Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 20232 vuotta Jaa, lentolippuja? Rouva tuolla jotain puuhastelee retkeä Gdanskiin Joulumarkkinoille, hotelli satasella kahdeksi yötä vanhan kaupungin kulmilta. Mutta lentolipuista tuo ei maininnut vielä mitään, mutta perinteisesti 9€ alkaen
Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 20232 vuotta ^Mäkin Ryanilla menny 18e Saksaan... takas sit masko 60e. Melkonen huijaripulju. Vieläkö paikat otetaan ryntäämällä?
Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 20232 vuotta Ja TAAS saapumassa lumipyryalue. Miksei voi vaan kauniista hiutaleita hiljalleen sadella, aina on pyry tai myräkkä. No ehkä se menee torstainvastaisen yön aikana ohitte. Mietin myös tuota cyclo-juttua....tehdään siten että liike laittaa fillarin muuten valmiiksi, ja jos nykyinen cylcoraukka hajoaa, niin haen sen sillä leveellä tangolla. Ja just honasin että eihän vanteet enää ole vaihtokelpoisia ( levyjarrut) joten tarviin varavanteen jolla ei-nastarengas. Ja tämän oman satulan. Eli käyn liikkeessä huomena, helpompi hoitaa asiaa siten kun puhelimessa, ja siellä oli myös kengänsuojuksia ja tarttisin joten otetaan kenkä mukaan ja sovitellaan. Samallahan voi käydä Lielahden Prisman Nygren-osastolla, jos sielä olisi friteerattuja rapuja ja ainakin savulohiherkkua tarvii. Muokattu: 21. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 20232 vuotta 59 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: ^Mäkin Ryanilla menny 18e Saksaan... takas sit masko 60e. Melkonen huijaripulju. Vieläkö paikat otetaan ryntäämällä? Se on toi Swissair turku, kun hommaa operoi. Pulmathan ne on silläkin, kuuluu joskus jättävän asiakkaansa kentälle oman onnensa nojaan jättämällä vuoron välin, jos ei ole ollut riittävästi tulijoita Eivät siis ole olleet ohjaamassa matkustajia muille lennoille, vaan kylmästi lappu luukulle ja "älkää soitelko meille, me soitamme teille...." Mites Ryanilla toi penkkiväli, mulla kun tuppaa istuma-asennossa oleen noi polvilumpiot aikas etäällä... Finnairilta vain tuskaisia kokemuksia, mutta Norskilla jää polvien eteen joutotilaa laittaa kevyesti kämmen lumpion ja selkänojan väliin. Siksi suosin sitä. Torreen pääsee myös Ryanilla, halvimmat (ilmoitetut) liput jotain 75€ alkaen, mutta tuleeko tuohon sitten muita maksuja lisää? Norskilla ollut myös alta satasen lippuja, mutta ei ole tullut tarkemmin kateltua, mikä on se halvin tarjous. Norskilla liput kolmessa luokassa, A ) Käsimatka (penkin alle mahtuva) B ) Käsimatka, vetolaukku ja 1x matka-aski ruumaan C ) Käsimatka, vetolaukku ja 2x matka-aski ruumaan
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta Tullut Ryanilla lennettyä viimeksi 2009, joten tiedot ei liene ihan ajantasaisia. Siihen aikaan jo kaikki maksoi erikseen, mutta ilman maksamista pystyi menemään halutessaan. Koneet olivat hyviä, jalkatilaa en muista. Lienee kuitenkin kalusto vaihtunut ja säännöt muuttuneet.
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta Muistan vaan jostain, että sama putiikki mietti jossain vaiheessa erillisen WC maksun käyttöön ottoa
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta ^Jep, luin ton kanssa, tai että suurin osa paikoista olisi seisomapaikkoja. Se että ainakin muinoin ei ollut numeroituja istumapaikkoja oli tosi tyhmää. Hirveellä ryysiksellä mentiin ja päädyit istumaan jonkun saksalaisen vanhuspariskunnan viereen anyway, kun matkakumppanit olivat ripoteltu ympäri matkustamoa. Pari kertaa onnesti... stuertti heitti varauloskäytävän luota äijän veke "liian lihavana" (oli kohtuu nolona tuo norsu) ja päästiin solakkoina poikina siihen. Toisen kerran tultiin ihan vikana hirveessä krapulassa, mulla ei pysynyt vesikään sisällä kentällä (tää oli vika kerta kun lähdin tälläselle "ryyppää 3-4 päivää putkeen" -keikalle). Stuertti katsoi meitä ja kysyi "onko teitä 3" , nyökättiin varovasti ja se otti siitä ihan edestä johonkin varatun rivin käyttöön ja sanoi että menkää tohon. Olisko ollut vessan läheisyys ja pelko oksennuksien siivouksista vai mikä? Kerran istuin aika takana ja kuului jännä raahaavaa ääni. Lentokoneessa sitä on herkkä näille "moottori on tulessa" -äänille, joten käännyin katsomaan: stuertti suttasi kuulakärkikynäll seinää... piirsi apaattinen ilme naamalla sellasta 10cm pitkää suttua. Siinä se oli vielä kun koneesta lähdettiin. Toisen kerran kaveri otti valokuvan, paikalle ampasi lentoemo ja suorastaan huusi että häntä ei kuvata, tuhoa kuva... kaveri "tuhosi" sen näyttävästi ja myöhemmin näytti kuvaa kaikille.
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta Mut on kerran jollain lennolla pyydetty siirtymään varauloskäynnin kohdalle Ennenvanhaan paikoille laitettiin vetreitä tyyppejä, että voivat sitten toimia siinä ripeästi tilanteen niin vaatiessa. Nykyisin paikat menee niistä eniten maksaville Joskus oli joku pulskempi tyyppi koneessa, eikä vyö yltänytkään. Lentoemo huikkasi kollegalle, että tuotko hänelle norsuvyön. Mahto tyyppiä nolottaa siinä penkillä, ehkäpä sai jopa kimmokkeen laihduttamiselle
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta ^Periaatteessa ymmärrän ylipainon, on sitä kaljamahaa ittelläkin, vaikee poistaa, vielä vaikeempi pitää pois ja ah, niin ihana prosessi hankkia, mutta kuulin jutun että joku oli saanut viereensä sellasen järkäleen, että ei mahtunut penkillensä istmaan. Lensi muistaakseni Thaikkuihin, eli pitkä lento. Tyyppi oli seisoskellut lähes koko matkan, välillä saanut istua jossain irtopaikalla hetken. Lentoemännät olivat myötätuntoisesti sanoneet että ko. läskin olisi pitäny varata 2 paikkaa.. eipä tuo mitään auttanut.
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta Kyllä. Yli 23 vuotta uskollisesti palvellut espressomacchina uuvahti. Onneksi kaapissa oli teräksinen mutteripannu, kelpasi induktiollekin. Laitteen ikä huomioiden korjaus ei taida olla ykkösvaihtoehto...
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 20232 vuotta 30 minuuttia sitten, Köfte kirjoitti: Kyllä. Yli 23 vuotta uskollisesti palvellut espressomacchina uuvahti. Onneksi kaapissa oli teräksinen mutteripannu, kelpasi induktiollekin. Laitteen ikä huomioiden korjaus ei taida olla ykkösvaihtoehto... Cafe Americano on mun suosikki. Elämäni eka espresso oli yllätys. Otin etelä-tirolilaisessa kuppilassa hirmuisen pullan ja tilasin pahaa aavistamatta kahvin. Kananmunakupillinen !
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta Ei vitsit kun on taas tänään ihan mahdottoman raskas työpäivä. Sitä uupuu jo kun näkee listan!! no, tämä hinta siitä on maksettava että pääsee huomena Nakkilaan. Ja Kuusamon linturuokintalive on nyt o-muotoinen, ja lintujen se ruokintapömpeli jää näkökentän ulkopuolelle.
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta Ei, päinvastoin, nyt ilostuttaa Pitkään odoteltu ja parin päivän renklaus IT/PC pulmien kanssa alkoi tuottaa tulosta
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta ^ nyt talipötkötelineet uusilla paikoilla ja koko ruudun näkymä linturuokintalivessä. Mutta tuntuu ettei herää ollenkaan, ja on ihan voimaton olo.
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta Kehno olo hiipi kimppuun, patistivat töistä kotiin. Koronaa on ollut kyllä liikkeellä, testi näytti negaa. Pitänee palata huomenna asiaan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään