Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 20241 vuosi Tammikuussa Muokattu: 10. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 20241 vuosi Mulla on ollut nyt hiljainen viikko salin ja kaiken muunkin liikunnan suhteen. Täys nyt loppuviikosta terästäytyä. Eilen oli tekosyynä hieronta jossa kävin alkuillasta. Sen jälkeen ei viitsi mennä. Melkein samalla tekosyyllä vois olla menemättä tänäänkin. Alkuviikosta oli muita iltamenoja ja saamattomuutta. Pyöräillytkään en ole. Mietin pitäiskö vaihtaa salikortti nyt siihen versioon johon kuuluu ohjatut liikunnat. Menis spinningiin esim huomenna.
Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 20241 vuosi mä olen treenannut koko vartalon joka päivä ja useimmiten 2-3 kertaa. Tällänen "anti-lihasryhmä kerran viikossa" split, eli lihasryhmä 21 kertaa viikossa. Totuuden nimessä vetelen sarjoja lähes puolikkaina, eli teen 5 painoilla joilla menis 10. Täytyy olla varovainen varsinkin selän kanssa, siinä on koko ajan pientä varoitusmerkkiä. Kun on pienet painot ja vähän toistoja täytyy tehdä usein. Tavoitteena siis voima, ei massa.
Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 20241 vuosi Mä aloin tänään työkaverin kanssa miettimään tätä mun erikoista ongelmaa, että takareidet jotenkin revähtää tai kramppaa kun teen kyykkyä levytangolla. Etukyykky- tai takakyykky, ei väliä. Varsinkin siis jos kyykkäämisestä on ollut vähänkin taukoa ja sitten taas jatkaa. Eka sarja siis menee ok mutta heti sen jälkeen toisen sarjan ekaa alasmenoa kun lähtee tekemään, niin huomaa kivun takareisissä. Ei siis pakarassa. Kun eikö sitä nyt kyykyn pitäisi ottaa pakaroihin ja etureisiin eli suoristajiin. Eikä jalan koukistajiin joita ovat takareidet. Tosi tiukka mun takaketju on aina ollut eli mietin tuleeko siellä kyykyn ala-asennossa painot kyydissä joku ongelma. Ja samalla keskustellessani tajusin, että mä en muuten ole niitä takareisiä varsinaisesti viime vuosina treenannut käytännössä ollenkaan. Mun ohjelmasta (jota ei ole) on puuttunut esim istualtaan jalkakoneessa tehtävä reiden koukistus kokonaan. Muokattu: 20. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 20241 vuosi 13.12.2024 klo 07.52, tommi2 kirjoitti: Tää on mielenkiintoinen aihe. Mun salin liittymissäännöissä kerrottiin, että salilla kuvaaminen on kiellettyä. Mutta sitten siellä on kaksi nuorta bikinifittnestä harrastavaa vakioasiakasmimmiä, jotka kuvaa itseään salilla ja julkaisee niistä klippejä välillä salimme insta-tilillä. Hyvää mainosta salille vissiin ja siihen ei siis ole puututtu (epäilen, että treenaavat tästä hyvästä alennetulla tai ilmaisella hinnalla). Ja oonhan mä itsekin kuvannut (kun kukaan ei varmasti huomaa ja olen kyseisessä salin huoneessa yksin) pari kertaa kaveria varten leuanvetohaasteemme takia yksittäisen leuanvedon.
Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 20241 vuosi Yksi takareisien liikehän on maastaveto suorin jaloin, eli tulee mieleen että voiko sun asento olla jotenkin vinksallaan tätä liikettä kohti? Esimerkiksi olet liikaa etukenossa? Jos jalkaprässissä ei ole mitään ongelmaa, niin toi vois olla selitys
Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 20241 vuosi https://www.palokanfysioterapia.fi/tuntuvatko-takareitesi-jatkuvasti-kireilta/ Löytyisikö tästä vastauksia? RDL:ää vaan, jos takaketjua haluaa treenata. Voi tosiaan olla ihan vaan takareisien heikkoutta. Itsellä helpotti takareisien kiristäminen, kun RDL:ää tein muutaman kuukauden kerran viikossa. Muokattu: 20. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 20241 vuosi Yhden jalan maastavetoa kahvakuulalla mä teen kyllä säännöllisesti. Sen saa osumaan hyvin pakaraan. Just sitä tein eilenkin etukyykyn lisäksi ja tosi kireet/kipeet on kyllä tänään taas takareidet. Pakarat enemmän hyvällä tavalla tuntuisen kipeät.
Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 20241 vuosi Tekis kyllä mieli opetella painonnostojuttuja oikeasti. Pitäis varmaan mennä johonkin kurssille.
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20241 vuosi Samaa miettinyt. Tempausta esim en viitsi yrittää alkaa itsekseen opettelemaan.
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20241 vuosi Joo, se olis kyllä varmaan tarpeen. Mä ite sain yhden valmentajan tsekkaamaan maven liikeradan, mut silti sain luultavasti just siinä selän paskaksi. Alalla on kaikennäköstä toimijaa, eli joku painonnostoliiton (? onko tämmöstä) tms. kurssi vois olla jees, olen kiinnittänyt esim. crossfit piireissä huomiota että sillä opetetaan painonnostoa. Voi olla toki hyväkin opetus, mut se että tehdään aikaa vastaan ja valmiiksi väsyneenä saattaa muuttaa juttua. Painonnostohommissa taas on tavoitteena saadan mahdollisimman kovat raudat noissa liikkeissä ylös, ei välttämättä tehdä nostajaa vahvaksi. Tottaikai voima kasvaa, mutta noi maksiminostotekniikat ei välttämättä ole keholle parhaita. Mä teen nykyään noita tempauksia ja rinnallevetoja ensinnäkin kahvakuulilla (helpompaa) ja tosi pienillä painoilla sillain että paino ei ole maassa lähtövaiheessa. Jotenkin miellä että tää on turvallisempaa ja kun en ole kisoihin menossa... esim. tohon dead hang snatchiin riittää 10kg ja 8kg kuulat (joo, ei ole kahta samankokoista ). Vois kuvitella että pelkällä tangolla kokeilis jos tankohommat on se juttu. Niin joo ja noi yhden jalan mavet ja dead hang nostot on siinäkin mielessä turvallisempia että pienten painojen lasku on helpompaa. Noihan pitäs heittää alas käsittääkseni (isoilla raudoilla laskuvaihe on vaarallinen), mut ite en ole ollut pitkään aikaan salilla jossa olis painonnostolava, mihin voi heitellä painoja. 90-luvulla kävin ja kyllä sitä jengi aina katto jos joku oikeesti noin teki. Piti kohtuu ääntä Muokattu: 22. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20241 vuosi Painnonnosto kehittää nopeutta ja koordinaatiota voiman ohella. Se noissa kiinnostaa. Ei mitään maksimirautojen nostoa olisi edes tavoitteena. Kuitenkin sen verran haastavia liikkeitä, että olisi syytä opetella oikein, vaikka ei omia maksimeita olisikaan kiskomassa. Tuli eilen iltapäivästä käytyä puntilla. Aika erilaista porukkaa salilla kuin mitä arkiaamuisin milloin tulee yleisemmin käytyä. Hauska huomata, että nuoret miehet ei ole 20 vuodessa muuttuneet mihinkään. Isot yläkropat, mutta jalat on täysin treenaamattoman näköiset.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20241 vuosi Ja kaikilla napit korvissa. Oletteko koskaan nähneet salilla alle 30-vuotiasta yksin treenaavaa miestä tai naista jolla ei olis luureja? Mä olen nyt pari kertaa koittanut niitä itse. Jouduin ottaa pois, kun piti keskittyä rinnallevedossa isompiin painoihin Painojen tiputtamisesta piti kommentoida myös, että omankin salin omistaja-yrittäjä kyllä sano, että anna tippua vaan jos esim rinnallevedossa menee nosto pieleen. Se on tosiaan selälle vaarallista yrittää napata niitä kiinni/väkisin jarruttaa. Mutta en tahallani kehtaa niitä rinnalta tiputella saati jos suorille käsille tempais. Tuolla salilla siis ainakaan.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20241 vuosi Tuolla salilla missä käyn painoja saa vapaasti tiputella nostolavoilla. Siellä treenaa ihan tavoitteellisia painonnostajia niin pauke on välillä kova, mutta mitä sitten, se on punttisali. Toi nappi/kuulokehomma on kyllä hauska, vaikka noi ois selkeesti porukalla treenaamassa niin kaikilla on napit korvissa. Muokattu: 23. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: IncBuff
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään