Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

Ruokaöljy tepsi varsin hyvin, nurkasta kiinni ja nätisti irti liimoineen päivineen👍

Mahtoiko olla rypsiöljyä vai jotain muuta ?

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
48 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Ja taas o ajoneuvolla ajo kielletty - merkki, voi sanoa omin sanoin vaikka "ei saa ajaa sinne". Tarvii alkaa kysellä

Ulkomailla lukee lähes aina alapuolella 'poislukien pyöräilijät', usein myös Anrainer (kiinteistö rajoittuu tiehen).

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Mahtoiko olla rypsiöljyä vai jotain muuta ?

Auringonkukkaa, käytän tuota talousöljynä.

Kirjoitettu

Asiasta kukkaruukkuun, vaihdettuani ne ajovalojen polttimot nuorison kulkuneuvoon,

onnistuin pudottamaan avaimen kuistin alle. Onneksi oli puhelin taskussa. Pojan ensimmäinen

sana oli "Pösilö"

Kirjoitettu

Tuosta tarran irrotuksesta
Kuinkas ollakkaan, Liiterin hyllyssä olikin yks kas yllättäen tarjolla etiketin irrotustussi. Poimin hyllystä viimeisen kappaleen ostoskoriin. Kapineen kelpoisuudesta ei mitään hajua.
Hinta jossain kolmen ja neljän euron välillä.

 

Kirjoitettu

^Zippo-sytyttimen polttoaine oli myös aikoinaan hyvä aine ongelmaan.

  En ole vuosiin ostanut uutta kanisteria, kun ei ole enää muuta tarvetta.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Tämä hyötyjätteiden keräyksen kilpailutus ja asioiden ryssiminen.

Meilläkin oli hyvä soppari kompostoituvalle, mutta ko. yrittäjä (ainoa,

joka alueella tarjosi talvikeräystä erikseen) skipattiin. Riitaututukseen

meni. Emäpaska Kiertokaari ei ole toimittanut biojätepönttöään sovitusti.

Nykyään 1,5 hlö taloudessa ei yksinkertaisesti tule riittävästi biojätettä

lämpökompostorin ylläpitoon talvella

Kirjoitettu

 :( No voi että sentään, TAAS lintukävelypäivänä tämmöinen sää. Viimeksi kun piti olla oli ihan älytön rankkasadepäivä.
Aamulla vielä elättelin toivoa kun ei koko ajan satanu, mutta nyt meni näkyvyyskin niin onnettomaksi tihkusateen takia että ei sielä mitään lintuja näe, erityisesti rannalla on vielä huonompi näkyvyys. Eikä sateella voi kiikaroida ylöspäin. 
Ja eikä ne linnutkaan kovin aktiivisia taida tällä säällä olla. 

Pitäisi olla ( ehdotan ensi kerralla ) että sateen sattuessa lauantaille on varapäivä sunnuntaina sama aika ja paikka.
Olen tykännyt kun lintukävelyillä aina oppii jotain, ja voi kysyä että mikäs tuo? ja tekee minulle hyvää jo se että menen muitten kanssa.
No, ehkä talvella sitten ja keväällä...

Kirjoitettu

Meillä menee biojätteet sujuvasti poltettavien joukkoon, siellä palavat muiden muassa.
Onhan se Ihmistenkin polttohävitys on roimassa kasvussa kompostoinnin sijaan.
 

  

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
42 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Onhan se Ihmistenkin polttohävitys on roimassa kasvussa kompostoinnin sijaan.
 

  

Olishan se hautausmailla pyhien alla vinhan näköistä, kun 200 metristen kompostiaumojen viereen ilmestyy kynttilämeriä. Supit ja ketut pitävät bileitä hiljaisempina aikoina. Ekologista.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Vähän niinku siellä Ganges joen varrella, joskin siellä luunkerääjät poimii näitä talteen ajalla ennen BSE rupeamaa. Nykymenosta ei tietoa, mutta Korona ajan tiimellyksessä saattoi näitä rannoilla olla enemmänkin. Mutta polttelemalla nekin siellä yrittävät.

Kirjoitettu
9.11.2023 klo 20.32, Köfte kirjoitti:

 

Nykyään 1,5 hlö taloudessa ei yksinkertaisesti tule riittävästi biojätettä

lämpökompostorin ylläpitoon talvella

 

Vaatiiko tuo jonkun minimimäärän?  Tollanen meinattiin hommata. 

 

edit: löysinkin ohjeet https://www.suomela.fi/kompostointi-talvella/   Tota tulkiten saa jäätyäkkin ja no problem talvellakaan. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Meillä on ollut n. 2 vuotta Bilteman satasen kompostori. Se toimii hyvin vain kesäaikaan, mutta se riittää. Kahtena syksynä olen tyhjentänyt sen kokonaan ja laittanut uuden satsin neulasia ja puiden lehtiä pohjalle. Vanhasta kompostista ylin, vähiten maatunut kerros siihen seuraavaksi ja maatunut osia pitkin puutarhaa/pihaa. Välillä puupellettiä vajaa ämpärillinen pinnalle ja hieman sekoitusta lapiolla. Mitä kompostitarkastaja tällaisesta sanoo, ei oo tietoa, mutta mä olen tyytyväinen.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Kyllä mä varmaan lämpöeristetyn ostan (hinnat alkaen 300e näköjään), haluun välttää ton biojäteastiarumban. Jos oikein tulkkasin niin 2 viiikkoa on tyhjennysväli kesäisin. Meiltä tulee varmaan maitopurkillinen biojätettä viikossa, toki laittamalla kahvinsuodattimet tms. saa enempi stuffia. 

Toinen ihmetys on kun energiajäte poistuu, niin tilalle tulee muovipakkaus ja pahvipakkauskeräys. Näille vissiin saisi pihastakeräyksen. Jos ei niin johan on autoilua viedä tollasia pitkin Citymarketteja. Aivan järjetöntä hommaa. Mistään ei oikein ota selvyyttä miten toi edes menee, saako noille keräyksen ja mitä maksaa. Sen tiedän että nykyinen roskien viejä ei noita vie.. 

Toki vois ottaa Homer Simpsonin kierrätystyylin ja vetää kaiken vessasta alas :D 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Mä vaihdoin keittimeen, jossa on kestosuodatin. Käyn joka kahvittelun jälkeen koputtelemassa suodattimen kompostorin reunaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.