Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta 13 tuntia sitten, Köfte kirjoitti: Ruokaöljy tepsi varsin hyvin, nurkasta kiinni ja nätisti irti liimoineen päivineen👍 Mahtoiko olla rypsiöljyä vai jotain muuta ?
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta 48 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja taas o ajoneuvolla ajo kielletty - merkki, voi sanoa omin sanoin vaikka "ei saa ajaa sinne". Tarvii alkaa kysellä Ulkomailla lukee lähes aina alapuolella 'poislukien pyöräilijät', usein myös Anrainer (kiinteistö rajoittuu tiehen). Muokattu: 9. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta 4 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Mahtoiko olla rypsiöljyä vai jotain muuta ? Auringonkukkaa, käytän tuota talousöljynä.
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta Asiasta kukkaruukkuun, vaihdettuani ne ajovalojen polttimot nuorison kulkuneuvoon, onnistuin pudottamaan avaimen kuistin alle. Onneksi oli puhelin taskussa. Pojan ensimmäinen sana oli "Pösilö"
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta Tuosta tarran irrotuksesta Kuinkas ollakkaan, Liiterin hyllyssä olikin yks kas yllättäen tarjolla etiketin irrotustussi. Poimin hyllystä viimeisen kappaleen ostoskoriin. Kapineen kelpoisuudesta ei mitään hajua. Hinta jossain kolmen ja neljän euron välillä.
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta ^Zippo-sytyttimen polttoaine oli myös aikoinaan hyvä aine ongelmaan. En ole vuosiin ostanut uutta kanisteria, kun ei ole enää muuta tarvetta. Muokattu: 9. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20232 vuotta Tämä hyötyjätteiden keräyksen kilpailutus ja asioiden ryssiminen. Meilläkin oli hyvä soppari kompostoituvalle, mutta ko. yrittäjä (ainoa, joka alueella tarjosi talvikeräystä erikseen) skipattiin. Riitaututukseen meni. Emäpaska Kiertokaari ei ole toimittanut biojätepönttöään sovitusti. Nykyään 1,5 hlö taloudessa ei yksinkertaisesti tule riittävästi biojätettä lämpökompostorin ylläpitoon talvella
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta No voi että sentään, TAAS lintukävelypäivänä tämmöinen sää. Viimeksi kun piti olla oli ihan älytön rankkasadepäivä. Aamulla vielä elättelin toivoa kun ei koko ajan satanu, mutta nyt meni näkyvyyskin niin onnettomaksi tihkusateen takia että ei sielä mitään lintuja näe, erityisesti rannalla on vielä huonompi näkyvyys. Eikä sateella voi kiikaroida ylöspäin. Ja eikä ne linnutkaan kovin aktiivisia taida tällä säällä olla. Pitäisi olla ( ehdotan ensi kerralla ) että sateen sattuessa lauantaille on varapäivä sunnuntaina sama aika ja paikka. Olen tykännyt kun lintukävelyillä aina oppii jotain, ja voi kysyä että mikäs tuo? ja tekee minulle hyvää jo se että menen muitten kanssa. No, ehkä talvella sitten ja keväällä...
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta Meillä menee biojätteet sujuvasti poltettavien joukkoon, siellä palavat muiden muassa. Onhan se Ihmistenkin polttohävitys on roimassa kasvussa kompostoinnin sijaan. Muokattu: 11. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta 42 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Onhan se Ihmistenkin polttohävitys on roimassa kasvussa kompostoinnin sijaan. Olishan se hautausmailla pyhien alla vinhan näköistä, kun 200 metristen kompostiaumojen viereen ilmestyy kynttilämeriä. Supit ja ketut pitävät bileitä hiljaisempina aikoina. Ekologista. Muokattu: 11. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta Vähän niinku siellä Ganges joen varrella, joskin siellä luunkerääjät poimii näitä talteen ajalla ennen BSE rupeamaa. Nykymenosta ei tietoa, mutta Korona ajan tiimellyksessä saattoi näitä rannoilla olla enemmänkin. Mutta polttelemalla nekin siellä yrittävät.
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta 9.11.2023 klo 20.32, Köfte kirjoitti: Nykyään 1,5 hlö taloudessa ei yksinkertaisesti tule riittävästi biojätettä lämpökompostorin ylläpitoon talvella Vaatiiko tuo jonkun minimimäärän? Tollanen meinattiin hommata. edit: löysinkin ohjeet https://www.suomela.fi/kompostointi-talvella/ Tota tulkiten saa jäätyäkkin ja no problem talvellakaan. Muokattu: 11. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta Meillä on ollut n. 2 vuotta Bilteman satasen kompostori. Se toimii hyvin vain kesäaikaan, mutta se riittää. Kahtena syksynä olen tyhjentänyt sen kokonaan ja laittanut uuden satsin neulasia ja puiden lehtiä pohjalle. Vanhasta kompostista ylin, vähiten maatunut kerros siihen seuraavaksi ja maatunut osia pitkin puutarhaa/pihaa. Välillä puupellettiä vajaa ämpärillinen pinnalle ja hieman sekoitusta lapiolla. Mitä kompostitarkastaja tällaisesta sanoo, ei oo tietoa, mutta mä olen tyytyväinen. Muokattu: 11. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta Kyllä mä varmaan lämpöeristetyn ostan (hinnat alkaen 300e näköjään), haluun välttää ton biojäteastiarumban. Jos oikein tulkkasin niin 2 viiikkoa on tyhjennysväli kesäisin. Meiltä tulee varmaan maitopurkillinen biojätettä viikossa, toki laittamalla kahvinsuodattimet tms. saa enempi stuffia. Toinen ihmetys on kun energiajäte poistuu, niin tilalle tulee muovipakkaus ja pahvipakkauskeräys. Näille vissiin saisi pihastakeräyksen. Jos ei niin johan on autoilua viedä tollasia pitkin Citymarketteja. Aivan järjetöntä hommaa. Mistään ei oikein ota selvyyttä miten toi edes menee, saako noille keräyksen ja mitä maksaa. Sen tiedän että nykyinen roskien viejä ei noita vie.. Toki vois ottaa Homer Simpsonin kierrätystyylin ja vetää kaiken vessasta alas Muokattu: 11. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta Mä vaihdoin keittimeen, jossa on kestosuodatin. Käyn joka kahvittelun jälkeen koputtelemassa suodattimen kompostorin reunaan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään