Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Jääkiekko. Ai että se 1995 kosketti ihan jokaista suomalaista. Ei muuten pidä paikkaansa. Kaikki toi jääkiekko-hehkutus, en kertakaikkiaan ymmärrä. Ei kiinnosta pätkääkään...vai pitäisikö sanoa lätkääkään.
No pakosta on tullu kuultua kun uutisissa on ( lehdestä en ole ikinä lukenu yhtäkään jääkiekko- tai jalkapallo tms. pallopelijuttua enkä katsonu telkkarista yhtäkään pallopeli-ottelua, tarkennan että joukkuelajeja tennistä olen joskus vähän seurannu) , niin seuraavana on Suomi-Ruåtsi. Toivottavasti Ruåtsi voittaa!

Sama hehkutus Euroviisujen kanssa. Suomi on ollut melkein aina se voittajasuosikki....viisut meinaan kyllä katsoa kun ei ole aamulla kiire minnekään...

Jaha, sivupalkki. No ihmetyttää. Olen ottanu yleisesti asenteen että morjenstan tuolla rantalenkillä vastaantulijoita, en pelkää koiria enää, syvällä sisimmässäni tiedän että pärjään mutta perusluonne on "huoli huomisesta". Vihainen ja ärtyny? ainoo kenelle olen vihainen olen minä ite kun oon sössiny.
Se mikä eniten ihmetyttää on etten ole kaivannu pyöräilyä ollenkaan. Äskön kokeilin 200m että kyllä se sinänsä menee jos laittaa kantapään polkimelle ( murtuma on pikkuvarpaan tyvessä) Pyöräily alkoi olla (muka) painonhallintaa, mutta loppujen lopuksi ei ollut. Ulkona olo on se mikä on tärkeintä mulle.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

En tiedä ihmetyttääkö mutta edelleen vähän ärsyttää, kun Prisman verkkokaupasta tilaamani tuotteen noutoaika oli vain 3 päivää ja yksi päivistä välissä oli vappupäivä. Ja yksi se vappuaatto. Perjantaina 23.59 tilaus olisi ollut lokerikosta haettavissa mutta lauantaina aamulla klo 7.30 se ei ollut enää muka siellä. Tai avattavissa. Kysyin asiakaspalvelusta mutta sanoivat tuotteen nyt palautuvan ja rahojen palaavan. Kehotti kuitenkin lähettämään sähköpostia asiakaspalveluun, josko sen voisi saada takaisin. Näin teinkin sitten 3.5.2025 mutta vieläkään viestiin ei ole edes vastattu mitään. Ei kyllä mitään muutakaan infoa tai rahojen palautusta ole tapahtunut. Olisin halunnut mieluummin tuotteen kuin rahat, koska tässä välissä tuotteen hinta tietysti nousi ja silloin tilatessani voimassa ollut lisäalennus on poistunut. 

Soitin sitten asiakaspalveluun äsken ihan puhelimella. Siihen vastattiin käytännössä heti. Näköjään suosivat aika reilulla kädellä puhelimitse soittavia kuin sähköpostia lähettäneitä (tai siis käytin heitän sähköistä palautelomaketta jossa sen vielä sai kohdennettua tarkemmin). Lopputulos on kuitenkin se, että rahat kuulemma palautuvat kun palautuvat eikä tilausta voi pyytää uudelleen toimitettavaksi. Olipa taas hyödyllinen soitto. huoh.  

Kirjoitettu

^  tsemiä, etkö voinu sitä vappupäivänä noutaa? Itseäni on ihmetyttänyt vaikka miten monta kertaa Postin nettiasiakaspalveu tai joku chatti-botti tjsp.
Tiedän itekin enemmän paketin kulusta kun se chatti.
Kerran kun tiedustelin tilaustani ( seurantakoodi) niin kuulemma " tulli miettii onko lähetys tullattava vai ei" 😄 just joo. Tulihan se tullausilmoitus sieltä sitten, tämä oli ajalta kun tulli-alv ei peritty oston yhteydessä ( ebay,etsy)

Kirjoitettu

Olisin voinut noutaa vappunakin mutta en osannut arvata ja hoksannut, että tilaus vanheni noin nopeasti. Yleensähän laatikkonoudoissa on muistaakseni noin 7 päivää aikaa noutaa ja jo parin päivän jälkeen tulee muistutusta tekstarilla, että muistathan hakea. Prismassa (josta ekaa kertaa tilasin) olikin noutoaikaa vain 3 päivää eikä asiasta tullut toista muistutusta puhelimeen. Siksi tilaus pääsi mulla ekaa kertaa ikinä vanhenemaan ja paketti palautui. 

Kirjoitettu

^ hassuinta oli että olin ostanut nakun nuken vartalon, ja olin tullannutkin sen. No sen jälkeen ei paketti liikahtanut minnekään. Tämä oli sitä aikaa kun oli oikeasti postitoimistot.
Soitin tullin asiakaspalveluun, ja tiedustelin pakettia, oli seurantakodi ja tullattu. Miespuolinen asiakaspalvelija kysyi mitä paketissa on, no mä kerroin naku nuken vartalo. Ja siis kokoa 12"
😄 ei hyvääpäivää ukkelin mukaan jaaha, tämä nyt saattaa olla että on laitonta....postitoimistosta kävin kyselemässä useamma kerran, kyllä se sieltä tulee. 
Ei tullu ikinä. 

Ihmetyttää sekin että yritin ostaa hylkeennahkaisen pikkuhylje....ei se leikkikalu ole mutta sanotaan esine.
Kaksi kertaa kävi niin että paketit eivät tulleet, kävi ilmi että tämmöisiä tavaroita ei saa USA:sta lähettää. Soittelin jonnekin asiakaspalveluun, niin paketti ei edes palaudu lähettäjälle vaan ne tuhotaan. 
Nimittäin isäni aikoinaan Norjan-matkaltaan toi mulle pienen hylje-esineen. En käsitä minne se hävisi, pidin sitä kirjakaapin hyllyllä. Tuli ihan paniikki, pakko saada samanlainen. 
Nyt siellä on iso hyljeperhe, onneksi löytyi Euroopasta. Mutta minne rakas esineeni hukkui? on mysteeri.
Ja nyt ihmetyttää minne olen laittanu yhdet silmälasit ( ja vielä sellaiset "oikeat" eikä halpis..)

Kirjoitettu

Kun tänään tulee euroviisujen semifinaali1 - onko tänä keväänä ollenkaan ollu viisujen esikatselua? Ainakaan minä en ole huomannu. Joskus ollu kaikki viisut putkeen esikatselu, ja joskus neljässä osassa, ja sitten oli arvosteluraati.

Kirjoitettu

No näin Yle Areenastahan se on paljo kätevämpi katsoa, ei tartte joka esitystä kuunnella kokonaan.

Mutta se mikä ihmetyttää, miksi Erikan alkuperäinen esitysasu kiellettiin, espanjattarella on ihan yhtä "paljastava asu".

Jaha, ääni lähti, samoin sääksiliven ääni. Vanhalla koneella ääni kuuluu. En painanu mitään nappulaa tms. ( kokeiltu sammuttaa kone ja uudelleenkäynnistys )
Oho, onpas vanhalla koneella sääksiliven näkymä PALJON parempi.

ei sitten...

Kirjoitettu

? yhtäkkiä pikkukoneen ääni palasi sääksiliveen....tutkimattomia ovat tietokoneen salat ( ja muutenkin koneiden toiminta...)

Kirjoitettu

Koko Turun keskusta tuntuisi nyt olevan työmaata, pelkkiä kiertoteitä sun muuta reititystä. Vieläköhän täältä löytää pois?

Aika hulppea on uuden musiikkitalon, Fuugan, raksa. Rahaa säästämättä, sitähän kun on :)

Kirjoitettu

..Tampereesta nyt puhumattakaan ( viitateen jatkuviin tietyömaihin ja "miten täältä pääsee pois"), kutsun tätä kaiken auki repimistä "tampereen tauti" ( pienellä alkukirjaimella)
ja tartunnan on saanut nyt myös Pirkkala. Ja tämä tauti ei parane.
Yleisönosastossa kirotaan Partolan tietöitä just sen helevetinkoneen takia. Ja myös helevitinkonetta. Sillä rahalla olisi saanu sähköbusseja, ja ehkä terveyskeskukseen myös työntekijöitä, sillä kun odottelin varattua aikaani, vanha mummeli ihmetteli miksei hän voi tästä varata aikaa? Eräs ei päässy, kun "työntekijöistä on pulaa" ...vieressä istuvan vanhemman naisen kanssa todettiin että Pirha on hyvä kirosana.

No kun olin taannoin ensiavussa jalkapöydän murtuman takia, katsoin sitä toimintaa ja totesin lääkärillenikin että en minä tähän työhön pystyisi ( vaikka Kelan mielestä pystyn ) kaikki on muuttunut, sitä tekniikkaa on ja niin eri tavalla vaikkapa rtg kuvien  kanssa, lääkäri näyttää kuvan kännykästä.

No, odotellessani seurasin telkkaria. Lattia Suomi. Siinä sitten aiheena oli Suomen kaupunkien nähtävyydet.
Ennen kun ehti alkaa, totesin että Näsinneula. Joo se tuli. Ja tuli myös  Turun se "funikulaari" 😄 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei mikään ihme että lafkoja menee konkkaan kun asenne on EVVK, jos potentiaalinen asiakas kyselee pyörästä X, jota nettikauppa on aikaisemmin myynyt.

Kirjoitettu

^ tai siten että käy ensin sovittamassa kivijalassa, ja ostaa sen sitten netistä.
Kun aiemmin ostelin paljon, havainnoin että tosi paljo tavaraa palutetaan. En ymmärrä,  joo ei tämä sopinutkaan.
Niin paljo viallisia tuotteita ei voi olla. No kerran itelle kävi että "ei toimi" - soitin asiakaspalveluun, vain avaamoton tuote voidaan palauttaa....ööö miten sitä tiesi että ei toimi ennenkun kokeili ja siinä kyllä pitää ensin avata paketti.
Pulju menetti yhden asiakkaan.

Ja sitten tämä, että Synsam-silmälasipulju, voit vuokrata silmälasit tai joku kk-maksu ja voit aina vaihtaa lasisi kun näkösi muuttuu. Siis mulla näkö on +0,25 verran muuttunu 8 vuodessa. Ei se näkö nyt vuodessa muutu mihinkään ilman jotain tapaturmaa tms.

Kirjoitettu

Perheen kuolinilmoitus. ok, syntymävuosien perusteella;  isä menehtynyt maaliskuussa 2025 - mutta samassa ilmoituksessa vaimo menehtynyt 2013 ja poika 2023.
Siunaus toimitettu läheisten läsnäollessa.
Harvemmin ilmoitetaan että menehtynyt 12 vuotta sitten....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.