Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta Mikä se oikea siirtokone on jossei kuorma-auto riitä? Joo, paha jos on kiire, mut onneksi sentään foorumille ehtii kirjoitella Muokattu: 12. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta ^^ Aikas iäkäs autoilija, mutta mikäs se siinä jos hommat edelleen sujuu
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta 2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: No on omakotiasumisessakin haittansa. No, joo. Pakolliset pihatyöt (kuten noi lumet) ja kyllähän se yksityisyys maksaakin. Tietty, kun asuu täällä reunalla, niin tontit ovat aika isoja ja naapurit kauempana, joten niistä ei ole ollut haittaa. Eka tyttöystävä asui Tampereella kerrostalossa ja siellä tuli rampattua se pari vuotta. En ees muista, minkä ikäinen se talo on (veikkaus 70-luvulta) , mutta siellä kuului joka puolelta kaikki äänet + tais olla keittiön ikkuna ainoa, johon ei nähnyt suoraan saapureista sisään. Se, että piti jörniä ääneti oli varmaan se mieleenpainuvin asia Tosin kämppä, jossa kummpioika sui teininä vois kyllä kelvata. 3-kerroksinen talo, jossa koko ylin kerros (jossa siis asuivat) oli yksi asunto. Ja sijainti Näsijären rannassa. Tuohon oli vielä laitettu tilauksesta joku extra äänieristys 2 ja 3-kerrosten väliin, joten siellä ei kyllä kuulunut ääniä. Muokattu: 12. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti: Mikä se oikea siirtokone on jossei kuorma-auto riitä? Joo, paha jos on kiire, mut onneksi sentään foorumille ehtii kirjoitella Pari isoa ( PITKÄ) rekkaa. Tosin makuuhuoneen iso antiikkikirjahylly pitää purkaa että sen saa asunnosta pois. Painaa jotain yli tuhat kiloa. Pahinta olisi nukkeitten pakkaaminen, kun nukeilla on kaikenmaailman tarvikkeita. Ajatuskin kauhistuttaa. Istun mieluummin lenskarissa 20 tuntia, paljon helpompi homma. Toinen asia on sitten se, että asunto on "melko huonokuntoinen" sen myymine olisi sitten hankalampi homma, vaatii täysremontin mutta mua ei pienet kolhut ja irronneet listat häiritse. Niin paljo. Pakko täällä on aina välillä käydä, jos pahaa oloa ei pura jonnekin niin huono asia. Tarvii alkaa olla hitaampi, niin Rouva huomaa että väliin ei ehdi. Muokattu: 12. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta Eli 180 kuutiometriä. Iso asunto sulla kyllä on ja paljon kamaa.
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ..ja perkulees sentään taas ...pitäisi ottaa "väliin" 90+ vuotias ja heti näkee että ei ole mikään lyhyt käynti, johonkin väliin. Kun niitä välejä ei ole. Mitä sun pomosi on ammatiltaan ? Kyllä 90-vuotias tietää, mikä on jono. Etuilu on pelkkää röyhkeyttä. Muokattu: 12. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta ^ lääkäriopinnot kesken jättänyt pisnesmies ja Rouva on sairaanhoitaja. Nimenomaan harmittaa että näitä iäkkäämpiä otetaan "väliin" kun koskaan ei tiedä onko se sujuva käynti vai meneekö enempi aikaa... ^^ Tomppa, pieni asunto 63neliöö, mutta tavaraa on ihan tajuttoman paljon. Juurikin nukkeitten pakkailu ( noin 1000 nukkea) olisi ihan painajaismaista. Ja sitten näitä lasisia ikeavitriinejä on 7. Eikä makuuhuoneen antiikkihylly ole ainoa iso esine, on täällä muitakin senkkejä ja kaappeja. Kyllä tämä on mun lopullinen asuntoni, paikka on kiva ja ranta lähellä. Tosin, toivon että kuolen ennenkun tämä(kin) alue rakennetaan täyteen ja ratikka tulee.
