Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20233 vuotta 7 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Eipä nyt pahemmin. Lievästi vituttaa Hesarin tapa vähintään kerran viikossa kaivaa jostain joku "guru" mikä kirjoittaa miksi on suorastaan PAKKO firmojen kutsua jengi takaisin konttorille kun etätyö on niiiiiiiin perseestä. Ainakin tällä pariskunnalla täällä näppäimen toisella puolen etätyöt on parasta mitä on koskaan tapahtunut työuralla. Mitään muuta sanottavaa ole kuin positiivista etätyöskentelystä versus aikaisempaan pakko-konttoriin. Toivottavasti pysyy tilanne näin ikuisesti. Mahdollisuus tehdä etätöitä, jopa 5/5 joinain viikkoina on hienoa mutta jos olisin esimies (mitä en enää halua olla, kokeiltu on), määräisin alaisilleni toimistopäivän edes kerran 2 viikossa. Itse olen vapaaehtoisesti käynyt toimistolla läpi koronan vähintään kerran viikossa, usein 2 kertaa. Vaikka suositeltiin tekemään pelkkää etää.
Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja ^Mikä oli niin tärkeää että työnantajan ohjeistuksesta huolimatta kävit konttorilla korona aikaankin?
Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 20233 vuotta Meillä oli korona-aikaan ohjeistus, että konttorille saa mennä, jos tuntee sen tarpeelliseksi. Sen kummemmin asiaa ei määritelty. Tietääkseni siellä muutama henkilö kävi lähes päivittäin eikä he koronaa toisiltaan saaneet.
Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 20233 vuotta 10 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: ^Mikä oli niin tärkeää että työnantajan ohjeistuksesta huolimatta kävit konttorilla korona aikaankin? Se oli ensinnäkin suositus. Lisäksi sanottiin, että jos kotona ei ollut työrauhaa, ergonomia-asiat kunnossa, ei erillistä näyttöä tms niin käyminen työnantajan puolesta ok. Itselläni jos muu perhe oli kotosalla tai jos oli työtehtävä työnalla jossa erillisestä 2 isosta näytöstä oli hyötyä (kotona tihrustan vain läppärin näytöltä) niin kävin konttorilla. Lisäksi saatoin samalla käydä työpaikan kuntosalilla joka oli lopulta kiinni vain kertaalleen n. 2 kk ajan. Olin myös sairastanut koronan jo silloin kun ei ollut edes rokotteita ja oireet silti minimaaliset (lievää kurkkukipua) joten omalla kohdalla ei ollut pelkotiloja sairaudesta. Konttorilla myös väkeä oli niin vähän, että kokonaisessa maisemakonttorialueessa olin usein yksin. Mutta täytyy myöntää että se oli myös mukavaa vaihtelua kun kotiolot alkoi ahdistaa. Samat perusteet mulla on edelleenkin miksi konttorilla käyn vaikka ei olis pakko. Nykyään siellä näkee lisäksi vähän enemmän muitakin ihmisiä. Saattaa saada jopa jonkun tutun lounasseuraksi. Muokattu: 14. Tammikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 20233 vuotta Mä kävin myös viikottain konttorilla koko korona-ajan, toki ko. konttori oli mun vastuulla, niin halusin tietää, että siellä on kaikki OK. Ja aiheeseen : ohusti ketuttaa noi vesisateen peiliksi jäädyttämät kulkuväylät. Pitää raapia päätä, että keksii mihin ton koiran veis lenkille, kun metsäpolut pettää satunnaisesti jonkun askeleen alta ja kevlien peilijäällä rekun omat pikkiikengät ei meinaa pitää... Muokattu: 14. Tammikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 20233 vuotta Nämä vesisateet vois jo riittää ja tulla ne mukavat talvikelit. Varsinkin, kun pahimmat päivät sattuvat juuri niille päiville, kun pitäisi enemmänkin autoilla. Taas parille päivää vajaa 400 km ajoa ja koko aika pelkkää pimeyttä ja vesisadetta.
Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 20233 vuotta Lauantai-iltana harvemmin ketuttaa, eikä tämä kerta ole poikkeus 🙂
Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 20233 vuotta Ei pahasti vaikka sunnuntaina ei olekaan niin kiva kuin lauantai. Seuraava päivä aina vähän jo pilaa meneillään olevaa. Vaikka ei ens viikko säätä lukuun ottamatta onneksi toistaiseksi pahalta näytä.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 20233 vuotta 6 hours ago, tommi2 said: No täällä jo alkaa hiipiä ensi viikon kohtaamisen vitutus. Se on se kello-seitsemän-herätys-ring-ring -vitutus ihan tuossa kulman takana. Ja vielä maanantai...
Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 20233 vuotta Jep jep... se on allekirjoittaaneella yleensä vielä pahin päivä, ei tosin ens viikolla, kun tiistai vaatii kotimaan matkustusta, mikä on ihan perseestä.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 20233 vuotta Meidän kylillä on sellainen sanonta että tiistai on viikon vittumaisin päivä. Tarina ei kerro mistä tämä viisaus on saanut alkunsa.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 20233 vuotta Mä oon joskus kuullut teorian että on jo väsynyt, mutta viikkoa paljon jäljellä.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 20233 vuotta Tiistaisin tuntuu kieltämättä usein toivottomalta mutta onneksi huomaa sitten yhtäkkiä, että onkin jo torstai ja homma voiton puolella.
Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 20233 vuotta Meinas ohuesti harmittaa, kun työmatkakävelyllä alkoi satamaan vettä ja vesikeppi jäi kotiin. No, kalvotakki pelasti.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään