Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 20251 vuosi Älkää nyt naurako, mutta "kevyttä istumatyötä" (My Ass, työterveysihmisten mielestä) tekevän päivän saldo näytti 14,22km/410min/22273 askelta/8h. Tämä oli kyllä jo tiedossa ennakoon, noin vankkaa en silti odottanut. Kaikki päivät ja sijoituspaikat eivät ole aivan tuota luokkaa. Tuostakin ajasta on varmaan vähintään kolmannes raahattu mukana pöytää, häkkiä, tai jotakin muuta vastaavaa kuljetusvälinettä. No, pysyypähän vanhus liikkuvana, jos vaan paikat kestävät, kun raskastakin nostelua kertyy päivän mittaan. edit. toisen merkkinen, työluuri, oli aika samoilla linjoilla, siitä puuttuivat siirtymät parkin ja pukkarin väliltä. Tällä ikääntyvällä sote-alalla kun alkaa olla enenevässä määrin rajoitteisia, "puolikasta" tekeviä, varsinkin lomien aikana, saattaa kehkeytyä hassuja viikkomääriä; viime kesänä oli neljään päivään 96k räpylänläiskähdystä. En välttämätta tunne koka päivä pakottavaa tarvetta raahautua lenkille. Muokattu: 29. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 20251 vuosi https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011132677.html Pyöräilykurssi aikuisille? 130t€ 😄
Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 20251 vuosi Joskus kun minä olin siinä iässä että opettelin pyöräilemistä, opetettiin myös sellaista taitoa kuin lukemista. Ei siis pelkästään tavaamista jne vaan myös sen luetun ymmärtämistä. Toi 130k€ on siis neljälle vuodelle, 25 kurssia per vuosi eli yhteensä sata kurssia. Mitä siitä tulee reilu tonni per kurssi. Se ei vaikuta ihan pahalta hinnalta, mitä olen ymmärtänyt Hepon tiedotuksesta että oppimistulokset on ihan hyviä.
Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 20251 vuosi 44 minuuttia sitten, MV kirjoitti: Joskus kun minä olin siinä iässä että opettelin pyöräilemistä, opetettiin myös sellaista taitoa kuin lukemista. Ei siis pelkästään tavaamista jne vaan myös sen luetun ymmärtämistä. Joskus kun mä olin siinä iässä, että aloin ymmärtämään rahan arvoa, opetettiin myös se, ettei siinä jotain satunnaisia numeroita peräkkäin, vaan esim sen, paljonko johonkin rahanmäärään pitää tehdä töitä tai vielä jopa tehdä töitä, että saa saman kasaan veroina. Mutta niille, joille sähkö tulee "vaan" töpselistä, raha tulee isiltä tai ottomaatista... 😉 Sä et siis pidä pahana rahana laittaa 130k siihen, että jotain aikuisia opetetaan fillaroimaan tiedostaen sen, että se on pois jostain muusta, vaikkapa perusopetuksesta? (ja tän jatkot voi siirtää politiikkaosastolle, jos keskustelu menee siihen) Muokattu: 31. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ja lisätään vielä tuohon aiempaan, että en pidä hulluna sitä joka tarjoaa tuollaisia palveluita tuohon hintaan...
Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 20251 vuosi Yle on löytänyt tilaston avioeroherkkyydestä eri ammateissa. Kaikkien työllisten keskiarvo on 11,6 %. Tuosta ei ihan äkkiseltään irtoa kovin näkyvää logiikkaa. Tietysti joitakin herkkupaloja aloista, joihin itsellä on yhteyttä. Ennen talonrakentamista nykyiselle paikalle hommasimme kuivanmaan kesämökin läheltä. Naapurissa asui Helsingin kaupungin viimeinen hevosajuri - siis erotilaston peränpitäjä 0-prosentilla. Herra oli hankkinut 7-kymppisenä itselleen 5-kymppisen vaimon. Hevosten pito jatkui myös siviilissä. Sitten karjan- ja lypsykarjan kasvattajat: 7,5 % on reilusti alle keskiarvon. Tää asettaa mtk:n ahdistusmantran outoon valoon. Tuomioistuinlakimiehillä on suurempi eroherkkyys (11,5) kuin asianajajilla (8,6). Karjankasvatuksen avustavat työntekijät 0 %. Polkupyöräkorjaajat 10 %. Entä keitä kuuluu seminologit ym ryhmään (17,3) ? Tuttavapiirissä on yksi semmari. Tilastoa voisi täydentää kymmenkunnalla lisämuuttujalla, niin se vois kertoa enemmän olennaisista asioista. Asumismuoto, -paikkakunta, ikäero, avioliiton solmimisikä... Äkkiseltään katsottuna tulotaso ei vaikuta asiaan. Muokattu: 1. Huhtikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 20251 vuosi Joku mittava taloprojekti, joko uuden kyhääminen pitkästä tai vähän pätkitystäkin. Tai sitten joku historian havinaa ja kaikkien mahdollisuuksien vanhuksen kunnostusprojekti. Se on hyvä kannustin.
Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 20251 vuosi Taas jokakeväinen ihmetyksen aihe. Miksi sinne jäälle täytyy väkisinkin yrittää mennä autolla? Varsin hyvin täytyy olla tiedossa, että kuluneen talven jäänmuodostus on ollut normaalia vähäisempää.
Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Tämähän on suorastaan kopio 80-luvun squash-boomista. Silloinkin oli halleja joka paikassa ja kuinkas sitten kävikään.
Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 20251 vuosi Olematon myrsky. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fe298f8c-f688-4cbb-9c9f-686a464b9d09 No vähän pilvistä kyllä ja aamupäivällä tuli pari kertaa kevyesti vettä. Tuuli maltillinen, altaalla lähes tyyntä.
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Katselin uutista tuosta Klaukkalan kolarista alueella 60km/h rajoitus, jonkun mielestä pitäisi olla pienempi rajoitus tuolla tiellä, ilmeisesti hänen mielestään rajoitus oli syypää kolariin, kuvista päätellen loiva mutka toki kuvat ei varmaan kerro koko totuutta mutta mun kotipaikkakunnalla on tollasilla teillä 80km/h, aikasemmin oli uutisoitu että kolarin syypäänä ollut auto olisi ajanut ylinopeutta ja tullut kylki edellä toisen auton keulaan, alaikäinen kortillinen kuski ja ylinopeus siis syypäitä tuohonkin kolariin, pitäisköhän perua tuo 17 vuotiaiden ajokortti? Mun mielestä pitäisi ja enemmän ajotunteja autokouluun.
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Mä kattelin ChatGptn kanssa tilastoja... 2002 kuoli yli 400 ihmistä, 2024 174. 17-vuotiaiden kuskien takia 4. Olisko uutisointi ainakin osaksi luomassa "kohua"?
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20251 vuosi Autokoulussa tarttis olla se testiauto, jossa vähän huonommat iskarit, 75 kg säkit jokaisella matkustajapaikalla ja yksi takakontissa. Sitten se pujottelutesti ensin tutun ajokoulutusauton kanssa muutamaan kertaan maksimisuoritusta tavoitellen . Kun homman uskotaan olevan hanskassa, vaihto tuohon lastattuun ja vieraaseen teiniautoon. Sama rata ja sama maksimisuoritus, mutta vain yksi yritys. Saattaisi jäädä pysäyttävä kokemus suorituksesta.
Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kävin ennakkoäänestämässä. Jonossa oli nolla henkilöä. Äänestysprosentiksi tulee hmnnn.. laitetaan ennuste 38. Muokattu: 6. Huhtikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 20251 vuosi Itse ajattelin jättää äänestämättä, mutta politiikka topicissa käyn varmasti marmattamassa kun päättävät asiat päin peetä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään