Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Ratkaisu olisi esinekohtaisesta viivakoodista luopuminen. Koodilla on vain yksi tehtävä - kassa voi veloittaa tuotteesta sen oman hinnan. Entä kuljetus ja varastopuoli ?  Mun havaintojen mukaan esim. ruoat vois myydä ryhmäkohtaisella kilohinnalla. Niiden senttien kanssa pelaaminen on jeesustelua. No ruoassa se koodi on paketissa, mutta monessa muussa itse tuotteessa.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Noi saa irti sillälailla kun keksii jonkun tapahtuman missä paperin tai liiman irtoaminen esim. tarjoilupöydälle olisi katastrofi. Murphy irroittaa ne silloin. 

Kirjoitettu

Trikloorietyleeniä käytin muinoin, mutta ajan oloon haihtui putelista eivätkä enää apteekista myyneet, tai sitä ei heillä ollut. Tarjosivat pesubensaa tilalle, joka toimi kyllä, mutta oli voimatonta.

Sinoli, käsidesi, kynsilakan poistoaine, asetoni - kyllä lähtee!
 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tällä on meidän taloudessa poistettu kaikki itsepintaiset liimatahrat/tarrat onnistuneesti ilman ongelmia. Ensin kannattaa repiä paperiosa tarroista irti ja sit jäljelle jääneeseen liimakohtaan tuohon aineeseen kostutetulla talouspaperilla töpsöttelee liimakohdan märäksi ja odottaa 30sec tms ja sit pyyhkii/hinkkaa liimat pois. Toimii, joka kerta.

ASSET_JPEG_24506287?auto=format&bg=fff&d

Tätä löytyy esim ainakin K-Raudoista ja varmaan monista muistakin paikoista.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

^ Juu, Tokmannissa olin nähnyt juurikin jotain tollasta, mutta netti haku ei heittänyt osumaa. On ollut hankintalistalla, mutta eihän sitä koskaan muista, paitsi aina silloin kun olisi ollut tarves.

Vesan vinkkaama aines löytyy myös Tokmannista. Ihan monipuolinen on luvattu käyttötarkoitus. Täytyy lisätä taas hankintalistalle.

Mellerud liimatahran poistaja poistaa tehokkaasti ja nopeasti tarrat, tarralaput, etiketit, liimajäänteet, kengänjäljet, kumin, huulipunan, musteen, tussin sekä öljyn, rasvan, pihkan, tervan ja noen kaikilta lasi-, kivi-, metalli-, keramiikka-, puu-, PVC- ja tekstiilipinnoilta.

 

Tää on Tokmannin tarjoama toinen vaihtoehto. Keskinäisestä paremmuudesta ei mitään tietoa. Tekstit kuitenkin ovat lupaavat ja varoitusmerkintöjen mukaan tota voi käyttää myös kalastukseen :D
AT–Tarranpoistaja aine neutraloi nopeasti tarrojen liiman. Puhdistaa tarrojen tahmaiset liimajäänteet. Käyttökohteita ovat: kopiokoneet, faxit, tietokoneet,
printterit, hyllyt, jne. On myös erinomainen puhdistusliuotin joillekin musteille ja väriaineille. Miellyttävä sitruksen tuoksu. Käyttöohje: kosteuta tarra kunnolla.
2–5minuutin jälkeen liima-aine on neutraloitu ja tarra on helppo irroittaa. Tämä tuote saattaa vahingoittaa joitakin muovilaatuja (kuten polystyreeni). Testaa
ensin pienelle ja huomaamattomalle alueelle.

image.thumb.png.f347fba8f57c5acb5bd09ea0e13c91df.png

Kirjoitettu

No vähän alkaa ottamaan päähän tämä joka paikassa oleva "X (ent. Twitter)" -selvennys. Ei mulla muuta, moi.

 

Kirjoitettu

^Jospa Elmo ajaa sen konkurssiin. Tein jo mastodon tunnukset.

Kirjoitettu

^Mulle pitäisi näinä päivinä/viikkoina saapua Bluesky-kutsu. Mihkää Xään enään.  Ja joskus musta Twitter oli kaikista paras, sieltä saanut ihan oikeita kavereita useita (luen siis oikeiksi kavereiksi ihmisen jonka olen nähnyt IRL ja jutellut ja näin). 

Mistä tuli mieleen, että en ole tainnut tästä foorumista nähdä kuin yhden.

Kirjoitettu
1 hour ago, bici74 said:

No vähän alkaa ottamaan päähän tämä joka paikassa oleva "X (ent. Twitter)" -selvennys. Ei mulla muuta, moi.

 

Jos kestit vuosien hölötyksen "Myanmar (entinen Burma)", kestät varmaan tämänkin.

Kirjoitettu

^En muista nähneeni kertaakaan tuota Myanmar-juttua... en tosin ole nähnyt tota X juttuakaan. Kun ei lue lehtiä, säästyy paljolta. Tässä foorumissahan se oikea tieto on. 

Kirjoitettu
23 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

Astioiden pohjissa on jollakin tuomiopäivän liimalla kiinnitetyt tarrat, yrittelen ensin rasvalla,

kun materiaali on paperia. Jos laardi ei tehoa, liuottimia kehiin.

Ruokaöljy tepsi varsin hyvin, nurkasta kiinni ja nätisti irti liimoineen päivineen👍

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Jahas, Posti ilmoitti Brexit-maan levyn saapuneen. Tietoturvasyistä Postin kautta tullaus ei nyt onnistu.

Tullin omat sivut ovat käyttäjäliittymältään hirveää jargonia ja kamalaa paskaa.

Kirjoitettu

Ja taas otetaan joku "vähän aikasemmin" - hei siinä pitäisi sitten lopusta ottaa vastaavasti yksi aika pois.
Jos tulen jo puolelta, se ei tarkoita että hyökkään heti avaamaan potilastiedoston - mä katson ensin nettiä ja juon kaffet.

Ja olen kyllä sitä mieltä että nuorempienkin ( kuin yli 70v)ajokorttilaisten pitää osata vähintään ajoneuvolla ajo kielletty - merkki, voi sanoa omin sanoin vaikka "ei saa ajaa sinne". Tarvii alkaa kysellä kaikilta, ja ulkomaalaisilta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.