Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
2 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Missä muissa hommissa tuntipalkka on siellä kolmen tonnin tuntumassa, tunnissa?

Kesannon niittäminen kerran vuodessa syksyisin ? Jos laittaa traktoriin niittokoneen sekä eteen että taakse.

Kirjoitettu

^^  no niinhän se yksi virkailija oli "unohtanu" rastittaa sen kohdan ei yritystoimintaa, vaikka olin sen lomakkeeseen rastittanu.
^ Työkkäri ei tarjoa työpaikkoja. Ja kuten sanonu aiemmin, ei ole osaamista esimerkiksi päivystystyöhön tai muutenkaan potilastyöhön. Pihlajalinnaan - ei. Terveystalolla tarjolla vain etätöitä kotona johon minulle ei ole tietoteknisiä taitoja. KVVY:llekään ei otettu, ai oli siellä kerran avoin työpaikka puoleksi vuodeksi sellaisena "emäntänä" joka hoitaa kestitykset ja järjestely. Ei ole sellaiseen minkäänlaista osaamista.

Puhumattakaan työhaastattelusta Mouhijärven terveyskeskuksesssa. Kutsuttiin työhaastatteluun, mutta peruin, ja sieltä sitten vielä soiteltiin että "haluaisivat nähdä".
No menin sitten ( jotain 43km matkaa) ja minua ennen oli (lääkärinkaavusta päätellen) jo siellä työskentelevä nuori naislääkäri papereittan kanssa, eli todennäköisesti työsopimus.
Kutsuttiin huoneeseen ( siellä oli ylilääkäri, toinen lääkäri, kunnanjohtaja ja joku muu...) alkoivat heti sättimään että mitä sä pelleilet meidän kanssa ja tuhlaat meidän arvokasta aikaamme....no siinä ei ollut enää mitään menetettävää, tuli täyslaidallinen takas. Kerroin tuon että peruin....nää sanoi että halusivat nähdä miltä näyttää työtön lääkäri.
Pyörähdin sitten ja totesin että tältä näyttää, ootteko ny mielestänne toimineet asiallisesti ja ihmistä kunnioittavasti. Ette. En minä olisi tällaiseen työyhteisöön halunnutkaan tulla töihin.  Hiljaiseksi menivät.

Kirjoitettu

Ei työkkäri, ne tarjoaa apua sen työn löytämiseen.

Tarjoan hyvän vinkin, joka tyydyttää työkkärin tädin ja avaa sulle myös ovia.
Kerran kuukaudessa yksi avoin hakemus johonkin rekryfirmaan.
Hakemukseen voi kertoa tarkkaan mitä haluat - vaikka nahkiasten erikoislääkäriksi, jos siltä tuntuu. Hakemus jää sinne roikkumaan, kunnes tulee speksaamasi työpaikka jostain meriakvaariosta vastaan.

Voit rajata vapaasti vaikka vain ajokorttitodistukset, 4h/pv ja 3pv/vko, tai ihan mitä tahansa.
Lisäksi voit määrittää, että vain palkka työ ja tietty etäisyys kotoa.
Rekryt hommailee asiasi siitä eteenpäin puolestasi.
Siellä voi myös asioida ihan oikean ihmisen ja osaajan kanssa myös kasvotusten.

Nykyisin valtaosa avoimista työpaikoista kiertää rekryfirmojen kautta ja siellä nämä aina ekaksi tsekkaavat oma tietokantansa, olisiko siellä joku jo valmiiksi hollilla ja vasta sitten aloittavat ilmoittelun.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^ en todellakaan mene enää yrittäjäksi, julkisella puolella kun niitä ajokorttitodistuksia ei enää tehdä. Sun ehdotuksesi on ihan utopistista.

