Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Sastamalassa olis wappuparaatissa tällaista kalustoa:
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi No prkle, sen siitä saa kun VesaP suunnittee reitin keskelle korpea niin siellä on ziljoonan ajoneuvon paraati just. 😒 Noh, emme sattune just samaan aikaan samoille teille... Sastamala tulee kohdalla noin 245km startista. Miten tämä liittyy autot ja autoilu ketjuun tämä minun viesti? No ei sit yhtään mitenkään, pahoittelut. Muokattu: 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Paikallisaviisissa oli artikkeli vuoden-67 Audi 80 farkkumallin entisöinnistä (maksumuuri, en linkitä). Laite tuli vastaan sunnuntaina, en muista koskaan nähneeni moista. Pari kpl Suomessa tiettävästi.
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Auto ollut muutaman kuukautta ja nyt ku odotan wifeä eläinlääkäristä niin ekaa kertaa kokeilen ylipäänsä auton stereoita. Kyllähän tää kuuluu vaikka kait ei mitkään huippulaitteet ookaan. Olikohan tässä 8 kaiutinta muistaakseni.
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Minkäs hintaisia kilometrejä on Vesalla ollut kun latailet ilmeisesti firmojen tolpista etkä kotoa?
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Keskikulutus vaihtelee 18-22 kwh:n välillä per 100km ja lataamani sähkö maksaa 38 senttiä per kwh. Siitä voi laskea hintaa.
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Näihin juokseviin kuluihin sähköautolla auttaa mukavasti se, että eka huolto on vasta 2 vuoden kohdalla. Hybridiä sai käyttää öljynvaihdossa jatkuvasti ja tuli niitä muitakin huoltoja tiheämmin. En kyllä yhtään ole katsonut mitä 2 vuoden huollossa tehdään (onko vain tarkistushuolto ja tyyliin raitisilmasuodatin) ja miten huollot sen jälkeen jatkuu. En muista kerroinko mutta törkeän kallis vakuutus onneksi nyt halpeni selvästi. Soittivat op pohjolasta ja kysyivät kiinnostaisko vaihtaa heille vaikka en alun alkaen heidän tarjoustaan tammikuussa valinnut. Nyt hinta oli nimittäin noin 450 euroa halvempi kuin silloin ja 400 halvempi kuin Fenniasta vuoden alussa ottamani. 1400 jäi maksettavaa. Heillä oli siis -30 % lisäalekampanja vuodeksi kaskoon. Kallishan tuo toki edelleen on mutta merkittävästi halvempi.
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Onko hybrideissä muka tiheämpi öljynvaihtoväli kun normi polttiksissa vai ajaako Densen niin paljon että öljynvaihtoja kertyy? Laskeskelin tossa niin mulla on mennyt nykyisen auton omistuksen aikana ( 6 vuotta ) n. 1900€ huoltoihin eli noin 320€ vuosi, yleensä ainut huolto vuoden aikana on yksi öljynvaihto, mulla on varmaan käynyt kauhee tuuri auton kanssa kun ei tarvii ylimääräisiä huollattaa, toisaalta mulla ei oo uutta autoa mikä olis pakko käyttää määräaikaishuollossa vaihdattamassa pyyhkiänsulkia ym ym turhaa että takuu säilyy. E: Nyt tietysti kun menin kehumaan niin seuraavan kerran kun lähden autolla tuosta taloyhtiön parkkipaikalta moottori varmaan tippuu maahan... Muokattu: 1. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Nickname Lisätty löpinää
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Vakuutusyhtiöillä nykyisin se susäänheitto hinta, varsin moni asiakas kun sitten jatkaa tarjouksen jälkeen. Mennyt homma samanlaiseksi kuin puhelinliittymissä, joskaan kumiveneitä eivät jakele, vaikkakin termospullon olen saanut Pohjolasta, mutta sen korkki hajosi varsin pian. Ehdoissa on eroja, ainakin nyt parkkipaikalla kolhimiseen ja lasiturvaan ja sijaisautoon. Ja onhan siellä muutakin säätöä. Muokattu: 1. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Uuden auton huollatus on julkinen ryöstö. Ensihuolto menee normi listan mukaan, "tarkistetaan" jaaut ja nivelet, sekä täytetään pissapoika ( erillisveloitus). Marmoritiskillä 50€ öljykannu maksaa 175€, tuulilasinpyyhkijöiden vaihto (tarjous) 82€ jne. Huollon hinta on kiinteä tyyliin 600€ + osat. Sitten samoja huoltoja tyylii. 195 €, mutta koskee yli 5v vanhoja autoja. Mutta kun on se takuuehto, niin kiltisti asiakkaa työntävät vaununsa valohoitoon. Toki huollon voi tettää puoliilmaiseksi, mutta silloin voi jäädä paitsi jostain ei turvallisuus liittyvästä kampanjasta ja myöhemmin good will jutuissa. Ja ainahan uusissa on jotain takuuropaamista. Itse varistelin hetimiten merkkihuoltajan olkapäältäni, kun toiminta oli tiskillä silkkaa perseilyä. Liekö sitten seurausta, kun tilasin autoni netistä, kävin kyllä paikalla ostohousut jalassa, mutta kukaan ei ollut kiinnostunut minusta, niin häivyin. Nykyisin uudet rasvat kammelle laittaa Teboil. Muokattu: 1. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Käytin meidän Pasuunan 60k huollossa luotetulla lähipajalla. Öljyt, suodattimet, tulpat, jarrunesteet, tarkistukset (mm. takajarrujen puhdistelu/herkistely) ja lisäksi vielä ohjelman ulkopuolinen DSG-lootan öljynvaihto. Koko läjä alle 400eur. Kaveri on aina naureskellut, että heillä on valohoito ilmaista. Verrokkina marmori ja nimenomaan tällainen "edullinen" yli 5-vuotiaan huolto:
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Itse varistelin hetimiten merkkihuoltajan olkapäältäni, kun toiminta oli tiskillä silkkaa perseilyä. Liekö sitten seurausta, kun tilasin autoni netistä, kävin kyllä paikalla ostohousut jalassa, mutta kukaan ei ollut kiinnostunut minusta, niin häivyin. Meikäläinen pääsi tilanteeseen -99 kun olin miettimässä auton vaihtoa. Poika syntyi silloin ja koirakin oli, farmari piti saada. V70 Volvoa olin katsellut. Eräänä kauniina päivänä olin kiertelemässä Malmin Bilian vaihtoautovalikoimaa, minullakin oli ostohousut jalassa ja myymälässä oli parikin yksilöä jotka kiinnostivat alustavasti. Ehdin tovin kierrellä ja potkia renkaita ennen kuin yksi myyjistä otti kontaktia. Osaan keskustella myös tuntemattomien ihmisten kanssa ja esitinkin asiani myyjälle, sekä kerroin kiinnostukseni kahteen autoon tässä hänen työpisteessään... Ei ruvennut kovinkaan painokkaasti myymään vaan totesi tyyliin "siinähän ne on, kattele vaan" ja lampsi takaisin kohti toimistokoppiaan. 😮 En sitten kauaa katellut kun meni vähän maku moisesta käytöksestä. Eipä siinä, auto oli edelleen hankkimatta eikä tarve ollut poistunut mihinkään. Menin takaisin heti ylihuomenna, aikomuksena päästä kaupoille koska autolainakin oli siinä jo varmistunut. Lainaa oli järjestynyt sen verran että ihan uusikin auto oli mahdollisuus... ensisijaisena toki vähän ajettu käytetty. Kävi kuitenkin niin että toisen myyjän kanssa ruvettiin hieromaan kauppaa uudesta pelistä, joka tulikin sitten ostettua. Kallishan tuommoinen Volvo oli mutta olipahan uus auto, ja ehdottomasti mieleinen. Pohjustuksen jälkeen tässäkin tarinassa on se opetus. Kun ruksittiin myyjän kanssa varustelistaa ja valittiin auton väriä, tuli se aikaisemman päivän myyjä käymään tämän kollegansa kopissa. Tunnisti ilmeestä päätellen meikäläisen, en tietenkään ruvennut mitään kehumaan mutta tämä minua palveleva myyjä sanoi kollegalleen että hän on nyt varattu tovin kun tehdään tässä asiakkaan kanssa kaupat uudesta autosta. Sanoisin että satavarmasti tämä toinen ukkeli tajus että prkl toi on se sama tuulitakki-äijä joka pyöri myymälässä aikaisemmin eikä hän heittänyt silloin verkkoja vesille. On myönnettävä että tuntui hyvältä, en lainkaan arvosta ylimielisyyttä/ynseyttä joten kuitti meni oikeaan osoitteeseen. .
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Scanauto oli kasrilla maineessa, että autoa sieltä mieli, niin piti sitten liki puoliväkisten yrittää ostaa. Liekö sitten olleet kuukausipalkalla ilman minkäänlaista tulosvelvoitetta.
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 2 tuntia sitten, Nickname kirjoitti: Onko hybrideissä muka tiheämpi öljynvaihtoväli kun normi polttiksissa... Meidän Passateissa on ollut normi longlifet. Meidän ajoilla on tarkoittanut huoltoa joka toinen vuosi. Öljy toki on erikoisempaa 0W-20 lirua, koska polttiksen pitää voida käynnistyä kylmänäkin ja öljyn oltava silloin notkeaa
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Joissain on vain 15 000 km. Olisko minullakin ollut, kun tuntui, että jatkuvasti sai käydä huollossa. Menin huoltoon silloin, kun auto käski. Kilsoja kertyi reilu 20 000 vuodessa. Muokattu: 1. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Densen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään