Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Varustelekahan myy "viranomais- ja sotilaskäyttöön" jotain kamaa, ihan Suomen camolla... voikohan noita käyttää? Kesällä oli lentoasemalla "operaattoreita", joita epäilen vaan militarikuteiden ystäviksi, mutta saatoivat olla jotain sotilaitakin. ei ostasko joku omat releet?

Myös vapaaehtoista kertausta harjoittelee monet mut onko se sama kun toi maakuntajoukot? Mä tunnen yhen tollasen ja sillä on kuteet himassa. 

Mäkin ostelin maastokamaa yhteenaikaan sen verran että olisin saanut jenkkiarmeijan puvun kasaan... pidin noita kuitenkin tyyliin "takki farkkujen kanssa", "housut ja huppari".. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Joskus 90-luvulla oli yhdellä kaverilla oma puku ja kivääri. Meidän komentajana oli silloin vasta eläköitynyt everstiluutnantti ja sillekin kelpasi jaettu puku vaikka varmasti kotona olisi ollut omiakin. Ei ne muutamassa viikossa olisi kerennyt käydä ahtaiksi.

Kirjoitettu

No voi perse sentään.
Olis pitänyt pitänyt pyhänä päästä julkisilla lentokentälle joskus viiden hujakoilla. Paitsi ettei täältä periferiasta pääse. Turusta olisi päässyt junalla 5,80 €/hlö, mutku täältä ei pääse sinne.
Tietty, että lauantaina Turkuun ja hotelliyö, mutta ei.
Ne  Turun syntiset yöt veisivät ja reissu jäisi tekemättä.
Toki elämys sekin :D 

Mentävä sitten omalla kaaralla, kuukauden paikotus vain joku 180 € +  bensat.

*Oikein iso perse tähän*

 

Kirjoitettu

Ostin taannoin Rajalan verkkokaupasta käytetyn Canon EOS 700D rungon, kun tässä on tarkennuspisteet - ei ruudut.
No nyt sitten laittelin obiskaa että testataan - salama ei pääse nousemaan, katkaise virta ja yritä uudelleen. 
Sitä, ja akun uudelleen laittamista, yritetty sata kertaa. Tämä olisi juuri nukkekuvia varten, ja tarviin siihen salaman. 
#¤##

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, mgcc kirjoitti:

Ei tainnut olla maakuntajoukkoja vielä 90-luvun puolessa välissä.

Enpä omannut kristallipalloa että olisi voinut tietää, että olit kertausharjoituksissa 90-luvun puolessa välissä, kun aikamääre oli että olin joskus kertausharjoituksissa.

Kirjoitettu
55 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

No voi perse sentään.
Olis pitänyt pitänyt pyhänä päästä julkisilla lentokentälle joskus viiden hujakoilla. Paitsi ettei täältä periferiasta pääse. Turusta olisi päässyt junalla 5,80 €/hlö, mutku täältä ei pääse sinne.
Tietty, että lauantaina Turkuun ja hotelliyö, mutta ei.
Ne  Turun syntiset yöt veisivät ja reissu jäisi tekemättä.
Toki elämys sekin :D 

Mentävä sitten omalla kaaralla, kuukauden paikotus vain joku 180 € +  bensat.

*Oikein iso perse tähän*

 

Taksi ?

Kirjoitettu

Virkamatkat yleensä taksilla Helsinkiin, joskus harvemmin Turun kentältä (oma suosikki), vähän riippuen jatkolennoista.

Siviilissä hintalappu ei nappaa :(

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Lentokentällä voi nukkua, turvatarkastuksen jälkeenhän on oikein sellasia makuumestoja. Aina siellä joku goisaa kun sinne menee. 

Eli: myöhäisin siirtymä Hki-Vantaalle mitä löytyy, sitten loppuyö/kokoyö assalla hengaten. 

Lentokenttähotelli maksais 133e...tosin en ole ihan varma onko toi per nokka, luultavasti ei. Glo nimeltään, aika exoottinen, ei esim. ikkunoita, mut kyllä tuolla nukkuu. Viime kesänä oltiin. 

Kirjoitettu

Toi lentoparkin välttäminen on ikuisuusongelma. Melkein kuin rakennustyömaan logistiikka. Pitäisi olla järkevällä etäisyydellä kentästä asuva yhteyshenkilö. Kas kun tälle alalle ei ole ilmaantunut kilpailua ?

Omasta matkusteluboomista palasi mieleen yksi merkittävä kuluerä. Kissanhoito. 45 oiroa päivä, usein 11 pv.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Poikien kanssa Saksaan jalkapallonkatselureissuille on usein lähdetty perjantaina pian 7 jälkeen lähtevällä lennolla. Nuukana olen mennyt kentälle vielä julkisilla kun nuo junat kuitenkin kulkee vaikka siinä kestääkin sitten reilu tunti (taksilla 25 min mutta yli 60 euroa). Eli kotoa joutuu lähtemään reilusti ennen viittä. Onhan se rankkaa kun ohjelmassa on oluenjuontia heti kentän Oak Barrellista alkaen ja jatkuen yöhön. Ja reissu jatkuu maanantaihin saakka. Kun oma viinapää on vielä selvästi muuta porukkaamme heikompi, on siinä taiteilua kyetä messissä ottaen limpparia tai vettä välillä muiden tilatessa lisää ja lisää olutta. Viime vuosina olenkin skipannut useita yhteisreissuja kun ei vaan jaksa. 

Kirjoitettu

mut kutsuttiin dubliniin häihin... mietin miten ton olis hoitanut. tuli mieleen ratkaisu että menee vain päiväksi ilman matkatavaroita, häissä dokaa niin pitkään kun jaksaa ja taksi kentälle, lento suomeen kuudelta aamulla. En sitten lähtenyt koko reissulle. 

Kirjoitettu

TAAS otetaan asiakkaita "tulee odottelemaan jos jossain välissä pääsisi..." ja sitten kun taas asiakas ei tule ajallaan, sitten kun tulee niin siihen kohtaan tulee ruuhkaa, koska myöhästyneet pitää myös ottaa. Ja nyt kun olisi laajennettu, siinä menee pitemmän aikaa.
Ja joskus kun kaikki ei olekaan kunnossa, siinä voi mennä pidemmän aikaa, niin välttämättä siihen "väliin" ei mahdu.

 

edit. kuten kävikin, sitten pieneen väliin monta asiakasta....

 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
On 9/27/2023 at 5:18 PM, Jopotuinen said:

No voi perse sentään.
Olis pitänyt pitänyt pyhänä päästä julkisilla lentokentälle joskus viiden hujakoilla. Paitsi ettei täältä periferiasta pääse. Turusta olisi päässyt junalla 5,80 €/hlö, mutku täältä ei pääse sinne.
Tietty, että lauantaina Turkuun ja hotelliyö, mutta ei.
Ne  Turun syntiset yöt veisivät ja reissu jäisi tekemättä.
Toki elämys sekin :D 

Mentävä sitten omalla kaaralla, kuukauden paikotus vain joku 180 € +  bensat.

*Oikein iso perse tähän*

 

 

Mä oisin voinut ottaa sen hoitoon jos mahtuu fillari kyytiin :) 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.