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta 5 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: ^^ Aikas iäkäs autoilija, mutta mikäs se siinä jos hommat edelleen sujuu No eipä se ihan selkee asia ollut mutta jääköön päätös kertomatta. Joo ja sitten ..."lumisadealue lähestyy"...ei perhana sentään, olisi "pakko" nyt päästä vähän ajeleen. Muokattu: 12. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta 12 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ^^ Tomppa, pieni asunto 63neliöö, mutta tavaraa on ihan tajuttoman paljon. Juurikin nukkeitten pakkailu ( noin 1000 nukkea) olisi ihan painajaismaista. Ja sitten näitä lasisia ikeavitriinejä on 7. Eikä makuuhuoneen antiikkihylly ole ainoa iso esine, on täällä muitakin senkkejä ja kaappeja. Kyllä tämä on mun lopullinen asuntoni, paikka on kiva ja ranta lähellä. Tosin, toivon että kuolen ennenkun tämä(kin) alue rakennetaan täyteen ja ratikka tulee. Joo, mä tykkään laskee kaikkea ja tiedän että toi 2 isoa rekkaa oli arvio, mutta vaatis vähintään 75 neliön asunnon jos tunkis ihan täyteen ton 180 kuutiota tavaraa 2,5m huonekorkeudella. Tuolla siis ei olisi ihmiselle tilaa saati sitten tilaa kävellä tms. Ihmiset lioittelee kaikkea mutta matikka ojentaa
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta ^ nämä senkit ja kirjahyllyt on oikeesti isoja. Nukkeja on PALJON. Kaikki kaapit on täynnä tavaraa. Ja jos nuket pakkaa, tilantarve moninkertaistuu kun nukeilla on tarvikkeita yms. Teretulemas katsomaan jos joskus käyt Tampereen tienoilla, huomaat kyllä heti että kääk! Kun se on joskus todellakin että mistäs tästä mahtuu meneen....jos on ottanu nukketavaroita esille olkkarin lattialle. No tuossa näkymä makkarista 2012. Tuo on juuri se todella iso ja painava senkki, ja nukkeja on tullut siis lisää! ikeavitriinin päällä on nyt isompi pömpeli täynnä nukkeja, lattialla olevat pömpelit siirtyneet olohuoneeseen. jaha, ison senkin päällä olevat nuket olen myyny pois, ja siellä on nyt akryylimuovipömpeleitä ja ihan täynnä nukkeja. ps. että tuossa on siis alle puolet nukeista... Muokattu: 12. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 20242 vuotta Me muutettiin aikanaan 80 neliön kämppä ja häkkikellari oli täynnä (siis kattoon asti) tavaraa, hyvin meni sellaseen pieneen kuorma-muuttoautoon. Vähän joutu laittaa tavaroita päällekäin. Tää oli Espoo-Lahti muutto, joten piti saada kerrallaan. Muutenhan sitä on esim. lasten muutoissa ja myöhemmin Lahden sisäsissä vuokrattu vaan paku ja sillä rohattu useampi reissu.
Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20242 vuotta 12.1.2024 klo 10.36, tempokisu kirjoitti: ^^ kyllä se se mummeli vaan on. Joo on. En voinu olla....palautin hänen kirjoittamansa "t. hallitus" lappusen postiluukkuun, ja se näköjään vastaanotettu. Nyt mummeli tietää ( ehkä), että mä tiedän. Seuraavan kerran kun tavataan pihalla, voinko olla sanomatta mutta aika kylmä katse vaihdetaan... Muokattu: 13. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20242 vuotta 80-luvun puolivälissä asuin isommassa taloyhtiössä (120 huoneistoa). Kun vaihdettiin hall.puheenjohtajaa, selvisi, että edellinen oli laittanut yhteen talon kellaritason tiloista oman lukon ja käyttänyt sitä omiin tarkoituksiinsa ilman, että asiasta olisi sovittu tai vuokraa maksettu. Heppu oli kapiainen.
Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20242 vuotta Taloyhtiöiden hallitukset on oivallisia paikkoija ihmisille, joilla ihan ei kuitenkaan riitä kyvyt paikallispolitiikkaan tai oikeisiin johtotehtäviin. Se on sellainen esikoulupolitiikan työnjohtajan paikka. Mä jo hetken funtsin että olisko tässä mun lippu eläkkeelle, kun rupeis piirtää "lappumummo"-sarjista.... englanniksi tagmum (lausutaan lähes "batman") ja senkin rakas vihollinen olis kissanainen... Muokattu: 13. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20242 vuotta Paikallispolitiikkaan valitaan valokuvan perusteella, ei osaamisen. Vaalit on suosituimmuuskisa. Aniharva äänestäjä tuntee ehdokkaansa henkilökohtaisesti. Pienemmässä kunnassa pääsee valtuustoon 20:llä äänellä. Itse olen ollut pienemmässä (20+huon.) taloyhtiössä isännöitsijä, isommassa (aiemmin mainittu 120) hall.jäsen. Aika iso ero jo kahden taloyhtiön välillä. Jos hallituksessa on tekniikka- ja rakennusalan ihmisiä, hommat sujuvat. Itse ehdotin tuossa isommassa, että kerätään 1 ylimääräinen yhtiövastike ilman vesimaksua, niin isännöitsijän ei tarvitse olla nesteessä. Tämä hyväksyttiin ja seuraavassa vuosikokouksessa koko hallitus sai potkut. Nykyään joko yhtiöjärjestyksissä on sääntö tai yhtiökokouksen antaman valtuutuksen nojalla hallitus voi päättää enintään 2 kk ylimääräisen yv:n keräämisestä. 😁 Muokattu: 13. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään