Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 20241 vuosi Tänään tein jo 16kg kuulalla pystypunnerrusta, käytin tosin yhtä kuulaa ja käsi kerrallaan, säästää rangan päälle tulevaa painoa Alustava diili 28kg ja 32kg kuulien hävittämisestä, eli vaihdan ne pienempiin. Farmarikävelyssä noita tuli eniten käytettyä ja sitten enkkoja joskus kokeilin. F-kävely menee 2x20kg kuulilla tai isoimmaksi jäävällä 24lla myös. Mä joskus mietin että riittäskö mulle 16kg kaikkeen... vois melkein sanoa että riittäis.
Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 20241 vuosi Salilla käyty. Menin sinne jo seitsemäksi vietyäni lapsen ensin uimahallille. Pitkät alkulämpät sai vetää, jotta vähän edes heräsi.
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Nyt sitten tammikuun käden hajoamisen eka oikee hauispäivä. Toki pienillä painoilla mut kuitenkin. Jätin vain myötäotteella tapahtuvan ez-tanko hauiskäännön väliin kun siinä hajotin sen käden alunperinkin. Saa nähdä kuinka kipeeks tenniskyynärpää nyt menee, särkee nyt heti jonkinverran ainakin...
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi Mä olen vedellyt pikkupunnuksilla kans ja pitänyt korsetin tosi kireenä (siis lihakset, ei vielä oikeeta korsettia, vaikka 2 vyötä onkin). Tuntuu tosi hyvältä, paljon enempi kokovartalotreeni, vaikka tekis vaan habaa. Tykkään!
Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja ^Jos haukka on hauis eli pala niin pitäs! Itse tällä setillä: 1) Hauiskääntö EZ tangolla 2x10, 3x5,5neg,5pos 2) Vuorohauis käsipainolla 5x10 3) Hammerkääntö käsipainoilla 3x8 4) Hauiskääntö myötäotteella EZ tangolla (tällä liikkeellä tein itselleni sen tenniskyynärpään ja on nyt tämä pois ohjelmasta mitä alan tekemään nyt) 3 x 12 5) Kulmasoutu käsipainolla 5 x 10 6) Pullover käsipainolla 7 x 10 7) Kickback käsipainolla 2 x 12 8..) (ei voi laittaa kahdeksikkoa ja sulkua, foorumisofta vääntää sen hymiöksi) Etunojapunnerrus kapealla otteella Tuossa mun "haba" päivä. Tällä vuodella tehnyt 2x tammikuun alussa ja nyt toissapäivänä ekan kerran. Levossa pala kasvaa!
Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 20241 vuosi Mä itse asiassa aloittelin ohjelmalla (faijan antama) 12v jossa oli vaan haukka ja pena. ohjeena "aloita 3 toistoa, yritä joka kerta tehdä lisää, ku saat 6 niin lisää painoa". En muista oliko monta sarjaa, mut jossain ihme kylmävarastossa käytiin nostamassa kesät talvet (tästä varmaan tullut se et ulkona nostellaan edelleen). Sitten myöhemmin tilattiin vinyylipainot Wrangelta ja mukana tuli Weiderin menetelmä + 1kpl vanhaa Muscle & Fitness -lehteä. Olin myyty.
Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 20241 vuosi Hauis, tuo pyöräilijän tärkein lihas 😀 Terveiset salilta. Leukoja vetämässä. Eihän pyöräillä voi, koska sataa 😀
Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 20241 vuosi Tänään hauiksen sijaan kuitenkin kyykkyä. Mulla menee kyykystä (tänään etukyykky) jos kyykkään pohjaan saakka kyllä takareidet jotenkin aina "jumiin". Ainakin näin kun oli taas siitä liikkeestä vähän enemmän taukoa. Eli jumitus ei ole mitään hyvällä tavalla jumitusta (joka ilmenisi esim vasta seuraavana ja sitä seuraavana päivänä, vaan sellainen revähdyksen tms. tapainen. Eli vaikka teen hyvän lämmittelyn ja sitten kyykkään painoilla joilla saan tehtyä esim 12 toistoa, ei ekalla 12 toiston aikana tunnu missään. Mutta heti kun aloittaa toisen sarjan huomaa kuinka takareisissä on huomattava kipu heti ekassa kyykyssä. Ne siis jotenkin otti kyttyrää siitä ekasta sarjasta tavalaan huomaamatta. Ja tää on käynyt usein. Välillä se kipu tulee enemmän vain toiseen, tänään molempiin. Olin suunnitellut seuraavaksi tekeväni vielä askelkyykkyä (molemmat jalat korotettuna steppilaudan päälle) mutta jätin tekemättä tuntemusten takia. Yhden jalan maastaveto kuitenkin onnistui, koska se ottaa enemmän pakaraan ja selkään kuin kipeytyneeseen takareiteen.
Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 20241 vuosi Oikein tehtynä kyykyn ei pitäisi ottaa takareisiin. Kuulostaa tekniikkavirheeltä, jossa kyykky muistuttaa jossain kohtaa liikaa hyvää huomenta liikettä eli lantio nousee ennenaikaisesti ja selän linja kallistuu eteen.
Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 20241 vuosi Paljon mahdollista toki tuo. Saman efektin olen saanut tän etukyykyn (tanko kaulalla, kädet ristissä) lisäksi takakyykyssä (tanko niskan takana hartioilla)
Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 20241 vuosi https://www.target-training.fi/anatomia-101-kyykky-ei-treenaa-takareisia/ Toki voi olla muutakin. Kuten nuo lähentäjät. Etukyykyssä tuo eteenpäin kallistuminen pitäisi kyllä helposti huomata, että tanko meinaa pudota. Takakyykyssä "jullettaminen" tulee helpommin. Muokattu: 26. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 20241 vuosi Onko sulla pitkät jalat? Muistaakseni kyykyn sopivuus menee jalkojen pituuden funktiona. Ite en ole kyykännyt about ikinä, kun ei ole ollut telineitä. Jos salilta löytyy trap-bar niin ton kyykyn vois vaihtaa sillä tehtävään maveen? Eri liikehän se on, mut jos toi kyykky tuntuu pahalta. Poika teki kahvakuulilla etukyykkyä ja valitti aina, mä neuvoin että pidä ne tossa sivuilla vaan ja oli hän paljon tyytyväisempi. Huomattavasti pidemmät koivet tuolla kun mulla.
Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 20241 vuosi Trapbar mave on kyllä hyvä liike ja ite teen sitä nykyään perinteisen maastavedon sijaan. En aio kilpailla voiman ostossa niin trapbar mave on hyödyllisempi ja turvallisempi kuin perinteinen. En mä silti heti luovuttaisi tuon kyykyn suhteen. Koroketta kantapäiden alle voisi kans testailla auttaako, jos vaikka kyse on jostain nilkan tms. liikkuvuusjutusta. Muokattu: 26. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: IncBuff
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään