Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu
1 tunti sitten, alpensau kirjoitti:

Tuli vastaus. Mun nimikaimalle olisi annettu mun sähköpostiosoite. Uskoisko ?

mulle kävi kerran noin, tuli Elisan sopimus.. no mä soitin tälle tyypille ja todella oli samanniminen. muistanu ite mailinsa väärin (sillä etunimi ja sukunimi toisessa järjestyksessä gmailissa).

^^ No taas Kisu veti taistelurukkaset jalkoihin... mä meinasin eilen jo kehua kun heitit että "ei väliä" siitä mun lenkistä, et toi on hyvä asenne, mut paluu vanhaan näköjään liipastui taas.

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Olen jo kutakuinkin tottunut siihen, että suomalaiset nettikaupat pitävät asiakkaita lähinnä riesana, mutta yllätyksekseni myös saksalaisilla alkaa olla samansuuntaisia oireita. Vähän kummallista pisnistä. En tiedä mikä on pyöräkaupan kate, mutta parin tonnin mankelista saattaa jopa jäädä jotain myyjälle.

Kirjoitettu
41 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

^^^ VesaP, mietipä nyt itekin mitä sanoit mulle että käännän kaikki toisten halveksintaan ja kehut iteäsi. Nyt teit ihan samaa että kuule kyllä niitä kovempiakin akkoja on.

clip...

eh, se mitä mun piti oikeesti ihmetellä...en edes muista kun Vesap tuli taas päsmäröimään 😄 

Siis hetkonen. Missä ihmeessä minä olen kehunut itseäni sanallakaan? Tai missä ihmeessä minä olen sinua dissannut että on kuule niitä kovempiakin naisia? En SANALLAKAAN semmosta ole kirjoittanut. Laitoin vain että ultrakisoissa ei ole erillisia sarjoja härreguud sentään. Sinä puhut nyt täyttä paskaa (taas)!!

Ja vai että päsmäröimään vielä. 😮

Kirjoitettu

^ " mä puhun täyttä pskaa, " kyllä 😂 potenssiin sata, joo samaa mieltä, mutta hei tehdään nyt sovinto ja annetaan joittenkin väärinymmärrys-kaunojen olla, eikös 🙂 
Näin tapahtui yhden myös nukkeharrastajakaverinkin kanssa. Kaikki tekee vihreitä, minä sinä ja varmaan kaikki muutkin.
Sinä olet kovakuntoinen, minä olin joskus mutta nyt on ollu hieman vaikeeta kaikkien sairauksien ja talouden kanssa ja vaihtelee onko hyvä päivä vai itkeekö....( aika lääkärille varattu)

Mutta ihmetyttää nää nettiostajat. Fashion Royalty nuket on kalliita esim. nukke  175usd ( sama kun euro) + lähetyskulut jotain 70usd ja siihen vieä tullialvit, kauppaan yhtä nukkea 60eurolla. Tulee tarjous 48euroa. Voi elämäsentään. En hyväksyny.
Joku pyysi nuken asua, laitoin että se on sama hinta....nukke oli alunperin jotain 180e ja asu 150e. Mun hintapyyntö on 80e.
Oikeesti, jos nämä mun myynnissä olevat nuket olisi ebayssa näillä hinnoilla niin menisi heti, mutta en osaa laittaa ebayihin.
Antaa olla pska, ei tää tässä konkurssissa mitään merkitse.

Kirjoitettu

Siis kertakaikkiaan! Radio Novassa hehkuteltiin "Den glider in" ja " Se on siinä!" missä olit kun Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa, kuulemma kaikki avasi ikkunat ja huusi tätä ja linja-autossa kaikki nousi ( kuski myös) hyppeleen ja kaikkien suomalaisten elämä piristyi.
En voi ymmärtää, että kaikkien pitäisi olla innostuneita jääkiekosta. Mä inhoon koko lajia, enkä ole ikinä katsellut telkkarista jääkiekkoa ( paitsi jos uutisten ohella tulee) . Kun nyt on jo tärkeiä vuosipäivä siittä 1995 voitosta.

Joo sitten paikallislehdykäisessä, pormestarin palkka nousee yli tuhannella eurolla kuukaudessa.
Aamulehdessä että eläkkeiden leikkuista, oot aiemmin tienannu  noin 5000e/kk ja sitten että tulisitko eläkkeellä 1500e/kk toimeen?

t. takuueläkettä noin 900euroa kuukaudessa odotteleva.

Kirjoitettu
18 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

En voi ymmärtää, että kaikkien pitäisi olla innostuneita jääkiekosta. Mä inhoon koko lajia, enkä ole ikinä katsellut telkkarista jääkiekkoa ( paitsi jos uutisten ohella tulee) . Kun nyt on jo tärkeiä vuosipäivä siittä 1995 voitosta.

Samaa mieltä, mutta jos tota joku fanittaa, ei se ole multa pois. Se toki nyppii että a) uutiset ja muut ohjelmat siirtyy aina ton takia b) ne juontajat huutaa c) noita pelaajia pidetään hirveessä arvossa kun loppujen lopuksi ne osaavat kepillä tökkiä kuminpalaista.

Mutta niinkun sanottu, jos joku tosta saa iloa ja vaikka innostuu luistelemaan tai muuten vaan kepillä hakkaamaan ei-eloperäisiä-juttuja, niin hyvähän se vaan.

Kirjoitettu

Mua jääkiekossa ärsyttää eniten se armoton räkiminen siellä vaihtoaitiossa. Hyi helvata. Toisaalta, mua ärsyttää myös eniten maantiepyöräilijöiden (nykyisten nuorenpolven, ennen pysähtyivät) tapa ammattikisoissa ottaa *yrpä käteen vaikka pelotoonin keulilta ja alkaa sitä heiluttelee siinä ja kuset muiden niskaan. Hyi helvata. Vanhan liiton kuskit edelleen pysähtyy tien viereen kuselle. Ja nuoristakin järkevät, esim Pogacar.

En siis katso koskaan jääkiekkoa mutta muut saa toki katsoa jos haluavat. Pyöräilyä tuijotan jatkuvasti noista *yrvistä huolimatta. Katson vain muualle. Omaa näkee jo tarpeeksi, en halua muiden vastaavia tuijotella.

EDIT: Ainiin, ja megalomaanisen koomista, tuota *yrpää saa esitellä vapaasti vaikka missä pelotoonissa katsojien ja tv-kameroiden edessä, se on OK. Mutta sitten kun pysähdyt antamaan vaimollesin pusun Tourin etapilla kotikylän ohi kun reitti menee niin saat *ittu SAKOT UCIlta ja syynä "pyöräilyn maineen pilaaminen" statuksella. Voi elämän kevät!! Sama Juan Ayosolla kun kesken tempoetapin hajosi tempohaalarin vetoketju. Ajoi maaliin vetoketju auki.--> sakot pyöräilyn halventamisesta. Olisko vttu pitänyt pysähtyä vaateliikkeeseen vaihtamaan tempohaalaria ja jäädä puoli tuntia kärjelle... ZeZus.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

-95 kiakkomestaruudessa oli ennennäkemätön määrä kansalaisten itsetunnon nousua. Vastaavia tapahtumia ei ole historiassa ollut monia, mutta lähes kaikki kuitenkin urheilun saralla. Joku Virenin voitto -72 lienee vastaava aikanaan.

Ei oltu enää se joukkue, joka aina taipuu ja koska kiakko on kuitenkin kansallislaji (okei, pesis on, mutta käytännössä kiakko) , niin se kosketti monia.

Mutta kuten Tommi sanoi, ettei se, että joku/jotkut saavat kiksejä jostain lajista, ei pitäisi olla toisilta pois. Mua ei kiinnosta yhtään esim katsoa ammattilaispyöräilyä (vaika fillariaiheisella foorumilla ollankin), mutta arvostan sitä, jos joku tykkää. Ei se(kään) ole multa pois.

Kirjoitettu

Eikä tarvitsekaan. 

Oma työyhteisö ja kaveripiiri on kiekkokansaa, eli käy peleissä ja loput tsekataan ruuduilta. Toki katsantakulma johtunee omasta kiakkotaustastakin.  Jos olisin töissä yliopistolla kirjallisuuden tutkijana, niin ympärillä voisi olla erilaisia ihmisiä 😄

Kirjoitettu

^Meinasin just tota kirjoittaa, mut en viittinyt ettei tule vänkäämisen fiilistä.  Itellä tuntuu että kansalliseen itsetuntoon vaikutti enempi Lordi, Nokia (olin ysärillä ite töissä tuolla, niin se vielä korosti), Ukrainan sota ja Nato. Mut noi näemmä on henkilökohtaisia osaksi. Toki tunnistan kiekkomestaruudet ja muistan kun kaikki puhuivat vaan niistä. 

Yhtä kaikki, mikä vaan mikä saa tämän maailman onnellisimman kansan, josta kukaan ei vissiin tohon usko, luottamaan itseensä ja positiivisemmaksi, ei voi olla väärin. Sit taa siiloutuminen ja kaikennäköinen kuplassa itsensä ihannointi ja muiden kanssa sitten riitely, ei mene tähän kategoriaan. Tosta ei päästäne kuitenkaan eroon, eiköhän se laumaeläin meissä sen verran vielä elä. Oma heimo on se paras.

Kirjoitettu

^^ ainoa henkilökohtaisesti tuntemani kirjallisuuden tutkija pelasi nuorempana jokereiden b-junnuissa ja Kanadan alasarjoissa. Kertomansa mukaan, näistähän ei aina tiedä mikä on tarinaa ja mikä totta.

Mutta luulen minäkin että varsinkin eurooppalaisen kirjallisuuden syvällinen tuntemus työntää pikemminkin jalkapallon, pyöräilyn tai kestävyysjuoksun pariin.

Kirjoitettu

^Tunnen hyvin yhden kirjallisuusihmisen ja pyöräily oli hänen juttunsa. Maantie.

Pientä stereotypiaa tuttujen pohjalta:

- Tekniikka: golf, ammunta ja salibandy, ökyhessuilla purjehdus

- Luonnontieteet: patikointi, suunnistus, Matemaattisluonnontieteet: Kuntosali, juoksu

- Historia: Kuntosali, pyöräily

- Kielitieteet: Maantiepyöräily

- Kasvatustieteet: Ulkoilu, kuntosali

- Taiteet: ryyppääminen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.