Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Varustelekahan myy "viranomais- ja sotilaskäyttöön" jotain kamaa, ihan Suomen camolla... voikohan noita käyttää? Kesällä oli lentoasemalla "operaattoreita", joita epäilen vaan militarikuteiden ystäviksi, mutta saatoivat olla jotain sotilaitakin. ei ostasko joku omat releet? Myös vapaaehtoista kertausta harjoittelee monet mut onko se sama kun toi maakuntajoukot? Mä tunnen yhen tollasen ja sillä on kuteet himassa. Mäkin ostelin maastokamaa yhteenaikaan sen verran että olisin saanut jenkkiarmeijan puvun kasaan... pidin noita kuitenkin tyyliin "takki farkkujen kanssa", "housut ja huppari".. Muokattu: 27. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Joskus 90-luvulla oli yhdellä kaverilla oma puku ja kivääri. Meidän komentajana oli silloin vasta eläköitynyt everstiluutnantti ja sillekin kelpasi jaettu puku vaikka varmasti kotona olisi ollut omiakin. Ei ne muutamassa viikossa olisi kerennyt käydä ahtaiksi.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta No voi perse sentään. Olis pitänyt pitänyt pyhänä päästä julkisilla lentokentälle joskus viiden hujakoilla. Paitsi ettei täältä periferiasta pääse. Turusta olisi päässyt junalla 5,80 €/hlö, mutku täältä ei pääse sinne. Tietty, että lauantaina Turkuun ja hotelliyö, mutta ei. Ne Turun syntiset yöt veisivät ja reissu jäisi tekemättä. Toki elämys sekin Mentävä sitten omalla kaaralla, kuukauden paikotus vain joku 180 € + bensat. *Oikein iso perse tähän*
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Ostin taannoin Rajalan verkkokaupasta käytetyn Canon EOS 700D rungon, kun tässä on tarkennuspisteet - ei ruudut. No nyt sitten laittelin obiskaa että testataan - salama ei pääse nousemaan, katkaise virta ja yritä uudelleen. Sitä, ja akun uudelleen laittamista, yritetty sata kertaa. Tämä olisi juuri nukkekuvia varten, ja tarviin siihen salaman. #¤##
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta 2 tuntia sitten, mgcc kirjoitti: Ei tainnut olla maakuntajoukkoja vielä 90-luvun puolessa välissä. Enpä omannut kristallipalloa että olisi voinut tietää, että olit kertausharjoituksissa 90-luvun puolessa välissä, kun aikamääre oli että olin joskus kertausharjoituksissa.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta 55 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: No voi perse sentään. Olis pitänyt pitänyt pyhänä päästä julkisilla lentokentälle joskus viiden hujakoilla. Paitsi ettei täältä periferiasta pääse. Turusta olisi päässyt junalla 5,80 €/hlö, mutku täältä ei pääse sinne. Tietty, että lauantaina Turkuun ja hotelliyö, mutta ei. Ne Turun syntiset yöt veisivät ja reissu jäisi tekemättä. Toki elämys sekin Mentävä sitten omalla kaaralla, kuukauden paikotus vain joku 180 € + bensat. *Oikein iso perse tähän* Taksi ?
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Virkamatkat yleensä taksilla Helsinkiin, joskus harvemmin Turun kentältä (oma suosikki), vähän riippuen jatkolennoista. Siviilissä hintalappu ei nappaa Muokattu: 27. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Lentokentällä voi nukkua, turvatarkastuksen jälkeenhän on oikein sellasia makuumestoja. Aina siellä joku goisaa kun sinne menee. Eli: myöhäisin siirtymä Hki-Vantaalle mitä löytyy, sitten loppuyö/kokoyö assalla hengaten. Lentokenttähotelli maksais 133e...tosin en ole ihan varma onko toi per nokka, luultavasti ei. Glo nimeltään, aika exoottinen, ei esim. ikkunoita, mut kyllä tuolla nukkuu. Viime kesänä oltiin.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20232 vuotta Toi lentoparkin välttäminen on ikuisuusongelma. Melkein kuin rakennustyömaan logistiikka. Pitäisi olla järkevällä etäisyydellä kentästä asuva yhteyshenkilö. Kas kun tälle alalle ei ole ilmaantunut kilpailua ? Omasta matkusteluboomista palasi mieleen yksi merkittävä kuluerä. Kissanhoito. 45 oiroa päivä, usein 11 pv. Muokattu: 28. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20232 vuotta Poikien kanssa Saksaan jalkapallonkatselureissuille on usein lähdetty perjantaina pian 7 jälkeen lähtevällä lennolla. Nuukana olen mennyt kentälle vielä julkisilla kun nuo junat kuitenkin kulkee vaikka siinä kestääkin sitten reilu tunti (taksilla 25 min mutta yli 60 euroa). Eli kotoa joutuu lähtemään reilusti ennen viittä. Onhan se rankkaa kun ohjelmassa on oluenjuontia heti kentän Oak Barrellista alkaen ja jatkuen yöhön. Ja reissu jatkuu maanantaihin saakka. Kun oma viinapää on vielä selvästi muuta porukkaamme heikompi, on siinä taiteilua kyetä messissä ottaen limpparia tai vettä välillä muiden tilatessa lisää ja lisää olutta. Viime vuosina olenkin skipannut useita yhteisreissuja kun ei vaan jaksa.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20232 vuotta mut kutsuttiin dubliniin häihin... mietin miten ton olis hoitanut. tuli mieleen ratkaisu että menee vain päiväksi ilman matkatavaroita, häissä dokaa niin pitkään kun jaksaa ja taksi kentälle, lento suomeen kuudelta aamulla. En sitten lähtenyt koko reissulle.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20232 vuotta TAAS otetaan asiakkaita "tulee odottelemaan jos jossain välissä pääsisi..." ja sitten kun taas asiakas ei tule ajallaan, sitten kun tulee niin siihen kohtaan tulee ruuhkaa, koska myöhästyneet pitää myös ottaa. Ja nyt kun olisi laajennettu, siinä menee pitemmän aikaa. Ja joskus kun kaikki ei olekaan kunnossa, siinä voi mennä pidemmän aikaa, niin välttämättä siihen "väliin" ei mahdu. edit. kuten kävikin, sitten pieneen väliin monta asiakasta.... Muokattu: 28. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20232 vuotta On 9/27/2023 at 5:18 PM, Jopotuinen said: No voi perse sentään. Olis pitänyt pitänyt pyhänä päästä julkisilla lentokentälle joskus viiden hujakoilla. Paitsi ettei täältä periferiasta pääse. Turusta olisi päässyt junalla 5,80 €/hlö, mutku täältä ei pääse sinne. Tietty, että lauantaina Turkuun ja hotelliyö, mutta ei. Ne Turun syntiset yöt veisivät ja reissu jäisi tekemättä. Toki elämys sekin Mentävä sitten omalla kaaralla, kuukauden paikotus vain joku 180 € + bensat. *Oikein iso perse tähän* Mä oisin voinut ottaa sen hoitoon jos mahtuu fillari kyytiin
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään