Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Jos hakijoita olisi vähemmän kuin aloituspaikkoja, niin kokeita ei ehkä tarvittaisi. Nää on karsintakokeet.  Voisin kuvitella, että osa karsiutui jo siinä, etteivät päässeet sängystä ylös ja rikospaikalle määräaikaan mennessä. Osalle näistä varmasti langetettu kirotusloitsu...

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Lehdessä oli, että uudistetut pääsyvaatimukset eivät  edellytä enää edes kirjoitustaitoa.

Kyseessä lienee seuraus peruskoulun kehityksestä ja kirjoitus- ja lukutaito, sekä laskento opetetaan nyt sitten siellä.

On ihan paikallaan, että ne henkkarit. Tyypit joutuvat siten ihan itse raahautumaan paikalle tentattavaksi.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
34 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

^Unohdit siis henkkarit?

Ei tarvittu. Siihen aikaan 1984 oli vaan ajokortti ja kela-kortti mutta ei tarvittu.

Mutta unitauti ihmetyttää....siis heräsin aamulla puoli seitsemän, kävin kaupassa ja sitten päiväunet ja just äskö heräin katsomaan "Kauniit ja röyhketä"
Taisin tämä jo jossain toisessa topicissa kertoa....mutta siis ihan selvä alkava dementia.

Menny 2 päivää pelkällä aamupalaleivällä....mutta nyt on tuossa menossa uuniin perunat ja lihapullat. Nälkä ei ole, mutta aattelin ett 2 paastopäivän jälkeen olisi aika hyvä syödä.
Miettikää, pystyttekö oleen 2 päivää pelkällä aamupalalla ( joka on yksi leipä ta 2 hapankorppua + voi ja leikkele ) en ole vain ihmeissäni mutta myös huolissani itestäni.
No kohtahan se lääkäri- ja terapia-aika on.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

No just, söin äiteen tekemiä lihapullasia, ja oli hyvää ja heti tuli energiaa...

Ja syödessäni luen Aamulehteä..."Naisten itsemurhat nousussa Pirkanmaalla"..asiantuntijalääkäri Emma Kajanderin mukaan kymmenen vuoden takaiseen verrattuna Pirkanmaalla yksi asia erottuu ja se on naisten itsemurhat, neovat selkeästi nousussa ja tilanne on maan keskitasoa heikompi" ( tai siis enempi?)  - ja sitten toteaa "Mennään sinne hyvinvointialueille ja kuntatasolle tarkastelemaan asiaa...

Kun olen tuolla tk:ssa odotellut ja tullu juttua viereisen kanssa, niin kyllä me kaikki naureskellaan "hyvinvointialue"...

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

Ei tarvittu. Siihen aikaan 1984 oli vaan ajokortti ja kela-kortti mutta ei tarvittu.

Siis mä kävin 86 pääsykokeissa ja joka paikassa tarvittiin... itseasiassa kävin 87, 88, 89;kin 😄 . yrittänyttä ei laiteta. Mitähän tokin tarkoittaa?

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
3 hours ago, concorde said:

No, tuossa on vuosi aikaa miettiä, "olinko vastuullinen aikuinen" 😄

Meneeköhän tuossa "ensikertalaisetu" kun on ilmoittautunut eikä osallistu?

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

Siis mä kävin 86 pääsykokeissa ja joka paikassa tarvittiin... itseasiassa kävin 87, 88, 89;kin 😄 . yrittänyttä ei laiteta. Mitähän tokin tarkoittaa?

Huomenta 😄  mä olen vuosikymmeniä ihmetelly että jos pyrit vaikka sairaanhoitajaksi, tarviit lääkärintodistuksen terveydentilastasi. Mutta jos pyrit lääkäriksi, mitään todistusta ei tarvita. No, ehkä pääsykokeen läpäissy riitti? vuosi 1984 - ja jouduin jalkavamman -84 ja taloudellisen tilanteen -86 ( pääsin pianonsoitonopettajaksi Valkeakosken musiikkiopistoon) takia pitään välivuodet.
Yrittänyttä ei laiteta - että ei rangaista, mutta mä olen eri mieltä. Kaikki noi kesätyöt ja välivuosityöt oli niin paljon kivompia kuin "oikee" työ. Paras työpaikkani ikinä oli Valken varastotyöntekijä, aivan ihana oppia mikä on "laikka" ja jotain muuta ihme tarvikkeita 😄 
Olin kesätöisssä myös "juoksutyttönä" naisten osastolla, kyllä osasivat olla ilkeitä, miesten kanssa työskentely oli ihan mahtavaa. Vientisihteerinä oli myös kivaa, kun ne asiakkaat oli miehiä, ja minulta se lomakkeitten teko sujui, paremmin kuin siltä vakityöntekijältä....asiakkaat harmitteli kun olin vaan kesätöissä.
"baarimikkona" työskentely oli myös kivaa, erityisesti kun esimies ei ollu paikalla....kauppasin asiakkaille aina jotain muutakin kun pelkkä olut...isoin tippi olin 50 markkaa. Oli ihan mahtavaa kun oli joku pomojen illanvietto ja sain tarjoilla ( että jännitti ) ja kiittelivät hyvästä palvelusta.
Ihan väärän alan valitsin, lupasin että jos tulee se 6 ällää ( siihen aikaan maksimi) menen ( en siis yritän mennä tai pyrin) lääketieteelliseen...

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää? mikäpä se muuten on.

vyö 😂

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

No niin sitten.....heräilin tässä aamukolmen aikaan ja tein aamuvoimistelut, ja Aamulehtikin jo tullu....
Eilen kun heräilin vasta puoli aamuseittemältä.
Mä en ymmärrä itteeni. Maksoin laskuja, ja ei ole oikeesti mitään hätää, se on vaan sisimmässä huoli huomisesta. Kaikki on ihan hyvin ( paitsi auton katsastus, mutta meen vasta viime tingassa jos tai kun tulee korjausta niin pääsisin fillarilla korjaamolta/ korjaamolle )
En tykkää valoisasta, mieluummin tekisin näitä hommia ( nukelle vaatetta, opiskella lintuja/kaloja...) yöhämärässä kun päivävaloisassa. Paitsi lokkien kuvaus sujuu parempi noin aamu 11 aikaan.

Kirjoitettu

Aamulehden jutun mukaan noi pienet "liikenneympyriäiset" Pirkkalassa ( neljä henkilöauton rengasta, kolme kerrosta ) on tehty helpottamaan.....ajelua 🤣 ( me ollaan ihan ihmeissään että mille kaistalle nyt pitää mennä, ei todellakaan helpota...)

Kirjoitettu

Briteissä käytetään sivuteillä kaivonkannen kokoista ympyrää. Sitä ei oo edes korotettu.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Lahti on liikenneympyröiden luvattu kaupunki... ei mitään hirvityksiä, mut joka paikassa. Lisäksi jengi olettaa että "päätiellä" on etuajo-oikeus, vaikka noissa on ihan normi liikenneympyräsäännöt. En tiedä paljon kolisee vuodessa, mut vois arvata että paljon.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.