Tää menee nyt tasan näin että olen nyt sairauslomalla 31.3. asti, sairauspäiväraha myönnetty.
Tilanteeni on vain pahentunu, tänään(kin) oli todella raskas päivä - niin fyysisesti kuin henkisestikin. En vaan jaksa, mitään. En mä valita, totean vaan ja yritän löytää elämästä kivoja asioita koska niitä kyllä on.
Oletus on koko ajan ollut se että tullaan jotenkin toimeen sillä rahalla mitä tilillä on ja sitten 65-v iässä saan takuueläkkeen, sillä työeläkettä "kertynyt" jotain 453euroa.
Mutta siihen on 5 ja puoli vuotta, kuten sanottu realisti pitää olla ja ihmeellistä olisi jos sinne asti eläisin. Ja se on hyvä juttu.
Ihmeellistä sekin olisi jos olen täällä vielä vuoden kuluttua, on terveysongelmia muitakin kuin tämä masennus.

Kirjoitettu

Missä ihmeessä mä olen taas toheloinu? Molemmissa etureisissä pitkät noin 20cm raapimajäljet sekä myös pienempiä raapimisjälkiä??? ja säärissä myös verijälkiä?
Tää ei ole todellista, ilmaantuu mustelmia yms. ihan tyhjästäkin....

..joo ja sori nyt vaan, mutta Radio Suomen juontaja Maija Salminen ei ole todellakaan ihan ite keksiny että Jesse Kaikurannan laulut on surupoppia.
Ollu tämä ilmaus käytössä vuosia, ellei vuosikymmentä, Maija siinä totesi että mietin miten kuvaisin Jesse Kaikurannan lauluja...sellaista surupoppia...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
huomio

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Missä ihmeessä mä olen taas toheloinu? Molemmissa etureisissä pitkät noin 20cm raapimajäljet sekä myös pienempiä raapimisjälkiä??? ja säärissä myös verijälkiä?

Kaksoiselämää. Riistakamera makkariin ?

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
33 minutes ago, tommi2 said:

Mua ihmetyttää että Jesse Kaikurannan kappeleita yleensä enää on. 

Ketä toi on?

Kirjoitettu

^ to all of you.... Jessen kappaleet on hienoja, niihin on laitettu omia tunteita ja kyllä ne parhaat kappaleet syntyy surullisista tunteista. Esimerkiksi Adele, parhaat kappaleet syntyi eron myötä, samoin Nightwishin kappaleet Tarjan erottamisen jälkeen, piruvie sentään että ne kappaleet meni Anette Olzonille.
"ketä toi on" mikä ihme lause toikin on?

Mutta miten ihminen ( minä) onnistuu sippaamaan näin paljo. Eilen olin ihan finito kun kävin kävelyllä ja sitten kuvaamassa nukkeja....ja tänään kävin viemässä linnuille lisää siemeniä ( no oli kyllä käyny kaupaksi lintulauta aika tyhjä ) ja sitten Elokolon levyraadissa, kävellen. Menomatka meni reippaasti, mutta tulomatkalla totaalinen sippaus. Pysähtelin katsomaan lintuja , mutta todella todella hidasta etenemistä kohti kotia. Äkkiä jotain särvintä ja juotavaa!!

Kirjoitettu

Jesse muuten laulo paremmin kun se oli vielä "Jesse Kaikupohja", eli massaa oli paljon ja Adele varsinkin. Mä en Adelen nykyvinguntaa pysty kuunteleen, ne sen alkuajan biisit oli hyviä. 

Kirjoitettu

Menopaluu ruokamarkettiin kestää reilu puoli tuntia, kun samasta porstuasta astuttavaan A-markettiin se on vajaat puolituntia.
Rouva tuota tuossa ihmetteli, kun kipaisin asialla.   

Kirjoitettu

Joo, sekin, mutta kun tuo kävelyaika irrotetaan siitä haahuilusta.
Tullut katsottua olisiko luurissa ollut askellin päällä.

Samaa asiaa ihmeteltiin takavuosina kesäosoitteessa, fillarin meno- ja paluureissujen välisiä keskinopeuseroja. Tuolla välimatka tasan 25 km, eli oikeinkin passeli perjantaiharjoituksiin 🙂 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.