Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ joo just tommosta uutta autoa en edes halua. Kaikenmaailman function ja access ja sitä kammottavaa sormella pyyhkäisyä ( jonka takia en älypuhelinta halua ) Entä uutiset? tuleeko nekin nyt sitten vaan tekstitettyinä ? YLE, jonka pääjohtajan kk-palkka oli muutamaa vuotta lukuunottamatta enempi kun mun vuosipalkka...
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi 36 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ joo just tommosta uutta autoa en edes halua. Kaikenmaailman function ja access ja sitä kammottavaa sormella pyyhkäisyä ( jonka takia en älypuhelinta halua ) Joo, videon perimmäinen tarkoitus olikin esittää että keinoälyllä saadaan ruudulle nätti täysin virheetöntä ulkomaankieltä vaikkapa puhuva nainen. Samalla kaavalla onnistunee YLE:n välikuulutuksetkin. En tarkoittanut että sinun pitäisi tuota autoa ostaa.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ no mä nyt en ymmärrä koko tekoälyä, että mikä se on? Voin kokemuksen erittäin syvällä rintaäänellä sanoa että kaikki teko- on aina huonompi kuin oma, vaikka se oma olisi rumempi ( hiukset, rinnat, kynnet, peppu..) toki jos tarvii teko- vaikka syömiseen ja puhumiseen tai muuten liikkumiseen niin tarvii proteesin. Persoonallisuus, epätäydellinenkin, on myös aina parempi kuin joku täydellinen virheettömyys.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi 5.3.2025 klo 18.06, tempokisu kirjoitti: Mutta miksi sitten ei tätä työttömän kuulusteluasiaa voi hoitaa diginä, tai vaikka puhelimitse ? Mikäli diginä, niin se on kohta YT:t työkkärissä. Ihan selvä syy tehdä vanhalla, 'hyvällä' tavalla.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi 55 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti: Mikäli diginä, niin se on kohta YT:t työkkärissä. Ihan selvä syy tehdä vanhalla, 'hyvällä' tavalla. No, olihan se hyvä saada sanoa oma mielipiteensä ns. "face to face". Hyvää tapaa työkkärin tyttösen osalta ei todellakaan ollu. Lähinnä kunnianloukkaus vanhalle sairaalle akalle. En voi edelleenkään käsittää mistä ne keksi että olen kertonut ( haloo, vieraalle ihmiselle muka kertoisin?) olevani itsetuhoinen. "Siksi me nauhoitamme puhelut" - pyysin sitä puhelua kuultavaksi, ei löytyny. Ihmetyttää kyllä että aamulla kun yritän sängystä nousta, oikea polvi on todella kipee. Päivän mittaan ja varsinkin kun vaan lähtee hitaasti käppäilemään ( pakko saada hengittää ulkoilmaa! ) niin nyt illalla polvi on paljon parempi.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi Julkkisten tietotoimisto ( tää sopisi mulle ... 😄 ) mutta mikä on "legit"? ei siellä julkkiksetkaan ( tosin en tunnistanu kun Erikan, Janne Katajan ja Miitta Sorvalin) tienny. ...mä perustan tänne kohta "tempokisun tietotoimiston" 😄 Jaha, tämäkin alkaa olla tässä, w-clubin jäsenyys. Olen ollu jäsen yli 10 vuotta, ja nyt kun ne uudisti foorumin, niin olen "new member" 😄 foorumilta poistui monen jäsenen harmiksi "pets and nature"-topicci, ja tuntuu siltä että se poistui mun nahkeitten postauksien ( eläviä nahkiaisia) takia, kun siittä ensin banniakin tuli...ja kaikki postaukset/tykkäykset nollaantui. Olin ensimmäinen joka saavuti 10 000 tykkäyksen rajan, ja ainoastaan nukkekuvien takia, sitten tuli bannia ja viestini poistettiin....no ihan sama enää. Ihmetyttää kumminkin. Muokattu: 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu huomio
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 20251 vuosi Missäs jäsen Köfte on? nukkumassa? Minä ihmetytän itteäni. Olen koko elämäni ajan ollu että heti aamupalan tai vähintään merisään 5.50. jälkeen lenkille, oli sitten hölkkää, pyöräilyä tai kävelyä. Nyt meen merissään jälkeen takaisin nukkumaan. Ensi tiistain lääkäriaika klo 08.10 tulee olemaan aika "haastavaa".....toki siittä selvitään ja hyvä että on heti aamusta ei tartte koko päivää jännittää...
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Pähkäilin espanjalaisen herkun empanada sanarakennetta tyyliin em-pan-nada, että olisi jokin "viimeinen leipä" tms. Mutta mitä ihmettä olisi tuo etuliite "em"? Syvällisempi pohdiskelu kaivoi esiin sanan "empanar", joka tarkoittaa leivittämistä tai vaikkapa taikinassa pyörittämisen ja siinä on sitten vain se viimeinen r muutettu da:ksi. Mutta, voihan tuon silti vapaasti suomentaa Viimeinen pasteija. 🤤
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi 12.3.2025 klo 14.43, tempokisu kirjoitti: ... ja sitä kammottavaa sormella pyyhkäisyä ( jonka takia en älypuhelinta halua ) Ei oo pakko pyyhkäistä. Mulla on kännyssä kolmen painikkeen navigointi = kotisivu - sivu taaksepäin - avoimet välilehdet. Melkein parempi kuin omppuluurin kotinäppäin. Androidin asetukset - järjestelmä - eleet - järjestelmän navigointi - kolmen painikkeen navigointi tai eleillä navigointi. Muokattu: 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi 28 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti: Ei oo pakko pyyhkäistä. Mulla on kännyssä kolmen painikkeen navigointi = kotisivu - sivu taaksepäin - avoimet välilehdet. Melkein parempi kuin omppuluurin kotinäppäin. Androidin asetukset - järjestelmä - eleet - järjestelmän navigointi - kolmen painikkeen navigointi tai eleillä navigointi. saisiko tavikselle selkosuomeksi 😄 en ymmärrä yhtään mitään.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Rouva käynyt Mehiläisellä ja siellä puolentunnin rupattelu n. 80 € Sitten labrojen jälkeen soittelivat ja rupattelivat lyhyesti. Kaikki siihenastiset suoritteet maksettu paikan päällä. Paripäivää myöhemmin Pate toi Mehiläisen puhelinlaskun, Etäkonsultaatio n. 80 € + 35 € POLIKLINIKKAMAKSU(!) Hinnasto: Muokattu: 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ No ehkä jotkut perustoiminnot, tai reseptien uusiminen voi mennä jotain digi, mutta ainakin ite haluan kertoa asioistani ihan tapaamalla lääkärin ihan oikeesti.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Siis, joo on käynyt paikalla ja sitten soitelleet. Pakkohan tuossa on virhe olla, ainakin hinnaston mukaan.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Mikrometri alle femman. Mikä lie tarkkuus Mitutoyoon verrattuna.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Siis, joo on käynyt paikalla ja sitten soitelleet. Pakkohan tuossa on virhe olla, ainakin hinnaston mukaan. Ehkä tuo on niin, että soittaminen on kalliimpaa kuten laskussakin sitten oli. Jos tuo digiklinikka ja sen hinnasto tarkoittaa jonkin sovelluksen (Oma mehiläinen) kautta tehtyä chättiviestittelyä. Eli se chättäily on digiklinikkaa ja halvempaa mutta sitten se puhelinkonsultaatio tms. onkin eri hinnaston mukaista ja kalliimpaa. Mutta todellakin on noi maksut älyttömän korkeita joka tapauksessa. Itse käytän Mehiläistä työterveyspalvelujen kautta niin ei veloituksista ole joutunut onneksi "nauttimaan". Omat harvat muut lääkärikäynnit olen käynyt pääasiassa julkisella mihin on Espoossa yllättävän hyvin päässyt. Mun terveysasematoiminnan eli tuon lähimmän toimipisteen palvelut toteuttaa kaupungille (tai siis hyvinvointialueelle) yksityinen palveluntuottaja. Eikun muuten Mehiläinen taitaa siinäkin olla se firma takana.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään