Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Punttiketju

Featured Replies

Kirjoitettu

^Ei nouse joo... mulla on paino niin ylävartalopainotteinen (lyhyet jalat, mahaa, painopiste aina ollut "puuhelmibodarin" ohjelmissa) että liekö edes mahdollista... siis vaikka vatsalihakset olisi missä kunnossa. Siitä varmaan se kaljahaaste-nimi, ei voi olla kaljamahaa.

• Viestejä 570
  • Katselut 42.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Joo, olis kait virallisesti crossfit kengät mut toiminee omissa saleilussakin.

• Eilen vedin puoleen vuoteen ekan olkapääpainotteisen punttireenin. Täytyy yrittää nyt ottaa tuokin ohjelmaan pelkän habareenin lisäksi. Ja offtopiccia, äsken 3h pyörällä. Vddu ku inhoon talvea, e

• Nyt päässyt vihdoinkin vauhtiin. Tänään käyty kolme kertaa. 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Heh, totta. Osuva nimitys. Sinänsä siitä se ei meillä tullut vaan kalja on vain se haasteen panos. Tosin edellinen oli se lisäpainoleukahaaste ja kaljamaha haittaa sitäkin lisäpainon muodossa.

Kirjoitettu

Tuli vastaan tällänen kun "Kettlebell mile". Eli otetaan kahvakuula (kaipa muukin paino käy) yhteen käteen, about 30% kehonpainosta tais olla suositus ja vetäistään maili mahdollisimman nopeasti. Kävi jotenkin kiehtomaan, sillä ei motivoi oikein juosta, raaka voimakin on kortilla selkäpelkojen kanssa, mutta "työkyky" on aina ollut lähellä sydäntä. Tässä on kaikenlaiseen siirtelyyn kumuloituva harjoite. Lisäksi kun pitää yhtä kuulaa vaan, niin tulee "core-treeni" kanssa. 

Onko jengillä sopivaa punnusta ja paikkaa missä kehtaa sitä kantaa? Kävi mielessä että saisko tästä jonkun haasteen, olen ennekin rikkonut itteni kun kavereiden enkkoja olen yrittänyt rikkoa :D 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Kannoin pari vkoa sitten sixpäkin Lipton 1.75L jääteepulloja autosta sisällä asuntoon. Mitä tuossa olis, alle 100M. Oikeen käden tenniskyynärpää vittuillut taas siitä lähtien vaikka oli jo käytännössä oireeton ennen tuota. Eli mitä tahdon sanoa, jos jollakin on tenniskyynärpää, ei kannata tehdä tuota Kettlebell Mileäkään. Uskomaton vaiva, 10kk kohta takana eikä ota parantuakseen vaan vieläkään.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti:

"Kettlebell mile"

Onko jengillä sopivaa punnusta ja paikkaa missä kehtaa sitä kantaa? Kävi mielessä että saisko tästä jonkun haasteen, olen ennekin rikkonut itteni kun kavereiden enkkoja olen yrittänyt rikkoa :D 

Varmaan hyvä harjoitus, jos haluaa nivustyrän. Mulla neulottu kolme kertaa. Eka tuli tukkien vetelystä liukupulikoiden varassa tien varteen. Seuraavat erilaisista sikojen siirtelystä (joskus kuolleita emoja ikävässä paikassa - helpot vedetään tukkivinssillä, toisinaan elävinä siirrettävät vastahakoisia). Painot toisinaan aikamoisia.

Kirjoitettu

Sika painaa varmaan enemmän kun vaikka 24kg kuula? Mä olen kantanut 16-32kg kuulia aika paljon, yleensä "kaksin kappalein". Huomannut että esim. matkalaukkujen ja ostoskassien kantaminen "ei tunnu missään". Mile on kyllä pitkä. Mä kannoin aikanaan myymälästä 20kg kuulan himaan... pistin säännön että ei saa laskea maahan. olisko mulla ollut toi mile, niin aikamoinen treeni. Tossa milessähän saa huilata niin paljon kun haluaa ja vaihtaa kättä.  Pihalla saisi 25m suoran... ei olis ku 60 kertaa toi... pitäs olla joku laskuri. 

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Jaa-a, pitäs varmaan vähän ryhdistäytyä. Pimeät ja märät aamut ei houkuttele, olen edelleen treenannut minimaalisia aikoja, kuten 4 minuuttia, kerrallaan, mutta nyt esim. joka toinen päivä enkä useita kertoja päivässä niinkun ennen. No, ei toi pahaa tee välillä ottaa rennommin. 

Voisi kuitenkin 

- lisätä ainakin jokapäiväiseksi

- ehkä treenata vähän pidempään tai sitten kovempaa. 

Kirjoitettu

Ulkona treenaus on jännää: kävin äsken vetämässä aamutreenit, jäi kohtuu lyhyeksi koska:

- Ennen ensimmäistä sarjaa, naapurin pihavalot syttyivät äkillisesti (ilmeisesti joku liiketunnistin) ja siinä 10 metrin päässä mua katseli arvostelevasti 5 peuraa. Koira oli onneksi narussa, joten hetken siinä kateltuani rupesin treenaamaan ja peurat lähtivät hissukseen veke

- Välittömästi kun lopetin ekan sarjan, rupesi satamaan kunnnolla. Tuli tällänen yhen sarjan treeni nyt sitten. 

Kirjoitettu

Onhan noita jo täälläkin ollut vuosia.

Punttitreenit on kyllä viime aikoina maistuneet enemmän kuin fillarointi. Saa nähdä kuinka pitkään.

Kirjoitettu

Itellä tais tulla 45 vuotta treeniä täyteen just... voi olla et vaan 44, en muista ihan tarkkaan olinko vitosella vai kutosella kun alotin. Viimeks tänään eka treenit (2 kertaa kävin) ulkona ja jäähdyttelynä tappelua koiran kanssa. Mä poikkeuksellisesti annan sen purra talvitreenihanskoja, jotka on siis nahkaiset työkäsineet. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Nyt olis tuossa ostoskorissa liipasimella vuoden salikortti varsin halvalla, 249e/vuosi mikä lienee näille seuduille varsin saatanan halpa vuosihinta. Ostohousut on jo jalassa mutta tenniskyynärpää, mahdolliset ruuhkat mistä en yhtään tykkää, about kaikki muut ihmiset anyway, mahdolliset laitteet (hyvät, huonot, onko tarpeeksi jne) mietityttää, että viittiikö uhrata. Olis 3km päässä kotoa. Ostaako vai eikö osta. Varmaan 10v sitten kun viimeksi kävin aktiivisesti salilla niin se oli hyvä sali mutta 13km päässä kotoa ja se homma meni mahdottomaksi kun oli niin vitunmoiset ruuhkat siellä aina, ja tosiaan tuo pitkähkö matka. Homma tyssäs peurakolariin aamusalin jälkeen kotimatkalla kun autoon tuli lähes 20ke vahingot :D Ja niihin ruuhkiin toki myös....

Muokattu: , käyttäjä: VesaP
"juoksin" vaihdettu "kävin" termiin, minä EN juokse, koskaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.