ###
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Erikoislääkäri..?! Tavallinen lääkäri ei tehtävään kykene? Kisun kannttaisi vaan väsätä väikkäri ajkorttikelpoisuuden määrittämisestä. Sitten olisi ovessa titteli Ajokykytieteen erikois tri, vaikkapa.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta ^ jos vaaditaan erikoislääkärin lausunto, se pitää olla erikoislääkärin lausunto. Varmasti voisin lausunnon kirjoittaa, mutta se ei tule kelpaamaan joten ei ilee laskuttaa turhasta. ( siinä kyllä vaimo toohotti siinä määrin että oli ihan hyvä että oli peruste ettei tarvinnut kirjoittaa mitään todistusta, mutta jos ei yksinkertaista lausetta ymmärretä niin miten siellä liikenteessä ymmärretään ja hahmotetaan...) Erikoislääkäriksi vaaditaan ko. alan opinnot, ja minun opinto-oikeuteni sen suhteen on mennyt 20 vuotta sitten umpeen. Oli tämän perustutkinnonkin kanssa Suuria Ongelmia, erikoislääkäriksi pitää olla oikeesti kiinnostusta alaan. Muokattu: 19. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Noh, sitten Nahkiashammastieteen tri (kun oli niistä hampaista jo aiemmin jotain), niin eiköhän sellainen titteli täällä saada aikaiseksi. Ainoa pulma on löytää joku uskalikko vastaväittjäksi 😳
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Yksi mikä ketuttaa (pitäiskö laittaa politiikka-ketjuun) on , että esim terkkarissa, neuvoloissa, viranomaisissa asiointiin valtio kustantaa suomea puhumattomille oman kielisen tulkin. Oli kieli mikä tahansa ja kuinka monta vuotta tahansa. Ei mitään kannustinta tai tarvetta opetella siis kieltä. Yritäppä itse mennä vaikka Ranskaan ja asioida suomeksi ja vaatia tulkkia. Kun edes englanniksi asiointi ei onnistu. Elikkäs esim näistä ilmaisia tulkkauspalveluita pitäisi kustantaa kieltä osaamattomille ihan max 2 vuotta. Ellei sitten kyse ole sellaisesta sairaudesta, että oppimiskyky olisi niin rajoitettu ettei uutta kieltä voi oppia.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta ^ olen miettiny ihan samaa, että tullaan Tampereella lääkäriin ja ostaan pari sanaa englantia ja sitten hepreaa, ja oletetaan että kyllä asia hoituu älypuhelimella. Monella on kaveri tai sukulainen joka osaa tulkata, erityisesti ukrainalaiset ovat opiskelleet suomea ja haluavat käyttää sitä ( esimerkiksi näkötaulun numerot ). Taksikuskeiksi aikovilta edellytän kyllä että täyttää esitietolomakkeen itse, ja käynti hoidetaan suomen kielellä.
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta On 9/23/2023 at 9:26 PM, mgcc said: Kun ostaa mikrouunin Samsung MC28M6065CKEE, joka maksaa yli 300 evroa, luulisi sen toimivan enemmän kuin pari vuotta. Nyt saa myyjän, Power.fi kanssa vääntää rautalangasta miten takuu on vain maahantuojan, valmistajan ja myyjän antama lisäarvo, jolla ei voi välttää virhevastuuta tuotteesta. Pitäisi toimittaa laite Samsungin huoltoon ja lähettää Powerille "vikaraportti" ennen kuin tekevät yhtään mitään. Kysymyksessä on ilmeisesti tyyppivika ja mikron piirilevy lakkaa toimimasta todennäköisesti paskojen juotosten takia (Perkeleen Rohs-direktiivi: DIRECTIVE 2011/65/EU). Hirveästi hommaa ja Muumipapan sanoin, tässä menee aina aika paljon aikaa hukkaan. Vituttaa kun mikro kuitenkin toimiessaan on ihan ässä peli. Katsoin myös, että PCB rcs-s100gl-34 Mw6000m,329 sopisi laitteeseen. Sitä vain ei tunnu olevan muuta kun Brittein saarilla ja sieltä eivät välttämättä lähetä. Osaako joku neuvoa suomalaisen lafkan jolla tuo voisi olla toimitettavissa? Tämä siis valmisteluna, jos eivät saa aikaan muuta kuin ikenien tuuletusta Powerilta ja Samsunkilta. Avasin vehjeksen, en elektrokuutannut itseäni magnetronissa. Piirikortti on DE92-03730R PCB rcs-s100gl-34 Mw6000m,329 ja hind olis n. 85 euroa. Kortti maksoi lopulta 78,61 € ja tänään laitoin uuen kortin vanhan tilalle ja nyt taas kukkuu apinan raivolla. Vaikeinta oli saada mikron peltikuori paikalleen. Lisäys: kortti tuli Irlannista ja siellä alv on 21 % ja nykyinen sääntö on, että alvin erotus eri maissa lisätään tai vähennetään ostosummasta. En aijo valittaa ettei sitä tehty nyt. Muokattu: 20. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: mgcc
