Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Renault 5 sähkiksen koeajo video, vähän speksejä niille keitä ei video kiinnosta:

- Akku koot: 40/52 kwh

- Toimintamatka: 311/411km

- Tehot kw/hv: 90kw/110hv ja 122kw/150hv

- Kulutus/100km: n.15kwh

-Akkutakuu 8v/160tkm

-Autontakuu 4v/100tkm

- Hinnat 27 400€ - 33 500€

Muoks. Videolla mainittiin muuten että ajoakun kennoja voisi vaihtaa yksitellen eli jos tulee kolhu tai muu vika niin ei tarvii ostaa koko akkua uutta, tää pitäis olla kaikissa sähköautoissa vakiona jos ei vielä ole.

Muokattu: , käyttäjä: Nickname
Lisätty löpinää

Kirjoitettu
1.5.2025 klo 08.42, Nickname kirjoitti:

, toisaalta mulla ei oo uutta autoa mikä olis pakko käyttää määräaikaishuollossa vaihdattamassa pyyhkiänsulkia ym ym turhaa että takuu säilyy..

Missä autossa menee takuu, jos pyyhkijöitä ei vaihdeta huollossa?

Kirjoitettu
1 tunti sitten, IncBuff kirjoitti:

Missä autossa menee takuu, jos pyyhkijöitä ei vaihdeta huollossa?

Huono esimerkki, pointti oli että turhat määräaikaishuollot ei ole riesana, eikös niissä monesti ole just tarkistuksia vaan ja samalla vaihdetaan ylihintaiset pyyhkimet ja lamppuja, suodattimia ym ym mitkä vaihtais itse kotona ilmasiks puolessa tunnissa.

Kirjoitettu

Olipa eilen erikoinen kokemus tienpäällä.
Ensin ajettiin jokunen kilometri punaisen liikennevalon perässä, kuvan kyltti oli auton lavalla. Ilmeisesti oltiin vaiheessa, jossa katsottiin viereisen kaistan vastalaskettu asfaltti riittävän jäähtyneeksi ja kaista voitiin ottaa käyttöön ja siten pysäytysaseman siirto.
Sitten pysähdyttiin ja odoteltiin piitkään, kymmenkunta minuuttia? Ilmeisesti keräsivät jonoa työmaan toisessa päässä, kun yhtään autoa ei kuitenkaan tuolta tullut vastaan ja liikenne oli hyvin verkkaista.
Sitten sieltä tuli turva-auto ja kymmenkunta autoa perässä ja tuossa kohden turva-auto veti sitten sivuun ja jonon mentyä siirtyi meidän puolelle kyltin taakse ja valo vaihtui vihreäksi.
Auton vetokoukussa oli iso näyttötaulu "SEURAA SAATTOAUTOA - ÄLÄ OHITA"
Sitten mentiin saattoauton perässä jokunen kilometri, kunnes tulitiin asfaltin laskupaikalle ja pysähdyttiin kokoamaan jono tiiviiksi ja sitten hitaasti ohitettiin piennarta myöten asfaltinlaskutyömaa, joka käytti 2/3 koko tien leveydestä.
Uutta pintaa syntyi sankan savun sisällä keskiviivasta pientareelle siten, ettei siihen syntynyt minkäänlaista pykälää vanhan asfaltin kanssa.
Asfaltin laskukoneen edellä oli paljon muita laitteitta, en oikein hahmottanut kunnolla, kun piti keskittyä savun sisällä pientareella ajeluun, tilaa kun ei ollut. Mutta jotenkin näin, että siellä on ollut asfalttikone, vanhan pinnan jyrsintä ja sekoitus uuteen massaan, asfaltti kuorma-autot(?), vanhan pinnan kuumotuslaitteet ja kaasusäiliöautot. Hirveän pitkä rimppa eri laitteita perätysten tienleveydeltä. 
Yhtään asfalttikuorma-autoa en tuossa kyllä havainnut ja kävikin mielessä, että oliko tuo nyt niin, että uusi pinta tehtiin jyrsimällä vanha pinta pois ja sotkemalla siihen vain uutta pikeä joukkoon ja vanha pinta takaisin tiehen?
Tämä selittäisi sen, miksi uusi ja vanha pinta olivat samassa tasossa.
Ennen tuota olivat kuitenkin käyneet erikseen jyrsimässä huonompia kohtia matalaksi, ehkäpä sillä sitten jokin vaikutus tuon varsinaisen jyrsinnän ja uuden pinnan loppulaadun kanssa, kun kerta niin tekivät. Ennakkoon jyrsityt kohdat olivat matalia, eivätkä juurikaan tuntuneet renkaissa niiden yli ajaessa. Ehkäpä sen varsinaisen pinnan teon yhteydessä sitten jyrsitään vain sen verta ohut kerros ja tehdään vain ohuempi uusi pinta vanhan päälle ja että siksi tarvittiin nämä pohjatyöt.
Aikas kylmä keli vain, toivottavasti saivat pohjan riittävän kuumaksi ja hyvän tartuntapinnan uudelle ohuelle kerroksella, ettei irtoile sitten ensitalvena. 

NViDdxXLs.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
5.5.2025 klo 12.18, Nickname kirjoitti:

Huono esimerkki, pointti oli että turhat määräaikaishuollot ei ole riesana, eikös niissä monesti ole just tarkistuksia vaan ja samalla vaihdetaan ylihintaiset pyyhkimet ja lamppuja, suodattimia ym ym mitkä vaihtais itse kotona ilmasiks puolessa tunnissa.

Itsellä on ollut vain kaksi uutta autoa niin en osaa sanoa. Polttimot ja pyyhkijät kysyttiin autoa vietäessä, että saako vaihtaa. Kielsin koska ne vaihtaa itse paljon halvemmalla. Tarkistukset ymmärrän, että auto on nykyään silleen teknisesti monimutkainen härveli, että pieni ongelma voi johtaa isoon remonttiin niin ymmärtäähän sen, että tietyt asiat halutaan tarkistaa ettei tarvitse tehdä takuuseen usean tonnin remppaa, jos pääsee satasilla. Toisaalta olen takuuttomankin auton omistajana tyytyväinen, jos tälläinen ongelma paljastuu...

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu

Tuossa päivällä, kun olin työmatkalla, American Car Shown tiimoilta liikenteessä oli "The Judge"-mallin Pontiac GTO ja pari muutakin teemaan liittyvää katiskaa. Niissä automaattilahnoissahan on yleensä se kolmevaihteinen mehulinko, mitenkähän muskelikauden malmikasa liikkuisi esim ZF:n nykyautomaatilla? Ei tietenkään matching numbers- raiskauksia.

Kirjoitettu

Tulin kotiin ja kerroin, että autosta katkesi vetoakseli mutta että ei sen uusiminen kallista ole ja mennee takuuseen. Vaimo totesi, että onneksi olet itse kunnossa. Sitten täsmensin, että tarkoitin pojan radio-ohjattavaa autoa.

Ja itse asiassa katdaaniakselista taitaa terminä tarkemmin olla kyse. Tätä pohdin kuitenkin enää jälkikäteen ihan itsekseni.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.