Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 20251 vuosi No taannoin elikkä vuonna 2006 kävin Porin kirkossa ( voi että miten upea kirkko) kuuntelemassa veljeni johtamaa konserttia. Autolle sai ilmasen parkin. Mutta kun ajelin poispäin ( olin saanut tämän autoni siittä päivästä eilen ja sitten vielä outo paikka, pimeetä ja alkoi sataa....) ajelin sen liikenneympyriäisen useampaan otteeseen kun en honannu että tuosta "Tampere" ja auton valojenkin kanssa, että mistä tätä nyt painetaan... Poliisiauto tuli siniset vilkkuen ja väistin pientareelle...no ne poliisit olikin mua jahtaamassa, että "ilmoitettu epävarmaa ajoa" kerroin että on uusi auto eilen saatu, ei tuttu tie, sataa ja pimeetä, ja kerroin tulevani kirkko-konsertista, outo tie pimeetä ja sataa niin ajelin varovaisemmin. Kaikki ok, ja kyselivät vielä että onko kiva auto ajaa ( ON) ja hyvää kotimatkaa 🙂 Muokattu: 27. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 20251 vuosi Posti pyytää palautetta jakamastaan tuottesta ( joo mutta kun ei ole tullu) seuranna mukaan lähetys on Helsingissä ( Oulusta Taigakoru ostettu) ja #¤% sentään kun on näppäinpuhelin niin tosi vaikeeta kun joutuu ensin kirjoittaan sen erittäin pitkän osoitteen, ja sitten tietokoneelle. Mutta nyt taidan tehdä, palaute että olipas pitkä matka toimittaa lähetys Oulusta Pirkkalaan ¤%#
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20251 vuosi yle aamu-uutiset....tamperelainen 54-vuotias Hanna kasvattaa kannabista kotona migreenin hoitoon, mutta ei uskalla puhua siitä lääkärille. Entäpä jos lääkäri katsoo ylen aamu-uutisia? Ihan kaikkea ei kansi sanoa missään, te varmaan ootte sitä mieltä että kaiken olen tänne....en ole. On muutama asia joista ei tiedä kun vanhempani ja kaverini, ja myös asioita joista ei tiedä edes vanhempani. Ne alkaa kirjaimilla h ja r. Onneksi (?) hengissä selvisin, ja sittemmin sain elämääni kivoja asioita. Kuten aiemmin sanonu, elämän koulu on kova mutta tyhmä ei muussa opi. Muokattu: 28. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu lisäys
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20251 vuosi 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: On muutama asia joista ei tiedä kun vanhempani ja kaverini, ja myös asioita joista ei tiedä edes vanhempani. Ne alkaa kirjaimilla h ja r. Viiden pisteen vihje on vaikea. Mennäänkö neljän pisteen vihjeeseen ?
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20251 vuosi No kuule ei noi pisteet riitä. h - 13 ja r - 8 Mutta antaa olla, höhläkkeitä ukkoja.
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20251 vuosi Ei ole todellista, istumapenkit poistetaan Tampereen Hämeenkadulta. Toisaalta, kuka vapaaehtoisesti menee sinne, ehkä Sokos mutta ei siellä sitten muuta ole kun pubeja/baareja. No onhan siellä lääkärikeskus Medical ( jossa soitetaan lääkärille että täällä olisi potilas/ajokorttitodistusta tarviva, tuutko mahdollisimman nopeesti paikalle.... ) onkohan otsonihoito-paikkaakaan enää? Lehtiä kun lukee ( Aamulehti, Pirkkalainen, Tamperelainen) ei muuta kun ikäviä uutisia. Loppuu, keskeytetään, ei jatketa.... No sitten nämä ( iltalehtien nettisivut) jutut Kardashien poppoon ulkonäöstä, ketä kiinnostaa? no kun selasin sivuja niin tuli eteen, mutta ihan sama minkäväriset hiukset tai onkos se nenä nyt leikelty vai ei. No kaikki tietää että leikkelyitä on tehty.... Ja tarviiko joka päivä uutisoida Trumppista? Muokattu: 29. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20251 vuosi UMK elikkäs euroviisut. Miksei vaan lähetetä sinne joko Sonata Arctica tai Marko Hietala, tai Haloo Helsinki, takuuvarma voitto. On se Mirellan "Timanttei" hieno kappale, ja nykyisin tykkään myös Behmistä. Ja kun Venäjä on diskattu (tietystä syystä), miksi Israel saa osallistua?
Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 20251 vuosi Mä laitan huutonettiin aika hienoja ja kalliita nukenvaatteita, telineitä, irtokäsiä, monoja...näitten arvo on oikeesti 200+e. Mä pyydän 55e. Ei mene kaupaksi. Tuossa on se asu, ja lisääkin tulee mukana. Jos teillä on joku kun tarvis hienoja nukevaatteita ja varusteita niin huutonettiin vaan...tai voi ottaa henk. koht. yhteyttä.
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20251 vuosi Siis eikö se riitä että ite/suku tietää valmistuneensa joko lukiosta tai ammattiopistosta,pitääkö siinä olla 10 sivua "valmistuneet" No sitten "Oletko perillä siitä mitä suomlaisen populaarimusiikin pinnalla tapahtuu?" ( no on siinäkin otsikko...) Mirella ( tiedän) Turisti? Jaakko Kulta ?, Olga?, Hugo? Emma&Matilda? Good boys? Ultra Bra ( tiedän enkä tykkää) J. Karjalainen ( osin tykkään) Ville Leinonen & Valumo? ....ja heidän joku kappaleensa kun kansii kuunnella on "Kristiinojen yö" 🤣 no käydäämpä juutuubissa.... Muokattu: 31. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu korjaus
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20251 vuosi Joo, ja varhaisaamuradiossa toimittaja kertoo mitä nyt sitten laitetaan ylle kun mennään valmistuneen juhliin... Unohtui mainita että kansallispuku on varma valinta ihan minne tahansa. Häme:
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20251 vuosi No nyt taas paasataan koululaisten kesälomasta, että kun ei ole perheellä yhteistä aikaa...voi ihme sentään, että mitä lapset tekee itekseen lomalla. Mitäs te teitte, ollaan kummiskin varmaan suunnilleen samaa ikäluokkaa. Mä olin useana kesänä kesätöissä Valkella, isän kanssa mentiin autolla ja hölkkäsin kotia. Ja lenkkeilin muutenkin, ja melki joka viikonloppu oli hölkkäkisoja. Sitten piirtelin joulukortteja valmiiksi, ja kun oli vielä vanhanmalliset oppikirjat niin tein kaikki tehtäväosiot valmiiksi. Kun syyslukukausi sitten alkoi, kaikki tehty ja sain sitten lisätehtäviä 😄 No myös se että ei sitä Suvivirttä saisi lauleskella. Haloo, jos mä muuttaisin ulkomaille, niin ei tulisi mieleenkään protestoida jotain sen maan juttua/tapaa. Erilaiset kulttuurit ei ole paha, vaan rikkaus! ps. Mitäh?!? huomena on kesäkuu....eikä talvivaatteita kannata minnekään kovin kauas siirtää. Muistan kun ylioppilasvuonna 1983 ( vai oliko se 1984, alkava dementia..) olin jo ajat sitten heittäny talviturkin ja ottanu aurinkoa ja paikallislehden haastattelussa ylläni oli äiteen tekemä valkoinen mansikkakuvioinen kesämekko. ja jotain +26 lämmintä. Ja nyt siellä on jotain +10 astetta 😄 Muokattu: 31. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu lisäys
Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 20251 vuosi Työläisperheessä ei ollut varoja mihinkään joka kesä toistuvaan matkailuun tms. Loma meni pääasiassa kaveriporukan kanssa touhuamiseen, sekä useampana kesänä vietin ~kk:n Kuopiossa serkkulassa jos vanhempien lomat eivät osuneet yksiin koulun kesäloman alkaessa. Se olikin mieleistä, tavallisen kotielämän lisäksi siellä oli matkailuun sopiva iso purjevene jonka isäntä oli itse rakentanut. Viikonloppuisin seilattiin Kallavedellä. Kotona Helsingissä oli sitten kaveriporukan kanssa touhuamista, ekaluokkaisesta ~viidennelle luokalle asuttiin kahden talon taloyhtiössä jossa oli oikein hyvä olla. 15-kesäisestä lähtien olinkin sitten kesätöissä, ja vähän muutenkin töissä välilomat ja osittain vkonloputkin. Eka kesätyöpaikka jäikin ainoaksi, koulujen jälkeen vakkariksi ja muutenkin juutuin alalle jossa edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Nyt jo vanha kanto. Kesälomiin liittyi myös aamulehtien jako, sekä faijan remontti-, yms työmailla kulkeminen. Aika monessa paikassa kuljin mukana ihan hommiakin tehden, tuo aamulehtien jako oli raskasta hommaa kun tuolloin 70-80-luvun taitteessa esim Hesarikin oli kunnon painos varsinkin sunnuntaisin + kk-liite. Lisäksi muut samalla jaettavat lehdet, US, HBL, KU, ja joku vielä. Ei siinä ehtinyt ja jaksanut suunnitella kovin isoja kolttosia päivälle ja muutenkin aika kului ihan kohtalaiseen tahtiin.
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20251 vuosi Että tajusiko tuo temppari että voi vielä kirjoitella noihin omiin ketjuisihinsa. Ei silti että mä sitä sisältöä kaipaan.
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20251 vuosi ^Tai luoda sinne vaikka sata uutta ketjua ja kertoa mielipiteistään siellä maan ja taivaan ja kuoleman väliltä! Tai vaikka höpistä omg, kissakahviloista! Esim: Kissakahvila osasto - Uhka vai mahdollisuus? Muokattu: 2. Kesäkuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Miten ammatti liittyy asiaan? Toimitusjohtaja, mitä sitte? Vähän sama juttu kun aina pitää ilmoittaa, että yliajajan auto on mersu tai audi. Toyotaa ei kannata uutisoida. Kuha ihmettelen.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään