Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 20241 vuosi Terveiset salilta. Ei ihan paras voimapäivä eilisen syömisen ja juomisen jälkeen mutta ihan ok. Vähän leukoja, hauiskääntöä ja ranteita tarkoitus. Matkat pyörällä ja aamulla oli jo puolen tunnin koirakävely. Eiköhän sitä tän jälkeen saa taas ottaa kalan, rosollin ja perunoiden kanssa valkkaria heti iltapäivästä.
Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 20251 vuosi Olen nyt käynyt 3 viikkoa peräkkäin torstaisin spinningissä. Tänään taas vuorossa illalla. En mä superpaljon ole tykännyt mutta tiedän että tää tekee hyvää (pyöräily-)kunnolle. Kun ulkopyöräilyn kanssa ja hiihdon kanssa on ollut hiljaista ja kun pyöräilyä talvisin jos edes ajaa niin ajaa yksinomaan matalalla sykkeellä, saa tässä spinningissä käymällä kerran viikkoon vähän sykettä nostavaa liikuntaa. Salilla olen kyllä käynyt nyt muutoinkin säännöllisesti. Nelisen kertaa viikossa. Mutta edelleen ilman tarkkaa suunnitelmaa tai minkään kerran ylöskirjoittamista. Polar ne taltioi päivän ja keston osalta mutta liikkeet teen muistinvaraisesti mutta about kolmella jaollista touhua ehkä. Yhtenä päivänä rinnallevetoa ja esim jalat muutoinkin. Yhtenä päivänä leuanvedot ja jotain kaverina (esim ojentajat tai olkapäät) ja yhtenä sit vatsaa, kylkiä plus kaverina taas jotain mitä sattuu kuten rintaa tai selkää vähän. Pelkistäen siis niin että on aina säännöllisesti rinnallevetopäivä ja jotain ja sitten on leuanvetopäivä ja jotain plus kolmas päivä jotain mitä sattuu ennen kuin alkaa taas alusta rinnallevetoa 😀
Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 20251 vuosi Mulla on vähän laiska kausi, about 5x vko koko vartalo minimaalisesti, ainakin 2 eri settiä, esim. leuanveto ja punnerrus tai rinnalleveto ja pystypunnerrus. Näitä tulee 1-2 sarjaa. Sit loppupäivä tehdään elämää hankalasti: lattialta poimittaessa, mennään toista jalkaa painottaen alas, jos jotain täytyy kantaa, se kannetaan niin että esim. haba kuormittuu. Mun koira vetää ja kiskoo, mut en ole komentanut vaan pitänyt "päivän lihaksilla" sen kurissa ja varsinkin keskivartaloa jännittäen. Tää on ihan kiva minimalistinen talvitreeniohjelma
Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 20251 vuosi Talvi meni, minimalismi (=laiskuus) jäi. useampi lepopäivä viikossa, mitä VIT"#%&¤#%& ???? Täytyy ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa rautaa heiluttamaan. Riskit on että jos jäis vain imemään "urheilujuomaa", sille tielle jäisi.
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20251 vuosi No nyt tuli vastaan hassu ohjelma: siinä treenataan toinen puoli vartaloa yhtenä päivänä, toinen toisena. Eli yhdenkäden ja jalan liikkeitä, vasen day1. , ihan koko vartalo, seuraavana päivänä toisen puolen , oikean. sama ohjelma kumpanakin päivänä. Jatko oli jotenkin outo että tätä seurasi koko vartalo ja mitä lie, mut funtsin että ottaisi vaan ton vuorottelun. Teoriaa taustalla: - Toisen puolen treenaaminen auttaa kuulema toistakin... harvalla yhden käden lajin tyypillä (heittäjät yms) on toinen käsi tosi paljon pienempi tai heikompi. Tällain saisi siirtymävaikutuksen "joka päivä". - Kevyemmät painot, mutta epätasapaino, treenaa vatsaa ym. samalla - Ja toki tämä että ei samaa lihasta joka päivä. Huonona puolena on kun treenailen "päivän fiiliksen mukaan" niin saattaa toinen puoli saada paljonkin vähemmän treeniä. No, kaikkea täytyy kokeilla. S-kaupan mainosta mukaillen: miltäs se teidän treenikevät näyttää?
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 6 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: miltäs se teidän treenikevät näyttää? Salikortti vielä korkkaamatta. Ei jumaliste. Jos olis arvannut tämän, en olis ostanut ollenkaan! 😒
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20251 vuosi Sulle saattas sopia fillariharrastustyylin perusteella sellanen salillakäynti et olisit 2 päivää kerrallaan 😄 . Tera duty.
Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 20251 vuosi Tulin vaan sanomaan että toi "yksi puoli päivässä"-treeni oli ihan kauheeta. Ei sopinut mulle yhtään. Takaisin push-pull-loaded carry systeemiin eli työntävät, sit vetävät, sit farmarikävelyä + muita yleisliikkeitä ja alusta kierto. Jos tarvii niin lepopäivä väliin.
Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 20251 vuosi Mä olen käynyt kolmisen kertaa viikossa. Ilman tarkkaa suunnitelmallisuutta tai etukäteen mietittyä ohjelmaa. Lisäksi kerran viikossa spinning-tunnilla.
Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 20251 vuosi ^Kuulostaa hyvältä. Mä tekisin kans noin, mut en jaksa treenata "kunnolla" niin pitkään ku pitäis, siks joku jako ja 6x viikossa on paikallaan. Ehkä kesällä vois kokeilla 3x viikko. tai jotain.
Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 20251 vuosi Leuanveto ei ole edennyt. Päin vastoin. Tänään meni omalla painolla 3 minuutin palautuksilla 8, 7, 7. Joitain vuosia sitten enkka oli 13 leukaa. Lisäpainoleuoissa pudotus ei ole ehkä näin masentava. Luulen, että ykkönen menis n. 20 kilolla kun syksyllä sain 25 kg lisäpainoleuan.
Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 20251 vuosi Paljos sulla oli ikää? Vähän vajaa 50 vai lähempänä 40? Ihminen on vahvimmillaan vähän yli 40 vuotiaana, jostain luin, niin saattaa olla että se oli siinä (jos positiivisesti ajattelee 😄 ) . Luultavampaa on et tarvisit jonkun eri taktiikan, kierrättäisit helppoa , tavallista ja vaikeeta treeniä, paljon volyymiä yms... jos ajatus kiinnostaa niin netistäkin löytyy paljon ohjelmia.
Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 20251 vuosi 47 on nyt ikää. Alkaa varmaan vaikuttaa sekin. Miksei myös takana oleva puolentoista viikon vappuloma juomineen 😀
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Tämä lienee oikea ketju seuraavalle pohdinnalle... 400 lenkillä pahiten otti itteensä näin parin viikon itsetutkinnan jälkeen oikean käden ojentaja. Nyt olisi 1kk aikaa sitä ja hartianseutua ylipäänsä vahvistaa ennen 600:sta. Mutta mitenkähän sitä tekisi. Ajattelin että painot on liian tujua vaan käyttäisin kuminauhoja. Eli tekisin kickback liikettä niin maan perkeleesti kuminauhalla. Nauhan etu siinä että lähtee todella kevyesti mutta ääripäässä sit tulee kovin vastus. Ei tule painoilla tehdyn tapaista "riuhtasua" aina välillä. Vahvistuukohan 1kk aikana joku lihas yhtään mitään? Sit ajattelin tehdä maha- ja selkälihasliikkeitä. Selkää ihan mahallaan maaten jumppapatjalla ja nostelisin käsiä ja jalkoja ylöspäin. Vatsaa sitten makaamalla esim selällään ja nostamalla jalkoja maasta ylöspäin muutamankymmentä senttiä. Saiskohan noilla 1kk aikana corea ja ennenkaikkea käsiä paremmaksi että kestäisi 30 tunnin staattisen makaamisen tangolla? Mitään suoranaista punttireeniä en uskalla alkaa tekemään kun hajotan satavarmasti tuota tenniskyynärpäätäni lisää. Se on 1.5 vuotta ollut nyt kipeenä eikä tunnu paranevan ei sit millään. Tästä johtuen esim etunojapunnerusta en uskalla alkaa tekemään vaikka se olis mitä mainioin liike hartianseudulle. Ja joo, edelleen BF lahjaksi itselle ostamani salikortti korkkaamatta. Jee.
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 20251 vuosi Tänään tuli käytyä lounastauolla lyhyesti salilla. Hieman rinnallevetoa lämmittelyjen jälkeen. Toissapäivänä palasin leuanvedossa lisäpainoihin. 10 kg lisäpainoilla 4+4+3 parin minuutin palautusajoilla. Tein tässä useamman viikon leukoja ihan vain oman kehon painolla ja nyt palasin lisäpainojen pariin. Noin muutoin pistin salikortin tauolle (tai siis irtisanoin sen) heinäkuun olikohan 10. päivä alkaen. On kesälomakausi ja spinningissäkään ei tartte käydä kun voi ajaa mieluummin ulkona. Leukoja ym voi tehdä ulkokuntosaleilla. Palaan tuonne lähisalille mahdollisesti sitten lokakuussa tai marraskuussa. Elokuun puolivälissä sen sijaan taidan liittyä jälleen muutamaksi kuukaudeksi nykyisen duunipaikan tiloissa toimimaan saliin, kun siellä tuettu kk-hinta on vain 25 euroa sis. monipuolisen salin ja ryhmäliikunnat. Sitä iloa ei enää jatku kuitenkaan kuin maksimissaan joulukuun alkuun, sillä silloin duunipaikka muuttaa uusiin tiloihin. Siellä on kuulemma kyllä sali ja peräti ilmainen sellainen. Aika näyttää minkälainen tasoltaan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään