Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 20251 vuosi Voihan polle sentään. Mä vaadin ennaltaehkäisevää maastopyöräilyterapiaa terveellisessä vuoristoilmastossa. Muistaakseni 80-luvulla psorista kärsiville maksettiin kanariansaarten lomia.
Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 20251 vuosi Mitä niissä perheissä tehdään, joissa 10+ ikäisille kersoille on hankittu skuutit ? Vvm ostaa nää kaikki ? Tää on vähän sama kuin että loppuuko tapot, kun puukot kielletään. Eikö alle 15-vuotiaiden skuutteja voi ohjelmoida kulkemaan max 15 kmh ? Muokattu: 17. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 20251 vuosi Vanhemmat jotka eivät pidän mitään kuria ja rajoja lapsillaan. Olen lapsen harrastuksen kevätretkellä jossa vanhemmat ovat mukana. Olemme eräässä ulkoilmakohteessa Helsingissä. Kaksi tytöistä (olisko n. 8-vuotiaita) vanhempineen mahdottomimmat. Tytöt juoksentelee ihan miten sattuu ja mihin vain suuntaan. Toinen lähtee vaikka kohti merenrantaa johon äiti huutaa kerran perään, että "älä mene sinne". Mutta tyttö ei tee elettäkän totellakseen vaan jatkaa juoksuaan. Äiti ei toista komentoa ja tytön tultua lopulta taas takaisin ei kommentoi mitään. Mitä hyödyttää tällainen kieltely jota ei tarvii totella ja josta ei seuraa mitään. Eihän se lapsi tottele missään muussakaan asiassa. Toinen taas häiritsee "tilaisuutta" jatkuvasti kärttämällä huomiota ohjaajalta. Syöksyy vähän väliä ohjaajan viereen ja kutsuu häntä äänekkäästi nimeltä kunnes ope reagoi. Ei mitään merkitystä vailla opella oli puhe kesken muun henkilön kanssa tai koitti koko porukalle jotain ohjeistaa. Sitten se tytön asia on esim tyyliin "mä näin tuolla oravan". Tai "mulla on nälkä koska syödään?" Tämä ruokainttäminen alkoi 15 minuutin kohdalla ja jatkui kunnes tunnin päästä pidettiin se evästauko. Ja se tauon paikka oli kyllä kerrottu. Ja tytön äiti ei kertaakaan puuttunut asiaan.
Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 20251 vuosi Siellä kasvaa vahvoja myynnin ja keskijohdon ammattilaisia! Jes! Hyvä Suomi! Olisit opettanut niitä aloittamaan sanoilla "haluaisitko jutella mukavista asioista!
Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 20251 vuosi Miten on mahdollista että kaksi helikopteria törmää toisiinsa? Kuski sokee ja promilleissa? Ihan järkyttävää 😞
Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 20251 vuosi 17.5.2025 klo 13.00, concorde kirjoitti: ... odotetaan 5 vuotta ja fillaroidaan se aika? Niin, tässä on 5+ vuotta takuueläkkeeseen. Olisi ihme jos selviän elossa sinne asti, senverta on sairautta... Mutta ihmetyttää että mode antoi mulle päiväksi "legenda"-arvonimen ja sitten poisti sen. Mä oon legenda jo siinä että ketään ei ole bannattu kahteen kertaan 3 foorumilla, tai poistettu kilpailevalta foorumilta kokonaan. Ja ne 40 240km vuodessa. Ja sairaudesta huolimati "mä elän vieläkin", onko se niin kamaalaa että sanoo mikä on totta, tunnistaa ja tunnustaa sen? Eikö tässä nyt olisi legendan paikka? En todellakaan valita enää mistään, jokainen elinpäivä on voittoa. Muokattu: 18. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 20251 vuosi ^Mitä ihmettä nyt taas? Concorden viesti ei liittynyt yhtään mitenkään sinuun ja sinun saavutuksiisi. Muokattu: 18. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 20251 vuosi Savusilakan vähittäishinta, ihmetyttää. Rouva osti. Paatista kun silakkaa saa ämpärillisen vitosella. Savustus tapahtuu kalaa siivoamatta ja kalat sen kun vaan pistellään pönttöön silmistään roikotukseen, pujottamalla ohut metallitanko silmästä silmään ja tanko pönttöön. Samaan pönttöön menee useampi tanko perätysten ja päällisin. Sitten savustusta vartti ja se oli siinä. Kaupan tiskillä tämän jalostuksen myötä hinta 0,5 €/kg onkin nyt 13,95 €/kg. Ja kun vielä muistetaan, että tuosta kalasta menee n. 45% painosta hävikkiin, siitä on tullut markettien savulohifileetäkin arvokkaampaa. Ehkäpä tuo hinnoittelu perustuu kaupunkilaisten höpälyäytykseen. Muokattu: 18. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 20251 vuosi 4 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: ^Mitä ihmettä nyt taas? Concorden viesti ei liittynyt yhtään mitenkään sinuun ja sinun saavutuksiisi. ai niinku mihin "saavutuksiin" ...mä mitään ole saavuttanu, yrittäny parhaani eikä se riittäny..... Osui vaan niin oikeaan että 5 vuotta on siihen takuueläkkeeseen. Tai ok, 5 vuotta ja vajaa 5 kuukautta. Mutta tarvii olla realistinen, en mä sinne asti jaksa, nytkin on tehny tiukkaa 8kk. Yritän kuitenkin elää enkä istua kotona, mutta itkeny olen joka päivä. Ja kyllä, pidän varaamani lääkäriajan sekä käyn terapiassa. ...enkä tule jättään tilillä olevaa rahaa sukulaisille, kyllä mä ne itelleni ensin käytän, olen vaan senluontoinen että aina on huoli huomisesta. Ei väliä omasta terveydestä ( joka on mennyt ja sen kanssa vaan tarvii elää, yrittää elää ), mutta taloudellisesti pärjäämisestä. Muokattu: 18. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 20251 vuosi 10 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ...enkä tule jättään tilillä olevaa rahaa sukulaisille, kyllä mä ne itelleni ensin käytän 👍 No tuohan se on AINUT oikea tapa! Paskaako sitä muiden taskuja lihottaa omasta selkärangasta.
Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 18 minutes ago, VesaP said: 👍 No tuohan se on AINUT oikea tapa! Paskaako sitä muiden taskuja lihottaa omasta selkärangasta. Varsingin eläkesydeemit pitäisi pystyä hyödyntämään hyvin, koska kertynyttä eläkettä ei pidä jättää valtiolle kun potkaisee tyhjää. Houkutteleva laskelma oli lehessä osittaisen varhennetun 50 %:n mukaan otettuna, joka antaa veroetua jonkin verran, koska palkkatuloa ja eläketuloa verotetaan eri tavalla.
Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 20251 vuosi 2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: 👍 No tuohan se on AINUT oikea tapa! Paskaako sitä muiden taskuja lihottaa omasta selkärangasta. 🤣 tää on tätä, on päiviä kun kaikki on loppu ja sitten että nyt törsätään kun elääkin pitää ja olla iloinen näistä viimeisistä vuosista. Jälkipolvelle laitan kyllä infoa mitä näistä nukeista ebayssa saa. Ite en raski myydä, mutta kymppitonnin nukkeja on jokusen verran...( nykyinen myyntiarvo, maksimissaan oon ostanu 1200eurolla joskus yli 10v sitten ) Muokattu: 19. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 20251 vuosi 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Ite en raski myydä, mutta kymppitonnin nukkeja on jokusen verran.. Tuon jälkeen aika turha kirjoittaa tänne rahahuolista... 😉 #massimuija
Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 20251 vuosi ^Kyllä. Myy yhden nuken per vuosi niin siinä on paskapalkkasen duunarin vuoden liksat hankittu. Ei tarvii jonotella leipäjonossa tai itkeä takuueläkkeen perään.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään