Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Vähän aikaa sitten oli lehessä juttu jostain suomalaissoitteliasta, joka oli saanut jonkun suurbändin yhteen biece of musiciin ujutettua värssyn tai pari riviä ja kun oli tekijänoikeudelliseksi merkitty, niin joka soitosta ja myydystä levystä tulee jotain tienattua. Kun määrät ovat suuria, senteistäkin tulee metrejä. Tai jotai.

Kirjoitettu

Nyt on näköjään huoneesta lämpökin katkaistu, patterit isoimmalla mutta ihan kylmät. Kädet jäätyy.
Otin esille oman pikkupatterini, mutta nyt säästetään ihan väärästä sillä tässä tulee kipeeksi pian.

Kirjoitettu

Ja t-paita on Postin logistiikkakeskuksessa, tullut 27.11. mutta ei uusia merkintöjä. Se pitäisi tullata, mutta ei voi ennenkun siitä on se ilmoitus Postin seurantasivulla.
Ja Espanjasta odottelen kahta pikkupakettia, tulee nimittäin sukkia joululahjaksi. Zazzlen kynätkin on ollu aika kauan matkalla. 

 

Kirjoitettu

Huoltofirman hessut kävi taas auraamassa taloyhtiön pihan klo 4.00, lunta tullut ehkä 2 senttiä... ja vielä hemmetti lauantai aamuna että ei viikonloppunakaan saa nukkua pitkään, höyläävät tuota yhtä uraa viis kertaa edes takas ja sitten vielä kun on tuo parkkihalli... ai että... avo seinät niin sinne tuuli vie lunta ehkä puol senttiä viikkossa mutta nämä saakelin idiootit höylää sen joka kerta puhtaaks, kauhee meteli, kirskunta ja pauke kun raastetaan asfalttia ja on vielä kolme kerrosta niin siinä kestää ja kestää ja kestää, jos en olis muuttamassa niin saattaisin laittaa aika tulen katkuisen viestin ko firmalle sen verta taas väsyttää ja v***taa.

Kohta fillarilla kauppaan ehkä se piristää.

Muokattu: , käyttäjä: Nickname

Kirjoitettu

^^ voi että jos lähellä kuuluu/näkyy aurauskalustoa niin oi että on ihana ja toivottu ääni. 
Mutta kun täällä Pirkkalassa ei aurata. Viimeksi tiistai-aamuna ja lunta on tullut sen jälkeen joka päivä. Ei kelveillä voi ajaa, se on voimistelua. Onneksi varhaisaamulla voi ajaa ajoteillä.
 

V*** 7.12. Sen on syytä olla todella tärkeä juttu kun on pakko olla paikan päällä töissä. ( ja veikkaan että ei ole, ja aion kyllä kysyä että mikä tässä tänään oli niin elintärkeää? ja mielessäni että kiitti v***sti. )

Kirjoitettu

^ joo kato kun ei mua haittaa jos kelvit aurataan aamun pikkutunneilla se meteli ei kuulu asuntoon, mutta ton taloyhtiöiden pihojen aurauksen vois hoitaa päivällä.

Kirjoitettu

^Meillä hoidetaan, tarkoituksena saada iso lumivalli ihmisten pihateiden eteen, ettet voi ajaa pihaan kun tulet töistä. Välillä on ihan oikeesti lähes metrin halkaisijaltaan olevia lumipalloja. Taisin joskus laittaa kuvankin tänne. 

Ei haittaa mua, kun kuljen pyörällä tosin.

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Vui että kun pääsis Karhun kuskiksi ja auraushommiin. Olis pari vallia... :D

Tuosta joskus aikaisemmin johonkin mainitsinkin, että meidän karhulla on terän päässä sellainen normisti pystyssä oleva lapa, jonka hydrauliikka kiepauttaa vauhdissa alas estäen lumivallin syntymisen ja tonttiliittymän jälkeen lapa taas ylös.

Tässä taas loistava esimerkki ihmisen järjenkäytöstä ja luovuudesta :)

Ilmeisesti näitä ei ole ihan joka Karhun terään siunautunut, koska kustannuskysymys ja saahan ne tonttiliittymien omistajat itsekin sen vallin siitä lapioitua. Kunnan kannattaisi laittaa se ehdoksi tarjouskyselyyn. *
Eli asukas, potkis jotain päättäjää, minä potkin nuita jatkuvasti ja viihdytän sitten itseäni niiden tyhjänpäiväisillä vastauksilla.

Itseasiassa olin juuri yhteyksissä Eduskunnan yhteen Valiokunta-asiantuntijaan  ja sain vastauksen kysymykseen, johon ei oltu edes perehdytty.

Hyvä "Jopotuinen", 
 
Kiitos sähköpostista. Ohessa muutama näkemys kysymääsi asiaan liittyen koskien rakennuslain muokkausta. 
 
Hallituksen tavoitteena on sujuvoittaa ja nopeuttaa kaavoitus-, lupa- ja valitusprosesseja. Tavoitteen toteuttamiseksi hallitus uudistaa maankäytön ja rakentamisen sääntelyä sekä purkaa normeja. Hallitus käynnistää niin ikään maankäytön ja rakentamisen sääntelyn keventämisen, joka koskee koko Suomen rakentamismääräyskokoelmaa (lait, asetukset ja ohjeet). 
Edelleen hallitus korjaa säädettyä rakentamislakia niin, että hallinnollinen taakka kevenee, ¬byrokratia vähenee, valitusoikeus selkeytyy sekä päävastuullisen toteuttajan vastuu täsmentyy. Määritellään lakiin myös rakennuslupien käsittelyaikatakuu.
Hyvää tulevaa Itsenäisyyspäivää! 

 

Hienoa!
Ei byrokratia ja hallinnollinen taakka sillä vähene eikä kustannukset alene, että se sälytetään kaikki vastuu rakentajalle. Jos Pärnäsen sepelikuormasta pitää selvittää auton päästöt/km ja ajettu km määrä ja raportoida se johonkin järjestelmään, jota ei edes ole olemassa, niin sitten lomakkeelle.
Laki tulee voimaan sellaisenaan.

Perse, vituttaahan tuo!

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Vui että kun pääsis Karhun kuskiksi ja auraushommiin. Olis pari vallia... :D

Nummelassa joku on saanut kunnan hommia about 18 tn pyöräkuormaajalla. Tuolla on keväisin hirmuinen määrä reunakiveyksiä ynnä nurmikoita ajettu huitsin nurin niskoin. Sama juttu uuden motarin rinnepenkkojen nurmien kesähoidon kanssa. Jälki on kuin isosiipisemmästä aurasta. Siis mitä jengiä täälläpäin häärii ? Entä valvooko töitä kukaan ?

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

No just että ei aurata, lumisöheröä vaikka miten mutta ei. Ja huomenna lakon takia ei aurata. - mä ajan ajotietä sitten, tööttäilkää vaan, ei ole vaihtoehtoja. 

Lukee näitä uutisia miten paljon kaikkea terveyskeskuksia, kotihoitoa, vanhustenhoitoa ja hammaslääkäripaikkoja lakkautetaan, ihan järkyttävää luettavaa. Digipalveluita lisätään, se vaan että terveysongelmainen 80+ vuotias ei osaa tämmöisiä käyttää eikä ole ( ei ole minullakaan) vempaimia johonkin näköpuhelinpalveluun - siis jos pitäisi nyt ottaa joku digivastaanotto, ei aavistustakaan miten se tapahtuu. 
Että perheen ja omaisten pitäisi hoitaa. No jos se omainen asuu vaikka toisella paikkakunnalla ja on oma työ ...ei siinä joka päivä äiteen luona voi käydä.
Tästä seuraa ruumiita. Vanhus ei osaa hakea apua, asuu jossain syrjäkylällä ja siellä kun päivystystä ei enää ole niin menehtyy ennenkun se ambulanssi jostain 100km kaukaa tulee. 
Kaikesta pitää nyt yhtäkkiä säästää ja karsia - paitsi johtajien palkoista, on jos jonkinlaista johtajaa ja palkat semmoiset 20t e/kk. Pitäähän sitä olla johtajia tekemässä päätöksiä...

Ja Pirkkala, ei ole nyt näköjään varaa mihinkään, ei aurata eikä terveyskeskukseen pääse ja julkisen puolen hammashoito on todella syvältä, sinne ei pääse kun ei anneta edes aikoja. Mutta ratikkaan olisi kyllä rahaa. 

Kirjoitettu

Enää ei voi osoittaa sormella kuntaa, jos on jotain sanomista terveyspalveluista. Vaikka samat ihmiset siellä on samojen pöytien takana.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.