Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Koirat ja lapset käyttäytyy arvaamattomasti, nykyään myös nuoriso kännyjen kanssa. Itse olen äärivarovainen aina näitä ohittaessa. No, jos koira tosiaan hyökkäsi päälle, niin sehän on omistajan vika. Näkee paljon koiria, joita omistaja ei todellakaan hallitse. 

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 299.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

👾 ebay-myyjä ilmoitteli että olenko halukas johonkin whatsupp-ryhmään ( no en, koska ei ole semmoista ) tulee joku uusi DAC7-vero ja myyjät lähtee ebaysta, ja jos mitään tuosta allaolevan linkin kapulatekstistä ymmärsin, niin järkyttävää "paperityötä" ja listaamista ja verollehan ne ebay-myynnit sitten menee. Tosin moni myy ( ostaa ensin retail-hinnalla ja myy kolminkertaisella hinnalla eteenpäin...) järjestelmällisesti ja suunnitellusti ansaitakseen. 
Sitten on vaikka huutonetissä meitä kun myy vain turhaa tavaraa pois halvalla. 
Mutta silti, on kyllä ihan persiistä. Nettikaupoissa on usein ihan tarpeeksi tekemistä muutenkin ja sitten vielä lisää byrokratiaa. 
Hyvä asia on ehkä sitten se että loppuuhan ebay-ostelut. Jos siellä ei kerta ole kohta myyjiä.
Voi tietysti olla että ymmärsin väärin...

https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/uutishuone/verotuksen_muutoksia/tiedonantovelvollisuus-digitaalisista-alustoista-yhtenaistyy/

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Joo, hitusen, paras (aikuisena varsinaisesti ei ole järjestystä, mutta en keksi parempaakaan, yhden ehkä "yhtä hyvän") kaverini kuoli eilen illalla. Asui Manchesterissa, britti siis, ja mulla oli jo junaliput Lontoosta varattuna kuukauden päästä moikkaamaan sitä. Näin se elämä on arvaamatonta, tosin ärhäkästä syövästä johtuen ei ihan puskista tullut tämä. 

Kirjoitettu

Jep. Yksi henkilö pommittaa töissä jatkuvasti sähköpostilla kysymyksillä ja vaatimuksillaan samoista aiheista eikä meinaa uskoa mitä on jo pari kertaa parin eri henkilön taholta hänelle ja hänen työntekijöilleen kerrottu. Jollain vähän eri vivahteella joku hänelle vastannut joskus niin siihen sitten tarttuu myös kiinni. 

Kirjoitettu

^Mulla on vähän sama case päällä. Mä olen miettinyt "maksimivastaamisvälin", joka on ehkä 3pvä - viikko tässä tapauksessa ja vastaan vaan sillä taajuudella. Vähentää ainakin tota postimäärää. Toki tästäkin voidaan valittaa, mutta antaa mennä vaan. 

Kirjoitettu

Toi on ihan totta, että pitäisi pistää vastaaminen jäähylle joksikin aikaa. Muutoinkin ihmiset olettaa liian nopeaa reagointia sähköposteihin (olettavat että vastataan tunneissa). Vanha kirjeposti/sisäinen posti oli siinä mielessä parempi. Joko soitat tai menet käymään ja jos asioit muulla metodilla niin sitten se kestää.

No tää mun asia meni lopulta niin, että kyselin muilta kollegoilta, että mitä nyt vastattaisiin ja ehdotin omaa näkemystä. Muut eivät kommentoineet. Sitten soitin yhdelle ja sovin miten vastataan ja lupasin hoitaa sen. Ja kun olin vastaamassa, ja kerroin teams-viestillä tästä muille, huomasinkin viime hetkellä, että yksi näistä kollegoista olikin jo vastannut. Menin siis onneksi vielä katsomaan yhteisen sähköpostilaatikon valmis-kansion ja huomasin tuon. Meillä on siis pikkuisen vielä itselläkin petrattavaa ettei tehdä päällekkäistä työtä tai ainakaan vastata kahta kertaa ja pahimmassa tapauksessa vielä eri lailla. 

Kirjoitettu

Teams käyttö s-postin sijaan on ärsyttävä, kun sitä kautta kyselevät, niin jää monesti huomiotta.
Mutta omapahan vikansa.

Kirjoitettu

Mä teen välillä sitä et lähetän tälläsen mailin et "mä vastaan sulle ens viikolla, nyt on kiire". Siinä tulee sellanen "on reagoitu" ja ei voi valittaa ettei vastaile, mut voi ottaa ton ajan kuitenki. 

Kokeilin kerran yhelle äijälle vastata aina heti... 8 mailii tunnissa. Se kysy aina lisää ja lisää. 

Kirjoitettu

No nämä kun soittaa puhelimeen, olettaa että puhelin on heti kädessä. Ei ole, se on pussukassa ja pussukka on repussa. 
Pysähdyn, reppu selästä ja etsii sen pussukan repusta....jaha, ei jaksettu odottaa. En soita takas, kun ei ole ajellessa lukulaseja mukana. 

Mutta helvata sentään Pirkkalan kelvien "auraus". Loppui vuodenvaihteessa, sitä ennen oli ihan kivasti aurailtu jo aamukuudelta. 
Tänään alkulenkki jäi 17km mittaiseksi ja puolitoista tuntia, tallattua umpihankea ja kaikki lumi kerääntyi takavanteeseen& rakenteisiin. Aika raskasta. 
Puoli ysiltä kun lähdin töihin, koululaiset talutti pyöriään, tallattua söheröä.
Eikä niitä kelvejä sitten aurattu ollenkaan #¤ nyt on tallatut kelvit ja auta armias jos sataa vettä. 
Tampereen puolella hyvin aurattu, melkein paljaat kelvit. 

jaha, vai "tuttava" mä nyt sitten olen....tarvii kirjoitella nyt sitten paljon että tästä kurjumiuksesta pääsee. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Vähän, tuli jostain syystä herättyä ihan liian aikaisin tänään ja nyt alkaa olo olla melko 😵

Kirjoitettu

^ no minä taas heräsin myöhään, vähän vaille aamuviiden ja totesin että väsyttää siinä määrin että ihan turha lähteä aamulenkille, jostain väsyneestä 20km ajelusta ole mitään hyötyä. Aamupalan ja merisään jälkeen nukuin vielä 2 tuntia.
Työpäivä ja 4 tunnin ajelu oli aika raskas rupeama.
Mutta siis Pirkkalan pyöräteitten kunto. Siis ei aurattu eilen ollenkaan!! jäi tallottuun ja täristävään kuntoon. Jos olisi aurattu, kuten Tampereen puolella, kelvit olisi jo asfaltti paljaana. 

Kirjoitettu

Kyllä. Pää on ollut tänään kipeä ja pelkään, että flunssa on alkamassa. 2 perheestä nimittäin jo sairastaa. Olisin huomenna halunnut mennä ohjattuun torstaisin olevaan jumppaan johon en tänä vuonna ole päässyt vielä kertaakaan. 

Kirjoitettu

Siis ei ole todellista #¤% olimme niin iloisia että veljeni sai töitä Tampereelta kapellimestari-opettajana. Kaikki on mennyt hyvin, on johtanut konsertin joka sai Aamulehden Harri Hautalalta 5***** oppilaat on tykänneet ja kollegat. 
Ja nyt 6kk koeajan jälkeen - potkut. Ei mitään perusteluita miksi. 
Kyllähän siihen pitää perustelu olla , ei ole hoitanut työtehtäviään tai tehny virheitä tms. Ei pelkästään se että joku nyt ei tykkää Jukasta ( Jukka on todella hyvä työssään, ja on rauhallinen sosiaalinen mukava persoona, ainoo jos ei tykkää on että Jukka on liian hyvä). Ottaa yhteyttä työpaikan lakimieheen - mä rukoilen että asia selviäisi ja vaikka saisi kumminkin jatkaa. No hyvä ettei ehtiny ostaa Tampereelta kakkosasuntoa...

Sitten ^ perheen koira kävi jossain rokotettavana, ja meni rokotuksen jälkeen ihan veltoksi. Nyt on kyllä hereillä, mutta kovin on väsynyttä menoa. 

Tiedän tasan sen tunteen kun on menossa sopimaan palkankorotuksesta, ja - tuleekin potkut. Siinä on ihan shokissa.
Ja tässä ei ole yhtään sukulaisrakkautta, mutta Jukka on ihan mielettömän taitava työssään, ei voi ymmärtää miksei saa arvostusta Suomessa. Onneksi sentäs Steve Vai arvostaa, ja tulossa on konsertit Steve Vain tuotantoa sinfoniaorkesterin kanssa. Hollannissa ainakin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Olen pahoillani veljesi puolesta ja tuossahan työnantaja ollut mulkku ja halunneet vain hyvän työntekijän halvalla ja ovat vittumaisesti palkanneet hyvän duunarin muutamaksi kuukaudeksi ilman aikomustakaan vakinaistaa duunia. Jos olisivat suoraan ilmoittaneet että 6kk määräaikaisuus vain kyseessä, veljeskään tuskin olis hakenu paikkaa. Mutta noin muuten, tykkääkö veljesi jos tietäs että täällä julkisesti kirjoittelet noin hlökohtaista asiaa? Tsempit teille anyway! Ei ollu moinen työpaikka veljesi arvoinen!

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

No ei varmaan tykkää, mutta asia otti mun sydämeeni ja pakko avautua. Ja sitten vielä koira. 

Tuntuu todella pahalta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.