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta Jos ei ole muuttunut viime vuosina niin sitä kohdemaan alvia ei tarvii myyjän periä jos myynti kyseiseen maahan jää alle x summan vuodessa. Tai osa taas tilittää kyllä alvin oikein mutta ei jaksa pienen myynnin takia väsätä isolla rahalla sellaisia nettisivuja ja järjestelmiä jotka muuttaa alvin kunkin ostajan ilmoittaman osoitteen perusteella. Eli sinä hyödyt kun maksat sen heidän normialvin. Meillä on tällä hetkellä "perinnöksi" saatu halpa mikro. Muutoin jees mutta se on vähän liian pieni jonka seurauksena mikropopparin pussi ei mahdu kunnolla pyörimään vaan alkaa osumaan reunoihin pyöriessään ja siitä taas sitten seuraa palaneet popparit. Mutta kun näitä teidän juttuja lukee niin kalliimpaankaan mikroo sijoittaminen ei siis välttämättä tuo onnea.
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta Meillä on joku Tokmannin 45€ mikro. Uusin sen samanlaisella kun jokin aika sitten se piti outoa ääntä ja alkoi savuttamaan. Muuten ihan hyvä munakelloajastimella varustettu. Täällä residenssissä on jokin ihme digiitaalinen grillivastuksella varustettu. Muutama päivä meni ennen kuin hoksittiin mitä kaikkea pitää painella. Melkoinen piipittelijä. Muokattu: 20. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta Eipä suuremmin. Kiire viikko takana. Uus duuni, vanhan loppuselvittelyt, auton huolto. Kaikenlaista hässäkkää eikä ole lenkillekään oikein ehtinyt tai jaksanut.
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta Ei vituta kun mikro taas toimii. Mun edlellinen NN-L564W_panasonic_mikroaaltouuni tuli hankittua vuonna 2000 ja se palveli oivasti vuoteen 2019 ja toimii edelleen broidin kartanossa. Keittiökojeissa yleensä ottaen hinta takaa laadun ja suuremmat materiaalivahvuudet, mutta tämä Samsung on ollut poikkeus ja kuten kerroin, epäilen tyyppivikaa ko. mallissa. Aijon lähettää viallisen kortin huoltoon selostuksen kanssa ja vaatia uutta korttia tilalle. JOs eivät suostu, vaadin viallisen korttini takaisin ja lähetän sen Samsungin pääkonttoriin Koreaan. Halpismikroilla on kyllä paikkansa, mutta mulla sellaiselle ei ole käyttöä kun käytän paljon tuon Samsungin kiertoilmaominaisuutta, jollaista halpiksissa ei ole. Mm. kananpoika tulee kananpoikaohjelmalla oikein hyväksi, mehevä sisältä ja rapea nahka. Jos tää luukku ois mun, niin kaikki keittiökalut ja pesukonejutut olisivat Gaggenauta, mutta vuokralla kun asuu, niin vuokraisäntä päättää. Muokattu: 21. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: mgcc
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta Vituttaa Fazerin kokonainen hassispähkinälevyn hinta. Ennen sai 5 levyä kynpillä, nyt kappalehind on yli 3 €.
Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 20232 vuotta YEL. Antoivat mulle työtulon alle vuosi sitten, ja oli että sitä tarkistetaan 3 vuoden välein. No mitään kolme vuotta, tuli vuoden kuluttua....ja nyt tähän tuli joku lisämaksukin 23,12 e eihän se nyt mitään ole mutta mitä tämä nyt on että kolmen vuoden välein on vuosittain. Sillä todennäköisimmin koko eläkevakuutusmaksu menee turhaan, kuolen ennen sitä. Säästän mieluummin tillille rahaa kun odottelen että jostain saa jotain eläkettä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään