Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20251 vuosi Kyllä, se ON Saab 😵💫 https://www.facebook.com/share/v/1CjpjzscGr/
Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 20251 vuosi 18 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Kyllä, se ON Saab 😵💫 https://www.facebook.com/share/v/1CjpjzscGr/ Liittyiskö tuo väärinpäin hinaaminen automaatin hinaamiskiellon kiertämiseen ?
Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 20251 vuosi 10.5.2025 klo 20.13, Jopotuinen kirjoitti: Hei, autosta katkesi kardaani! Ei se, mitään. Heitä se kyytiin ja jatketaan matkaa. Kardaani haettu eilen Hobby Factorysta ja vaihdettu kotona onnistuneesti. Olikin yllättävän helppoa vaikka katkenneen vanhan kardaanin nysän irroittaminen otti ensin pienen hetken. Itse vaihto menee periaatteessa ilman työkaluja, kun se oli vain kardaanin sisällä olevan jousen avulla pingoitettu (edit. vai olisko pingotettu) paikoilleen. Muokattu: 16. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 20251 vuosi Eilen huvitti kun tönötin laturissa niin viereiseen ruutuun peruutti semmonen uusi Polestar. Peruutuspiippasi niin kovaa että häiritsi surffaamistani autossa istuessa. 😄 Toi PStarihan piippaa kovaan ääneen myös hitaasti eteenpäin ajaessa testien mukaan jne. Pösö pysyy hiljaa joka paikassa onneksi. Ei piippaa missään tilanteessa. No, aina kun lähtee ajamaan joutuu kolme kertaa painaa kosketusnäytöstä ylinopeuspiipparin pois päältä. Se nollautuu aina kun auton sammuttaa niin joutuu tekee tuon aina ennen ajoon lähtöä. Sama kuin vanhoilla autoilla Auto-Start/Stopin pois kytkeminen. Muokattu: 16. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 20251 vuosi ^ Tuota samaa naureskelin itsekseni joku kuukausi sitten kun kaupanpihassa lähti peruuttamaan uuden karhea Mersu, en muista oliko sähkö vai ei mutta siinä oli peruutussummeri ihan kuin kuorma-autoissa ja työkoneissa, mä kyllä lopetan autoilun siinä kohtaa kun ei enää saa henkilöautoa ilman peruutussummeria.
Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 20251 vuosi ^ Mulla oli autossa SAAB tuuttaava peruutusvalopolttimo reilut toista kymmentä vuotta. Sitten yhdellä kertaa katsastuksessa inssi huomautti asiasta, että saa olla. No pienimuotoinen keskustelu siitä käytiin ja lupasin poistaa. Ajattelin että asia jää siihen. Seuraavalla kerralla katsurina olikin nuori neitokainen, joka huomautti jälleen asiasta, oli kai historiatiedoista huomioinut aiemman huomautuksen ja perustelu taisi olla luokkaa, ettei sellaiselle ole erikseen hyväksyntää henkilöautoihin. En viitsinyt häntä haastaa, kun oli nuori neito ja ilmeisesti jossain työharjoittelussa. Kohteliaasti lupasin poistaa ja kuten teinkin. Lakipykälien mukaan olisin kuitenkin ollut oikeassa, tuohon aikaan itse olin hommien puolesta kyseisten säädösten kanssa paljonkin tekemisissä. Mutta koska kyseessä nuori tulokas, niin en hennonut tuhota hänen osaamisen ja onnistumisen tunnetta🙂 Muokattu: 16. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 20251 vuosi Yritin vaihtaa jazz iShiftiin vaihteistoöljyn. Huoltokirjan mukaan oon vaihtanut litkut itse syksyllä 2021. Yläpuolelta ei meinaa saada riittävästi tavaraa pois, että pääsis täyttöaukon proppuun kiinni. Pyöräkotelosta yksi sisälokariosio pois ja öljyn yläreunan merkkiluukku on tyrkyllä. Sekin vaikutti perin vieraalta. Oon varmaan vaihtanut öljyt sitikan siemensin tekemään lootaan ja ehkä merkinnyt työn jazzin huoltokirjaan ? Perin merkillistä - täysi blackout. Onneksi netistä löytyi 4000-sivuinen pdf-korjaamokäsikirja. Siinä ei oo hakemistossa yksittäisillä lehdillä sivunumerointia (vaikka yläreunassa juoksee numerointi) - pääsin vasta sivulle 500 eikä näy vaihteisto-osuutta...
Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 20251 vuosi Tuommoisesta uudesta sähköautomerkistä kuin Slate on ollut muutama uutinen tässä viime kuukausina, jenkkiläinen viritys enkä tiedä onko jo myynnissä asti mutta väläytelty 20k$ hintaa lava-auto mallille, eli aikas halpa vekotin olisi kyseessä, mitään speksejä ei nyt ole laittaa kun en jaksa alkaa penkomaan, tuli vaan mieleen kun iltalehdessä oli otsikko aiheesta, jos kiinnostaa niin Slate auto kun laittaa kuukkeliin niin löytyy löpinää.
Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 20251 vuosi Akkumodulien vaihdosta artikkeli. Prosenttilasku ei oo mennyt ihan putkeen. 😮
Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 20251 vuosi Jos 850 pitää paikkansa, niin onhan tuo jo melkoinen ralli. Kymmenessä vuodessa jo puolet porukasta, tai jotkut jopa useamman kerran: 9300 autoa selviytyy ilman osumia 5200 autoa kolahtaa kerran 1200 autoa pajalle kahesti 200 autoa ottaa osuman kolme kertaa Lisäksi on joitain yksittäisiä, kun neljä tai useampi. Onnekseni Ooppelin akku on pieni ja suojaisessa paikassa, edes jotain hyvää siinäkin :) Muokattu: 20. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 20251 vuosi Vuokraamo tarjosi kiesiksi Toyota Klugerin. Vääräkätiseen liikenteeseen tutustuminen aloitettu.
Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 20251 vuosi Ou nou! Tästähän olikin jo aiemminkin juttua, kuinka vaikeaa minulle on tuo oikea ja vasen, tahtoo aina mennä päinvastoin ja monesti pitää harkiten tarkistella, että menee oikein. Maanantaina viimeksi. Kun kävin Rouvaa hakemassa eläinhoitolasta ja olin siinä hiukan etuajassa parkissa ja Rouva soitti tulostaan, niin sanoin olevani ovesta vasemmalle parkista. Ja tajusin heti perään sanoneeni väärin ja eikä ku äkkiä autosta ulos ja juosten Rouvan perään! Minusta voisi tulla hyväkin britti. Nuoruudessa oli juttua, että joillakin kengän kärjessä pieni merkki muikkarina, pitäisköhän..? Fillarin kahvojen kanssa sama juttu, kun on toisin kuin mopoissa. Tulee aina molempia käyteltyä, niin ei ole oikein siihenkään päässyt kehittymään 100% varmuutta ja talvikelissä joutuu sitten ajatuksella varmistelemaan kumpi on kumpi.
Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 20251 vuosi Mulla on myös oikea-vasen aika-avaruuspoimuhäiriö. Inssiajossa kuorma-autolla inssi sanoi, ettei se hyvä ollut, mutta menköön. Käskin kääntymään x-risteyksessä vasemmalle, niin käännyit oikealle. Left-right voisivat olla helpompia.
Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 20251 vuosi Sanaristikossa jota täytän oli just ihan hauska kuvitus / vihjekuva. Siinä oli kaksi miestä pubissa juomassa olutta ja toinen kertoi, kuinka hienosti brittiläisessä pubikulttuurissa on huomioitu miesten autolla kotiin pääseminen. Sielläpäin kun ratti on kaikissa autoissa asennettu valmiiksi vaimon puolelle.
Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 20251 vuosi Vajaan kolmensadan kilometrin jälkeen alkaa jo vääräkätinen sujua kohtuullisesti. Hallintalaitteet, kuten viikset ja kojelaudan namiskat tietysti ovat myös päinvastaisesti. Taustapeili on vähän hankalasti vasemmalla puolella.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään